minkä ikäisenä olette kääntäneet lapsenne kasvot menosuuntaan?
Kommentit (326)
Apua :D Tää on paras aloitus aikoihin.....
Leikkasin pojalle otsatukan ja olipa yllätys. Silmiä ei missään. Silloin ymmärsin ja heti asiantuntijalla käännettiin. Tukka jäi takaraivolta aika lyhyeksi mutta kasvoi nopeasti.
Voi ei. Olen kaksi vuotta yrittänyt kääntää jalkateriä eteen, erikoiskenkiä on pidetty kymmenisen tuntia päivässä. Mutta vikahan onkin toisessa päässä!
Esikoisen kohdalla 28-vuotiaana, keskimmäisen 29- ja kuopuksen osalta 36-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Olen kaksi vuotta yrittänyt kääntää jalkateriä eteen, erikoiskenkiä on pidetty kymmenisen tuntia päivässä. Mutta vikahan onkin toisessa päässä!
Päätimme ortopedin kanssa että jalkateriä on vaikea enää lähteä kääntämään alkuperäiseen suuntaan, joten me jätetään kasvot kääntämättä.
Tämä pitää taas nostaa, että on edes jotain mitä yrittää nauramatta lukea.
Yritän kyllä heti kävelemään oppiessa opettaa katsomaan eteensä
Itse käänsin noin 33 vuotiaana muistaakseeni. Peruuttaessa toki satunnaisesti noin kävi aiemminkin.
Vauva täytti 6kk sinä päivänä kun aloitimme sen. Minä pidin vauvaa sylissä ja lohdutin häntä samalla kun mies käänsi vauvan päätä hieman menosuuntaan päin. Ennen sitä vauvalle oli laitettu suppo kipua lievittämään. Niin tehtiin aina kerran kuussa niin, että kun lapsi täytti 1v, niin hänen kasvot saatiin lopulta käänettyä oikeaan eteenpäin.
Ehkä jossain vuoden ikäisenä taisi olla.
Sitten kun kopasta siirtyi istuinmalliseen.
Voi hemmetti, nytkö vasta mun piti tämä asia tajuta.
Olen jo keski-ikäinen ja katson vieläkin elämässäni taakse päin.
Soitan heti vanhalle äitilleni ja vaadin selitystä miksi hän ei kääntänyt minun päätäni menosuuntaan aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin 12v, kun itse itselleni tein sen. Kyllähän se sattui, mutta kannatti koska oli vaikeaa olla aina naama väärään suuntaan erityisesti koulussa kun kasvot osoittivat taakse, niin en nähnyt mitä opettaja kirjoitti taululle.
Mulla oli koko ylä asteen sama tilanne.
Tosin siihen nähden olen varsin hyvin pärjännyt.
Ihana aloitus ja niin hauskoja kommentteja.
Olen nauranut vedet silmissä, en äsken meinannut saada sanottua ääneen mille nauran kun joku kommentti kolahti niin jonnekin mauruhermooni.
Kiitos, viikon alku pelastettu!
Vauvan pään kääntäminen menosuuntaan on tärkeää, jotta vauvan hengitystiet pysyvät auki ja vauva saa tarvitsemansa ilman. Tämä on erityisen tärkeää, jos vauva nukkuu vatsallaan tai sivulla.
Jos vauva nukkuu vatsallaan tai sivulla, pään kääntäminen menosuuntaan voi auttaa välttämään sikiöaikaista kuolema (SIDS, kätkytkuolemaoireyhtymä). SIDS on harvinainen, mutta vakava tilanne, jossa vauva kuolee nukkuessaan ilman selittävää syytä. SIDS on yleisempää vauvoilla, jotka nukkuvat vatsallaan tai sivulla, ja se voi tapahtua milloin tahansa vauvan ensimmäisen elinvuoden aikana.
Jos vauva nukkuu vatsallaan tai sivulla, on tärkeää kääntää pää menosuuntaan jokaisen nukkumiskerran aikana. Voit tehdä tämän sijoittamalla vauvan pään vuodevaatteiden reunalle tai tyynylle. Voit myös käyttää erityistä vauvojen päänkohotinta tai -tyynyä, jotta vauvan pää pysyy kohotettuna ja ilmanvaihto pysyy hyvänä.
Muista, että on tärkeää seurata vauvan hengitystä ja varmistaa, että vauvan hengitystiet pysyvät auki ja ilmanvaihto on riittävää. Näin vauva saa tarvitsemansa ilman ja pysyy turvallisena.
Luo vastaus uudelleen
Ah, tämä ihana klassikko on palannut :)
Minua ei käännetty missään vaiheessa, niin nyt en osaa matkustaa julkisissa kulkuvälineissä, kuin selkä menosuuntaan. Omassa autossa onnistuu joten kuten oikein päin, kun on vain turvavyöllä tarpeeksi tiukasti köytetty penkkiin.
Muorilla jäi tekemättä, kuulema "on silmät takaraivossakin". Mutta hyvin on noinkin pärjännyt.