Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira 1.5v kusee sisälle kun olemme poissa

Vierailija
09.02.2011 |

Koira on sisäsiisti, mutta jos ollaan pois kotoa, niin koira kusee sisälle. Yöllä sama juttu. Yöpissat ollaan saatu pois ottamalla vesikuppi yöksi pois. Ilmeisesti ahdistuu yksin ollessaan. Onko neuvoja? Nyt olen joutunut sulkemaan koiraa kylpyhuoneeseen poislähtiessämme, kun sieltä saa pissat/kakat helpoiten putsattua. Eläimelle ei hyvä. Siispä niitä neuvoja kyselen...

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna vain koirasi pois, osaavaan kotiin, koska itse et nähtävästi osaa koiraa kasvattaa ja kouluttaa. Kyselet täällä neuvoja ja iniset vastaan, kun neuvotaan.

t. Nro 11, suursnautsereita ja saksanpaimenkoiria kasvattanut.

Vierailija
22/39 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna vain koirasi pois, osaavaan kotiin, koska itse et nähtävästi osaa koiraa kasvattaa ja kouluttaa. Kyselet täällä neuvoja ja iniset vastaan, kun neuvotaan. t. Nro 11, suursnautsereita ja saksanpaimenkoiria kasvattanut.

Kerroin kyllä, että lääkkeitä olen kokeillut ja kouluttajan luona käyminen hyödytöntä. Olipa täällä muutama jotka ei pitäneet kylppärissä oloa huonona. Häkkiin en ala koiraa sulkemaan, siinä kohtaa on kylppäri (joka valaistuu täysin muuten siitä luononvalosta) parempi koiralle.

Ehkä se päivä tulee, kun koiran vien piikille ja ehkä ei. Kaikki eivät ole ehkä niin suuria ja mahtavia koirankasvattajia mitä sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna vain koirasi pois, osaavaan kotiin, koska itse et nähtävästi osaa koiraa kasvattaa ja kouluttaa. Kyselet täällä neuvoja ja iniset vastaan, kun neuvotaan. t. Nro 11, suursnautsereita ja saksanpaimenkoiria kasvattanut.

Kerroin kyllä, että lääkkeitä olen kokeillut ja kouluttajan luona käyminen hyödytöntä. Olipa täällä muutama jotka ei pitäneet kylppärissä oloa huonona. Häkkiin en ala koiraa sulkemaan, siinä kohtaa on kylppäri (joka valaistuu täysin muuten siitä luononvalosta) parempi koiralle.

Ehkä se päivä tulee, kun koiran vien piikille ja ehkä ei. Kaikki eivät ole ehkä niin suuria ja mahtavia koirankasvattajia mitä sinä.

olen jo aikaisemmin todennut, että se koira älähtää, keneen kalikka kalahtaa... :-)

t. 11

Vierailija
24/39 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin kyllä, että lääkkeitä olen kokeillut ja kouluttajan luona käyminen hyödytöntä. Olipa täällä muutama jotka ei pitäneet kylppärissä oloa huonona. Häkkiin en ala koiraa sulkemaan, siinä kohtaa on kylppäri (joka valaistuu täysin muuten siitä luononvalosta) parempi koiralle. Ehkä se päivä tulee, kun koiran vien piikille ja ehkä ei. Kaikki eivät ole ehkä niin suuria ja mahtavia koirankasvattajia mitä sinä.

olen jo aikaisemmin todennut, että se koira älähtää, keneen kalikka kalahtaa... :-) t. 11

Sen sijaan että yrittää antaa apua onkin helpompaa haukkua toista huonoksi koiranomistajaksa.Näin tällä palstalla ainä ;)

Koiramme ongelma on ainoastaan stressiulostus/pissaus. Ehkäpä siis näin ollen olen huono omistaja, kun koira on muuten mallikappale tätä pientä ongelmaa lukuunottamatta.

Kiitos niille jotka heittivät vinkkejä eivätkä siirtyneet suoraan haukkumaan.

Vierailija
25/39 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tällaisessa mitään ideaa: Laittakaa webbikamera tallentamaan kylppäriin koiran jäädessä yksin. Näette vähän tarkemmin mitä yksinollessa oikeasti tapahtuu. Jos kerran eläinlääkärillä on käyty, koirankouluttajalla on käyty ja lääkkeitäkin on kokeiltu, niin jotenkinhan tuohon ongelmakäyttäytymiseen pitäisi päästä käsiksi.

Onko koiralla muita ongelmia? Onko pissaamisongelma ollut aina vai tullut vasta jossain vaiheessa? Onko ikinä ollut onnistumisen hetkiä tämän suhteen? Miten itse käyttäydyt, suututko/harmistutko jo lähtiessä koska tiedät koiran taas pissaavan?

Vierailija
26/39 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vessa voi stressata sitä enemmän kuin se, että saisi olla olohuoneessa turvallisessa häkissä ja nähdä sieltä ympärilleen. Vessasta se ei näe mitään!

Vierailija
27/39 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin kyllä, että lääkkeitä olen kokeillut ja kouluttajan luona käyminen hyödytöntä. Olipa täällä muutama jotka ei pitäneet kylppärissä oloa huonona. Häkkiin en ala koiraa sulkemaan, siinä kohtaa on kylppäri (joka valaistuu täysin muuten siitä luononvalosta) parempi koiralle. Ehkä se päivä tulee, kun koiran vien piikille ja ehkä ei. Kaikki eivät ole ehkä niin suuria ja mahtavia koirankasvattajia mitä sinä.

olen jo aikaisemmin todennut, että se koira älähtää, keneen kalikka kalahtaa... :-) t. 11

Sen sijaan että yrittää antaa apua onkin helpompaa haukkua toista huonoksi koiranomistajaksa.Näin tällä palstalla ainä ;)

Koiramme ongelma on ainoastaan stressiulostus/pissaus. Ehkäpä siis näin ollen olen huono omistaja, kun koira on muuten mallikappale tätä pientä ongelmaa lukuunottamatta.

Kiitos niille jotka heittivät vinkkejä eivätkä siirtyneet suoraan haukkumaan.

Vierailija
28/39 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

numero 11, kokenut koirankasvattaja perustella tuon metodin kuonon tunkemisesta pissan viereen ja torumisesta? Käsittääkseni koira ei pysty tuota yhdistämään enää siinä vaiheessa, reagointi/korjaus pitäisi tapahtua välittömästi.

t. numero jotain, en muista mikä, vain 4 vuotta kahta omaa koiraa "kasvattanut"

Vierailija
29/39 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tällaisessa mitään ideaa: Laittakaa webbikamera tallentamaan kylppäriin koiran jäädessä yksin. Näette vähän tarkemmin mitä yksinollessa oikeasti tapahtuu. Jos kerran eläinlääkärillä on käyty, koirankouluttajalla on käyty ja lääkkeitäkin on kokeiltu, niin jotenkinhan tuohon ongelmakäyttäytymiseen pitäisi päästä käsiksi. Onko koiralla muita ongelmia? Onko pissaamisongelma ollut aina vai tullut vasta jossain vaiheessa? Onko ikinä ollut onnistumisen hetkiä tämän suhteen? Miten itse käyttäydyt, suututko/harmistutko jo lähtiessä koska tiedät koiran taas pissaavan?

Muita ongelmia ei ole pientä arkuutta lukuunottamatta. Toki itse stressaan lähtötilanteessa jo valmiiksi vaikken haluaisi, kun en halua koiraa jättää kylppäriin.. Pissausongelma yksin ollessa on ollut aina eikä sitä ole saatu irti milloinkaan. Muuten on sisäsiisti, tottelevainen ja kiltti,upea koira.

Ja unohtakaa nyt jos se vessa! TILAVASSA, VALOISASSA KYLPYHUONEESSA LELUJEN JA VEDEN KERA. :)

Vierailija
30/39 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka pitkistä ajoista on kyse?

minkärotuinen koira? narttu vai uros?

Vierailija
31/39 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

numero 11, kokenut koirankasvattaja perustella tuon metodin kuonon tunkemisesta pissan viereen ja torumisesta? Käsittääkseni koira ei pysty tuota yhdistämään enää siinä vaiheessa, reagointi/korjaus pitäisi tapahtua välittömästi.

t. numero jotain, en muista mikä, vain 4 vuotta kahta omaa koiraa "kasvattanut"

koiran itseteossa kiinni. Silloin koira osaa yhdistää tekonsa ja torumisen.

Vierailija
32/39 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYSE onkin siitä, että koira ei näe vessasta muualle kämppään! Häkistä esim olohuoneesta se näkisi ja voisi ehkä rauhoittuakkin. Rautakangestako tämän väännän???

Vierailija
33/39 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYSE onkin siitä, että koira ei näe vessasta muualle kämppään! Häkistä esim olohuoneesta se näkisi ja voisi ehkä rauhoittuakkin. Rautakangestako tämän väännän???

ehkäpä neuvon kysyjä ei ymmärtänyt sinunkaan ohjettasi.

Vierailija
34/39 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran rauhoittuu paremmin yhdessä huoneessa ollessaan kuin joutuessaan valvomaan koko kämppää. Ei koiran tarvitse nähdä koko asuntoa! Isompi stressi sille siitä tulee, kun on monta huonetta vahdittavana!

Itse en missään nimessä häkittäisi koiraa koko päiväksi, vaan laittaisin mielummin kylpyhuoneeseen.

Onko nyt ihan satavarma, ettei koiralla ole virtsarakkoon ja -tiehyihin liittyviä ongelmia?

Eroahdistuskoiralle voisi koittaa DAP-haihdutinta.

Vierailija
35/39 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhuh, puolitoistavuotias koira ja jo puhutaan piikille viemisestä kun ei ole jaksettu kasvattaa.

Kyllä ap niin kyrpiintyneeltä vaikuttaa että taitaa tajuta itsekin että omissa kasvatusmetodeissa on parantamisen varaa. En edes halua tietää millaisia kakaroita perheessä on.

Vierailija
36/39 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lauman puuttumisesta. Mitä ihmeen "kasvattajia" täällä oikein neuvoo? Päinvastoin usein tuo turvaa koiralle joku vähän pienempi tila. Ahdistukseen voi auttaa koulutus.

Vierailija
37/39 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko dap-haihdutin käytössä? Minkälaiset aamulenkit? Minkälaiset lähtörutiinit? Miten koiraa muuten koulutetaan?

Juoko koira päivällä paljon? Miten tarjoillaan ruoka ja miten usein?

PS 11. Koiran nenän laittaminen jätöksiin ei ole kouluttamista. Pitäisi sinunkin tietää, että koiran muisti on tosi lyhyt.

terv. toinen saksanpaimenkoirien kasvattaja

Vierailija
38/39 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä kouluttajalla kävitte? Millaisia vinkkejä koirankouluttaja antoi? Kokeilitteko vinkkejä ja onko mistään ollut yhtään apua? Paitsi tietysti yökasteluun vesikipon pois ottaminen. Voisikohan tuo yksin pissaaminen enemmän tapa kuin ahdistuksesta johtuva, jos se tosiaan tapahtuu jo 15 minuutin yksinolon aikana. Joku toinen koirankouluttaja voisi hoksata ongelman perimmäisen syyn. Eniten varmasti saisitte apua siitä webikamerasta, ainakin diagnoosimielessä. Nythän te ette yhtään tiedä mitä kylppärissä tapahtuu koiran jäätyä yksin.

Mainitsit lääkkeistä, mitä lääkettä koiralle on määrätty? Olitteko dapit ja homeopaattiset valmisteet kokeillut?

Vierailija
39/39 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä autto kun puolikkan pamin antoi töihin lähtiessä... loppuin päivällä sisälle pissaamiset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi