Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kuuluu ajaa Vantaalla, Rajatorpanristeyksessä, Vihdintiellä??

Vierailija
09.02.2011 |

Siis, mulla on todellinen ongelma:)



Jos ajan Helsingin suunnasta Vantaalle, olen kääntymässä Myyrmäkeen.



Kun vihreet palaa myrtsiin kääntyville, samalla tulee kääntyvät Varistosta päin.



Helsingistä tulevilla ei ole kolmiota, ja myyrmäkeen menee kaksi kaistaa.



Eikö se ole niin että helsingistä tulevat menevät suoraan sille oikealle kaistalle ja Varistosta tulevat ajavat ensin vasemmalle kaistalle ja sitten vasta vaihtavat oikealle, mikä vie Myyrmäkeen??



Siis olen käsittänyt niin, että helsingistä kääntyvillä olis "etuajo-oikeus".



Meinaan vaan että kun sitä samaa risteystä hinkkaa useamman kerran päivässä, melkein joka kerralla meinaa joku Varistosta kääntyvä tulla eteen....



Vielä ei ole rysähtänyt, mutta mietin vaan, kenen vika on jos rysähtää...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kolmiota.



Eli ap tullessaan Helsingistä menee ja pysyy oikealla, Varistosta tulevat menee ja pysyy vasemmalla... kunnes tulee tilaa vaihtaa toiselle kaistalle, kumpi vaan :)



Ruuhka-aikaan siis hankala, muutoin menee ihan ok.

Sillä ne valot eivät vaihdu samaan aikaan, mutta ruuhka-aikana se ns tuntuu siltä, kun jonon päässä vaikka keikkuu.

Vierailija
2/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset




Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä jatkat oikealla, sitten voit vilkuttaa ja vaihtaa vasemmalle, sama toisilla, eka jäävät vasemmalle ja vilkuttavat ja vaihtavat oikealle kaistalle.



Eli ihan normaalia liikennekäyttäytymistä siinä tarvitaan.



Etuajo-oikeutta ei ole kummallakaan.



Vierailija
4/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä jatkat oikealla, sitten voit vilkuttaa ja vaihtaa vasemmalle, sama toisilla, eka jäävät vasemmalle ja vilkuttavat ja vaihtavat oikealle kaistalle.



Eli ihan normaalia liikennekäyttäytymistä siinä tarvitaan.



Etuajo-oikeutta ei ole kummallakaan.



Vierailija
5/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulethan ikäänkuin oikealta. meillä samanlainen risteys leppävaarassa gallerian kohdalla ja pari kertaa kuussa joku tonttu yrittää samaa.



Sun tapauksessa se vasen kaista päättyy pian, muistaakseni joten yrittävät röyhkeästi keulia.

Vierailija
6/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin siinä pitää kääntyä. Tulet oikealta JA pysyt omalla kaistallasi, joten olet etuajo-oikeutettu.



Sen risteyksen tekee mulkvistiseksi onnettomuusrysäksi se, että se vasemmanpuoleinen kaista ei jatku suoraan, vaan kääntyy pian vasemmalle joten suoraan jatkavien on pakko tuppautua sille oikeanpuoleiselle kaistalle. Eikä kaikki tajua, että niiden pitää väistää kaistalla jo ajavia.



Olen itsekin meinannut tulla moneen kertaan rytätyksi.



-malminkartanolainen-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 95% niistä variston suunnalta tulevista jätkaa matkaansa Myyrmäkeen. Mutta valitsevat 80% sen oikean kaistan ja sitä tulla körryyttelevät sieltä ihan kuin olisi oikeus tulla.



Mutta, niin, eli minä olen oikeassa:)



ap

Vierailija
8/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen kääntyvän vika... Mutta kannattaako katsoa tarkemmin, minusta siinä on kolmio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmalle kääntyvä väistää vastaan tulevaa.



Eli silloin Varistosta päin tuleva (vasemmalle kääntyvä) väistäisi Helsingistä päin (oikealle kääntyvää) tulevaa.

Vierailija
10/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 95% niistä variston suunnalta tulevista jätkaa matkaansa Myyrmäkeen. Mutta valitsevat 80% sen oikean kaistan ja sitä tulla körryyttelevät sieltä ihan kuin olisi oikeus tulla. Mutta, niin, eli minä olen oikeassa:) ap


edes pääse sille oikealle kaistalle? Eli ovat hetken vasemmalla ja sitten on toki pakko pyrkiä sille oikealle kaistalle, jos mielii sinne Myyrmäkeen.

Vetoketju toimii, jos kaikki vaan olisivat kohteliaita.

Mutta liikenteessä ollaan MINÄMINÄMINÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en juuri ikinä aja siitä, mutta asun lähistöllä myös...

ehkä olisi syytä ohjelmoida valot toisin, jos noin on

Vierailija
12/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 95% niistä variston suunnalta tulevista jätkaa matkaansa Myyrmäkeen. Mutta valitsevat 80% sen oikean kaistan ja sitä tulla körryyttelevät sieltä ihan kuin olisi oikeus tulla. Mutta, niin, eli minä olen oikeassa:) ap

edes pääse sille oikealle kaistalle? Eli ovat hetken vasemmalla ja sitten on toki pakko pyrkiä sille oikealle kaistalle, jos mielii sinne Myyrmäkeen. Vetoketju toimii, jos kaikki vaan olisivat kohteliaita. Mutta liikenteessä ollaan MINÄMINÄMINÄ.


Jos et ole, niin ole hiljaa.

Siinä ei ehdi OLLA siinä vasemmalla oikeastaan hetkeäkään, sillä se kaista päättyy. Kääntyy vasemmalle 30-40 metrin päästä ja siinäkin on usein jonoa. Tai ainakin takaa tulee koko ajan autoja.

Risteys on todella huonosti suunniteltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntyminen on ok, molemmille on kaista. Mutta koska se Varistosta tuleva kaista päättyy melkein heti, suoraan Myyrmäkeen jatkavat tunkevat heti sille Helsingistä päin tulevien kaistalle (oikeanpuoleiselle).

Ilman muuta Helsingistä tulevat ovat oikeutettuja ajamaan omaa kaistaansa, mutta Varistosta tulevat eivät älyä varoa heitä. Eivät tajua, että kyse on kaistanvaihdosta, jossa AINA pitää varoa kaistaa jo ajavia.



Vierailija
14/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä puhutaan, mutta tulee vain mieleen autokoulussa joskus esillä ollut "lyhyen korttelin käännös" tai joku sellainen. eli jos on heti kääntymässä uudelleen, voi ekassa käännöksessä valita kaistan, jolta pääsee sitten suoraan jatkoon, mutta en muista asiaa tarkemmin, enkä tiedä sopiiko tähän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Vihdistä/Pähkinärinteestä tulevathan ovat sillä tiellä ensin, joten oletko varma ettet tule kolmion takaa kuitenkin, vaikka kaista näyttää "Helsingistä tulevien kaistalta"?



En ole ajanut tosta vähään aikaan, joten en muista kolmiotilannetta. Muistaakseni siinä kuitenkin tarvitaan "vetoketjuperiaatetta", ettei liikenne vallan jumiudu.

Vierailija
16/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varistosta tulevat jäävät autosi VASEMMALLE puolelle ja oikealta tulevat ovat etuoikeutettuja.

Vihdin tie on etuoikeutettu tie suhteessa Rajatorpantiehen, mutta tässähän sillä ei ole merkitystä, koska molemmat kääntyvät samalta tieltä.



Mutta paikka on hankala, tiedän.

Vierailija
17/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on vaikeaa harrastaa vetoketjua, koska molemmat valot vaihtuvat suurinpiirtein samaan aikaan, helsingistä tuleville ehkä 15 s aikaisemmin, eikä se paljon kerkeä tyhjentämään kaistaa ennenkuin varistosta päin tulevat.



No, jos risteys on veemäinen helsingistä tuleville, kyllä se on inhottavampi variston suunnasta tuleville, välillä kun ei millään meinaa päästä millään sitten siihen myyrmäkeen vievälle kaistalle ja takana on miljoona autoa keskellä risteystä odottamassa että minä pääsen sieltä johonkin:)



Mutta pääasia että tuli nyt selväksi että kun tulen helsingistä, minulla on lupa tulla siihen kaistalle, ja muut periaatteessa väistäkööt :D



ap

Vierailija
18/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"että kun tulen helsingistä, minulla on lupa tulla siihen kaistalle, ja muut periaatteessa väistäkööt :D ap"

ole muuta vaihtoehtoa, kuin olla ja pysyä siinä kaistalla, eli muut väistää, silti vetoketjua siinä olisi syytä käyttää. Hankalauus sulla on sitten, jos haluatkin mennä Vapaalaan.

Vierailija
19/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikeasti, ne valot ei vaihdu noin tiheään kuin ap antaa ymmärtää. Tämä ongelma kyllä siinä on ruuhka-aikaan, kun ollaan MINÄMINÄMINÄ.



Muulloin sujuu ihan hyvin.

Tarkistan illalla, onko kolmiota, en minäkään muista :) Oletan, ettei ole?

Vierailija
20/23 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näille, jotka tulevat Varistosta/ Vapaalasta. Tarkistin Google street view:sta.



Mutta mun mielestä ne valot vaihtuu kyllä eri aikaan, ettei samaan aikaan pitäis olla porukkaa risteyksessä, jollei osa tule punaisia päin?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä