Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOTUUS (ainoa ja oikea ja jakamaton) VIRIKEHOIDOSTA TÄSSÄ!

Vierailija
12.02.2011 |

Sen kun laitatte viskarilaisen hoitoon vaikka olette vauvan kanssa kotona. Tekee sille hyvää.

3-4-vuotias virikehoitoon lapsen mukaan: jos on sosiaalinen ja kaverit on tärkeitä, ei itkeskele perääsi ja saat positiivista palautetta hoidosta, niin sen kun vaan. Jos ujo ja arka, roikkuu helmoissa ja kaipaa vanhempien hellyyttä, läheisyyttä ja kosketusta koko ajan, niin älä laita.

Jos laitat 1-2v lapsen virikehoitoon, niin MENE PERHANA ITSE HOITOON!

Vaikka tämä on lopullinen totuus, niin saa silti keskustella. ;)

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin on mentävä. Lainat eivät maksa itse itseään, eikä ruoka tule pöytään tyhjästä.

Jos on pakko on pakko. Virikehoito on sitä, kun itse nukkuu kotona ja lapsi on hoidossa.

Vierailija
22/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin on mentävä. Lainat eivät maksa itse itseään, eikä ruoka tule pöytään tyhjästä.

Jos on pakko on pakko. Virikehoito on sitä, kun itse nukkuu kotona ja lapsi on hoidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut sellainen virikemamma ja sillä välin kun lapsi oli hoidossa siivosin, laitoin ruokaa, kävin kaupassa ja muilla asioilla.

Vierailija
24/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut sellainen virikemamma ja sillä välin kun lapsi oli hoidossa siivosin, laitoin ruokaa, kävin kaupassa ja muilla asioilla.

Miksi et tehnyt niitä lapsen kanssa?

Vierailija
25/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tehnyt niitä lapsen kanssa?

sitten kun lapsi tuli kotiin, tein jotain muuta lapsen kanssa.

Vierailija
26/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos alle 5 vuotias viedään virikehiotoon, niin kannattaa pitää hoitopäivät aika lyhyinä, koska se kerran on mahdollista. Sellainen max 7 tuntia on varmaan aika ok.

Päiväkotia vastaan minulla ei ole mitään,useimmat niistä ovat varmaan oikein hyviä paikkoja yli kaksi vuotiaille lapsille, mutta 1-2 vuotiaan paras paikka on kotona, tai jos molempien vanhempien täytyy mennä töihin, niin mahdollisimman pienessä päivähoitopaikassa, sellaisesas jossa olisi n. 2-4 lasta hoidossa.

Vierailija
27/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen lisäys alkuperäiseen viestiin, että niillä 3-4v virikelapsilla sitä virikeaikaa saa olla maksimissaan 4h kolmena päivänä viikossa. Viisivuotiailla 5h neljänä päivänä viikossa. Eskarit saa sitten olla virikehoidossa koko arkiviikon, mutta ei yli viittä tuntia päivässä.

ap

Vierailija
28/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen lisäys alkuperäiseen viestiin, että niillä 3-4v virikelapsilla sitä virikeaikaa saa olla maksimissaan 4h kolmena päivänä viikossa. Viisivuotiailla 5h neljänä päivänä viikossa. Eskarit saa sitten olla virikehoidossa koko arkiviikon, mutta ei yli viittä tuntia päivässä. ap

kun 5,5 vuotias lapseni aloitti virikehoidon ja oli 3 tuntia kolmena päivänä viikossa päiväkodissa. T: numero 27

Vierailija
29/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

virikehoidossa ne eskarit käy? Ei kaikki eskarit edes ole päiväkodissa vaan ihan tavallisten alakoulujen yhteydessä, ei siellä missään säilytyksessä olla.

Vierailija
30/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

virikehoidossa ne eskarit käy? Ei kaikki eskarit edes ole päiväkodissa vaan ihan tavallisten alakoulujen yhteydessä, ei siellä missään säilytyksessä olla.

Ja ne ei ole pakollisia. Lisäksi sitä eskariaikaa on vain muutama tunti päivässä, loput on hoitoaikaa.

Vierailija
31/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne ei ole pakollisia. Lisäksi sitä eskariaikaa on vain muutama tunti päivässä, loput on hoitoaikaa.

takapajuista, että eskaria pidetään päiväkotiryhmässä. Se on siis niin eri asia, kuin koulun yhteydessä oleva eskariryhmä.

Vierailija
32/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tuo lehteen. Saat laittaa munkin allekirjoituksen alle.

terv Samanmielinen :)

Ps. Tässä ketjun vaiheessa muistutan vielä, että nämä ikärajat koskevat niitä lapsia, joiden vanhemmat EIVÄT ole töissä.

Vierailija
33/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tuo lehteen. Saat laittaa munkin allekirjoituksen alle.

terv Samanmielinen :)

Ps. Tässä ketjun vaiheessa muistutan vielä, että nämä ikärajat koskevat niitä lapsia, joiden vanhemmat EIVÄT ole töissä.

"... joiden vanhemmat eivät ole töissä tai opiskelemassa."

Vierailija
34/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa pääkaupunkiseudulle missä reilusti yli puolet esikouluista toimii päiväkodin tavallisessa ryhmässä : D

Vierailija
35/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa pääkaupunkiseudulle missä reilusti yli puolet esikouluista toimii päiväkodin tavallisessa ryhmässä : D

kaikki aina hyvin? Se on takapajuista ja vanhanaikaista. Myös esim. perusterveydenhuolto on pääkaupunkiseudulla joissakin paikoissa aika huonossa jamassa.

Vierailija
36/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitään luettelee...

Vierailija
37/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitään luettelee...

Vierailija
38/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fundamentalistit, että jos tämä käytäntö pitää lapset kotona on niin hyvä, niin miksi sitä ei sovelleta kaikissa maissa? Ainoastaan Suomessa osataan kasvattaa oikein vai mistä on kyse??

että muualla on usein käytäntönä se, että äiti on vähintään puolipäiväisesti kotona. Lapset eivät ole ennen teini-ikää yksin kotona. Että ei se niin ole, että muualla vaan hoidatetaan lapset päiväkodeissa/kouluissa, vaan monissa maissa on vähän tolkullisempi kohtuus kaikessa.

kun asuimme ulkomailla meidän 5-vuotiaan koulu kesti vain 3,5 tuntia.

Vierailija
39/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit niin tai näin, niin aina on väärinpäin.

Vierailija
40/59 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen itse päiväkodissa ja olen pöyristynyt muutamista vanhemmista, jotka tuovat 1-2 v:n "virikehoitoon". Osa on osa-aikaisia, mutta osa paikalla joka päivä jopa yli 8 tuntia. Mukava katsella kun 2 v saa virikkeitä istumalla aikuisen sylissä tai vieressä ja itkeskelemällä äidin perään. Ikäviä esimerkkejä olisi paljon.

enkä voi millään käsittää. Näiden äidit eivät taida tuntea lastaan kovin hyvin. Tekisi mieli joskus videoida äidille näytiksi miten paljon se 1-2v niistä hoitokavereista ja virikkeistä "nauttii".

lh

Minulla oli sellainen tilanne, että jäin yksinhuoltajaksi juuri, kun 1v10kk vanhalle pojalleni syntyi pikkuveli, joka oli vielä keskonen. Aluksi minulla oli todella hankalaa. Vauva ei tehnyt muuta, kuin itki ja olin aivan uupunut. Vajaa kaksi vuotias poikani meni oikein mielellään "virikehoitoon" puolipäiväksi tarhaan leikkimään muiden lasten kanssa, eikä yhtään itkenyt perääni. Osasi puhua loistavasti jo silloin ja ei todellakaan vaan istuskellut ja ikävöinyt minua. Samalla sain levätä ja siivota kotona (sen, minkä kerkesin) ja sitten hain reippaan taaperoni kotiin ja jaksoin paremmin keskittyä myös häneen. Sitten, kun vauva oli n. puoli vuotias, tilanne vähän rauhottui, otin pojan takaisin kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme