65-tuumaiselle televisiolle ehdotetaan 2,7 metrin katseluetäisyyttä
https://www.is.fi/digitoday/art-2000009666268.html
Ei helvetti. Mun katseluetäisyys on tuota luokkaa ja tv:n koko on 32 tuumaa😂 65 tuuman telkku, eihän sitä huoneeseen sitten muuta mahdukaan.
Kommentit (21)
En tykkää itse tuijottaa isoa ruutua läheltä.
Katson 48-tuumaista telkkua 3-4 metrin päästä ja se on mulle juuri sopiva etäisyys.
Mihin näitä ylisuuria ruutuja tarvitaan? 🥚jatke tämäkin?
Katsopa kuka ehdottaa! Tietenkin televisioiden myyjä, jonka mielestä kaikkien pitää ostaa isoja oikein helvetin kalliita televisioita eikä pienempiä kohtuuhintaisia.
Mihin televisiota tarvitsee ylipäätään.
Mä en oo katsonut kyseistä laitetta kotonani kolmeen vuoteen... Pitäis viedä kierrätykseen kun ei sillä mitään tee.
Elokuvat on tehty katsottavaksi isolla kuvalla mutta sitten taas moni muu ohjelma ei ole ja ihmiset ovatkin sitten aivan luonnottoman kokoisia isolta ruudulta katsottuna.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo katsonut kyseistä laitetta kotonani kolmeen vuoteen... Pitäis viedä kierrätykseen kun ei sillä mitään tee.
Missä välissä uuvatti ehtisi telkkaria katsomaan, kun kännykän pitää olla kädessä 7/24?
Aikoinaan 26 tuuman Luxor- väritv:n suositeltu katseluetäisyys oli jotain neljä metriä.
Vierailija kirjoitti:
Aina joku sunkaltainen jeesusteleva muumi työntyy näihin keskusteluihin. Aivan sama vaikka tuijottaisit vessan kaakeleita loppuikäsi, ketään ei kiinnosta.
Tv ruudut senkun suurenee ja katsottavat ohjelmat senkun huononee.
Onneksi on kirjat olemassa
Meillä on 55" ja katseluetäisyys 2 metriä. Vanhat säännöt on laadittu analogiselle sd-kuvalle, joka oli sekä epätarkka että kohinainen.
Niitä jättitelkkareitahan on ihan kamalaa katsoa kauempaakin. Noin läheltä katsoessa saa käännellä päätä kuin tennisottelussa ja silmät ovat hätää kärsimässä.
Käytän myös tietokonetta samalla ruudulla. 65 tuumaa ja 2 netriä ovat vintoosalle sopivat. Valtava etu, en tarvitse lukuklaseja!
Ruudut suurenevat ja keskimääräiset huoneet pienenevät. Se symboloi aikaamme.
Vierailija kirjoitti:
Mihin näitä ylisuuria ruutuja tarvitaan? 🥚jatke tämäkin?
Hyvä kysymys! Mitä suurempi telkkari, sitä kauempaa sitä pitäisi katsoa. Eli kannattaa katsoa pientä telkkaria läheltä, jos haluat säästää rahaa. LOL. :)
Tosi pieni huone on, jollei seinälle mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Katsopa kuka ehdottaa! Tietenkin televisioiden myyjä, jonka mielestä kaikkien pitää ostaa isoja oikein helvetin kalliita televisioita eikä pienempiä kohtuuhintaisia.
Taitaa ne televisiot olla nykyään kodinelektroniikan puolelta sieltä halvimmasta päästä.
Ison ruudun saa jo luurin hinnalla.
Telkut ovat halventuneet ihan järjettömästi vs mitä ne ennen maksoi . Hesarissa oli hyvä juttu tästä.
Kuulostaa suunnilleen oikealta. 55" plasma ja katseluetäisyys vähän ylik 2m. Juuri sopiva että voi jalkoja oikaista potkimatta tvpöytää. Tuota isommilla näytöillä merkitystä on lähinnä sillä montako katsojaa pitää saada hyvään kulmaan. Yhdelle ihmiselle 55" on täydellinen.
Käykää oikeasti katsomassa min. 6o" laatutv tekee vaikutuksen. Vaikķa oma 46 tuntuu isolta.
82" mykisti liikkessä. Ihan kuin elokuvissa, paitsi ei niitä 4k elokuvia taida paljoa olla.
Elä käy ehottelemaan!