Onko muita, joiden kotona lautanen syödään?
Meitä on kehuttu napakoiksi, kun syömme lautasetkin. Tulee kyllä aika kalliiksi ja suoli huutaa hallelujaa, mutta periaatteesta ei tingitä.
Kommentit (40)
En tykkää pätemisestä, se ei koskaan herätä sellaista keskustelua, josta olisi kenellekään hyötyä. Vai onko esim. tässä keskustelussa käyty juupas-eipäs-väittely tuosta toisesta ketjusta sinun mielestäsi hedelmällistä? Luuletko, että siitä on jollekulle syömisasioiden kanssa painiskeleville apua.Enpä usko.
Ap
Miksi helvetissä sitten aloitat tällaisia typeriä trolleja? Itse haluat vain päteä, että ohohoh, olinpas nokkela, kun keksin tällaisen aloituksen. Ja onko mielestäsi tällaisten trollien aloittaminen hedelmällistä?
Vois yhtä hyvin kysyä, miksi sä vastaat, tai edes avaat tällaisia trolleja, jos sua ei ne kiinnosta? Varmaan kuitenkin tajusit tämän itsekin trolliksi.
Mä en yrittänyt aloittaa mitään keskustelua. Mä tein tällaisen avauksen huvikseni. Ajattelin, että kukaan ei edes vastaa tähän, kuten yleensä tällaisille avauksille käy.
Otatkohan sä nyt tämän palstailemisen vähän liian vakavasti? En tiedä, mitä sä olet tullut tänne tekemään, mä oon tässä samalla kun skannailen kuitteja.
Harmi, että sua loukkaa tällaiset turhat trollit, mutta anteeksi en kyllä voi pyytää.
Ap
mutta meillä ollaan siirrytty nyt jo puulautasiin, koska paperiset oli niin käsiteltyjä. Tiedä mitä lisäaineita niihin on siinä tuotantoprosessissa lisätty! Ei ihme, että on niin paljon allergioita.
Lähtökohtaisesti meilläkin syödään lautaset mutta meillä ollaan siirrytty nyt jo puulautasiin, koska paperiset oli niin käsiteltyjä. Tiedä mitä lisäaineita niihin on siinä tuotantoprosessissa lisätty! Ei ihme, että on niin paljon allergioita.
että jos alkais leipoa lautaset niin kuin keskiajalla. Mutta kovasti nuo karpit väittävät viljan olevan myrkkyä. Ehkä parempi pysyä Arabiassa.
Ap
että jos alkais leipoa lautaset niin kuin keskiajalla. Mutta kovasti nuo karpit väittävät viljan olevan myrkkyä. Ehkä parempi pysyä Arabiassa.Ap
kyllä puussa on enemmän kuitua kuin viljalautasessa, ja syöminen kestää pidempään (ja pitkät perheateriathan ovat tunnetusti must, mitä pidempään pöydässä istutaan, sitä parempi äiti olen). Hampaat pysyvät myös paremmassa kunnossa kun lautasta syödään yleensä koko päivä, joten karkkia ei ehdi vetää.
Pieniä lautasia säännöllisesti, suosittelevat lautaskammoisten liitosta:
Pienet lautaset (5-6 kertaa päivässä) ovat yleensä vähemmän uhkaavia kuin suuret. Lautasten jälkeen on tärkeää suunnata sairastuneen huomio johonkin muuhun kuin ruokaan tai kuluttamiseen, esim. keskustelujen, pelaamisen, hieromisen/rentoutumisen tai sylissä pitämisen avulla. Painopiste ei ole ruoassa, vaan siinä, että sairastunut oppii tulkitsemaan maailmaa uudella tavalla.
Lähtökohtaisesti meilläkin syödään lautaset mutta meillä ollaan siirrytty nyt jo puulautasiin, koska paperiset oli niin käsiteltyjä. Tiedä mitä lisäaineita niihin on siinä tuotantoprosessissa lisätty! Ei ihme, että on niin paljon allergioita.
että jos alkais leipoa lautaset niin kuin keskiajalla. Mutta kovasti nuo karpit väittävät viljan olevan myrkkyä. Ehkä parempi pysyä Arabiassa. Ap
Pieniä lautasia säännöllisesti, suosittelevat lautaskammoisten liitosta:
Pienet lautaset (5-6 kertaa päivässä) ovat yleensä vähemmän uhkaavia kuin suuret. Lautasten jälkeen on tärkeää suunnata sairastuneen huomio johonkin muuhun kuin ruokaan tai kuluttamiseen, esim. keskustelujen, pelaamisen, hieromisen/rentoutumisen tai sylissä pitämisen avulla. Painopiste ei ole ruoassa, vaan siinä, että sairastunut oppii tulkitsemaan maailmaa uudella tavalla.
Minuakin joskus kammottaa nuo isommat Arabian lautaset. En oikein tiedä miten päin niitä pitäisi lähestyä. Murratteko ensin, vai haukkaatteko suoraan reunasta palan? Vai onko tuo haukkaaminen ihan junttia? Miten ulkomailla?
Vois yhtä hyvin kysyä, miksi sä vastaat, tai edes avaat tällaisia trolleja, jos sua ei ne kiinnosta? Varmaan kuitenkin tajusit tämän itsekin trolliksi.Mä en yrittänyt aloittaa mitään keskustelua. Mä tein tällaisen avauksen huvikseni. Ajattelin, että kukaan ei edes vastaa tähän, kuten yleensä tällaisille avauksille käy.
Otatkohan sä nyt tämän palstailemisen vähän liian vakavasti? En tiedä, mitä sä olet tullut tänne tekemään, mä oon tässä samalla kun skannailen kuitteja.
Harmi, että sua loukkaa tällaiset turhat trollit, mutta anteeksi en kyllä voi pyytää.
Ap
Skannaile sinä vain niitä kuitteja.
Olet naurettava. Ja todennäköisesti lihava.
Miten niin? Mitä naurettavaa periaatteissa on? Ja oletkos katsonut, paljonko yhdessä posliinisessa ruokalautasessa on kaloreja? Ei kuule paljon mitään!
Ap
Miten niin? Mitä naurettavaa periaatteissa on? Ja oletkos katsonut, paljonko yhdessä posliinisessa ruokalautasessa on kaloreja? Ei kuule paljon mitään!Ap
että tämä alkuperäinen aloitus kosahti aika moneen mammaan, kun on tullut tällaisia pila-aloituksia aiheesta. Ei viitsitä opettaa ruokatapoja lapsille ja lapset vetävät välipaloja minkä kerkeävät ja paisuvat kuin pullataikina.
Miten niin? Mitä naurettavaa periaatteissa on? Ja oletkos katsonut, paljonko yhdessä posliinisessa ruokalautasessa on kaloreja? Ei kuule paljon mitään! Ap
että tämä alkuperäinen aloitus kosahti aika moneen mammaan, kun on tullut tällaisia pila-aloituksia aiheesta. Ei viitsitä opettaa ruokatapoja lapsille ja lapset vetävät välipaloja minkä kerkeävät ja paisuvat kuin pullataikina.
mikä idiootti olet!
että pitää ihan pakko syöttää,että oppii ruokatapoja!?
just!
Miten niin? Mitä naurettavaa periaatteissa on? Ja oletkos katsonut, paljonko yhdessä posliinisessa ruokalautasessa on kaloreja? Ei kuule paljon mitään!Ap
Mua vaan naurattaa se päteminen, jota monet täällä harrastaa. "Meillä syödään näin ja näin, olemme parempia ihmisiä kuin te."
Musta on hyvä periaate, että ruokaa otetaan niin paljon, ettei sitä mene hukkaan, ts. lautanen syödää tyhjäksi. Mutta pätemistä inhoan. Jos haluaa oikeasti virittää keskustelua jostain aiheesta, ei kannata esittää asiaa niin, että se vaikuttaa siltä, että ensisijainen tehtävä on pönkittää omaa egoa-
Ap
mikä idiootti olet!
että pitää ihan pakko syöttää,että oppii ruokatapoja!?
just!
vaan se oli ihan muiden kirjoittajien päähänpisto.
Mua vaan naurattaa se päteminen, jota monet täällä harrastaa. "Meillä syödään näin ja näin, olemme parempia ihmisiä kuin te."Musta on hyvä periaate, että ruokaa otetaan niin paljon, ettei sitä mene hukkaan, ts. lautanen syödää tyhjäksi. Mutta pätemistä inhoan. Jos haluaa oikeasti virittää keskustelua jostain aiheesta, ei kannata esittää asiaa niin, että se vaikuttaa siltä, että ensisijainen tehtävä on pönkittää omaa egoa-
Ap
että alkuperäisen ruokailuketjun ap:sta väännettiin pakkosyöttäjä? Minusta toisten haukkuminen on pahemman laatuista oman egonsa pönkittämistä, oikein perinteistä kiusaaja-asennetta.
Mua vaan naurattaa se päteminen, jota monet täällä harrastaa. "Meillä syödään näin ja näin, olemme parempia ihmisiä kuin te."Musta on hyvä periaate, että ruokaa otetaan niin paljon, ettei sitä mene hukkaan, ts. lautanen syödää tyhjäksi. Mutta pätemistä inhoan. Jos haluaa oikeasti virittää keskustelua jostain aiheesta, ei kannata esittää asiaa niin, että se vaikuttaa siltä, että ensisijainen tehtävä on pönkittää omaa egoa-
Ap
että alkuperäisen ruokailuketjun ap:sta väännettiin pakkosyöttäjä? Minusta toisten haukkuminen on pahemman laatuista oman egonsa pönkittämistä, oikein perinteistä kiusaaja-asennetta.
tässä ketjussa jotain pakkosyöttämisesta? En ole edes lukenut sitä koko ketjua, se aloitus oli musta niin hömelö.
Ap
mikä idiootti olet! että pitää ihan pakko syöttää,että oppii ruokatapoja!? just!
heillä syödään AINA lautanen tyhjäksi paitsi kipeenä..
mikä idiootti olet! että pitää ihan pakko syöttää,että oppii ruokatapoja!? just!
heillä syödään AINA lautanen tyhjäksi paitsi kipeenä..
toisen ketjun ap, ylpeili napakasti vaativansa lautasen syömistä tyhjäksi.
Meille syömishäiriötä sairastaneille, toi voi olla sama kuin pakkosyöminen.
Mun äiti oli hyvällä tuputtaja. Ota nyt vielä vähän, ja se aiheutti minulle 15 vuoden painajaisen.
Jos napakasti vaaditaan, se on pienelle lapselle lähes pakkosyöttöön verrattava tilanne.
SYÖMISEN PITÄÄ OLLA VAPAA-EHTOISTA JA KUNNON RUUAN VAIHTOEHTO EI OLE MAKEIDEN NAPOSTELEMINEN.