Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, keillä on käytössä Nuvaring-ehkäisyrengas!!!

Vierailija
11.02.2011 |

Mitä olette siitä mieltä? käyttömukavuus? Oletteko ottaneet sen pois seksin ajaksi vai huomaako sitä edes?

Onko ollut parempi kuin esim. pillerit?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin pois seksin ajaksi. Minulla jäi pois käytöstä kun meni halut aivan kokonaan, siis täydellisesti. Ja sain viikon kestäviä päänsärkyjä. Sääli, olisi ollut helppo ehkäisykeino, joskin kallis.

Vierailija
2/21 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin vain muutaman kuukauden, koska sivuoireet oli vielä pahemmat kuin pillereissä, olin todella, todella huonotuulinen ja kireä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaton ja toimi.Ainut sivuvaikutus oli olemattomat kuukautiset. Jätin pois kun mies kävi vasektomiassa. Muuten olisi käytössä vieläkin.

Vierailija
4/21 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ei lasketa sitä että seksihalut katosivat. Heh, hyvä ehkäisykeino siis. Ja en ottanut koskaan seksin ajaksi pois, ei sitä mitenkään kumpikaan huomannut.

Nyt vaan ihmetyttää kun lopetin Nuvaringin käytön marraskuussa, ja menkkoja odottelen edelleen. Taisi mennä hormonit aika sekaisin siitä... :/ (käytin Nuvaringiä 4 vuotta)

5/21 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut oireita, eikä tarvinnut poistaa seksin ajaksi

lopetin käytön, kun halusin tulla raskaaksi... heti tärppäsi

Vierailija
6/21 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin joskus seksin ajaksi pois, joskus en.

Ei mitään sivuoireita. hormoniannos on noissa kohdun/emättimensisäisissä ehkäisyvehkeissä paljon pienenmpi kuin niissä, joita otetan suun kautta.

Vierailija
7/21 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli Nuvaringistä jatkuvia hiivatulehduksia, puoli vuotta jaksoin kärvistellä ja sitten luovutin.

Vierailija
8/21 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kannattaa myös lopettaa kokeilu lyhyeen jos tulee yllä mainittuja ongelmia! Mutta joillakin kuitenkin toimii hyvin :)

Itselläni ei todellakaan toiminut:

- kauhea kutina alapäässä (en oikein tiennyt oliko hiivaa vai mitä, välillä hoidin sitä hiivatulehduksena mutta tuli aina pian takaisin)

- halut katosivat TÄYSIN, koko 3kk ajan mitä käytin rengasta, ei seksi käynyt kertaakaan edes mielessä (pari kertaa kuitenkin miehelle annoin kun ruinasi), varmasti tähän vaikutti myös tuo ärsyttävä kutina

- rengas oli kyllä helppo laittaa paikoilleen ja pysyi hyvin paikoillaan, siinä mielessä ei ollut ongelmia.

Mutta tosiaan kutinan ja ennen kaikkea haluttomuuden takia lopetin. Minipillerit tulivat tilalle ja ovat suht ok (halut hyvät, mutta miinuksena lievä akne ja pientä menkkavuotoa todella epäsäännöllisesti, monesti ihan viikon välein)... Koen kuitenkin paljon paremmaksi vaihtoehdoksi kuin tuo rengas. Eli vaikeita nämä ehkäisyasiat :(

Vierailija
9/21 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengas ei haitannut yhdynnässä, mies ei kuulemma edes sitä huomannut, mitä kyllä hieman ihmettelin. Siis niinä parina kertana kun päästiin tositoimiin...

Vierailija
10/21 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuun oli tiputteluja sen 3kk. sen jälkeen hävisi menkka kivut, vuoto väheni, kierto lyheni. Sitä kesti 6kk jonka jälkeen alkoi kauheet menkkakivut, mekat kestää sen 8-9 päivää ja vuotaa kuin saavista kaatamalla. mutta sen tauko viikon jälkeen kun laitan uuden renkaan niin alkaa kauheet krampit alavatsassa, polttelu ja kauhee särky, tiputtelu vuotoa aika ajoin.

Nyt tosissaan mulla on kohta lääkäri jotta sais vaihdettua ehkäisyä. oon miettinyt joko kapselia tai laastaria. kierukkaa en uskalla ottaa jos vauvakuume sattuukin tulemaan.

Vierailija
11/21 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kysyit onko paremmat kuin pillerit:

Nämä ovat tosi paljon ihmisestä kiinni, eli kokemukset vaihtelevat varmasti hurjasti. Itselleni yhdistelmäpillerit sopivat tosi hyvin, ilman mitään sivuoireita, mutta niihin en enää saanut enkä uskaltanut ottaa reseptiä, kun kärsin silloin tällöin migreenistä. Renkaan hormonivaikutus on paikallisempi, eikä ilmeisesti ole niin suuuri riski migreeni"potilaille", vaikka hormonimäärä onkin muuten samassa suuruusluokassa yhdistelmäpillereiden kanssa.

Vierailija
12/21 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta kun näyttää vieläkin herättävän keskustelua, niin tässäpä mun kokemukset. Vuoden toimi hyvin, oli helppo laittaa ja poistaa, ei muistamista, ei haitannut seksiä. Jossain vaiheessa alkoi limakalvot kuivua ja hiivakierre. En tiedä kumpi aiheutti kumpaa, mutta loppujen lopuksi limakalvot olivat niin arat, että se jo itsessään ehkäisi erittäin tehokkaasti. Ei nimittäin tehnyt mieli, kun teki niin kipeää :-( Tilanne helpottui parissa kuukaudessa kun Nuvaringin käytön lopetti, mutta lopullisesti ongelmat loppuivat varmaan kuukausien päästä.

Vierailija
13/21 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta tuo ekäisypuoli oli aika heikko. Eli raskaaksi tulin. Ei ole kyllä muutenkaan ollut vaikeuksia sen suhteen...

Vierailija
14/21 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kokeilin gestinyl-merkkisiä pillereitä jotka ei sopinu mulle ollenkaan, olin kokoajan nyrkki pystyssä ja halut katos. Myös päivittäinen pillereiden popsimisen muistaminen oli hankalaa. Sitten vaihdoin nuvaringiin ja se oli ainakin parempi vaihtoehto ku noi pillerit.. Ensimmäiset kuukaudet meni hyvin mutta sitten alkoikin ilmaantua ikäviä sivuvaikutuksia. Seksihalut väheni, seksi kiinnostaa vain kuukautisten aikana(väliviikkolla) ja hetken sen jälkeen.. Limakalvojen kuivuus on ärsyttävin, vaikka seksi kiinnostaisikin niin ei toimi ei. Tää kuivuus toi sit kans kutinan, johon on auttanu perusrasvat vaikka en tiedä saako sinne sellasta laittaa.. Eli tässä mietitään seuraavaa vaihtoehtoa ehkäisymenetelmäksi. Naurattaa ja harmittaa ku mies aloitti kans lääkityksen joka heikentää potenssia :D Ollaan kuin vanha pari kakskymppisinä..

Vierailija
15/21 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään tuntemuksia ei ollut, oli muuten hyvä, mutta mä vuosin koko ajan. Parin viikon välein alko menkat ja olivat niin niukat, että ei voinut tampponia käyttää. Reilun vuoden jaksoin pelleillä sen kanssa ja sitten palasin takaisin e-pillereihin.

Vierailija
16/21 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo, koska ei tarvitse päivittäin muistaa. Mulla aiheutti jatkuvia virtsatietulehduksia ja hiivatulehduksia, tajusin niiden johtuneen renkaasta kun otin sen raskaaksi tultuani pois. Yhdynnässä ajoittain huomaa, mutta ei nyt mitenkään häiritsevästi. Mielialaoireita ym. vähemmän kuin yhdistelmäpillerien kanssa. Tiputteluvuotoja tms. ei ollut.

Vierailija
17/21 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut puoli vuotta, ilman ongelmia. Ei tiputteluvuotoa, mielialavaihteluita (joita sain kaikista kolmesta pillerimerkistä joita aiemmin käytin), haluttomuutta tms. Pidän kaks rengasta putkeen ja sitten tauko. Menkat on ihan normaalit/hieman luomua niukemmat. Pillereiden lopetuksen jälkeen luomumenkkojen paluu kesti aika kauan, saa nähdä miten nyt. Hormoneitahan renkaassa on vähemmän kuin pillereissä ja koska vaikutus ei ole systeeminen vaan paikallinen niin sivuvaikutuksiakin ilmenee vähempi. Yhdyntää tai kuukupin käyttöä ei ole haitannu joten en oo ikinä seksin ajaksi ottanu pois.

Vierailija
18/21 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin reilun vuoden stefaminelle e-pillereitä ja olin kuin mikäkin hormonihirviö, räjähdin pienimmästäkin asiasta ja poikaystävä sanoo etten ollut ollenkaan oma itseni. Rupesi itseäkin ärsyttämään jatkuva pillittäminen niin ajattelin että nuvaring voisi olla parempi kun aineet jotka siitä liukenevät eivät niin leviä kehoon ympäriinsä ja lääkärikin sanoi, ettei pitäisi vaikuttaa mielialaan niin paljoa. Nyt olen käyttänyt nuvaringiä 8kk eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia, ei kerta kaikkiaan mitään, jos siirrän kuukautisia vaikka parikin kertaa tulevat seuraavat kuukautiset ihan normaaliin aikaan ja normaalisti yms. Ainoa huono puoli on näiden hinta joka on aika korkea n.45€/3kk mutta paljon paremmat kuin pillerit! Suosittelen testaamaan!

Vierailija
19/21 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava omasta mielestäni! Olen kokeillut monia hormoneja eikä mitkään sopineet; tuli jatkuvaa vuotoa ja päänsärkyä, raivokohtauksia..nuvaringin kanssa ei mitään ongelmia. Ja mahtavaa kun voi itse päättää ottaako menkat vai laittaako vaan uuden renkaan jolloin vuoto ei tule. Suosittelen!

Vierailija
20/21 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan Nuvaringille plussaa lähes kaikesta.

Ainoa ikävä puoli on ensimmäisenä päivänä jäytävä päänsärky ja huono olo. Niin kuin juuri nytkin. Outo päänsärky, kun siihen ei oikein päänsärkylääkkeet tunnu auttavan.