Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko olla 11pv erossa 1,5-vuotiaastasi?

Vierailija
17.02.2011 |

Minusta ajatus tuntuu ihan mahdottomalta, mutta nyt olisi tulossa työmatka eikä oikein vaihtoehtoja. Voi kauheus. Lapsi silloin 1v 6kk ja isän kanssa jäisi kotiin.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten VAIN meidän lapset on tottuneet siihen, että isä on usein reissussa, ja äitikin saa "rauhassa" reissata. Isän reissun aikana eivät isää ikävöi, eikä kuulemma munkaan perään ole kyselleet poissaollessani. Se on mihin tottuu...

MEILLÄ on niin, että olen kotiäitinä ja mieheni työssä, jossa matkustaa ympäri palloa ja aika paljon. Tosin korkeintaan viikon matkoja kerrallaan. Kun en ole imettänyt, niin olen lähtenyt itsekin ystävieni kanssa lomailemaan noin pari kertaa vuodessa, yleensä joku viikon rantalöhökohde. Lapsia ei ole ole juuri ollenkaan olut ikävä, ehkä välillä hieman nukkumaan mennessä. Mutta kovasti nuo reissut puhdistaa ja selkeyttää pääkoppaa, pysyy koko perhe tyytyväisenä.

Kivahan se on päästä lomailemaan, mutta ikinä en jättäisi alle 3vuotiasta viikoksi ikävöimään.

Vierailija
2/38 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia jos tämä olisi toistuvaa ja hoitajana olisi joku muu kuin oma isä.

Itse en ole jättänyt kun satunnaisesti silloin tällöin mutta ei lapselle mitään traumoja tule jos jää oman isänsä hyvään hoitoon. Usea vastaajista todennäköisesti eronnut lapsiensa isästä ja se jos mikä on lapsille traumaattista. Hyvä tulla nimettömänä haukkumaan sitten tänne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisihan tuo 11pv pitkältä ajalta. Silti oma mies on niin paljon lasten kanssa ollut, että sen puolesta en murehtisi yhtään.

Aikoinaan jouduin parin yön reissulle, kun poika oli noin 1,5-vuotias. Kovimmalle se taisi itselle ottaa. Oli poika vähän iltasella ihmetellyt, miksei äiti ole kotona, mutta isänsä kanssa ei ollut ongelmia eikä ollut itkeskellyt kuitenkaan.

Jos ihan pakko olisi työmatkalle lähteä eikä mitään kompromissia voisi tehdä, varmaan lähtisin ja luottaisin, että mies ja lapsi pärjäävät ihan hyvin. Hyvää se varmasti heidän keskinäiselle suhteelle tekee.

Vierailija
4/38 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just sitä et vedetään ittensä piippuun! Minkä takia oot edes hankkinu muksuja josset uhraa jokaista hetkeä niitten takia!

kun sitten makaat osastolla,niin toivo että sulla on mies joka osaa hoitaa perheen.En näe uupunutta äitiä mitenkään ihanteellisena.Näin meillä on erilaiset ajatukset!

Hei kamoon- toi oli ehkä provo! Eiks me nyt kaikki tajuta ettei muksujen takia tarvi uhrata itteään!

Vierailija
5/38 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minun meilestä se kauheus ei ollut se että lapsi jää isän kanssa vaan se että äiti joutuu olemaan erossa lapsesta. Ja itse en oli pystynyt. Jos oli yökylässä niin jo illalla ikävöin.

Vierailija
6/38 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistit.... En mieleellään ainakaan olis niin pitkään erossa, tai ainakin pitäis olla todella hyvä syy! mutta jos iskä hoitais, niin tietäis että lapsella on kuitenkin turvallinen olo, ja hän saa olla kotona... Eli lapsen kannalta ei varmaan ole ongelma, mutta onhan tuo mpitkä aika...

Vierailija
7/38 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan tuo 11 pv pitkä aika, molemmille.

Vierailija
8/38 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä että kauheus on se että joutuu olemaan erossa pienestä. Itse en pystyisi, ikävöisin liikaa. Tietty jos on ihan pakko niin sitten ei auta mutta kyllä surkea olo varmaan on! Siskoni aikoo mennä kesällä lomalle viikoksi ja jättää 1,5v hoitoon mummulaan! Itse en todellakaan näin tekisi!

Vierailija
9/38 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman päivän pystyisin (ja kokeiltu), mutta sitten iskee ihan järjetön ikävä... Niin kova, ettei yölläkään pysty nukkumaan hyvin, koska laskee päiviä jolloin pääsee kotiin.

Vierailija
10/38 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suhteestanne jos voit olla noin pitkään erossa.Läheiset suhteet luodaan viettämällä aikaa lasten kanssa.Turha sitten ihmetellä,jos kukaan ei käy vanhainkodissa katsomassa.Lapset on reissussa...

Vierailija
11/38 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes näistä 9- ja 7-vuotiaistani.

Vierailija
12/38 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 1v 7kk ei ole vielä ollut edes yökylässä :0

Vierailija
13/38 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on 1v4kk kun lähden tyttöporukalla reissuun ja olen pois 3 yötä... lapsi on isänsä kanssa ja varmasti pärjää, mutta tähän asti olen ollut erossa lapsesta max.9 tuntia, joten tiukkaa tekee :((....

Vierailija
14/38 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoo lähteä miehensä kanssa häämatkalle 2viikoksi ja jättää just 1v lapsen mummolleen hoitoon koko ajaksi.

Se että sinun lapsesi jää isänsä kanssa, niin ei ole lapselle paha juttu. Se, miten sinä pärjäät on sitten toinen juttu :) varmasti kummallakin on ikävä, mutta elämä on! Kaikille asioille ei vain voi mitään!

Vierailija
15/38 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae apua, toi on jo omaisriippuvaisuutta

vai eikö isä sais olla lapsen kanssa?

Vierailija
16/38 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suhteestanne jos voit olla noin pitkään erossa.Läheiset suhteet luodaan viettämällä aikaa lasten kanssa.Turha sitten ihmetellä,jos kukaan ei käy vanhainkodissa katsomassa.Lapset on reissussa...

Mitä ihmeen supermammoja nämä täällä ovat? Onko ap edes kertonut kumpi lapsen kanssa on enempi ollut kotona?

Kyllä meillä on ainakin parisuhde täysin toimiva vaikka erossa menee heittämällä viikko jos toinenkin! Mutta voihan niistä asioista toki vaikeitakin tehdä! Kyllä meillä ainakin AIKUISET vanhemmat pärjäävät lapsensa kanssa yksinkin!

Vierailija
17/38 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä että kauheus on se että joutuu olemaan erossa pienestä. Itse en pystyisi, ikävöisin liikaa. Tietty jos on ihan pakko niin sitten ei auta mutta kyllä surkea olo varmaan on! Siskoni aikoo mennä kesällä lomalle viikoksi ja jättää 1,5v hoitoon mummulaan! Itse en todellakaan näin tekisi!

kiva sisko sun siskollas..ymr et sua harmittaa että siskollas on rahaa ja sulla ei.Omat appivanhemmat meillä NIIN MAAILMAN PARHAITA että mä voisin jättää!JOS joku on saanut hyvät isovanhemmat niin meiän lapset!ilmankos haluavat sinne aina=)

Vierailija
18/38 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä ei ole sanottavaa teiän perheeseen.mitähän kyseinen henkilö tarkoittaa tällä vihjailulla??nähtävästi hän sellasissa töissä et työt kilsan päässä!!just!mitäköhän sanoisi mulle kun tietäis et meiän isi inki keski-Euroopas töis!!!ollu jo 5 vk!!kauheeta!onkohan nyt meilläkin vanhainkodissa yksinäistä!kuule 8 pidä typerät neuvosi.JA tiedoksi,kyllä ne vanhainkodin yksinäiset on jostain muusta syystä yksin,ei sen takia että vanhemmat käyny töis???tunnetko yhtään suomen historiaaaaaaaaa??????MISTÄ NÄITÄ VITUN IDIOOTTEJA LÖYTYY!!!JOKA ASIAAN VASTAUS,MUT EI MITÄÄN SANOTTAVAA!

Vierailija
19/38 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olikin äidistään erossa kuukauden ollessaan 1,5-v ja vielä mummon ja ukin hoidossa. Jouduin sairaalaan yli 100 km:n päähän...

Vierailija
20/38 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei tod kateus kuki! Olemme siskoni kanssa molemmat hyvätuloisissa töissä, mulla ehkä vielä parempi palkka kuin hällä. Mutta mun mielestä mikään raha ei korvaa lasten kanssa vietettyä aikaa sillon kun ne on pieniä. Itse siis oon koittanu vähentää töitä niin paljon kun mahdollista ja työmatkat vielä ymmärtää jos on ihan pakko mennä mutta en ymmärrä että jättää noin pienen ihan vapaaehtosesti! Ja sitäpaitsi meidän vanhemmat on tosi iäkkäitä ja tiedän että toi viikon hoitopesti tulee oleen kova! En siis kadehdi mutta ihmettelen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän