Veikkauksia: kauanko kakkavaippaa säilytetään khh:n lattialla?
Noin 10 päivää sitten mies vaihtoi taaperon kakkavaipan, laittoi vaipan muovipussiin ja jätti pussin keskelle kodinhoitohuoneen lattiaa. Päätin tehdä arkielämän testin ja olla siivoamatta sitä pois.
Veikkauksia otetaan vastaan - kauanko arvelette, että vaippapussi saa olla tuossa lattialla ennen kuin mies sen siivoaa? Oikein arvanneelle on luvassa mainetta ja kunniaa.
Kommentit (24)
Jos se on ollut siinä kymmenen päivää, on todennäköistä että sinä hermostut siihen ennen miestä. Mun veikkaus on siis, että joko teille tulee asiasta riitaa, sinä viet vaipan pois tai sitten se saa olla siinä maailman tappiin. Jos sinulla on oikein pitkä pinna, voi olla, että mies pakkaa sen muuttolaatikkoon, kun joskus hamassa tulevaisuudessa muutatte. Sitä en enää uskalla arvata, mistä se sitten uudessa kodissa löytyy.
Ihan kiva muisto taaperolle tietty sitten joskus. Voit vaika taaperon häissä rakentaa jonkun kivan ohjelmanumeron sen vaipan ympärille.
Mä veikkaan, että niin kauan kunnes mies alkaa haistaa vaipan. Sitten on sitä mieltä, että sinun olisi pitänyt viedä se roskiin kun hän ei huomannut ja sinä kuitenkin huomasit!
Mutta kauanko aikaa siihen vielä menee... ehkä pari viikkoa.
tein samanlaista koetta siitä kuinka kauan lakanat saavat olla vaihtamatta sängyssämme ellen minä sitä tee. Tulos: meni kaksi viikkoa ja sen jälkeen vaihdoin omalta puoleltani.
Siitä kului viikko. Kului toinen. Vaihdoin lakanat omalta puoleltani. Odotusta. Kului viikko. Kului toinen. Vaihdoin lakanat omalta puoleltani. En kestänyt enää. Ei vaan pystynyt. Tyynynsä jouduin polttamaan ongelmajätteenä.
Meillä kans mies on siistimpi kuin minä, mutta lakanoita ei haluaisi vaihtaa KOSKAAN. Voin olla kuukauden poissa ja ihan varmasti samat lakanat (joita ennen lähtöäni on jo käytetty pari viikkoa) odottaa sängyssä.
tein samanlaista koetta siitä kuinka kauan lakanat saavat olla vaihtamatta sängyssämme ellen minä sitä tee.
Otin sängystä lakanat pois ja laitoin itselleni puhtaat. Miehen lakanat jätin odottamaan jalkopäähän täkin ja tyynyn kanssa. Kolmen viikon päästä lakanat olivat edelleen laittamatta, ja tyynyssä alkoi olla näkyvää likaa. Lopulta jouduin pesemään tyynyn ja täkin kun en enää kestänyt nukkua samassa sängyssä niiden kanssa (itse vaihdan lakanat viikottain allergiani takia).
ap
Olen lopettanut miehen vaatteiden pesun. Kuukausi on kulunut ja yhtenä päivänä valitti, ettei oikeen ole puhtaita kalsareita. Ja mitä teki mies? Menikö kodinhoitohuoneeseen ja latasi koneen? No ei. Kaivoi korin pohjalta virttyneitä. Miten niitä voikin riittää, on mulle arvoitus.
kun mun mies vaihtaa lakanat kerran viikossa, huolehtii puhdasta vaatetta päälleen ja jos ei muiuten löydy niin pesee. Vie roskat (sekä keittiön että vessan) joka ilta ihan omatoimisesti ja on muutenkin siisti :)
kun mun mies vaihtaa lakanat kerran viikossa, huolehtii puhdasta vaatetta päälleen ja jos ei muiuten löydy niin pesee. Vie roskat (sekä keittiön että vessan) joka ilta ihan omatoimisesti ja on muutenkin siisti :)
No et sitte viitsis pistää kiertoon?
t. Tosi porsaan vaimo
-Jätin wc-paperisäkin kaapin eteen sen sijaan, että olisi laittanut rullat kaappiin
-Jätin siivoamatta tavaroita, jotka mieheltä jää ympäriinsä (tumput putoo suoriksi heti, kun se saa jonkun homman tehtyä, ei siis siivoa jälkiä)
-Jätin vaipat kylppärin lavuaariin
-jne
Ei mies edes tajunnut mitään olevan tekeillä! Meillä kävi vieraita sen verran tiheään, että pakkohan mun oli ne asiat hoitaa järjestykseen, ettei tarvitse hävetä silmiä päästä. Ja sen lisäksi mua siis v*tutti vielä enemmän. Lopetin. Nyt välillä harmittaa, kun saa tehdä kaiken itse tai vaihtoehtoisesti elää kaaoksen keskellä (joka ei miestä tunnu häiritsevän), mutta en enää aiheuta itselleni lisäharmitusta. Vähemmän aikaa ja vaivaa kuluu, kun tekee vaan ne hommat pikaisesti! Suosittelen.
Nuorena vaimona (ja tyttöystävänä) kaipailisin vinkkejä siihen, onko mitään mahdollisuutta kouluttaa miehestä oma-aloitteisesti siistimpää? En ole itsekään mikään siivousintoilija, mutta perussiisteys ois ihan kiva juttu.
Tällä hetkellä "vaihtoehtoja" siivoamisessa on kolme.
a. odotan että mies huomaa, että jotain pitäisi tehdä. Tätä ei tapahdu ikinä ennenkuin turhaudun. Esimerkiksi jätän tiskikoneen tyhjentämättä ja täyttämättä, ja tiskit saavat kerääntyä viikon. Sitten mies ehkä ihmettelee kun jokin ruokailuväline loppuu. Siinä vaiheessa olen jo saanut hermoromahduksen ja vältellyt keittiötä viisi päivää.
b. pyydän miestä tekemään jotain. Jos ei nyt heti, niin oletan että jäisi mieleen ja tekisi edes parin päivän sisällä. "Viitsitkö tyhjentää tiskikoneen?" "En tänään, oon niin väsyny" "En minäkään". Kahden päivän päästä mies ei edelleenkään ole tehny mitään tiskien hyväksi --> siivoan keittiön
c. siivoilen sotkuja sitä mukaa kun huomaan, ja tulen martyyriksi sen suhteen, että joudun aina tekemään kaikki kotihommat ja mies luistaa niistä.
Miten tästä pääsisi johonkin tasa-arvoisempaan työnjakoon, miten saisi miehen toimimaan oma-aloitteisesti?? En mä mitään pikkuapuria siitä haluakaan, eikä mulle ole tärkeää että asiat tehdään just mun tavalla. Kunhan ne vaan tehtäisiin, joskus, kohtuullisessa ajassa!!
on ainoa mikä toimii, ainakin meillä.
Mies ei tajua tehdä kotitöitä oma-aloitteisesti eikä halua olla siivouksessa vaimon komenneltavana. Ei siis kelpaa että minä kerron mitä pitää tehdä ja milloin, jonka ymmärrän ihan hyvin.
Olemme listanneet kodissamme tehtävät asiat ja jakaneet ne puoliksi. Lista on siivouskaapin oven sisäpuolella ja siinä lukee selkeästi kuka hoitaa minkäkin asian tällä viikolla tai tässä kuussa.
Toimii.
Tähän pääseminen tosin vaati turhan paljon riitelyä ja marttyriutta. En periaatteesta vain suostu siihen että minun pitäisi naisena siivota miehen jälkiä tai tehdä enemmän kotitöitä, kun toista ei vaan kiinnosta. Ja kun kysyin mieheltä onko hänen mielestään reilua että toinen tekee paljon enemmän kuin toinen, hänkin oli sitä mieltä ettei se reilua ole. Eikä miehelle, joka ei ole tottunut siivoamiseen, ole mitenkään helppoa oppia että kotitöitä on tehtävä, mutta siihenkin on totuttu ajan kanssa.
Nuorena vaimona (ja tyttöystävänä) kaipailisin vinkkejä siihen, onko mitään mahdollisuutta kouluttaa miehestä oma-aloitteisesti siistimpää? En ole itsekään mikään siivousintoilija, mutta perussiisteys ois ihan kiva juttu.
Tällä hetkellä "vaihtoehtoja" siivoamisessa on kolme.
a. odotan että mies huomaa, että jotain pitäisi tehdä. Tätä ei tapahdu ikinä ennenkuin turhaudun. Esimerkiksi jätän tiskikoneen tyhjentämättä ja täyttämättä, ja tiskit saavat kerääntyä viikon. Sitten mies ehkä ihmettelee kun jokin ruokailuväline loppuu. Siinä vaiheessa olen jo saanut hermoromahduksen ja vältellyt keittiötä viisi päivää.
b. pyydän miestä tekemään jotain. Jos ei nyt heti, niin oletan että jäisi mieleen ja tekisi edes parin päivän sisällä. "Viitsitkö tyhjentää tiskikoneen?" "En tänään, oon niin väsyny" "En minäkään". Kahden päivän päästä mies ei edelleenkään ole tehny mitään tiskien hyväksi --> siivoan keittiön
c. siivoilen sotkuja sitä mukaa kun huomaan, ja tulen martyyriksi sen suhteen, että joudun aina tekemään kaikki kotihommat ja mies luistaa niistä.Miten tästä pääsisi johonkin tasa-arvoisempaan työnjakoon, miten saisi miehen toimimaan oma-aloitteisesti?? En mä mitään pikkuapuria siitä haluakaan, eikä mulle ole tärkeää että asiat tehdään just mun tavalla. Kunhan ne vaan tehtäisiin, joskus, kohtuullisessa ajassa!!
Ensinnäkin mies ei tule koskaan haistamaan mitään kakan hajua, eikä todellakaan huomaa että lattialla on jokin ylimääräinen mytty.
En tehnyt yhtään mitään. (siis oikeasti en yhtään mitään, en tiskannut, en vienyt roskia, en imuroinut. toim.huom. eikä siivonnut mieskään) Viesti meni perille ja siitä lähtien mies on siivonnut puolet.
Mutta kyllä tollanen testaaminen vaatii rautaiset hermot, muuten olet itse vain heikommissa asemissa kuin aloittaessa.
Oma veikkaukseni siis on, että menee 2-6 kk ennenkun se vaippa lähtee siitä lattialta.
jos et sitä itse siivoa pois,ni saa olla sielä vaikka ikuisuuden!
noh veikataan kuitenkin kolmea viikkoa.
Ei miehet tollasia huomaa. Jos se nyt vahingossa jäi siihen lattialle, niin mikset voi viedä sitä roskiin. Vaikea uskoa, että jätti vaipan lattialle tahallaan... Onneksi laittoi sentään pussiin. Tosin ilman pussia, vaippa olisi varmastikin kulkeutunut roskiin jo ajat sitten ;-)
Tai kunnes naapurit tekee hajusta valituksen.
se miehesi ei enää ees tiedosta koko pussia, joten sen siirtymistä on aivan turha odottaa. Jos kysyt häneltä, että miksi se on siinä, niin hän ei luultavasti edes 'tiedä' laittaneensa sitä siihen saati että muistaisi mitä se sisältää. Luovuta suosiolla.
Teidän olisi henkisesti paljon parempi olla kun vaan hyväksyisitte roolinne kodin hengettärenä. Antakaan äijien vastata jostain niille mielenkiintoisesta asiasta. Mä stressaan siitä, että toimiiko lämpöjärjestelmät pakkasilla, vetääkö viemärit, vuotaako putket. Se että onko vessapaperit esillä kaapin edessä on ihan vaan estetiikkaa, millä ei ole selviytymisen kannalta mitään merkitystä. Paskan haju ei tosin kyllä ole terveellistä. Onkohan ap:n äijällä nenä tukossa.
ei miehesi sitä pois vie eikä häiriinny siitä, mutta sinä sen roudaat pois about parin päivän kuluttua.....Ja jos et niin naapurit alkavat valittaa hajusta. Paitsi jos autte omakotitalossa. Mutta onhan tässä nyt se, että ihan pian joku palstamama huuta ls-ilmoituksen perään....