Miten kuuluu ajaa Vantaalla, Rajatorpanristeyksessä, Vihdintiellä??
Siis, mulla on todellinen ongelma:)
Jos ajan Helsingin suunnasta Vantaalle, olen kääntymässä Myyrmäkeen.
Kun vihreet palaa myrtsiin kääntyville, samalla tulee kääntyvät Varistosta päin.
Helsingistä tulevilla ei ole kolmiota, ja myyrmäkeen menee kaksi kaistaa.
Eikö se ole niin että helsingistä tulevat menevät suoraan sille oikealle kaistalle ja Varistosta tulevat ajavat ensin vasemmalle kaistalle ja sitten vasta vaihtavat oikealle, mikä vie Myyrmäkeen??
Siis olen käsittänyt niin, että helsingistä kääntyvillä olis "etuajo-oikeus".
Meinaan vaan että kun sitä samaa risteystä hinkkaa useamman kerran päivässä, melkein joka kerralla meinaa joku Varistosta kääntyvä tulla eteen....
Vielä ei ole rysähtänyt, mutta mietin vaan, kenen vika on jos rysähtää...
Kommentit (23)
Ja mitään kolmioita ei siis ole kummallakaan.
Ensin menevät suoraan menevät, silloin ei aina pääse menemään myyrmäkeen, koska silloin palaa jalankulkijoille valo.
Sitten vaihtuu pähkinärinteestä varistoon kääntyville, ja heti perään pähkinärinteestä myyrmäkeen tuleville.
Kun kääntyvien valo sammuu, saa myyrmäestä tulevat kääntyä varistoon tai mennä tien yli pähkinärinteeseen. Ja kohta pääsee kaksi kaistallista kääntymään myyrmäestä helsinkiin. Silloin vaihtuu myös helsingistä myyrmäkeen kääntyville valot. sori, ehkä aliarvioin vähän tota aikaa, mutta ei sillä sinänsä väliä ole ruuhka-aikaan.
Kun myyrmäestä helsinkiin kääntyville tulee punaiset saa kaikki kääntyvät lähteä liikenteeseen ja silloin tulee se ongelma, koska samaan aikaan palaa vihreä helsingistä myyrmäkeen kääntyville edelleen.
Eikä tämä ole muuhun kuin ruuhka-aikaan ongelma, muuten siellä nyt pääsee ihan hyvin menemään kuka mihinkin, mutta kun paljon ajaa ruuhka-aikaan siitä niin silloin meinaa pelti rytistä moneen kertaan, eikä siis vaan minulla, vaan myös muilla.
Onneks ihmiset yleensä aika hyvin tietää ton risteyksen hankaluuden, mutta usein kuitenkin mukaan mahtuu niitä jotka ekaa kertaa tulevat, tai eivät ole ajaneet siitä ruuhka-aikaan, tai eivät yleensä vaan ole ajatelleet koko asiaa...
ap
Ap tarkottaa siis kun toinen auto kääntyy Vihdintieltä pohjoisesta Myyrmäkeen JA toinen auto kääntyy Vihdintieltä etelästä Myyrmäkeen. Valot vaihtuu samaan aikaan, ei mitään epäselvää, molemmille on omat kaistat.