Onko vaikea tajuta, ettei lastenvaunujen/rattaiden kanssa saa mennä liukuportaisiin?
Tänään Turussa Clas Ohlsonin liukuportaissa: Mies työnsi lastenvaunuja, olivat menossa alaspäin, nainen tuli perässä. Yhtäkkiä vaunut vain lipsahtivat miehen kädestä ja vaunut menivät koko matkan alas.
Vaunut jäivät jotenkin jumiin niihin portaisiin tai jotain... En jäänyt paikalle töllöttämään mitä tapahtui, mutta vauva ainakin huusi ihan hulluna. Toivottavasti ei sattunut mitään vakavaa.
Kommentit (191)
Vierailija:
Sen verran voin sanoa, että lapsi on 4 kk vanha ja on tällä hetkellä TYKSissä hoidettavana. Ennuste ei ole kovin hyvä :-(
Itse en mene liukuportaisiin kuin pakon edessä (kolme kertaa näin tehnyt - lapsella ikää jo 2v) eli jos hissiä ei ole ja pakko on päästä jonnekin tiettyyn paikkaan (en tarkoita nyt kauppoja tms.). Kieltoja en ole kyllä nähnyt missään.
Syyllistämättä ketään sen enempää niin olen itsekin nähnyt lievempiä onnettomuuksia kuin ap:n kuvaama, niin jostain syystä silloin aina vaunuja/rattaita vienyt henkilö on ollut mies! Onkohan isukeilla tapana kuvitella itsestään liikoja vai eivätkö välitä asiasta? Tuntuu että näkemäni äidit sen sijaan katsovat tarkasti miten ja missä asennossa ym. vievät rattaat liukuportaisiin.
Nämä AINA muualta kuin liukuportaista menijät varmaan karttavat autoilua, tien ylittämistä (varsinkin jos ei suojatietä!) ja kaikkea muutakin elämää johon saattaa sisältyä jonkinmoinen vaara?
Onnea vaan lasten kanssa elämiseen!!
Vierailija:
Nämä AINA muualta kuin liukuportaista menijät varmaan karttavat autoilua, tien ylittämistä (varsinkin jos ei suojatietä!) ja kaikkea muutakin elämää johon saattaa sisältyä jonkinmoinen vaara?
Onnea vaan lasten kanssa elämiseen!!
Onko ehkä vähän eri asia? Eihän ihminen voi kotiinsa linnoittautua (kotikin voi muuten palaa!), tai esim. jättää menemättä kauppaan (yleensä), mutta siellä kaupassa voi valita, käyttääkö hissiä vai liukuportaita.
voiko näin tyhmä ollakkaan. Miten kuvittelet meidän hissittömässä kerrostalossa asuvien kulkevan portaissa rattaiden kanssa. Maalaisjärkeä kehiin. Täytyy olla aika tumpelo jos jää sinne portaisiin itkeen että kantakaa joku nää alas. Porras kerrallaan kuljetaan kevyesti ja näppärästi TIETENKIN!
Itse aiheeseen sen kummemmin kantaa ottamatta.
olenko vaunuineni tientukkeena vai en, on tuolla kaikennäköisiä tientukkeena ilman vaunujakin! Tai, jos jättäisin lapseni kotiin yksin kun lähden asioille?! Hah...kaksostenvaunuillakin olen kymmeniä kertoja sahannut liukuportaissa ja sahaan tästä edespäinkin jos tarvis vaatii. Jos ei sitten täältä joku voi tulla meille lasten kanssa siksi aikaa kun käyn itse asioilla??
Yleensä en täällä näin kärkkäästi vastaile mutta jos nyt aletaan jo vaatia että äidit ei saa enää liikkuakkaan missään vaunujen kanssa niin huhhuh.
P.S. käyn asioilla lastenvaunut mukanani klo 9-12 sekä klo 18-20 välisenä aikana, ne ketä asia häiritsee käyköön vaikka sitten 12-18 ja 20-21 välisenä aikana niin minuun ette sitten törmää!!
Kaupassa on pakko käydä. Mutta liukuportaita ei ole pakko käyttää jos hissikin on. Se on sitten vanhemman vastuulla, minkälaisen riskin ottaa. Lapsi ei voi valita, vaikka hän on se heikompi osapuoli, jos jotain sattuu.
huomaa että nykymaailmassa liian helppoa kun aikaa tämmösistä tapella. tottakai niitä liukuportaita saa käyttää kuka uskaltaa...
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Ai niin, te ootte niitä samoja jotka ulkoiluttaa koiriaan leikkikentällä koirankieltomerkistä välittämättä ja tupakoitte tupakointikieltomerkin vieressä.
Hyvää jatkoa sitten valitsemallanne tiellä idiootit.
Mulle tuli kerran liukuportaissa rattaat niskaan. Oli todella epämiellyttävä kokemus.
Liikutte koko ajan lähemmäksi kaatunutta henkilöä, joka tukkii poistumistien portaista ja siihen syntyy hirveä sumppu. Te siis törmäätte vaunuinenne siihen kaatuneeseen henkilöön ja portaat senkun vain liikkuu ylöspäin.
Ne löyhkää aina niin helvetisti ettei pysty hengittämään, eikä paljon tee mieli painell samoja nappeja kuin kusiset spuget.
Ja se onneton sitruuna " raikaste" ei auta mitään. Vittu peskää niitä hissejä kunnolla!
Toivottavasti teistä kukaan ei tule koskaan itkemään tänne, kuinka sattui haaveri liukuportaissa vaunujen kanssa...
Vierailija:
Ne löyhkää aina niin helvetisti ettei pysty hengittämään, eikä paljon tee mieli painell samoja nappeja kuin kusiset spuget.
Ja se onneton sitruuna " raikaste" ei auta mitään. Vittu peskää niitä hissejä kunnolla!
EI haju ole mikään syy olla käyttämättä hissiä rullaportaiden sijaan. Kyllä meidän perheessä ainakin lapsen etu menee oman nenän edelle. Vai onkohan kirjoittajalla mahdollisesti henkilökohtainen avustaja huolehtimaan vauvan paskavaipoista ja oksennustaudeista?? Ja vittu ei yleensäkään pese hissejä...
Oltiin kerran kaverin kanssa Itiksessä (noin 12 vuotiaina) ja minä istuin ostoskärryissä (joo joo, varmaan kiellettyä ;) ja menimme liukuhihnalla, jolla siis kärryillä meno sallittu. No yläpäässä kärryt kuitenkin jumittuivat hiukan johonkin kynnykseen ja kaveri ei heti päässyt eteen päin, takana tullut keski-ikäinen ämmä sitten kunnolla kaksin käsin tönäisi kaveriani selkään, niin että kärryt (joissa minä istuin) kaatuivat ja kaveri kaatui kärryjen päälle. Ämmä ei edes pysähtynyt katsomaan kuinka kävi, vaan jatkoi matkaansa.
Sairasta käytöstä aikuiselta ihmiseltä!
Ei se enää takaatulijoista ole kiinni ja heidän toimistaan. Ei siinä tyhjän päällä voi seisoa.
Mä oon jäänyt rattaiden kanssa kiinni jopa näissä liukuhihna rullaportaissa, joissa ei ole askelmia ollenkaan. Oli tulla haaveri jo siinä. En todellakaan mene oikeisiin rullaportaisiin rattaiden kanssa.
Vierailija:
Liikutte koko ajan lähemmäksi kaatunutta henkilöä, joka tukkii poistumistien portaista ja siihen syntyy hirveä sumppu. Te siis törmäätte vaunuinenne siihen kaatuneeseen henkilöön ja portaat senkun vain liikkuu ylöspäin.
koska en ole KOSKAAN kuullut että niihin ei saisi mennä!
Kun sun ja vauvan välillä on se vaunujen aisa????? Sulla ilmeisesti on joku pikakiinnitys, jolla aisa lähtee puolessa sekunnissa irti. Ja vauva luonnollisesti on suunnilleen nakuna vaunuissa köllöttelemässä, jotta saat hänestä salamannopeasti kunnollisen tukevan otteen???
Vierailija: