Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On se nyt s****tana kumma, ettei turkistarhausta saada kielletyksi!

Vierailija
18.02.2011 |

Taas on tullut julkisuuteen uusia kuvia tarhoista, joiden eläimet mätänee elävältä häkeissään.

Miksi, oi miksi, tuota elinkeinoa ei voida ajaa hiljalleen alas? Mikä niissä törkeän kalliissa takeissa ja somisteissa on niin hienoa, että niiden eteen saa rääkätä eläimiä mielin määrin?

Kommentit (210)

Vierailija
1/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun se jo parhaimmillaankin on eläinrääkkäystä kun eläinten luonnollisista elinoloista ei ole häkeissä tietoakaan niin en ymmärrä minäkään kuinka tällainen voi olla suomessa vielä sallittua!! Saatika sitten kun katsoo noita kuvia mitä nytkin oli niin en käsitä en...

Vierailija
2/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niiden ihmisten päässä on vialla jotka ostaa turkistuotteita? Pitäisikö ne ihmiset sulkea tarhoihin, ja tehdä heistä esim. tassunlämmittimiä koirille...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettutyttöjärjestöt ovat aikaisemminkin kunnostautuneet kuvamateriaalinsa tuunaamisessa ja totuuden vääristelyssä, niin että uskottavuus on kyllä rapissut tosi pahasti.

Vierailija
4/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mädättää elävältä" eläimiä!

Vierailija
5/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, persujen mukaan turkistarhaus on ihan jees, eli täytyyhän sitä voida jatkaa, maaseudun puolesta!

Vierailija
6/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voi olla että ovat jostain muusta maasta kuin Suomesta.

Ja te pikku eläinaktivistit. Jos lähdetään siitä että turkistarhaus pitää kieltää niin sitten pitää kieltää maidontuotanto, broilerikanalat sekä sian että naudanlihan tuottaminen ihmisruoaksi. Oletteko noista asioista ikinä lukeneet? Tiedättekö miten ne broilerinkoivet ovat niin isoja?

Tai että yksikään lihatuotannon eläimistä ei ikinä näe vilaustakaan oikeasta luonnosta.

Vierailija
7/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pienempi haitta kuin tarjota eläimille kunnon olosuhteet. Jos tarhalla on tuhat minkkiä, niin mitä väliä jos pari prosenttia niistä mätänee käsiin. Eihän se ole kuin 20 eläintä, yhden takin verran.

ap

Vierailija
8/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turhaa touhua vieläpä. Kettu on koiraeläin joka ei fyysisiltä eikä henkisiltä vaatimuksiltaan eroa juurikaan koirasta. On todella absurdia, että laki sallii että tollaisissa pienissä häkinrysissä pidetään tarhakettuja, mutta ei eläintarhassa pidettäviä kettuja eikä koiria.

Vierailija
9/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en henkilökohtaisesti syö mitään muuta kuin luomueläimiä tai riistaa. Etenkin broilerien ja siantuotanto on järkyttävää.

Mutta kotieläimet eivät kuitenkaan ole verrattavissa turkistarhojen eläimiin, koska jälkimmäiset lajit eivät ole lainkaan sopeutuneet tarhaukseen, vaan kärsivät siitä suunnattomasti. Lehmät ovat vuosisatojen saatossa tottuneet elämään navetoissa.

Sitäpaitsi mielestäni ruokatuotannon ja muodin vertaaminen toisiinsa on hiukan ontuvaa.

ap

Ja te pikku eläinaktivistit. Jos lähdetään siitä että turkistarhaus pitää kieltää niin sitten pitää kieltää maidontuotanto, broilerikanalat sekä sian että naudanlihan tuottaminen ihmisruoaksi. Oletteko noista asioista ikinä lukeneet? Tiedättekö miten ne broilerinkoivet ovat niin isoja?

Tai että yksikään lihatuotannon eläimistä ei ikinä näe vilaustakaan oikeasta luonnosta.

Vierailija
10/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole etu ei

Mutta pienempi haitta kuin tarjota eläimille kunnon olosuhteet. Jos tarhalla on tuhat minkkiä, niin mitä väliä jos pari prosenttia niistä mätänee käsiin. Eihän se ole kuin 20 eläintä, yhden takin verran.

ap

Sillä on paljonkin väliä, koska huonosti pidettyjen eläinten turkki menee huonoksi, vaikkei suorastaan mätäniskään, eikä huonot nahat mene kaupaksi.

Vierailija
11/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun se jo parhaimmillaankin on eläinrääkkäystä kun eläinten luonnollisista elinoloista ei ole häkeissä tietoakaan niin en ymmärrä minäkään kuinka tällainen voi olla suomessa vielä sallittua!! Saatika sitten kun katsoo noita kuvia mitä nytkin oli niin en käsitä en...

Koiraa, kissaa, akvaariota? Lemmikitkin on temmattu pois luonnollisista elinolosuhteista.

En ole turkistarhaaja, enkä omista turkkeja saatika nahkatuotteita, mutta minua niin korpeaa teidän taivastelut luonnollisista elinolosuhteista kun samalla silitätte kissaanne tai tuijotatte akvaariota/terraariotanne.. Kaksinaismoralismia sanon minä.

Minä myös epäilen kuvien oikeellisuutta. Ja toivon pyhästi ettei yksikään idiootti mene vapauttamaan mitään eläimiä luontoon. Esimerkiksi minkit kun eivät kuuluu Suomen eläimistöön, joten on parempi että ne pysyvät niissä tarhoissa.

Vierailija
12/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole etu ei

ap

Sillä on paljonkin väliä, koska huonosti pidettyjen eläinten turkki menee huonoksi, vaikkei suorastaan mätäniskään, eikä huonot nahat mene kaupaksi.

vasta siinä vaiheessa, kun eläin on todella todella sairas. Ja tällaisia eläimiä nähtävästi löytyy aina vaan näiden kuvien perusteella.

Vierailija
13/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraa, kissaa, akvaariota? Lemmikitkin on temmattu pois luonnollisista elinolosuhteista.

En ole turkistarhaaja, enkä omista turkkeja saatika nahkatuotteita, mutta minua niin korpeaa teidän taivastelut luonnollisista elinolosuhteista kun samalla silitätte kissaanne tai tuijotatte akvaariota/terraariotanne.. Kaksinaismoralismia sanon minä.

Minä myös epäilen kuvien oikeellisuutta. Ja toivon pyhästi ettei yksikään idiootti mene vapauttamaan mitään eläimiä luontoon. Esimerkiksi minkit kun eivät kuuluu Suomen eläimistöön, joten on parempi että ne pysyvät niissä tarhoissa.

kuvitelevat että eläin on eläin ja kaikki eläimet samanlaisia. Ei se niin mene, onneksi. On eläimiä, jotka ovat sopeutuneita ihmisen seuraan ja on eläimiä, jotka kärsivät siitä. Kissat ja koirat ovat vuosituhansien saatossa jalostuneet ihmisten seuralaisiksi. Turkiseläimet eivät ole.

Vierailija
14/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en henkilökohtaisesti syö mitään muuta kuin luomueläimiä tai riistaa. Etenkin broilerien ja siantuotanto on järkyttävää.

Mutta kotieläimet eivät kuitenkaan ole verrattavissa turkistarhojen eläimiin, koska jälkimmäiset lajit eivät ole lainkaan sopeutuneet tarhaukseen, vaan kärsivät siitä suunnattomasti. Lehmät ovat vuosisatojen saatossa tottuneet elämään navetoissa.

Sitäpaitsi mielestäni ruokatuotannon ja muodin vertaaminen toisiinsa on hiukan ontuvaa.

ap

Ja mielestäni "muodin" ja ruokatuotannon vertaaminen ei ole ontuvaa kun kyse on eläinten hyvinvoinnista.

Mutta niin. Erohan on tosiaan se, että ruoka on ruokaa, oli se miten tahansa tuotettu ja turkikset on saatanasta koska ne ovat "muotia".

On tekopyhää sulkea silmät yhdeltä asialta ja taistella samanlaisen asian takia muuten.

Vai eikö tässä ollutkaan kyse eläinten hyvinvoinnista?

Vierailija
15/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikki minkit päästettäisiin irti.

Vierailija
16/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoja ja koiria tuskin on temmattu pois luonnollisista elinolosuhteistaan, vai katsotko sä sitten hyvällä esim. kesäkissojen ottajia, jotka sitte syksyn saapuessa surutta hylkää kattinsa luontoon. "Kyllä se siellä pärjää." Niinkö?

Vierailija
17/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

supikoiria tarkoitin.

Vierailija
18/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvitelevat että eläin on eläin ja kaikki eläimet samanlaisia. Ei se niin mene, onneksi. On eläimiä, jotka ovat sopeutuneita ihmisen seuraan ja on eläimiä, jotka kärsivät siitä. Kissat ja koirat ovat vuosituhansien saatossa jalostuneet ihmisten seuralaisiksi. Turkiseläimet eivät ole.

Eläin on eläin, oli se ihmisen seurassa tai ei. Kissathan ovat petoja siinä missä villi-ilveksetkin ja pärjäävät varsin hyvin villeinäkin. Voisin uskoa että moni koirakin pärjäisi vapaana pitkän aikaa.

Ja rakas kun minä en ole luonnosta vieraantunut. Asun maaseudulla ja metsästän ja kalastan, mutta en ikinä, ikinä ala pitämään eläintä, oli se lemmikki tai villi, ihmisen "seuralaisena". Turkiseläimet ovat jalostuneet turkiseläimiksi. Jos vapautat ne, ne ensinnäkin tekevät tuhoja niin paljon kuin pystyvät ja sen jälkeen kuolevat joko nälkään tai autojen alle. Jalostettujahan ne minkitkin ovat.

Vierailija
19/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Ja mielestäni "muodin" ja ruokatuotannon vertaaminen ei ole ontuvaa kun kyse on eläinten hyvinvoinnista.

Mutta niin. Erohan on tosiaan se, että ruoka on ruokaa, oli se miten tahansa tuotettu ja turkikset on saatanasta koska ne ovat "muotia".

On tekopyhää sulkea silmät yhdeltä asialta ja taistella samanlaisen asian takia muuten.

Vai eikö tässä ollutkaan kyse eläinten hyvinvoinnista?

En ole sulkenut silmiäni yhdeltä asialta (=tehotuotannolta), mutta olen realisti ja ymmärrän, että ihmiset arvottavat ruoan korkeammalle kuin vaatteet ja siksi ovat huomattavasti vastahakoisempia luopumaan ensiksi mainitusta. Itse olen luopunut molemmista eli tehotuotetusta lihasta ja turkiksista, mutta tiedän etteivät kaikki - etenkään aaveemammat joille broilerin halpa hinta ja helppous ovat ne tärkeimmät kriteerit - ole valmiita tekemään muutoksia ruokailutottumuksiinsa.

Eikö olisi järkevintä aloittaa eläinten kohtelun parantaminen sieltä, missä sitä eniten tarvitaan?

ap

Vierailija
20/210 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanallakaan sanonut, että nykyiset tarhaeläimet pitäisi vapauttaa luontoon. Paitsi tietenkin te, jotka käytätte sitä tekaistuna argumenttina meitä "kettutyttöjä" vastaan.

ap