Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesälomista ja pienistä koululaisista

Vierailija
08.02.2011 |

Mihin ihmeeseen mä laitan mun ekaluokkalaisen kesällä?

Minulle ei vielä ole kertynyt lomaa, enkä kyllä pysty pitämään kuin 2 viikkoa palkatonta.

Miten te muut joilla ei ole esim. isovanhempia olette ratkaisseet tämän ongelman? Lähinnähän tää on ongelma kesällä ja muilla pitkillä lomilla. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan!!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavapiirissäsi ketään äitiyslomalla tai kotiäitinä hoitovapaalla? Kyselepä heiltä. Ainakin minä, joka olen hoitovapaalla, haaveilen että jostai ilmestyisi joku, joka tarjoaisi lastaan hiihtolomaksi, kesälomaksi jne, sillä omien pikkukoululaisten aika kuluisi paljon mukavammin kun on seuraa.

Vierailija
2/17 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi tämä niin turkasen vaikeaa onkin =(

Onneksi kesään on vielä aikaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalainen joitakin päiviä itsekseenkin kotona. Suurimman osan kesästä saimme toki järjestettyä lomilla ja mummon avulla, mutta loppuajan lapsi oli yksin. Hyvin pärjäsi, vaikka ei tietenkään mikään kiva tilanne ollut. Lapsi oli myös naapurissa asuvan kaverin kanssa paljon ulkona.

Vierailija
4/17 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on aivan loistavaa leikkipuistotoimintaa pienille koululaisille kesälomalla. Niissäkin kyllä nykyään säästetään, esim. meidän lähin puisto on auki vain juhannukseen asti ja sitten uudestaan elokuussa.

Vierailija
5/17 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit leiritarjonta ja sukulaiset, kummit ja ystävät vastavuoroisuusperiaatteella.

Vierailija
6/17 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestävät paljon kaikenlaista toimintaa (kesäleiriä, päiväleiriä jne.). Lisäksi olemme palkanneet opiskelijatytön hoitamaan koululaisia. Hki.

Vierailija
7/17 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin päiväleirit tai muut leirit on hyviä. Monissa leikkipuistoissa on ohjattua toimintaa tai ainakin aikuinen paikalla katsomassa leikkien perään. Entä tunnetkö ketään kotiäitiä joka voisi maksua vastaan olla tarvittaessa päivisin käytettävissä ja antaa lapselle lämpimän ruuan?

Vierailija
8/17 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei onnistu, niin katsasta paikkakuntasi leiritarjonta. Ainakin Espoossa on paljon päiväleirejä kesäkuun alussa.

Tai sit joku 14-15v. sukulainen tai muu tulee varmasti mielellään kesäkaveriksi lapselle pienellä palkalla.

Vierailija
9/17 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa vastaan toki. Edullisemmaksi tulee, jos palkkaatte 2-4 kaverille yhteisen hoitajan.

Hae tuettuja kesäleirejä. Kaupungin lerit, seurakunnan leirit, helluntaiseurakunnan leirit, sosiaalitoimistojen tukemat leirit. Vaihtoehtoja on paljon varsinkin jos yöleirit tulevat kyseeseen. Ja miksi ei tulisi, kun kerran koululaisesta kyse.

Vierailija
10/17 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavapiirissäsi ketään äitiyslomalla tai kotiäitinä hoitovapaalla? Kyselepä heiltä. Ainakin minä, joka olen hoitovapaalla, haaveilen että jostai ilmestyisi joku, joka tarjoaisi lastaan hiihtolomaksi, kesälomaksi jne, sillä omien pikkukoululaisten aika kuluisi paljon mukavammin kun on seuraa.

naapuri tulee kysymään kesähoitoa.. valitettavasti en vain jaksa, oma perhekin iso, eikä mitään tukiverkkoa koskaan.

Vierailija
11/17 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele vaikkapa avoimen päiväkodin seinällä lapsellesi kesähoitajaa.

Asioista ei kannata tehdä hankalia. Kysele lapsen luokkakavereilta tai lähistön perheiltä kuinka he ovat ratkaisseet kesäloman. Löytyisikö lapsiporukka jolle haettaisiin yhdessä hoitaja (vaikka nuori eläkeläinen)? Tai löytyisikö lasten vanhemmista joku, joka on joka tapauksessa nuoremman kanssa kotona? Toki sovitte kohtuullisesta korvauksesta.

Vierailija
12/17 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin kysymyksestä vain kiitollinen, koska se tarkoittaa että myös minä voin mennä avuntarpeineni naapuriin. Kysymykseen voi aina vastata nätisti, että kiva kun kysyit, mutta harmi ettet pysty olemaan avuksi.

Ei kai sulla mitään tukiverkkoa olekaan, jos pelkkä kysymisen ajattelu herättää kauhistusta. Se tukiverkko pitää itse rakentaa, meidän kaikkien... Ei sukulaisiakaan voi eikä saa pitää automaattisena apuna.

Vierailija
13/17 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lasten kanssa koko kesän kotona koska miehellä ei ole lomaa eikä meillä ole edes sukumökkiä minne mennä. Meillä on iso oma talo ja piha, metsääkin ympärillä ja kaksi lasta. Ottaisin mielelläni tänne jonkun pienen koululaisen meidän lasten seuraksi:)

Joten kehottaisin kuitenkin että kysykää vaan niiltä kotiäideltä. Voi kun joku kysyisi multa...

Vierailija
14/17 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin kysymyksestä vain kiitollinen, koska se tarkoittaa että myös minä voin mennä avuntarpeineni naapuriin. Kysymykseen voi aina vastata nätisti, että kiva kun kysyit, mutta harmi ettet pysty olemaan avuksi. Ei kai sulla mitään tukiverkkoa olekaan, jos pelkkä kysymisen ajattelu herättää kauhistusta. Se tukiverkko pitää itse rakentaa, meidän kaikkien... Ei sukulaisiakaan voi eikä saa pitää automaattisena apuna.

mutta en myöskään jaksa olla sellainen itse kenellekkään. Normi naapurisuhteet riittävät. Ikävä sitten kieltäytyä, "ai mikset voi, mitä sä sitte teet kaiket päivät". Eipä sitä tekemistä 6-hengen perheessä tosiaan koko päiväksi riitäkään..

Vierailija
15/17 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinki muiden vanhempien kanssa ja palkkaatte kotiin jonkun 15 veen. Ja sit leiritarjonta ja sukulaiset, kummit ja ystävät vastavuoroisuusperiaatteella.

Vierailija
16/17 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tyypillinen kommentti sellaiselta, joka ei koskaan ole ollut ap:n kuvaamassa tilanteessa..

Vierailija - 08.02.11 05:59 (ID 12048352)

Rinki muiden vanhempien kanssa ja palkkaatte kotiin jonkun 15 veen. Ja sit leiritarjonta ja sukulaiset, kummit ja ystävät vastavuoroisuusperiaatteella.

Vierailija
17/17 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja on vaikka kuinka alkaen sukulaisista ja tuttavista ja jos niille ei käy, niin sitten palkkaat jonkun hoitamaan lastasi tai viet hänet leirille tai kesäsiirtolaan.

Ai niin, mä unohin että sä varmaan ihmettelet nyt sitä että kukahan hoitas sun lapsen ILMAISEKSI - sitähän varmaankin oikeasti tarkoitit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme