mitä haittavaikutuksia teille tullut hormoonikierukasta ( mirena)?
Laitettiin muutama päivä sitten ja nyt mietityttää haitat?
Onko noussut paino, miten mieliala ynm.
Kommentit (26)
Mulla nyt muutama kilo ylipainoa ja lisää en kyllä haluis. Oisko pitänyt kuitenkin valita joku muu, mut lääkäri suositteli kierukkaa. Synnytyksiäkin useampi takana
Loistava kapine. Kuukautiset jäi pois, kivut ja kiukut.
ja saaneet sentakia läskisä kantaakseen
kuumia aaltoja öisin. Johtui lääkärin mukaan siitä kun hormonitasot laski niin alas. Ja tämän lisäksi iho rasvoittui tosi kovin. Paino ei kyllä tainnut nousta. Itsekin tässä olen miettinyt ottaisinko sen uudelleen ja pääsisin noista tosi runsaista vuodoista.
Hormonikierukka on lääketehtaiden bisnestä, ettekö nyt jo tiedä! Mulla on ollut 10 vuotta kuparikierukka, ja elämä on normmalia.
- kuukautiset jäivät kokonaan pois, ihanaa!
- mielialavaikutukset tulivat pikkuhiljaa, kunnes olin koko ajan kuin raivo-pms-oireinen
Lopputulos; otatin hormonikierukan pois ja kuukautiset alkoivat muutaman päivän sisällä, heti säännöllinen kierto, ja kappas, mielialakin on kuin eri ihmisellä! Niin, ja sanoi gyne mullekin, että TUSKIN nuo mielialajutut kierukasta voivat johtua....
Iho meni piirunverran huonompaan suuntaan; selkään tuli pientä finnimäistä näppyä ja joskus naamaan, muttei mitään muuta.
Plussana kuukautisten täydellinen pois jäänti, samoin kipujen ym. ja huolettomuus.
Ottaisin uudelleenkin jos olisi tarvetta.
Hormonikierukka on lääketehtaiden bisnestä, ettekö nyt jo tiedä! Mulla on ollut 10 vuotta kuparikierukka, ja elämä on normmalia.
Aiheutti mulle hirveät vuodot ja jatkuvat hiivatulehdukset.
Ottakaa kuparikierukka!Hormonikierukka on lääketehtaiden bisnestä, ettekö nyt jo tiedä! Mulla on ollut 10 vuotta kuparikierukka, ja elämä on normmalia.
kannalta asiat samoin. Kuparikierukka ei sopinu tollenkaan, hormonikierukka sopinut hyvin.
ja pari kiloa tuli painoa lisää. Painoin ennen kierukkaa 56-58 kg ja nyt en pääse millään ilveellä alle 60kg. Liikun ja syön samaan tapaan kuin ennenkin.
laitattaa, kun pillereilläkin hormonitaso laskee niin alas, että aiheuttaa migreeniä. No odotellaan kolmea kymppiä täyteen ja sit klipsi jonoon.
ja yhtä kivuliaina. Finnejä oli alussa tosi paljon selässä ja otsassa,nyt vähän rauhoittunut. Partakarvoja on leuassa ja viikset kasvoi. Samoin navan alle ilmaantui karvavana. Hikoilen öisin ja painoa on tullut 8kg lisää. Kierukka ollut 1,5v. Ja kohta vaihtuu ehkäisy :-D
Lisäksi vuoto tuli säännöllisesti ja kesti 10vrk (oli toki normaalia niukempi). 2 vuotta pidin ja sitten otatin pois. Enkä meinaa enää ottaa!
kilon kuukausivauhtia, vaikka jätin herkut pois ja kaikkeni yritin. Lääkäri ei meinannut uskoa, mutta pakko sen oli myöntää - kierukka poistettiin ja tulin muutaman kk:n päästä käymään kilokaupalla hoikenpana.
paino on noussut n. 8kg, mutta vähäinen haitta siihen ettei menkkakipuja (jotka oli ihan kauheita) ja menkkoja ole enää ollenkaan!
Mulla oli aiemmin kuparikierukka ja vuosin ku seula. Mulla oli aiemminkin runsaat vuodot, muttei mitään serrattuna kuparikierukan jälkeiseen aikaan! Mulle hormonikierukka on sopiva, nyt jo toinen menossa. Ei kipuja, ei vuotoja.
Itsellä paino nousi heti toistakymmentä kiloa ja migreenit olivat säännöllisiä vierailijoita jne...
Mutta tämähän ei tietenkään johtunut kierukasta. Itsekurinikin palasi kummasti (ihan sattumalta) samalla kun poistatin kierukan, ja paino lähti taas laskuun ;-)