Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä järkeä ToriDiilissä?

Vierailija
05.09.2024 |

Tein tarjoksen tuotteesta. Katevaraukseen lisättiin kaikenlaista lisämaksua. 48h meni eikä myyjä reagoinut tarjoukseen. Mitäs sitten? Olisin kyllä halunnut kyseisen tuotteen, mutta kannattaako uutta tarjousta tehdä? Näkeekö myyjä jälkikäteen, että joku on siitä tehnyt tarjouksen? En ymmärrä muutenkaan, että laitetaan tavaraa myyntiin ja sitten ei reagoida mihinkään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin kerran Huutonetissä vastaavaan: myyjä ilmoitti, että tavara oli jo myyty aikaisemmin ja että järjestelmä oli automaattisesti ja virheellisesti laittanut sen uudestaan myyntiin. Kaupat peruttiin yhteisymmärryksessä. Mutta pian sama tavara oli myynnissä samalla hinnalla samalla myyjällä. Olen itse myynyt tavaroita Huutonetissä eikä niitä mikään automaatti laita uudestaan myyntiin.

Vierailija
2/10 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en reagoi noihin mitenkään, koska minulla ei ole Toridiili käytössä. Eikä tule. Silti ostajat lähettelee näitä haluan ostaa toridiilillä -viestejä. Muihin viesteihin tietysti vastaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait jos ei hyväksy, ei tule ilmoitusta.  En varma,  kerran olen sillä ostanut kun oli ilman postikuluja

Mutta outoa tuo kun "tee tarjous"  eikö tuo ole huutonet hommia?  Siellä vastaavasti "osta heti" ne taas kuuluisi tori.fi

Vierailija
4/10 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torista ei aina tule ilmoitusta viesteistä, vaikka pitäisi. Itse en myöskään käy Torissa päivittäin. Joku ostotarjous voisi ihan hyvin mennä ohi. Voithan edelleen laittaa myyjälle viestiä ja kysyä asiasta. Myös tuo edellä esitetty skenaario on varsin mahdollinen eli jos, myyjällä ei ole ToriDiiliä käytössä, hän ehkä sivuuttaa tarkoituksella nuo tarjoukset. En itsekään vastaa ehdottelijoille, kun en diiliä käytä.

Vierailija
5/10 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitten tietää kenellä on ToriDiili käytössä? Tuossa luki "Tee toridiili-tarjous", joten oletin, että myyjällä on se.

ap

Vierailija
6/10 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pikkukuvissa lukee ToriDiili, kun selailee ilmoituksia ja diili on jollain käytössä. 

Vierailija
7/10 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään ilmoituksissa myös lukee "Myyjä ei ole vielä aktivoinut ToriDiiliä." Ihan kuin se olisi joku, mitä kaikki tulevat tekemään...

Vierailija
8/10 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Jos myyjä ei olisi ottanut toridiiliä käyttöön, siinä ilmoituksessa olisi painike "kysy toridiiliä", koska Tori yrittää nyt tyrkyttää sitä systeemiä kaikille. Jos painat siitä, Tori lähettää sille myyjälle ilmoituksen, että joku haluaisi ostaa tuotteesi ToriDiili-palveluna.

2. Jos ilmoituksessa on painike "tee toridiili-tarjous", niin silloin myyjällä on se jo käytössä. Siinä voi tarjota haluamaansa summaa. 

Olen itse huomannut, että tehdessäni toridiilitarjouksia, myyjä ei ole yleensä reagoinut pelkästään niihin, mutta jos laitan tavallisen viestin perään (esim. hei, tein tästä tarjouksen) niin myyjä hyväksyy tai hylkää sen nopeasti. 

Oletan tämän johtuvan siitä, ettei myyjä saa tarjouksista ilmoitusta sähköpostiin tms. kun taas viesteistä ilmoitus varmaan tulee. Kannattaa siis laittaa viestiä myyjälle, jos reaktiota tarjoukseen ei kuulu. (scrollaa ilmoituksen alla kohtaan, jossa on profiilin tiedot ja "ota yhteyttä myyjään".)

Vierailija
9/10 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torista ei aina tule ilmoitusta viesteistä, vaikka pitäisi. Itse en myöskään käy Torissa päivittäin.

Jos on jotain myymässä, tai ostamassa ja jo aloittanut keskustelut - KÄYKÄÄ PÄIVITTÄIN katsomassa tori.fi sivulla viestinne. Älkää luottako sähköposti-ilmoituksiin viesteistä. Itse myyjänä ja ostajana rasittaa suunnattomasti, kun myyjä tai ostaja ei vastaile, ja haluaisi tietää kuinka tässä edetään. Jos olen myymässä, ja joku kyselee jotain, johon vastaan, eikä sitten tule pitkään aikaan vastausta lukemaan, tulee siitä oitis fiilis, ettei ostajaa taida kiinnostakaan, joten voi jo tarjota seuraavalle - ja joskus käykin siinä sitten niin, että aiempi ostaja palaakin paikalle ja sanottava vaan, että mennyt jo koska ei kuultu sinusta mitään. Paljon on Torilla juuri tälläisiä spämmääjiäkin, jotka eivät edes Hei tai Moi osaa sanoa alkuun, ja kysyvät vaan "onko vapaana?", eivätkä koskaan tule vastausta lukemaan. Tai sitten myyjiä joille esitän kysymyksen, eivätkä tule koskaan edes lukemaan viestiä - tai toisinaan lukevat, mutteivät jaksa vastata mitään.

Vierailija
10/10 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torista ei aina tule ilmoitusta viesteistä, vaikka pitäisi. Itse en myöskään käy Torissa päivittäin. 

Tori-myyjille tiedoksi, että jos olet jotain siellä myymässä, käy vähintään kerran päivässä Torin viestit osiossa katsomassa. Ostajalle se on rasittavaa, kun ei myyjästä kuulu, ja jää epätietoisuus siitä onko tuote ylipäätään edes myynnissä... ja sitä alkaa jo katselemaan samaa tuotetta muualta, kun ostajaa ei tunnu kiinnostavan vastailla ja seurata viestejään.