~*~*~*~Haahut- keskenmenon kokeneet odottajat~*~*~*~
Pistänpäs nyt tällekin puolelle pinon pystyyn, kun tuolla kuumeilupuolellakin sellainen on.
Tervetuloa tänne kaikki jotka ovat kokeneet tämän surullisen kokemuksen elämässään ja nyt on uudelleen raskaana. Keskenmenon jälkeen tämä ei tosissaan ole helppoa, eikä oikein osaa nauttia edes tästä raskaudesta niin kuin kuuluisi. Joten annetaan vertaistukea toisillemme ja autetaan toinen toisiamme eteenpäin.
Omaa taustaa: olen 29v ja kokenut jo kaksi alkuraskauden keskenmenoa. Välissä kuitenkin onneksi yksi onnistunut raskaus, josta poika 02/07. Kummatkin km:t olivat ns. keskeytyneitä, ja hoidettiin loppuun lääkkeellisesti. Ekalla kerralla alkio oli kuollut rv 6 ja aloin vuotamaan vasta vähäsen vasta rv 10. Toisella kerralla huomattiin että alkio ei ollut kehittynyt raskauden kestoon nähden kunnolla. Syke vielä bähtiin kerran mutta viikon päästä oli jo kuollut. Silloin piti olla jo rv 11 mutta alkion koko vastasi n. rv8.
Tänään testi näytti taas plussaa ja sen kyllä olen tiennyt jo koko viikonlopunajan koska raskausoireet ovat vahvat.
Tulkaapa kaikki pinoon höpisemään.
Hermione rv 5+6 menkojen mukaan laskettuna, mutta ei varmaan pidä paikkaansa
Kommentit (73)
Irishilla on hyviä ultrakuulumisia. Hieno juttu että kaikki masussa on kunnossa. Me ei olla lainkaan puuhailu sängyssä koko tänä aikana jottei mun tarvisi sitten kauhistella vuotoja. Esikoisesta vuotelin vähäsen joka kerran jälkeen. Mutta kyllä me sänkypuuhiin varmaan tässä vähän myöhemmin päästään. Ei voi toista pitää hirveän kauan puutteessakaan ;)
Tää ultran venaileminen on kyllä yhtä tuskaa... Vielä yli viikko odotusta ja epätietoa... Blaah!!!!
Hermione ja Toivonpilke rv 6+6 toistaiseksi...
tänään oli siis ensitapaaminen yrjön kanssa. Ihan kumma tilanne, ei mitään oksettavaa, puhtaita lakanoita käsittelin ja jotain tahroja huomasin niin alkoi yököttämään. Tuntui jo että meni ohi, mutta kävelin kuitenkin vessaan ja niinhän se sitten vielä lensi.
Muutenkaan ei voi sanoa että olisi kammottavaa pahoinvointia tai edes etovaa oloa, yhtäkkiä vaan kurkusta lähtee tunne että pitää ottaa ylöspäin. Välillä useammin ja välillä vähemmän. Ja parhaiten tuntuu auttavan vesi, ei mikään ruoka.
Vatsan kasvusta.. mulla kans tuntuu että ei mee mitkään housut enää kiinni. Onneksi muutenkin pidän vähemmän nuita farkkuja ja enemmän löysiä tuulihousuja.:) Mutta päätin kyllä että heti kun löytyy hyvät niin ostan farkut tai vaikka sitten jo mammafarkut. Pitää sitä saada siistimpääki päälle, eikä tuulihousuissa kulkea kaupungilla;) Olis niin kätevää ku vois raivata kaapista kaikki nyt pieneks jäävät vaatteet pois niin ois kerranki tilaa siellä, mutta uskallapa tehdä se liike.. tuntuu että kuitenki sais heti olla kaivamassa laatikot takas:(
Samaten tuntuu olevan vauvanvaatteitten kans.. välillä tuntuu et ois ihana kaivaa laatikosta ne pienet vaatteet mitä ehittiin muutama ostaa mutta ei löydy rohkeutta, jotenki tuntuu että sitten putoaa korkeammalta.. Ja kun makuun kerran pääsi niin en osannu lopettaa vauvanvaatteitten kattelua kaupoissa ennen ku nyt uuden raskauden myötä. Hassua että niitä kävi hypistelemässä "tyhjänä" mutta nyt ei jalat vie lähellekään.
Ja sitten vielä, kun purkamaan päästiin:) Tisseissä ei tunnu miltään. Viimeksi ne oli niiiiin kipeet ja nyt tuntuu ettei löydy mitään tunnetta vaikka koittas puristella. Ja tietysti pitää vaivata päätä että mitä tämä nyt sit tarkottaa, että eikö sitä ookaan mitään elämää..
Että tämmösiä ajatuksia. Vielä viikko että näkee neuvolatätin.
ennen kuin nukkumatti kutsuu. Kävin tänään siellä ultrassa ja löytyihän sieltä pienen pieni "olio" jolla ainakin ultraajan ja mieheni mukaan sykki sydän, itse en kyllä erottanut mitään. Viikkoja oli vähemmän kuten arvelinkin, pitäisi siis olla keskenmenosta laskettuna 6+6 mutta koko vastasi hädin tuskin 6 viikkoa. Laskettuaika varmistunee sitten np-ultrassa mikäli sinne asti selvitään. Mutta kyllä helpotti nähdä että siellä mahassa oikeesti on joku...
Miina rv 6 ja jotain
p.s luulen, että raskausviikot on 6+2 sillä mun "aktiivisella" seksielämälläni on melkoisen helppoa laskea milloin tää raskaus on saanut alkunsa;)
Nyt on viikkoja ehkä 5, mutta en varmaksi tiedä. Mulla oli clomit apuna, mutta kontrolli ultrassa lääkäri meinas ettei tästä kierrosta olis mahiksia tärppiin. No jaa, rasakaana olen kuitenkin.
Meillä on ennestään yksi poika 3,7 v, raskaus oli aika hankala, vuotoja oli alusta asti ja uhkaava keskenmeno viikolla 16, jonka jälkeen jäin saipparille. Km oli 12/06 minkä jälkeen ollaan siis yritetty uutta raskautta. Tämä yritys jää meidän viimeiseksi, niin pahat jäljet se keskenmeno jätti (ja eka raskaus). Kahdesta lapsesta ollaankin haaveiltu.
Oireita on onneksi paljon, pitkin päivää aaltoilee ällötys, vielä en kuitenkaan ole oksentanut. Toinen rinta on kipeä, toinen taas ei ja se väsy... Eilen nukuin reilu parintunnin päikkärit ja dvd toimi lapsenvahtina. Ei ollut edes tarkotus nukkua, ajattelin vain oikaista hetkeksi. Eilen oli myös paljon repäisy ja pisto kipuja, niistä en oikein tykkää ne ennemminkin pelottaa.
Neuvolaan soittelen ens viikon lopulla tai seuraavan viikon alussa. Oon miettiny tuota ultraa, että miten ois järkevintä käydä, ettei menis liian aikasin. Meillä on täällä toisaalta siitä hyvä tilanne, että kaupunki tarjoaa ainaki 2 ultraa, en tiiä onko se kolmas ultra vaan ensimmäistä oottaville vai kuuluuko sekin kaikille. Lisäksi minä olen päässyt ultraan ekalta aina kun vuotoa oli, heti tarkistettiin tilanne.
Vaan ei sen ihmeempiä, kirjottelen tuonne helmikuisiinkin kuulumisia. Kohta taitaa harri ja dinot loppua joten aamupalan laittoon, moro!
Ja taas tirahti verensekaista ja supistelee kovasti. Onneksi pääsen tänään lähimmälle naistentautienpolille ultraan. En uskalla edes ajatella että mitä sieltä löytyy vai löytyykö yhtään mitään. Mulla on niin tyhjä olo etten pysty enää edes itkemään kun itkua tihrustanut jo tässä pari viikkoa. No tänään saan tietää jo edes jotakin että kannattaako tässä edes minkään laista toivoa pitää yllä...
Hermione rv 7+1 vaikka en kyllä edes itse usko siihen... :(
Eli ultrassa näkyi vain sikiöpussi joka vastasi rv 7+3 eikä sen sisällä ollut yhtään mitään. Kaikki oli muuten normaalisti. Hyvin pyöristynyt kohtu, kohdun suu suljettu ja hienosti kehittynyt sikiöpussi josta puuttui se olennainen eli alkio. Ensi viikolla vielä tarkistus ultra jossa katsotaan että olisiko sinne ilmestynyt vielä jotakin mutta lääkäri sanoi että se on todella epätodennäköistä että niin olisi muka käynyt. joten lääkkeellinen tyhjennys taas edessä. Olo on ihan loppuun kulunut.... ei edes jaksa miettiä mitään tulevaa. Mutta taas vaistoni oli oikeassa että kaikki ei ole hyvin..
Tulen kyllä vielä kertomaan miten kaikki sitten päättyy...
Hermione
Hermione paljon voimia ja haleja sinne! Ihan kamala tilanne. En löydä sanoja sinua lohduttamaan. Toivon sydämmestäni, että siellä vielä jotain löytyy kun tarkastavat.
Ihan älyttömän iso hali sinulle!!!
ei voi olla totta... mitä jos vaan on sikiö pienempi tai jotain... Pitkä aika odottaa ensi viikkoon, että saat varmuuden. Paljon voimia!
Eipä tee enää mieli itse valittaa... viime viikolla päivystyksessä löytyi virtatietulehdus ja nyt syön kamalia antibiootteja, jotka aiheuttavat ripulia ja pahoinvointia sekä päänsärkyä. Aamu alkoi taas panacodilla, päänsärky meni mutta nyt en meinaa herätä.
Pitänee mennä keittämään kahvia.
murunmamma ja pieni rv 19+3
Paljon voimia ja virtuaalihalauksia sinne päin!
Miina
Heippa vai kaikille uusille tulijoille! Mukavaa kun paljon vertaisia jakamassa ajatuksia.
Joillakin teillä' oli vähän vuotoa, seksin jälkeen...
Minäkään en vielä uskalla sellaista ajatella vaan odotan 12 viikolle. Ei sekään mukavaa, mutta minulla ekassa raskaudessa 2x vuotoa yhdynnän jälkeen. Enkä pelleile asialla.
Harmi Hermione jos sinulla käy taas tällalailla. Tosi raskasta! Toivon jaksamista ja uskoa tulevaan kuitenkin. Asiahan varmituu sitten ensi ultrassa. Monesti sen kuitenkin itse VAIN TIETÄÄ. Tosin meillä kaikilla siihen sekoittuu ´niin paljon pelkoa jne. ettei aina sit kuitenkaan...
Itselläni oli ensi neuvola käynti ja verikokeita otettiin. Varattiin se 12 viikon ultra-aikakin. sinnekun pääsisi ilman mitään probleemia. Huono olo on ja pyörryttää ja salmiakki auttaa...
Mäkäräisistä sain ihme reaktion enkä voi antihistamiinia käyttää. kortison voide onneksi auttoi. Lapset oireilevat pahemmin ja käytän lääkärissä. Ihme ötököitä.
Pikku poikani hyppäsi massuni päälle tänään niin nopeasti etten ehtinyt mitään tehdä...
Ja pahoittelut, jos taas kävi huonosti :(
Itse varovaisesti liityn joukkoon. Taustalla keskenmeno maaliskuussa, ja nyt uusi raskaus ihan alussa. Lapsia on ennestään kaksi, heidän välissään yksi tuulimunaraskaus.
Täytyy yrittää olla liikaa murehtimatta. Siitä ei ole muuta kuin haittaa. Tällä hetkellä olen raskaana!
Rallentando 4+2
..lähdin toivottamaan teille kaikille.
Tässä on ollut pientä vuotoa ja muiden murheiden lisäksi nuha iski oikeen kunnolla. Viime yönä ei sitten pystynyt nukkumaan enää juuri ollenkaan. Yskittää ja yskiminen vihloo mahaa, ei ole yhtään kivaa. Mutta koitetaan nyt viettää edes vähän juhannusta..
Mun vuoto sitten jatku vielä eilen.. ruskeena tuhruna tuli koko päivän ja jäi sit yhdet rippijuhlat väliin. Harmi.
Tänään sain onneks ajan ultraan. Kävin siellä ja kylläpä helpotti. Syke löytyi kuin löytyikin. Itsekkin sen huomasin ;) Tiedän ettei vielä kannata hurrata, mutta nyt tuntuu kuitenkin paremmalta. Lääkäri ei tietenkään osannut sanoa mitään syytä vuodolle, mutta itseppä ajattelin et voiskos johtua kun perjantaina ukko kulta sai houkuteltua petipuuhiin... Taitaa ne hommat nyt jäädä vähemmälle=) Viikotkin näyttää nyt 6+4 ja jotain semmosta itsekin uumoilin.
Ihana Kandi kun siellä on vaavilla jo mittaa "mukavasti". Meilä kun on vasta se noin 6mm=)
Voih, kun tää on nyt tämmöstä odottelua. Kolmen viikon päästä uusi ultra ja toivotaan että kaikki menee hyvin.
Irish