Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yrittäjämiehen puoliso

Vierailija
17.02.2011 |

Löytyykö kohtalotovereita? Mies tekee aamusta iltaan töitä arkipäivät ja vielä osana viikonlopuista käy töissä muutaman tunnin lauantaina. Minä hoidan kodin ja lapset. Mies vähän katsoo joskus lapsien perään. Lomaa pitää huimat kaksi viikkoa kesällä. Silloinkin osa ajasta menee kun haluaa harrastaa omia juttujaan.



Miten teillä muilla yrittäjäperheissä? Onko miehet paljon töissä ja kuka hoitaa kotia?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee aamulla yhdeksäksi töihin ja tulee n. 18-19 kotiin.

Silti musta tuntuu että me nähdään enemmän kuin moni ns. tavistyötä ja työaikoja tekevä pari. Yleensä ne on niitä jotka sitten harrastaa vuorotellen töiden jälkeen tai tappelee siitä kun toinen harrastaa ja toinen ei.



Ja tosiasia on se että mun mies voi pitää halutessaan lomapäivän millonvaan. Pystyy käymään lasten juhlissa, neuvoloissa, lääkärissä ja viemässsä harkkoihin heitä.

Mies osallistuu, toista se ne kahdeksasta neljään miehet jotka ei poistu työpaikoiltaan tona aikana ja illat ne sitten nukkuu tai harrastaa omiaan.

Vierailija
2/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tosin olen alkanut ymmärtää, etten ole vain yrittäjän puoliso, olen runsaasti narsistisia piirteitä omaavan yrittäjän puoliso.



Mies ei pidä lomaa lainkaan, joulut ja pääsiäiset sentään on yleensä 2-3 päivää pois töistä. Minä hoidan KAIKEN kotia ja lapsia koskevan lumenluonnista lääkärireissuihin, vakuutuksista autonkatsastukseen. Miehellä on kuitenkin niin rankka työ, että tarvitsee lauantait omaan harrastukseensa ja sunnuntaina onkin hyvä mennä vaikka töihin.



Minä ja lapset eletään täysin omaa erillistä elämäämme, mies on joku satunnainen vierailija perheessä. Ikävää, mutta totta. Terapiat on läpikäyty ja lopetettu tuloksettomina.



Ja kiitos, en tarvitse kommentteja niiltä, jotka ei tällaisesta tiedä mitään. Vertaistuki saman kokeneilta taas toisinaan antaa voimia.



Tsemppiä ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa se olla niinkin, että osa yrittäjämiehistä on työnarkomaaneja, ne on töissä, oli pakko tai ei. Eivätkä arvosta puolisoaan ja perhettään niin paljon että panostaisivat kotona olemiseen. Helppo olla töissä, kun vaimo tekee kaiken kotona, ehkä valittu sellainen vaimokin joka tekee kaiken.



Sit on myös heitä, jotka ottavat perheen huomioon ja panostavat siihen. Parisuhde on heille niin tärkeä, ettei sitä uhrata yrityksen takia. Tässäkin ketjussa on tyytyväisiä puolisoita, joiden miehet tekevät sopivan pituista päivää ja osallistuu kodin hoitoonkin ja toisaalta niitä, joiden miehet lähes asuu töissä ja nämä vaimot ovat syystäkin tyytymättömiä.



Yrittäjillä on muistaakseni huomattavasti suurempi riski erota kuin tavallisilla palkkatyöläisillä. Ymmärrettäväähän se on, kuinka kauan joku jaksaa tulla aina kakkosena työn jälkeen. Minä ymmärrän täysin sen valituksen, jos mies on paljon töissä ja vaimon kontolle kaatuu kaikki kotihommat. Mikä parisuhde se sellainen on?

Vierailija
4/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies töissä 24/7. Jos fyysisesti on kotona, puhelin saattaa soida esim. koko illan. Pe ilta ja lauantai on yleensä ettei soi ihan alvariinsa, mutta kyllä pääsääntöisesti töitä tehden menee viikonloppukin. Lomaa on kesäisin pitänyt pari viikkoa, mutta jos suomessa ollaan, niin puheluita tulee silloinkin. Ainoa keino on lähteä ulkomaille, jos lomalla totaalisesti haluaa olla, silloin se voi jopa pistää puhelimen kiinni hetkeksi.



Mutta tottunut tähän olen, en valita. Mulla on kaikki hyvin. Mies on luonteeltaan vähän sellainen itsekeskeinen ja hieman ehkä narsistinenkin, mikä on aika tyypillistä kunnianhimoisille ja menestystä janoaville yrittäjille.

Mutta minä olen oppinut luovimaan sen kanssa ja meillä menee oikeasti hyvin! Voin sanoa olevani onnellinen olen hänen kanssaan, enkä häntä kyllä poiskaan vaihtaisi tavalliseen 8-16 duunariin ;)

Vierailija
5/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies töissä 24/7. Jos fyysisesti on kotona, puhelin saattaa soida esim. koko illan. Pe ilta ja lauantai on yleensä ettei soi ihan alvariinsa, mutta kyllä pääsääntöisesti töitä tehden menee viikonloppukin. Lomaa on kesäisin pitänyt pari viikkoa, mutta jos suomessa ollaan, niin puheluita tulee silloinkin. Ainoa keino on lähteä ulkomaille, jos lomalla totaalisesti haluaa olla, silloin se voi jopa pistää puhelimen kiinni hetkeksi.

Mutta tottunut tähän olen, en valita. Mulla on kaikki hyvin. Mies on luonteeltaan vähän sellainen itsekeskeinen ja hieman ehkä narsistinenkin, mikä on aika tyypillistä kunnianhimoisille ja menestystä janoaville yrittäjille.

Mutta minä olen oppinut luovimaan sen kanssa ja meillä menee oikeasti hyvin! Voin sanoa olevani onnellinen olen hänen kanssaan, enkä häntä kyllä poiskaan vaihtaisi tavalliseen 8-16 duunariin ;)

te siis teette yhdessä ja missä välissä?

Vierailija
6/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kirjoituksen luin jälkeenpäin Ei se ihan noin paha ehkä oo.. :)

Mutta se piti vielä lisätä että tietynlainen yrittäjäkin tulee toimeen vain tietynlaisen vaimon kanssa, eli aika hyvin pitää palaset naksahtaa kohdilleen, että vaimo jaksaa katsoa sitä touhua.



t. olikohan se nyt sitten 41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saattaa sielläkin se työ jossain muodossa tulla vastaan.

Ja onhan se kuitenkin kotonakin. Siihen täytyy vaan varautua että se puhelin saattaa soida koska vaan ja keskeyttää vaikka tärkeän keskustelun meidän välillä.



-41

Vierailija
8/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kirjoituksen luin jälkeenpäin Ei se ihan noin paha ehkä oo.. :)

Mutta se piti vielä lisätä että tietynlainen yrittäjäkin tulee toimeen vain tietynlaisen vaimon kanssa, eli aika hyvin pitää palaset naksahtaa kohdilleen, että vaimo jaksaa katsoa sitä touhua.

t. olikohan se nyt sitten 41

Onko teillä lapsia? Kun meillä ainakin lasten tulo hoksas huomaamaan miten p.. asiat on, ku mies on töissä koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kirjoituksen luin jälkeenpäin Ei se ihan noin paha ehkä oo.. :)

Mutta se piti vielä lisätä että tietynlainen yrittäjäkin tulee toimeen vain tietynlaisen vaimon kanssa, eli aika hyvin pitää palaset naksahtaa kohdilleen, että vaimo jaksaa katsoa sitä touhua.

t. olikohan se nyt sitten 41

Yrittäjien taitaa olla nykyään hankala löytää vaimoja, jotka jaksaa katsoa tuota touhua. Ennen oli luonnolista, että vaimo teki kotona kaiken ja vielä palveli miestään. Nyt naiset ei enää suostu useinkaan siihen. Siksi erojakin on yrittäjillä nykyään paljon.

Vierailija
10/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arovostaako teidän miehet teidän kodin ja lastenhoitoa ja miten osoittaa sen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimon pitää vissiin olla sellainen, joka suostuu tekemään kaikki tylsät jutut kuten kotityöt, suostuu hoitamaan lapset käytännössä yksinhuoltajana eikä hänellä ole tarvetta viettää aikaa miehensä kanssa. En nyt ihmettelekään, ettei tällaisia naisia ole niin kauheasti.

Vierailija
12/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kirjoituksen luin jälkeenpäin Ei se ihan noin paha ehkä oo.. :) Mutta se piti vielä lisätä että tietynlainen yrittäjäkin tulee toimeen vain tietynlaisen vaimon kanssa, eli aika hyvin pitää palaset naksahtaa kohdilleen, että vaimo jaksaa katsoa sitä touhua. t. olikohan se nyt sitten 41

Onko teillä lapsia? Kun meillä ainakin lasten tulo hoksas huomaamaan miten p.. asiat on, ku mies on töissä koko ajan.

Mutta lapset oli tullut jo ennen kun mies ryhtyi yrittäjäksi. Päävastuu lasten kasvattamisesta on mulla. Kyllä mieskin kuskaa niitä harrastuksiin tai muuta vastaavaa, mutta ei kylläkään hirveästi vietä aikaa niiden kanssa itsekseen.

-41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mitään rahaa ei yrityksestä tule ja omat yhteisetkin vaan menee.

saa kylpylälomia perheemme ja hotelliyöpymisiä ja ulkomaanmatkoja

ja mies maksaa tilapäiset lastenhoitajat

ja siivoojan

t. yrittäjän akateeminen uravaimo, ei verkostoa, 2 lasta

Vierailija
14/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arovostaako teidän miehet teidän kodin ja lastenhoitoa ja miten osoittaa sen?

Ihan sanomalla sen ja antamalla meille sitä vähää aikaansa.

Myöskin päästään sen työllä ja yrittäjyydellä ansaittua rahaa käyttämään. Ei meillä olis tälläiseen elämäntasoon varaa jos mies ei olisi pärjännyt yrittäjänä, se on ihan vissi totuus.

Toisaalta mä en mitään ylimääräistä suitsutusta kaipaa. Lapset on jo suht isoja ja kotityöt sujuu ihan rutiinilla. Mua suorastaan ärsyttää jos mies rupeaa kotona siivoamaan. Omat jälkensä saa korjata ja ruokaa tekee viikonloppuisin, se riittää. Jos se siivoaa niin en kyllä tykkää yhtään, tuntuu että se vaan sotkee mun rutiineja ja koko asunnon :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne yrittäjätkin pystyy hoitamaan kodin ja lapset - jos haluavat. Mutta miehet eivät halua, ja vaimot uskoo, että miehillä ei ole vaihtoehtoja. Mistä vetoa, että yrittäjämiehillä iso osa päivästä menee turhanpäiväiseen kahvin juomiseen ja tupakan poltteluun, leuhotetaan sinne tänne eikä osata priorisoida. Kun ei ole pakko, kun on ilmainen kotipalvelija.

Vierailija
16/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimon pitää vissiin olla sellainen, joka suostuu tekemään kaikki tylsät jutut kuten kotityöt, suostuu hoitamaan lapset käytännössä yksinhuoltajana eikä hänellä ole tarvetta viettää aikaa miehensä kanssa. En nyt ihmettelekään, ettei tällaisia naisia ole niin kauheasti.

parin kuukauden välein viikonloppu jollain pienellä matkalla tai muulla tavoin järjestämällä lapset mummolle/serkuille jotta saadaan aikaa ihan kahdestaan, mutta silloinkin pitää varautua siihen että se puhelin soi..

Se on sellainen meidän juttu ja tästä moni ystäväni on mulle kateellisena sanonut ettei heillä ole sellaiseen mahdollisuutt.

Mutta mä olen sanonut että me ollaan normaalissa arjessa sen verran vähemmän yhdessä, että nämä on "pakollisia" menoja, jos avioliiton meinaa säilyttää.

Ja meillä se on ainakin toiminut ja ehkä sen avulla koenkin kuitenkin olevani onnellinen hänen kanssaan.

-41

Vierailija
17/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne yrittäjätkin pystyy hoitamaan kodin ja lapset - jos haluavat. Mutta miehet eivät halua, ja vaimot uskoo, että miehillä ei ole vaihtoehtoja. Mistä vetoa, että yrittäjämiehillä iso osa päivästä menee turhanpäiväiseen kahvin juomiseen ja tupakan poltteluun, leuhotetaan sinne tänne eikä osata priorisoida. Kun ei ole pakko, kun on ilmainen kotipalvelija.

Just olin sairaalassa muutaman päivän ja hyvin oli lapset ja koti hoidettu. Mutta eikö se riitä että yksi hoitaa yhden tontin ja toinen toisen? Ei mun elämä ole pelkkää siivoamista ja kodinhoitoa, nytkin tässä vaan aikaani kulutan koneella.

Voishan ne kahvitkin keittää..

Vierailija
18/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies töissä 6.00---- ikinä ei tiedä koska tulee. Kotona ollessaan myös tekee töitä koko ajan. Ei ole pitänyt lomaa koko yrittäjä uransa aikana. Ei edes isyyslomaa, vaikka kolmannen kohdalla olisi tarvinnut kyllä apua ensimmäisinä päivinä.

Vierailija
19/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut pidempään kuin mies...



Yrittäjän on helppo vähentää töitä, kun ei tarvitse yksin vetää kivirekeä, joten ap:nkin kannattaisi mennä töihin.

Vierailija
20/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kolme, tehty ennen kuin mies alkoi yrittäjäksi. Itse käyn päivätöissä, hoidan pääasiallisesti kodin ja lapset ja lisäksi hoidan miehen firman laskutukset jne koska se on itse ihan tumpelo tietokoneen kanssa. Mies on töissä aamusta iltaan (vaihtelevasti, kesällä on aina poissa kotoa, talvella pakkasten aikaan iltaisin kotona).

Kieltämättä tämä yrittäminen on ajanut parisuhteen välillä liiankin tiukille ajanpuutteen, rahahuolien (velkaa kalustosta, yksinyrittäjä) ja väsymisen takia. Eteenpäin koetetaan silti päästä. Ilman omaa yritystä miehen olisi hankala työllistyä omalla alallaan ja on toisaalta sen luontoinen erakko, että nauttii itse työskentelemisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä