Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämäkö oli kasvisruokapäiväintoilijoiden tavoite?

Vierailija
14.02.2011 |

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/109263-yle-taisteltu-kasvisruokapaiva-%…

Kyllä kasvavassa iässä oleva nuori mies haluaa syödä kunnon liharuokaa. Jos joku haluaa syödä pelkkää kasvisruokaa, se hänelle suotakoon, mutta antakaa pojille lihaa!

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluruoaksi valaannahkaa ja hylkeenmaksaa. Kyllä ne vitskut siitä sitten saadaan mukavasti esikimotyyliin ja kaikki on tyytyväisiä.

kasvispyörykässä ole kyllä nimeksikään vitskuja jälellä.

Vierailija
82/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluruoaksi valaannahkaa ja hylkeenmaksaa. Kyllä ne vitskut siitä sitten saadaan mukavasti esikimotyyliin ja kaikki on tyytyväisiä.

raakana, sillä lailla tulee kivasti c-vitamiinintarve tyydytettyä. Että kuten nähdään, ei me niitä kasviksia tarvita ollenkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta pinaattiletut ja kasvispyörykät edustaa terveellisyyden huippua niin ihan vapaasti vaan syöt niitä sitten.

Mä anna lapsille rahaa, että pääsevät hakemaan ruokaa Hesestä kasvisruokapäivinä. Ei täs muukaan auta kun on kouluruoka niin huonoksi mennyt.

Hesestäkään kun ei mitään kunnollista, ravitsevaa ruokaa saa. Samoin koulun lihapäivien liha ei kovin ravitsevaa ole. On toki perheen oma valinta, opetetaanko lapsi syömään rasvaa, valkoista vehnää ja jännelihaa, vai annetaanko lapsen oppia syömään vähän tervellisemminkin.

Vierailija
84/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekasyöntiä/lihansyöntiä pidetään normina. Vegaanit vasta joutuvatkin itseään puolustelemaan. Mistä mahtaa johtua, hyvät pihvinpurijat? En mä arvostele kenenkään syömisiä, mutta oikeasti runsaampi kasvisten popsiminen hyödyttää luontoa, eläimiä ja ihmisiä itseään.

Lihankulutus on tosiaan taas kasvanut monta kiloa per nuppi vuodessa. Suurin osa tästä varmaan on juuri jotain

eineskakkaa tai marinoitua suikaletta.

Oma lapsi on todellinen sekasyöjä; soijarouheet ja linssit menevät siinä missä jauheliha ja kalapullat.

Kannattaa tutustua, tekeekö vielä mieli "kanaa"?

http://beta.yle.fi/ross508/

Vierailija
85/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan rauhassa ja hyvällä omallatunnolla syödä maittavaa liharuokaa.

Vierailija
86/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä koulun kasvisruokaa minään malliesimerkkinä. Jos sinusta pinaattiletut ja kasvispyörykät edustaa terveellisyyden huippua niin ihan vapaasti vaan syöt niitä sitten.

- Soijabolognesekastike, kikhernekastike, täysjyväpasta

- Linssimuhennos, täysjyväriisi

- Kreikkalainen peruna-juuresvuoka

- Juustoinen kasvis-papupata

- Kasviskormaa, täysjyväriisiä

- Kasvispihvit, kermaviilikastike, perunamuussi

plus salaattipöytä

Ihanko oikeasti meinaat, että mäkkäri-hese -linjalta löytyy jotain terveellisempää?

Vierailija
87/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vegaaneilta perusteluja miksi kasvissyönti on ekologisempaa kuin lihansyönti.Katsokaa ulkolämpömittariin ja miettikää onko järkeä polttaa fossilisia polttoaineita että saataisiin kasvihuone lämpimäksi.Ei ole mitn järkeä kasvattaa näillä leveyspiireillä tomaatteja.

Vierailija
88/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä koulun kasvisruokaa minään malliesimerkkinä. Jos sinusta pinaattiletut ja kasvispyörykät edustaa terveellisyyden huippua niin ihan vapaasti vaan syöt niitä sitten.

- Soijabolognesekastike, kikhernekastike, täysjyväpasta

- Linssimuhennos, täysjyväriisi

- Kreikkalainen peruna-juuresvuoka

- Juustoinen kasvis-papupata

- Kasviskormaa, täysjyväriisiä

- Kasvispihvit, kermaviilikastike, perunamuussi

plus salaattipöytä

Ihanko oikeasti meinaat, että mäkkäri-hese -linjalta löytyy jotain terveellisempää?

Kauheesti juustoa ja rasvaa joka ruuassa.

Vierailija
89/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjottu kasvisruokaa, vellejä, pinaattikeittoja ja lettuja.

Kyllä niillä on kasvettu.

Miksi kouluissa sensijaan annetaan liharuokana ulkomailla kasvatettua lihaa? Miksi siirrytään koulujen keittäjien sijaan keskuskeittiöihin?

Tarvitseeko lapsi 2 liharuokaa eli 14 liharuokaa viikossa jos koulun lisäksi syö kotonakin? Miksi ennen liha oli juhlaruoka, mutta nyt muka sitä tarvittaisiin kokoajan?

Vierailija
90/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos täällä kasvattaa ja kasvihuonetta lämmittää ja jos taas jostakin ulkomailta rahtaa niin siinä kuljettaminen kuluttaa aika lailla.

Paljon yksinkertaisempaa ja ekologisempaa syödä lähi lehmänlihaa.

Haluan vegaaneilta perusteluja miksi kasvissyönti on ekologisempaa kuin lihansyönti.Katsokaa ulkolämpömittariin ja miettikää onko järkeä polttaa fossilisia polttoaineita että saataisiin kasvihuone lämpimäksi.Ei ole mitn järkeä kasvattaa näillä leveyspiireillä tomaatteja.

Vierailija
91/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärki käyttöön.

Vierailija
92/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Soijabolognesekastike, kikhernekastike, täysjyväpasta - Linssimuhennos, täysjyväriisi - Kreikkalainen peruna-juuresvuoka - Juustoinen kasvis-papupata - Kasviskormaa, täysjyväriisiä - Kasvispihvit, kermaviilikastike, perunamuussi plus salaattipöytä Ihanko oikeasti meinaat, että mäkkäri-hese -linjalta löytyy jotain terveellisempää?

Kauheesti juustoa ja rasvaa joka ruuassa.

Minusta noissa ruoissa ei ole juuri mitään hyvää, pastaa, perunaa, riisiä ja eineksiä. Hirveästi hiilareita, eikä rasvaa nimeksikään.

Vierailija
93/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihaa tuskin nimeksi ja sekin ulkomailta tuotu.

Kasvisruoka voi olla maukasta, mutta eipä tuota koulujen liharuokaakaan ole herkulliseksi sanottu muuten kuin näissä keskusteluissa missä ollaan kasvisruokaa vastaan...

Kasvisruoka toimii mausteisena ja silloin kun lihaa ei yritetä korvata jollain soijalla tai tofulla, eli jäljitellä lihan makua. Eihän kalaruokiakaan tehdä jäljennöksiksi.

Kannatan kasvisruokapäivää, sitä tosin ei tarvitse erikseen mainita sillä nimellä vaan kasvisruokaa voi olla muutenkin koulussa.

Vierailija
94/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla tilaavat pizzan, se on valmiina klo 11.00 ja eikun syömään.

Vierailija
95/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hampurilaisia, mutta ei niitä sitten ole liharuokapäivinä...eikä kebabbia...maksakaa enemmän veroja jotta saadaan pojille lihaa!

Vierailija
96/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL! Meidän koulussa opettajan marssivat läheiseen lounasravintolaan, kun oppilaitoksessa on kasvisruokapäivä.

Minä päätän itse, milloin syön kasvisruokaa, ei kukaan viherpiipertäjänatsi.

Vierailija
97/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihaa tuskin nimeksi ja sekin ulkomailta tuotu.

Kasvisruoka voi olla maukasta, mutta eipä tuota koulujen liharuokaakaan ole herkulliseksi sanottu muuten kuin näissä keskusteluissa missä ollaan kasvisruokaa vastaan...

Kasvisruoka toimii mausteisena ja silloin kun lihaa ei yritetä korvata jollain soijalla tai tofulla, eli jäljitellä lihan makua. Eihän kalaruokiakaan tehdä jäljennöksiksi.

Kannatan kasvisruokapäivää, sitä tosin ei tarvitse erikseen mainita sillä nimellä vaan kasvisruokaa voi olla muutenkin koulussa.

Tofusta ja soijasta nyt puhumattakaan.

Vierailija
98/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä vastakkainasettelua lihansyönnin ja kasvissyönnin ekologisuudesta.Maapallon rajat ovat tulleet vastaan aikaa sitten.Ruoka ei vaan tule riittämään kaikille tulevaisuudessa.Meidän tulisi hillitä väestönkasvua ja kulutusta eikä jeesustella mitä syömällä maapallo pelastuu.Mutta niinhän se on että meillä ihmisillä elämä pyörii lähinnä oman perseen ympärillä.

Vierailija
99/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan automaattisesti pysty sanomaan, mitkä noista on eineksiä (kasvispihvejä lukuun ottamatta) tai rasvan määrää.

Paljon oli täysjyvää ja perunaa, mutta eikö niitä nyt kouluruoassa ole usein muutoinkin? Kyllä mulla sen verran luottamusta on kouluruoan tekijöihin, että niissä on paremmin ravitsemussuositukset kohdallaan kuin pikaruokalan tarjoomuksissa.

Vierailija
100/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätän itse, milloin syön kasvisruokaa, ei kukaan viherpiipertäjänatsi.

Mut arvaa kumpi meistä todennäisesti viimeksi nauraa, ihan kirjaimellisesti? Minä, jo sen perustella mitä tutkimukset sanoo kansoista jotka elää pisimpään ja terveimpinä. Ja pientä esimakua olen saanut kun kävin hammaslääkärissä ja lääkäri sanoi että oletpas - ikäiseksesi - terve nainen kun lääkitykset oli pyöreä nolla. t. nelikymppinen kasvissyöjä