Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohjeita elämään nykyajan naisille/äideille/vaimoille

Vierailija
16.02.2011 |

- Älä petä

- Älä järjestä itseäsi tilanteisiin, joissa voit rakastua toisen omaan, jos kuitenkin näin käy, kunnioita toisten suhdetta/liittoa, äläkä muuta ajatuksia teoiksi. Ota etäisyyttä

- Pidä lastesi hyvinvointi tärkeänä asiana elämässä. Lasten etu menee toisinaan (yleensä) jopa itsesi edelle, sopeudu siihen. Tämä ei poislue itsestään huoltapitämistä ja oman ajan ottamista, jos se pysyy kohtuudessa.

- Ajattele enemmän muita ihmisiä, älä pelkästään itseäsi

- "ole itse se muutos, jonka haluat maailmassa nähdä"

saa kommentoida ja jatkaa, jos tulee lisää ohjeita/neuvoja mieleen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄrkeitä ohjeita myös menneeseen ja tulevaan aikaan, ajattomia.

Lisäisin:

- Älä unohda maalaisjärkeä.

- Älä unohda itseäsi.

- Elä kuten parhaaksi koet, satuttamatta itseäsi tai muita.

Vierailija
2/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan, minulla on vain yksi elämä eikä toisen naisen mies tai perhe ole minulle pyhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AJATTELE ENEMMÄN ITSEÄSI

Vierailija
4/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pystyt katsomaan itseäsi silmiin.

Vierailija
5/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeeksi usein.

Vierailija
6/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ HÄVITÄ ITSEÄSI avioliitossa, eli pidä huolta itsesäsi ja omista tarpeistasi.

Vierailija
7/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AJATTELE ENEMMÄN ITSEÄSI

Ihmiset ovat hirvittävän paljon sellaisia "minä-minä-minä-MINUN tarpeeni-MINUN tunteeni-MINUN yksi elämäni-MINÄ haluan-minä-minä-minä" ja yleensä viis veisataan esimerkiksi sitten _omien_ lastenkaan tunteista, tai niiden omien lasten yhdestä ainoasta elämästä, tai heidän haluistaan ja tunteistaan...

Surullista, mutta valitettavan yleistä, nimenomaan nykyään.

ap

Vierailija
8/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

klishee sille että voi tehdä ja käyttäytyä miten sattuu huvittamaan...

Anteeksi nyt vaan, minulla on vain yksi elämä eikä toisen naisen mies tai perhe ole minulle pyhä.

Vierailija
9/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saan käyttäytyä tismalleen niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Minulla on vain yksi elämä.

Vierailija
10/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä minun lauseeni on sukua minäminä-taudille,mutta ei kuitenkaan ole samanlaista itsekkyyttä. Tämä on tervettä itsekkyyttä. Joka monelta ns. hyvältä vaimolta puuttuu. Been there, done that. Never again.

ÄLÄ HÄVITÄ ITSEÄSI avioliitossa, eli pidä huolta itsesäsi ja omista tarpeistasi.

Vierailija
11/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

superäidit uupuu ja tekevät karmeita tekoja, joista saamme lukea iltapäivälehtien sivuilta.

Vierailija
12/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä minun lauseeni on sukua minäminä-taudille,mutta ei kuitenkaan ole samanlaista itsekkyyttä. Tämä on tervettä itsekkyyttä. Joka monelta ns. hyvältä vaimolta puuttuu. Been there, done that. Never again.

vaatii ehkä vähän pohdintaa ja puntarointia, että pystyy erottamaan terveen itsekkyyden siitä pelkästä itsekkyydestä.

ap

Vierailija
13/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskalla elää tunteella. Ja tämä ei tarkoita sitä, että saisit viedä toiselta miehen. Sitä varten meillä on myös omatunto ja syyllisyyden tunto. Jos tekee jotain väärin, tuntee siitä syyllisyyttä. Varsin terve tunne sekin.

Älä anna pelon rajoittaa elämääsi vaan kysy joka päivä itseltäsi "estääkö pelko minua tekemästä elämässäni sitä, mitä haluan?"

Älä niele vihaa, vaan opettele sanomaan EI ja asettamaan raja.

Paljasta häpeäsi muille ja pääset siitä vapaaksi: jokainen häpeää vain itseään. Häpeä on yhteisöllinen tunne.

Sopii myös miehille!

Vierailija
14/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskalla elää tunteella. Ja tämä ei tarkoita sitä, että saisit viedä toiselta miehen. Sitä varten meillä on myös omatunto ja syyllisyyden tunto. Jos tekee jotain väärin, tuntee siitä syyllisyyttä. Varsin terve tunne sekin. Älä anna pelon rajoittaa elämääsi vaan kysy joka päivä itseltäsi "estääkö pelko minua tekemästä elämässäni sitä, mitä haluan?" Älä niele vihaa, vaan opettele sanomaan EI ja asettamaan raja. Paljasta häpeäsi muille ja pääset siitä vapaaksi: jokainen häpeää vain itseään. Häpeä on yhteisöllinen tunne. Sopii myös miehille!

Vierailija
15/20 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tämän paremmin voi enää sanoa.

Uskalla elää tunteella. Ja tämä ei tarkoita sitä, että saisit viedä toiselta miehen. Sitä varten meillä on myös omatunto ja syyllisyyden tunto. Jos tekee jotain väärin, tuntee siitä syyllisyyttä. Varsin terve tunne sekin. Älä anna pelon rajoittaa elämääsi vaan kysy joka päivä itseltäsi "estääkö pelko minua tekemästä elämässäni sitä, mitä haluan?" Älä niele vihaa, vaan opettele sanomaan EI ja asettamaan raja. Paljasta häpeäsi muille ja pääset siitä vapaaksi: jokainen häpeää vain itseään. Häpeä on yhteisöllinen tunne. Sopii myös miehille!

Vierailija
16/20 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna miehellesi tarpeeksi usein.

Vierailija
17/20 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele suvaitsevaisuutta.

Luota itseesi äitinä.

Vierailija
18/20 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi nämä lukea ja ainakin yrittää noudattaa...

Vierailija
19/20 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tulisi kuitenkin ko. otsikon alla mieleen ekana tuo lasten hyvinvointi ja ylipäänsä muiden ihmisten ajattelu kuin se, että "järjestäisi itsensä tilanteisiin, joissa voisi rakastua toisen omaan". Ööh, ensinnäkin - mitä hittoa nuo tilanteet ovat? Ja toisekseen - miten niihin järjestetään itsensä? Hohhoijaa, onneksi itse on jo ohittanut tuon Harlekiini-vaiheen.

- Älä petä

- Älä järjestä itseäsi tilanteisiin, joissa voit rakastua toisen omaan, jos kuitenkin näin käy, kunnioita toisten suhdetta/liittoa, äläkä muuta ajatuksia teoiksi. Ota etäisyyttä

- Pidä lastesi hyvinvointi tärkeänä asiana elämässä. Lasten etu menee toisinaan (yleensä) jopa itsesi edelle, sopeudu siihen. Tämä ei poislue itsestään huoltapitämistä ja oman ajan ottamista, jos se pysyy kohtuudessa.

- Ajattele enemmän muita ihmisiä, älä pelkästään itseäsi

- "ole itse se muutos, jonka haluat maailmassa nähdä"

saa kommentoida ja jatkaa, jos tulee lisää ohjeita/neuvoja mieleen.

Vierailija
20/20 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyväksy se, mitä et voi muuttaa."

ja vanha karjalainen sananparsi:

"Ilo pintaan, vaik syän märkänis"