Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva nukkuu, äiti valvoo.. Mitään vinkkejä?!

10.02.2011 |

Minulla on nyt 3 kk:n ikäinen vauva ja alusta asti on ollut itsellä melkein jokaöinen ongelma se etten saa unta enää, kun vauva on ensimmäisen kerran herännyt syömään.

Menemme joka ilta n. 22 aikoihin nukkumaan sekä vauva, että minä. Tällöin nukahdan yleensä ongelmitta. Vauva herää ensimmäisen kerran noin puoli neljän maissa ja tästä alkaa minulla sitten sängyssä pyöriskely syötön jälkeen =/. Sitä jatkuu yleensä niin kauan, että vauva herää jo toiseen kertaan syömään noin kuuden maissa. Valvon joka yö pari kolme tuntia sängyssä kieriskellen. Aamusta saan yleensä vielä ehkä tunnin-kaks nukuttua ja silloin nukuttaisi kyllä pitempäänkin, mutta vauva ei tietenkään anna myöten.

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja oletteko löytäneet mitään hyviä poppaskonsteja tähän avuksi? Uusi sänky meille nyt on tulossa, koska vanha sänky on osaltaan vaikuttanut valvomiseen, koska on niin huono nukkua ja narisee jokaisella pienelläkin kääntymisellä. Toivottavasti uudesta sängystä olisi edes jotain apua... Mutta mitä muuta? Oon yrittnyt esim. laskea päässä aina kymmeneen ja jokaisen numeron välissä rentoutua kunnolla ja syvemmin (niinku jossain rentoutumiskaseteissa tehdään). Joskus tämä on saattanut uneen, mutta ei aina toimi. Liikaa asioita kai pyörii vain päässä. Mutta mitään isompia elämänmuutoksia (tietty lapsen tulo poislukien) ei ole ollut, enkä koe olevani stressaantunut tai huolissaan mistään. Olen aina ollut aika kehno nukkuja, mutta tämä alkaa olla pitemmän päälle uuvuttavaa :(.

Auttaiskohan esim. joku unitee tms.?! Olis kiva kuulla muiden saman ongelman kanssa kamppailevien kokemuksia...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppaskonsteja ei minulla ole tarjota mutta vastaavassa tilanteessa olen ja avun olen saanut lääkäriltä. Eli oikea lääkitys. Kuulostaa ehkä hurjalta mutta käytössä todella pieni annostus ja vain tarvittaessa. Varmaan osaltaa vaikuttaa myös psykologisesti kun tietää, että avun saa tarvittaessa.

Vierailija
2/2 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee kuitenkin,ei toistu joka yö,onneksi!

Unettomuudesta tulee helposti noidankehä,kun alkaa jo etukäteen jännittämään valvomista.Sitten ajattelee kokoajan,että nyt pitäisi nukkua,kohta on jo aamu,apua,miksi en jo nuku,eikä varmasti uni tule.

Tässä muutamia hyväksi havaitsemiani vinkkejä:

-ruoki pimeässä

-juo kuppi camomilla-teetä

-lämmin kauratyyny

-PIIKKIMATTO

erityisesti camomill-tee ja piikkimatto ovat itselläni lähes takuuvarmoja apuja!(:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla