Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea pähkäily, että mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä! Help PK-seutulaiset!

Vierailija
13.02.2011 |

Antakaas mielipiteenne :) Ja kyllä, toki teemme itse päätöksemme, kaipaan vaan keskustelua aiheesta, uusia näkökulmia.

Eli perheessämme on 5 henkeä ja kaksi koiraa. Lasten iät 9, 7 ja 4. Asumme omakotitalossa 14 km päässä Helsingin keskustasta.

Lapsemme käyvät kuitenkin koulua Taka-Töölössä ja vanhin lapsemme treenaa Kisahallilla 5 kertaa viikossa (kilpailee).

Kuskausta on siis melko paljon. Olenkin miettinyt, että olisiko viisainta muuttaa lähemmäs keskustaa?

Mietityttää vaan, että miten tällainen remmi sopeutuisi kerrostaloon. Koirat ovat minikokoisia "citykoiria" onneksi. Onko kenelläkään kokemuksia?

Entä mitä aluetta itse suosittelisit? Olemme asuneet nuorina miehen kanssa Töölössä ja viihdyimme, mutta kaipaisimme hiukan luontoakin lähelle.

Budjetti olisi noin 450 000 euroa. Huoneita pitäisi olla 5. Mies on remonttitaitoinen, eli asunto voisi olla vaikka ihan pommi ostettaessa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös miettiä, onko teistä asumaan kerrostalossa. siis ihan vaan jo se, että hiljaisuus alkaa klo 22 eikä sitäkään ennen oikeen voi sisällä hyppiä ja huutaa. naapurit pitää ottaa huomioon. entä haukkuuko koirat kun on yksin tai muuten?

ihan vaan siis sillä mietin, ettei sitten tarvi elää äkästen naapureiden kanssa tai luopua koirista :)

Vierailija
22/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voisitteko palkata opiskelijan tms. kuskaamaan lapsia koulun kodin ja harrastusten valilla? Maksaahan se, mutta sekin maksaa jos ottaa lisaa lainaa.

Olen itse asunut Toolossa seka n. 14km. paassa keskustasta rauhallisella alueella. Kylla varmaan harkitsisin pari kertaa lahtisinko tuon ikaisten lasten + koirien kanssa keskustaan kerrostaloon. Murrosikaisten kanssa muuttaisinkin, se vois olla kivaa lapsillekin.

Rakastin Toolossa asumista, mutta en olis halunnut olla siella enaa pikkulapsivaiheessa, saati sitten pikkukoululaisten kanssa.

Rasittavaa keskusta-asumisessa olis se, etten varmaan hannais laskea lapsia ulos pihalle leikkimaan / kavelemaan kaverille ilman aikuisten valvontaa. Ton ikaiset voi liikkua lahiossa aika paljon itsekseen ja saada itsenaisyyden kokemuksia (jolloin aikuiset voi saada omaa aikaa, jee!). Toolossa lasten oma reviiri olis pienempi ja ulkoiluun ym. tarvittaisiin useammin aikuinen. En tosin tieda ehtiiko lapsenne ulkoilla jos harrastus on 5 pv vkossa ja koulu paalle.

Kerrostaloasuminen vaatii ok-talon jalkeen sopeutumista. Se etta kuulee kun ylakerrassa kavellaan, haistaa naapurin ruoan, hissi kolisee, ei parveketta / pihaa / omaa ulkotilaa, seinanaapuri pitaa bileita 03 yolla, joku varastaa kanakopista mummon vanhan minkkiturkin jne.

Itse odottaisin joitakin vuosia ja muuttaisin yla-asteikaistan/ lukiolaisten kanssa.

Alueita Munkkiniemi (huonot yhteydet tosin), etela-Haaga (vahan isoja asuntoja ja ne mita on kalliita), taka-Toolo, Meilahti. Keskustan liikenne on sen verran tukkoista etta kannattaa olla lahella lasten kouluja, jostain krunasta voi tulla ruuhka-aikaan taka-toolooseen yhta hitaasti kuin sielta 14km paasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan tule muuttamaan lähellekään pääkaupunkiseutua, jos ihmiset ovat tuollaisia ja asuminen tuollaista. Järkyttävää! Noilla hinnoilla saisi hulppean talon järven/meren rannalta läheltä palveluita.

Vierailija
24/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla ihan yhtä mukavaa kuin omakotitaloasuminenkin. Ei kaikki kerrostalot ole pahvia ja naapurit kamalia. Itse asiassa itselläni on vain hyviä kokemuksia kerrostaloista. Jos olisin ap, pyrkisin löytämään asunnon ihan sieltä koulun läheltä. Ottaisin sit vähän enemmän lainaa, jos vaan maksukykyä on.

Vierailija
25/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän itseäni ja perhettäni ihan normaalina ja nyt jo muutama on antanut ymmärtää, että koko perheemme on jotenkin kammottava, jopa kuvottava.

Meillä on kolme lasta, koira, omakotitalo ja farmariauto. Millätavoin eroamme normaalista suomalaisesta perheestä?

Lapsen harrastuksesta sen verran, että ihan itse haluaa harrastaa. On siis telinevoimistelija. Siinä harrastuksessa edetään nopeasti kilpatasolle ja treenejä on paljon. Mikäli siis lahjoja ja lapsella omaa halua. Meillä näin.

Kaikki huippu-urheilijat ovat aloittaneet lapsena ja treenanneet ahkerasti, ovatko he kaikki kuvottavia?

Helsingissä 14 kilometrin etäisyys ei ole mikään kovinkaan kummoinen juttu. Kuskataanhan maallakin monesti lapsia, joka koulubussilla, opinahjoon. Ovatko hekin ällöttäviä? Meillä on syymme tämän koulun valitsemiseen.

Kiitos vielä asiallisista kommenteista! Monessa kirjoituksessa oli paljon hyvää asiaa!

T: Ap, joka taitaa kallistua sen puoleen, että odotellaan vielä jokunen vuosi muuttoa

En koskaan tule muuttamaan lähellekään pääkaupunkiseutua, jos ihmiset ovat tuollaisia ja asuminen tuollaista. Järkyttävää! Noilla hinnoilla saisi hulppean talon järven/meren rannalta läheltä palveluita.

Vierailija
26/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne pääsisi aika kätevästi myös Munkkiniemi/vuori-suunnasta ja ratikoista 4:lla pääsisi suoraan Kisahallin eteen. Itse katsoisin tuolta päin.

Ja vielä niinkin kaukaa kuin Lehtisaaresta olisi ihan hyvät yhteydet (siitä tulee läpi ainakin bussit 195, 194 ja 502, joista kahdella ensimmäisellä pääsee ihan koulun kulmille ja viimeisellä Kisahallille). Lehtisaaressa olisi sitä ulkoiluympäristöä sitten ihan omasta takaa (kuin myös noissa kahdessa ensimmäisessä).

Vierailija
27/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että kakarat on ollut pakko laittaa Steinerkouluun. Siinäpähän kärsitte.

Vierailija
28/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin kulkea oikein mihinkään voi olla järkytys. Töölö ei ehkä ole nykyään enää myöskään yhtä idyllinen kuin silloin ennen kuin asuitte siellä miehesi kanssa. On monenlaista asuntolaa ja ongelmatapauksia näkyy kyllä katukuvassa. En päästä vielä 9-vuotiasta koululaistani, joka myös Töölössä koulussa liikkumaan yksin Töölön kulmilla. Ymmärrän kuitenkin kaipuunne lähemmäs lastenne koulua ja harrastuksia, onhan se lapsille ylimääräinen voimainponnistus matkustaa pitkiä matkoja varsinkin ruuhka-aikaan.

Miten niin ei voi yksin kulkea mihinkään? Newsflash: täällä kaupungissa lapsille opetetaan miten toimitaan ja eletään, niin ettei niitä tarvitse koko ajan olla pitämässä kädestä.

t. töölössä lapsuutensa asunut ja 6-vuotiaasta yksin koulumatkat kulkenut bussilla.

Vierailija
29/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi sitä luontoakin tarjolla! Täytyy nyt vielä pähkäillä ja ottaa aihe puheeksi lastenkin puolelta.

En tiedä rasittaako kuljettelu heitä, eivät ole koskaan valittaneet.

T: Ap

Sinne pääsisi aika kätevästi myös Munkkiniemi/vuori-suunnasta ja ratikoista 4:lla pääsisi suoraan Kisahallin eteen. Itse katsoisin tuolta päin.

Ja vielä niinkin kaukaa kuin Lehtisaaresta olisi ihan hyvät yhteydet (siitä tulee läpi ainakin bussit 195, 194 ja 502, joista kahdella ensimmäisellä pääsee ihan koulun kulmille ja viimeisellä Kisahallille). Lehtisaaressa olisi sitä ulkoiluympäristöä sitten ihan omasta takaa (kuin myös noissa kahdessa ensimmäisessä).

Vierailija
30/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että kakarat on ollut pakko laittaa Steinerkouluun. Siinäpähän kärsitte.

Vierailija
31/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluetta voi enää Taka-Töölöksi kutsua? No, jos kuitenkin on näin, niin sitten nuo minun ehdotukset (Munkka jne.) ei olekaan niin hyviä. Steinerkoulua varten olisi hyvä olla 10 ratikan reitin varrella tai hämeenlinnanväylän tienoilla, vaikka Etelä-Haagassa (Pirkkolan puiston kohdalla pysäkille on helppo nousta).

Vierailija
32/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta vihaa tunnetaan tuntematonta ihmistä kohtaan. En voi kuin ihmetellä.

T: Ap, jonka lapset eivät ole Ruskeasuon steinerissä (josta olen muuten paljon hyvää kuullut)

Vierailija
33/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei nyt ainakaan Taka-Töölössä.

Meilahdesta itse etsimme asuntoa. Ihanan puistomainen ja rauhallinen ja kylämäinen tunnelma.

Kuskaamme tällä hetkellä itsekin 14 kilsan päästä kahta lasta kouluun. Oman alueemme koulu kun homehtui, eikä uutta kuulu...

Vierailija
34/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin katselisin jotain Munkkivuori, Niemenmäki Etelä-Haaga, Tali-suunnalta. Voi hyvinkin löytyä remontoiva kohde suht. edullisesti. Ulkoilu- ja lenkkimahdollisuuksia löytyy. Munkkiniemi ja Lehtisaari voivat olla hieman kalliita alueita, koska tarvitsette kuitenkin perheasunnon.

Itse en ole koskaan käynyt lähikoulua ja harrastukset ovat olleet hajallaan ympäri kaupunkia. Siihen maailmanaikaan kuljin itsenäisesti julkisilla 10v. lähtien, tänä päivänä en antaisi omien lasteni seikkailla ilman esiliinaa, sen verran on maailma muuttunut parissa kolmessa vuosikymmenessä, joten ymmärrän hyvin dilemmasi ap.

Vierailija
35/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen Laaksossa ja toinen Ruskeasuolla.

Vierailija
36/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä purkaa nyt turhautumistaan joku pk-seudusta kaukana asuva tyyppi, jota nyt vaan sattuu ärsyttämään että täällä joku miettii ihan aikuisten oikeesti asunnon ostoa paikoista joista nää ihmiset on vaan lukeneet lehdistä tai nähneet telkkarista. Vastaus kysymykseesi mun osalta on että ehkä kannattaa odottaa vielä muutama vuosi, katsoa jatkaako tyttäresi oikein tosi mielellä harrastusta jne. Teidän porukka kerrostaloon omakotitalosta on todella haasteellista :)

Vierailija
37/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin jo miettiä, että mitä ihmettä olen sanonut väärin. Olen suomenruotsalainen ja joskus tulee vahingossa sanottua asioita vähän hassusti.

Olet varmasti oikeassa, on varmasti parempi odottaa vielä hiukan!

Täällä purkaa nyt turhautumistaan joku pk-seudusta kaukana asuva tyyppi, jota nyt vaan sattuu ärsyttämään että täällä joku miettii ihan aikuisten oikeesti asunnon ostoa paikoista joista nää ihmiset on vaan lukeneet lehdistä tai nähneet telkkarista. Vastaus kysymykseesi mun osalta on että ehkä kannattaa odottaa vielä muutama vuosi, katsoa jatkaako tyttäresi oikein tosi mielellä harrastusta jne. Teidän porukka kerrostaloon omakotitalosta on todella haasteellista :)

Vierailija
38/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ääni Töölölle! Asumme Töölössä rauhallisella sivukadulla, superhiljaisessa kerrostalossa (paksut kiviseinät), ikkunasta näkyy puisto ja keskusta on 5 min kävelymatkan päässä. En löydä etsimälläkään yhtään huonoa puolta -tosin jos meillä olisi auto, parkkeeraminen tai ylipäänsä parkkipaikan löytäminen varmaan aiheuttaisi harmaita hiuksia.

En näe mitään syytä -toistaiseksi- miksi täällä ei voisi asua lasten kanssa. Me ainakin viihdymme erinomaisesti. Ja vaikka asuisimme lähiössä/pientaloalueella, pieniä lapsia emme muutenkaan päästäisi yksin ulos.

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6558037

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6515487

Vierailija
39/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin juuri kehottanut siihen.

Olen siis asunut kerrostalossa osan lapsuuttani 11-19-vuotiaana ja sitten muutin omaan kerrostalokämppään (vuokralle tosin). Kerrostaloasuminen on tuttua - joskaan emme asuneet Helsingissä vaan Tapiolassa (Espoota, tämä niille, jotka eivät tiedä...). Ennen kerrostaloasumista asuimme suunnilleen samankokoisessa rivarissa ja sitä ennen toisella puolella Suomea omakotitalossa. Kaikki tyylit siis kokeiltu.

Kerrostaloasumisessa ongelmana on ehdottomasti melu. Asuimme perheasunnossa, noin 110 neliötä ja 4-5 huonetta, keittiö ja sauna. Yläkerrassa oli asunto ja ala-kerrassa asunto, ja molemmista kuukui jonkin verran meteliä - joskaan ei nyt mitään järkyttävää. Alakerran naapuri sitten valittikin sen edestä meidän metelistämme. Meitä oli siis 5 henkeä ja koira. Kerrostalollamme oli oma pieni piha ja puistoja lähietäisyydellä, eli ihanteellista kyllä koiran kanssa. Kaikki koulut, harrastukset ja kaupat olivat kävelymatkan päässä. Kaksi autoa piti silti olla, kun vanhemmat kävivät töissä, toinen Tikkurilassa ja toinen Lauttasaaressa (sinne tosin hyvät bussiyhteydet). Bussiyhteydet olivat hyvät ja tosiaan 9-vuotiaina jo kävimme Helsingissä shoppailemassa, osa kavereista kävi Helsingissä harrastuksissa joka arkipäivä. Maailma oli vähän erilainen. :)

Nyt asumme omakotitalossa syrjässä (maalla, vaikka en sano missä, kun sitten tulee niitä kiukkuisia viestejä, ettei tämä ole maaseutua nähnytkään...). Bussiyhteydet ovat olemattomat, koulut ja kaupat kaukana. En silti vaihtaisi tätä pois. Joudumme kuskaamaan lapsiamme harrastuksiin ja kouluihin, mutta on sen arvoista kunnon piha, metsät ja pellot vieressä ja ihana rauhallisuus.

Vierailija
40/42 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä pointteja toit esille. Tuo viimeinen linkkisi alkaisi olla juuri sitä meidän kokoluokkaa! Kivalla paikalla :)

Pojat voisivat ongelmitta asua samassa huoneessa, joten 3 makkaria riittää. Ihanan väljät nuo oleskelutilat/kaittiö, jotka saisi mukavasti rempalla vielä enemmän yhdeksi tilaksi.

Täältä ääni Töölölle! Asumme Töölössä rauhallisella sivukadulla, superhiljaisessa kerrostalossa (paksut kiviseinät), ikkunasta näkyy puisto ja keskusta on 5 min kävelymatkan päässä. En löydä etsimälläkään yhtään huonoa puolta -tosin jos meillä olisi auto, parkkeeraminen tai ylipäänsä parkkipaikan löytäminen varmaan aiheuttaisi harmaita hiuksia.

En näe mitään syytä -toistaiseksi- miksi täällä ei voisi asua lasten kanssa. Me ainakin viihdymme erinomaisesti. Ja vaikka asuisimme lähiössä/pientaloalueella, pieniä lapsia emme muutenkaan päästäisi yksin ulos.

<a href="http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6558037" alt="http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6558037">http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6558037</a&gt;

<a href="http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6515487" alt="http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6515487">http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6515487</a&gt;

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän