Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiäislahjaehdotuksia? Kummilta poikavauvalle

Vierailija
10.02.2011 |

Mitä olette itse antaneet tai saaneet, mikä on ollut erityisen hyvä idea? Tytölle antaisin luultavasti jonkun korun, mutta pojalle se ei tunnu hyvältä idealta... Mutta mikä sitten?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa perinteisesti sen kaularistin vauvalle (sylikummi) tai sitten alkaa keräillä niitä lusikoita pölyyntymään....

Meidän poika sai toiselta kummilta hopeiset vauvakehykset (sylikummi) ja toiselta kummilta hopeisen säästölippaan, johon siihenkin oli kaiverrettu mitat ja nimi :)

Tietty riippuu siitä monta kummia lapsella... Meillä vain kaksi kummia ja molemmat sylikummeja (ort.).

Vierailija
2/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valokuvakehys, jossa oli paikat joka kuukauden valokuvalle 1v asti. Ja sitten siihen valettiin kädenjälki.

Omapoika sai kummeiltaan pyörivän soittorasian valokuvakehyksellä ja albumin kaiverruksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä jää sitten muisto. Muita juttuja ehtii ostaa myöhemmin.

Vierailija
4/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi itse halusin sen, koska myös minulla ja miehelläni on omat lusikat tallessa.

Voisit kysyä, onko kummilapsesi perheessä näin?

Myös pienille pojille on nykyisin koruja, jotka on tarkoitettu kummilahjaksi. Voi kai isompana vaihtaa isompaan ketjuun tms. Kysy koruliikkeestä.

Me on annettu/saatu mm. pullo jossa säilytetään kastevettä, soittorasia jonka sisällä voi säilyttää pieniä muistoja, taulu johon voi painaa lapsen jalan- tai kädenjäljen (kipsimassa mukana), itse ommeltu tilkkupeitto.

Vierailija
5/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa perinteisesti sen kaularistin vauvalle (sylikummi) tai sitten alkaa keräillä niitä lusikoita pölyyntymään.... Meidän poika sai toiselta kummilta hopeiset vauvakehykset (sylikummi) ja toiselta kummilta hopeisen säästölippaan, johon siihenkin oli kaiverrettu mitat ja nimi :) Tietty riippuu siitä monta kummia lapsella... Meillä vain kaksi kummia ja molemmat sylikummeja (ort.).

Olisko tässä ero ortodoksien ja luterilaisten välillä? Ainakin meidän suvussa (lut.) on tapana antaa kaularisti rippilahjaksi.

Vierailija
6/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilusikka, valokuvakehys tai valokuva-albumi (jossa etukansi on tavallaan kehys). Kerään albumeihin kuvan tai pari vuodessa ja annan albumit lasten hallintaan kunhan täyttävät esim 18 vuotta. Kummilusikat eivät ole meillä kaapissa pölyttymässä, vaan joka aamu lapsukaiset lusikoivat niillä kaurapuuron suihinsa :)

Vierailija
7/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa perinteisesti sen kaularistin vauvalle (sylikummi) tai sitten alkaa keräillä niitä lusikoita pölyyntymään.... Meidän poika sai toiselta kummilta hopeiset vauvakehykset (sylikummi) ja toiselta kummilta hopeisen säästölippaan, johon siihenkin oli kaiverrettu mitat ja nimi :) Tietty riippuu siitä monta kummia lapsella... Meillä vain kaksi kummia ja molemmat sylikummeja (ort.).

Olisko tässä ero ortodoksien ja luterilaisten välillä? Ainakin meidän suvussa (lut.) on tapana antaa kaularisti rippilahjaksi.

itseasiassa joo!! :) eli ortodoksisessa kirkossa on kasteristi ja sit rippiristi on luonnollisesti isompaa kokoa... meillä esim niin että kasteristi hopeaa ja rippiristi kultaa. ja kokoeroa tietty :)

Vierailija
8/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilusikka, valokuvakehys tai valokuva-albumi (jossa etukansi on tavallaan kehys). Kerään albumeihin kuvan tai pari vuodessa ja annan albumit lasten hallintaan kunhan täyttävät esim 18 vuotta. Kummilusikat eivät ole meillä kaapissa pölyttymässä, vaan joka aamu lapsukaiset lusikoivat niillä kaurapuuron suihinsa :)

Minun mielestä juuri oikea käyttötapa niille lusikoille ettei jää hukkaan. Minun miehellä kun niitä on 18 vitriinissä ja ilmeisesti ei ole koskaan niihin koskettukaan... ja pitäisi varmaan hieman kiillotella, jos käyttää haluaa. Miehen sisaruksilla kanssa laatikossa, ettei vaan tuu käyttöä niille ;)

Vierailija
9/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojatkin saanet kaulakorun nuorempi poikani sai horoskoopinsa ja kääntöpuolella oli suojelusenkeli poika on nyt 7 ja edelleen kaulassa:)

Vanhempi poika taas sai ranneketjun, kiva sekin mutta jäi pienksi jo 4 vuotiaana.

Vierailija
10/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus sitten poika sai yhdeltä kummilta valokuvakehyksen mihin kaivertaa nimen. Itse olen myös antanut kummilapsille lusikan, näin siksi koska olemme kummilapsen vanhempien kanssa yhdessä sopineet kuka kummeista tuo mitäkin, ettei tule päällekkäisyyksiä. Niin tein myös omien lasteni kummien kanssa ja kaikki olivat tyytyväisiä.

Vierailija
11/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista omilla pojilla on tykätty lähinnä kummilusikoista (perinteinen lahja, jolla muistoarvoa). Muuten ollaan saatu erilaisia valokuvakehyksiä, kehys/albumiviritelmiä, säästöpossuja, jalanjälkivalostauluja ym. Kaikki ollaan toki otettu kiitollisuudella vastaan, mutta rehellisesti sanottuna en tykkää yhtään (ei sovi sisutukseen, periaatteessa pitäisi kuitenkin pitää niitä esillä...) Tytölle näitä ei juurikaan onneksi ole tullut, vaan just niitä koruja, jotka toki ovat kivoja.

Sellaisia ristiäislahjoja, joista ollaan tykätty on ollut posliiniastiat. Muun muassa Arabialla, Pentikillä ja V&B:llä on tosi kauniita settejä. Lisäksi eivät jää pölyttymään nurkkiin, vaan ovat käytännöllisiäkin. Ei ole tietystikään mikään perinteinen kummilahja, mutta ainakin itse olen niistä ollut tosi mielissäni (ja antanut poikavauvoille itsekin).

Vierailija
12/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden perinteisten lisäksi lasten astiasetti (esim. Pentik) tai vauvakirja, näistä itse pitäisin enemmän kuin koruista ja lusikoista.

Vierailija
13/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kastelahjoista on ihan kamalia. En voisi kuvitella käyttäväni:

- kummilusikkaa (ei voi pestä koneessa, ei sovi kattaukseen)

- hopealusikoita (kuumenevat kupissa, ei voi pestä koneessa, pitää kiillottaa, kolhiintuvat)

- hopeista valokuvakehystä tai soittorasiaa (pitää kiillottaa, meillä ei ole kotona yhtään tasoa, jolle sen voisi laittaa, ne ovat rumia)

- korua aktiivisella pikkupojalla (tarttumisriski, tarpeeton lapsella, kun en käytä itsellänikään)

- ristiä (leimaa kodin uskovaisemmaksi kuin onkaan, en halua kantaa näkyviä merkkejä uskonnollisiin ryhmiin kuulumisesta, koska toinen vanhemmista ateisti)

Joo, olen varmaan monen mielestä kiittämät

ön, mutta lahjaa ei ole pakko ottaa kaapista esille, jos siitä tulee vaan lisävaivaa.

Meillä mukavimpia lahoja ovat olleet kirjat ja käyttötavara, kuten lasten astiat.

Vierailija
14/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa siis numeroiden paikalla pieniä valokuvakehyksiä. On värikäs eikä sellaista tinaista krääsää. Maksoi 39 euroa, mutta alesta saa halvemmallakin. Sopii lastenhuoneen seinälle eikä ihan heti jää hölmöksi koululaisenkaan seinällä.

Toinen hyvä lahja oli omenapuu. Sai myös valokuvakehyksiä ja kummilusikan sekä sellaisen kastetodistusputkilon. Itse en pidä noista tinaisista/hopeisista jutuista, kun vievät tilaa kirjahyllyssä.

Liputan siis kellon, astiaston tai omenapuun puolesta!

Vierailija
15/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin itse ostimme kummilapselle purkin mihin laitetaan sisälle kastevettä. Purkkiin voi myöskin kaivertaa lapsen tiedot (paino, pituus, syntymäaika ym). Vanhemmat olivat lahjasta ainakin erityisen mielissään.

Vierailija
16/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kastelahjoista on ihan kamalia. En voisi kuvitella käyttäväni: - kummilusikkaa (ei voi pestä koneessa, ei sovi kattaukseen) - hopealusikoita (kuumenevat kupissa, ei voi pestä koneessa, pitää kiillottaa, kolhiintuvat) - hopeista valokuvakehystä tai soittorasiaa (pitää kiillottaa, meillä ei ole kotona yhtään tasoa, jolle sen voisi laittaa, ne ovat rumia) - korua aktiivisella pikkupojalla (tarttumisriski, tarpeeton lapsella, kun en käytä itsellänikään) - ristiä (leimaa kodin uskovaisemmaksi kuin onkaan, en halua kantaa näkyviä merkkejä uskonnollisiin ryhmiin kuulumisesta, koska toinen vanhemmista ateisti) Joo, olen varmaan monen mielestä kiittämät ön, mutta lahjaa ei ole pakko ottaa kaapista esille, jos siitä tulee vaan lisävaivaa. Meillä mukavimpia lahoja ovat olleet kirjat ja käyttötavara, kuten lasten astiat.

Mielipiteensä kullakin ja paras tietysti olisi, jos kummi vähän tietäisi lapsen vanhempien mieltymyksiä :)

Minusta nimittäin nuo perinteiset lahjat on ihania siksi, että vielä aikuisenakin tiedän, että juuri tämän lusikan sain sylikummiltani kastepäivänä jne. Kirjoja, leluja, vaatteita yms. ehtii kyllä saada jouluna, synttärinä ja 'syntymälahjaksi' kavereilta jotka eivät tule ristiäisiin.

Vierailija
17/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapset ovat saaneet hammasrasian kummeiltaan. Söpöjä ovat ja pieniä.

Vierailija
19/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin kerran että joku oli ostanut kylpytakin kummilahjaksi ja minusta se on erittäin hyvä idea! Joku ihana esim Marimekon saunatakki on jo ihan arvokaskin lahja, ja käytännöllinen. Joku tykkää kummilusikoista, kehyksistä ym perinteisistä, ja joku taas siitä että lahja on jotain käytännöllistä.

Ostaisin itse sen verran reilun koon, että vauvana lapsen voi kääräistä siihen kylvyn jälkeen nenänpäätä myöten, ja kun lapsi kävelee, takki olisi sitten sopivamman kokoinen. Tuo on minusta ihana idea!

Vierailija
20/20 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis kortti, valokuva-albumi missä on etukannessa vauvan kuva ja kaiverruksena syntymäpäivä ja nimi?

Pankkitili mihin alat kerätä lapselle opiskelurahaa jonka luovutat kun lapsi siirtyy opiskelemaan 2. asteelle? Vaikka suoraveloituksella 20€ kuussa?