Korvat vähän eri tasolla, eli silmälasit hassusti vähän vinosti. Mitään tehtävissä?
vai kärsinkö hiljaa ja koitan aina nykiä toista sankaa alemmas...?
Kommentit (21)
sovitetaan ja säädetään lasit sopivaksi.
väännetty sankoja, vähän ehkä, mutta mielestäni ei ole riittävästi. Voiko siis sillä säätämisellä vaikuttaa tuohonkin asiaan? Luulin, että katsotaan vain sitä kaariosaa, mikä tulee korvan taa, ettei lasit tipahda...
kun tuntuu että ne on koko ajan vinossa.
Laitan niitä suoraan vähän väliä, ja onhan se tosi rasittavaa. Mutta en mä oikeen keksi mitä muuta asialle vois tehä?
aina vinossa. Eipä tullut aiemmin mieleen..
Menet vain takaisin liikkeeseen ja pyydät säätämään lisää, niin kauan että ovat hyvät. Ei pitäisi maksaa mitään.
Toki liikkeessä olisi lasit noudettaessa pitänyt ne säätää kuntoon. Nyt menet sinne liikkeseen takaisin ja pyydät niitä säätämään. Muutenkin on ihan normaalia, ettei uusia laseja heti saada kohdilleen, vaan liikeeseen joutuu palaamaan säätämään niitä uudelleen. Itse ei kannata alkaa väännellä, voivat mennä rikki.
Mulla on sama juttu ja mulle optikko sanoi, että aika harvalla itseasiassa on korvat täsmälleen samalla korkeudella. Mutta ei sun tarvi lasit vinossa kulkea, kyllä ne niitä siellä optikkoliikkeessä pystyy säätämään niin että tulevat suoraan.
Mutta eipä mulle kukaan ole tullut huomauttelemaan asiasta :)
Varmaan häiritsee itseä asia enemmän kuin muita.
eikä uudelleen säädättämisestä mitään lisämaksua pitäisi mennä. Ei ainakaan multa kukaan ole yrittänyt periä, vaikka monien silmä- ja aurinkolasien sankoja olen joutunut käymään uudelleen kohdistamassa.
On sitä paitsi ihan normaalia, että korvat ovat keskenään hieman eri korkeudella. Mulle on joskus joku optikko sanonut, että tuskin kenelläkään ne ihan symmetrisesti ovat.
9
optikolla tsekata myös onko nenäosassa säädettävää. Sekin muokkaa lasien asentoa. Mulla keikkuu lasit säädöstä huomimatta, Specsaversin kun ovat. Pitäis taas käydä siellä huonon palvelun optikolla.
Keopsilta ovat, maksoivatkin rutosti (jotain 500e). Menossa ostamaan uusia aurinkolaseja, voisin samalla pyytää särmäämään säädöt sitten. Kiitos!
ap
ole leikannut korviasi samalle tasolle?
Plastiikkakirurgiassa ihan normaali toimenpide.
..ei vaiskaan. Yleensä optikot säätää sangat siten että lasit pysyy suorassa :)
Hahaa onpa hauskaa. Mikset sinä mennyt leikkauttamaan herneen tilalle aivoja?
Optikko on säätänyt sankoja, mutta eivät ne pysy kauaa sopivina! Jokin siinä silti mättää, vaikka korvani ovat silminnähden samalla korkeudella eli ei ole kyse isosta korkeuserosta.
Ehkä olisi parasta paksuntaa toista korvan päälle tulevaa osaa sangasta? Ihan samalla tavalla, että jos on erimittaiset jalat, niin säädetään pohjallisella tai jopa kengän erikoispohjalla.
Ei kai ketään kauheasti häiritse, ei8 kukaan ole ainakaan ääneen mulle nauranut.
Itseä välillä harmittaa.
Itseäni häiritsee kun lasit laittaa pöydälle auki asennossa, niin toinen sanka osuu pöytään mutta toinen ei. Perfectionisti kun olen, niin häiritsee moinen älyttömästi.
Voiskos siihen toisen sangan alle laittaa ikäänkuin pienen tyynyn, että tulis samalle tasolle?
Laita rillit kuminauhalla päähän uimalasi-tyylisesti. Toimii.
Anna niiden korviesi olla paikallaan ja osta seuraavat lasit liikkeestä, jossa osaavat sovittaa ne asiakkailleen. Sankoja lämmitetään ja väännetään sen mukaan miten eri tasolla kenenkin korvat ovat (useimmilla eivät ole täysin samalla korkeudelle, joten ei se silmälasimyyjälle mikään uusi ja ihmeellinen asia voi olla):
Tai korvia leikata samalle tasolle=)