Onko muita, joiden kotona lautanen syödään?
Meitä on kehuttu napakoiksi, kun syömme lautasetkin. Tulee kyllä aika kalliiksi ja suoli huutaa hallelujaa, mutta periaatteesta ei tingitä.
Kommentit (40)
tässä ketjussa jotain pakkosyöttämisesta? En ole edes lukenut sitä koko ketjua, se aloitus oli musta niin hömelö.
Ap
Lue edes se alkuperäinen kirjoitus, ennen kuin alat trollata.
Pakkosyöttäminen on pelkkää vinksahtanutta vallankäyttöä ja alistamista. Tietty jos haluaa apaattiset lapset, joilla ei ole minkäänlaista omaa tahtoa, niin siitä vaan.
Tehän olette ihan hysteerisiä tämän asian kanssa. Sen ketjun ap ei maininnut mitään pakkosyöttämisestä, vaan hysteeriset mammat väänsivät asian mielessään niin.
Tietysti jos haluaa lihavat ja sairaat lapset, joilla ei ole kovinkaan kummoinen elämä, niin siitä vaan. Jätä opettamatta ruokailutavat.
tässä ketjussa jotain pakkosyöttämisesta? En ole edes lukenut sitä koko ketjua, se aloitus oli musta niin hömelö.
Ap
Lue edes se alkuperäinen kirjoitus, ennen kuin alat trollata.
luin aloituksen, en koko ketjua.
Jos aloitus on musta hömelö, niin eikö se tarkoita sitä, että olen lukenut sen?
Ap
vaan se oli ihan muiden kirjoittajien päähänpisto.
kehui ap:n napakkuutta siitä, että lapset ohjeistetaan syömään lautanen tyhjäksi? Kyllä ap:n avauksesta kävi selvästi ilmi, että heillä lautanen on pakko syödä tyhjäksi. Erinäisten kommenttien jälkeen vasta alkoi selittely ja vastahyökkäykset.
Tietysti jos haluaa lihavat ja sairaat lapset, joilla ei ole kovinkaan kummoinen elämä, niin siitä vaan.
Jos haluaa lihavat ja sairaat lapset, jotka eivät opi kuuntelemaan omaa elimistöään ja kylläisyyden tunnettaan, niin kannattaa pakottaa heidät syömään lautanen tyhjäksi vaikka ei olisi nälkä.
ja laiskuuttani peruutin lounaan ja illallisen. Me syödään vain välipaloja. 5 minuutin välein. Pullaa, keksiä, jädeä ja karkkia.
Lapset ruikuttaa voileipää ja lihapullia, mutta en anna. Sanon vaan, että äiti ei nyt jaksa. Ottakaa siitä vaikka palat suklaata.
Laihoja ovat penteleet, kun eivät enää jaksa kuulemma makeaa enää ollenkaan.
luin aloituksen, en koko ketjua.Jos aloitus on musta hömelö, niin eikö se tarkoita sitä, että olen lukenut sen?
Ap
vaan se oli ihan muiden kirjoittajien päähänpisto.
kehui ap:n napakkuutta siitä, että lapset ohjeistetaan syömään lautanen tyhjäksi? Kyllä ap:n avauksesta kävi selvästi ilmi, että heillä lautanen on pakko syödä tyhjäksi. Erinäisten kommenttien jälkeen vasta alkoi selittely ja vastahyökkäykset.
taitaa pakkosyöttäjä itse puolustella itseään napakasti!
Jos haluaa lihavat ja sairaat lapset, jotka eivät opi kuuntelemaan omaa elimistöään ja kylläisyyden tunnettaan, niin kannattaa pakottaa heidät syömään lautanen tyhjäksi vaikka ei olisi nälkä.
Ei näkynyt lihavia lapsia. Nykyään... no, tiedät itsekin.
me vaihdettiin paperilautasiin, ja hyvin on vatsat toimineet kun niissä on kuituakin. Juhlapäivinä syömme värikkäistä synttärilautasista ja arkena ihan vaan valkoisista...
Ap ei puhunut pakosta missään vaiheessa, eikä hyökännyt eikä selitellyt.
luin aloituksen, en koko ketjua.Jos aloitus on musta hömelö, niin eikö se tarkoita sitä, että olen lukenut sen?
Ap
Lue koko ketju.
mua ei kiinnosta pätkääkään lukea sitä ketjua, olen tässä saanut jo aika paljon (liikaa) esimakua siitä, mitä siinä ketjussa puhutaan.
Mä luin ensiksi sen ketjun otsikon vahingossa "onko muita perheitä, joissa lautanen syödään". Klikkasin se auki ja tunnistin heti pätemisen. Ei kiinnostanut lukea pitemmälle. En usko, että saan siitä ketjusta mitään eväitä elämääni (pun intended).
Ap
ja laiskuuttani peruutin lounaan ja illallisen. Me syödään vain välipaloja. 5 minuutin välein. Pullaa, keksiä, jädeä ja karkkia.
Lapset ruikuttaa voileipää ja lihapullia, mutta en anna. Sanon vaan, että äiti ei nyt jaksa. Ottakaa siitä vaikka palat suklaata.
Laihoja ovat penteleet, kun eivät enää jaksa kuulemma makeaa enää ollenkaan.
enää laihoja kuin penteleet.
Hei ap me vaihdettiin paperilautasiin, ja hyvin on vatsat toimineet kun niissä on kuituakin. Juhlapäivinä syömme värikkäistä synttärilautasista ja arkena ihan vaan valkoisista...
Kiitti vinkistä.
Ap
Suomalaisten mielestä lapsen pakottaminen syömään on ehdottomasti väärin.
MTV:n uutisten nettikyselyn tulos on erittäin selkeä: Lasta ei saa syöttää väkisin missään tilanteessa.
Yli 85 prosenttia vastanneista sanoo tuomitsevansa lapsen pakkosyöttämisen. Suomalaisia, varsinkin perheellisiä, kuohuttanut aihe on poikinut lähes 5 000 vastausta.
Hämeenlinnan käräjäoikeus on vapauttanut syytteistä kaksi päiväkodin työntekijää, jotka olivat muun muassa syöttäneet lapsia väkisin pitämällä heitä kiinni käsistä, päästä, niskasta ja hartioista.
Pakkosyöttöjupakkaa käsitellään kuitenkin vielä Turun hovioikeudessa, sillä kihlakunnansyyttäjä ja lasten vanhemmat ovat ilmoittaneet tyytymättömyytensä tuomioon.
"Täysin sopimatonta käyttäytymistä aikuiselta"
Monet kyselyyn vastanneista, lapsen pakkosyöttöä vastustavista, perustavat näkemyksensä lapsen oikeuksiin ja siihen, että eihän aikuisiakaan syötetä väkisin, jos he eivät jostain ruuasta pidä.
mummeli: Mitäpä aikuinen pitäisi siitä, jos väkisin ruokaa suuhun ängettäisiin? Lapsi syö, jos on nälkä ruokahalua ja ellei ole, saattaapa olla että on kipeä tai ei kertakaikkiaan ole nälkäinen. Pakkosyötöstä saattaa tulla vieläpä vastenmielisyys ruokailua kohtaan myöh. esim. koulussa.
mamma: Eivät ne tarhantäditkään söis väkipakolla ja vielä omaa oksennustaan,en usko! Hävetkää hullut akat ja vaihtakaa alaa,kaatopaikan siivoojiksi joudatte.
hh: ei todellakaan! miksi lapsia saisi väkisin syöttää, jos ei aikuisiakaan..samanlailla hekin ajattelevat ja tuntevat ahdistusta. sairasta!
Todella useat vastaajat kertovat myös omista lapsuuden kauhumuistoistaan, joista on jäänyt ikuinen kammo jotain ruoka-ainetta kohtaan.
50 vuotias äitee: ei todellakaan saa väkisin syöttää! Terve lapsi syö kyllä, ja kaikista ruokalajeista lapsi ei pidä. Tiedän kokemuksesta. esim. minä en pitänyt kouluaikana maksalaatikosta, keittäjät tykkäs huonoa jos ei syönyt kaikkia, ja jäi kyllä aina lautaselle myöhästyin jopa tunnilta aina kun oli maksalaatikkoa. Enkä pidä siitä vieläkään. Hyi hitto.
3xäiti: En hyväksy pakkosyöttämistä. Olen itse ala-asteella saanut kammon ruokailutilanteista pakkosyötön takia enkä vieläkään osaa nauttia ruokailutilanteista. Pakkosyöttö on lasta loukkaavaa ja alistavaa. Ymmärrän kyllä jos lasta vaaditaan istumaan pöydässä tietty aika ja edes maistamaan ruokaa, tämähän jo kuuluu hyviin käytöstapoihin, mutta pakolla syöttäminen on väärin.
"Sehän vain saa lapsen pelkäämään ruokailua"
Vastaajat ovat myös huolissaan lapsen kehityksestä. Ulkonäkökeskeisessä ja laihuutta ihannoivassa yhteiskunnassa monet vanhemmat ovat huolissaan siitä, miten pakkosyöttö ja ruokailutilanteissa koettu ahdistus vaikuttaa tulevaisuudessa lapsen elämään.
kaba: Lasta ei pidä syöttää väkisin, johtaa anoreksiaan.
anne: Nuorilla on jo riittävän paljon syömishäiriöitä.Pakkosyöttäminen jättää pahat jäljet lapsen psyykkiseen kehitykseen.
mua ei kiinnosta pätkääkään lukea sitä ketjua, olen tässä saanut jo aika paljon (liikaa) esimakua siitä, mitä siinä ketjussa puhutaan.Mä luin ensiksi sen ketjun otsikon vahingossa "onko muita perheitä, joissa lautanen syödään". Klikkasin se auki ja tunnistin heti pätemisen. Ei kiinnostanut lukea pitemmälle. En usko, että saan siitä ketjusta mitään eväitä elämääni (pun intended).
Ap
Vielä kun voisit referoida, että missä kohtaa se ap puhui omien lastensa pakkosyötöstä?
mua ei kiinnosta pätkääkään lukea sitä ketjua, olen tässä saanut jo aika paljon (liikaa) esimakua siitä, mitä siinä ketjussa puhutaan.Mä luin ensiksi sen ketjun otsikon vahingossa "onko muita perheitä, joissa lautanen syödään". Klikkasin se auki ja tunnistin heti pätemisen. Ei kiinnostanut lukea pitemmälle. En usko, että saan siitä ketjusta mitään eväitä elämääni (pun intended).
Ap
Eli olet vain typerä trolli.
En tykkää pätemisestä, se ei koskaan herätä sellaista keskustelua, josta olisi kenellekään hyötyä. Vai onko esim. tässä keskustelussa käyty juupas-eipäs-väittely tuosta toisesta ketjusta sinun mielestäsi hedelmällistä? Luuletko, että siitä on jollekulle syömisasioiden kanssa painiskeleville apua.
Enpä usko.
Ap
En tykkää pätemisestä, se ei koskaan herätä sellaista keskustelua, josta olisi kenellekään hyötyä. Vai onko esim. tässä keskustelussa käyty juupas-eipäs-väittely tuosta toisesta ketjusta sinun mielestäsi hedelmällistä? Luuletko, että siitä on jollekulle syömisasioiden kanssa painiskeleville apua.Enpä usko.
Ap
Itse haluat vain päteä, että ohohoh, olinpas nokkela, kun keksin tällaisen aloituksen. Ja onko mielestäsi tällaisten trollien aloittaminen hedelmällistä?
Pakkosyöttäminen on pelkkää vinksahtanutta vallankäyttöä ja alistamista. Tietty jos haluaa apaattiset lapset, joilla ei ole minkäänlaista omaa tahtoa, niin siitä vaan.