Fortiuksen (Järvenpää) työntekijä huusi minulle lapio kädessä, 3 lasta vieressä!
Mihin minun piäisi laittaa palautetta tai kuuluttaa asia, sillä niin ottaa päähän?
Hain vanhimman lapseni toimintaterapista ja parkkipaikat olivat aivan täysi. Jouduin jättämään autoni kuntokeskus Fortiuksen paikalle (minulla meni sisällä noin 5min) ja katsoin, että kuntokeskuksella oli vielä useita vapaita paikkoja jäljellä.
Tulin kolmen pienen lapseni kanssa takaisin (lapset 5v, 3v ja 1v) ja ennen kun ehdin kissaa sanomaan, niin Fortiuksen työntekijä (tai luultavammin omistaja) ISO pillerihirmu alkoi huutamaan minulle (50 kiloiselle naiselle) että "mitä v****a sun auto tekee tässä". Mies heilutti lapiota uhkaavasti ja tuli aivan naamani lähelle riehumaan.
Lapseni säikähtivät tapausta ja vielä kotonakin itkua vääntäen puhuivat tuosta pelottavasta miehestä. Minä sanoin tuolle miehelle, että eihän hän voi huutaa lasteni aikana minulle niin. Ja muutenkin aikuinen mies voisi puhua asiallisemmin. Olisin toki selittänyt ja pyytänyt varmasti anteeksiin, mikäli mies olisi lähestynyt minua niin kuin normaalit ihmiset sivistneessä yhteiskunnassa tekisivät.
Oe vieläkin aivan hämilän tuosta miehen käytöksestä. Kuvitelkaa, että hän edusti firman takki päällä tuollatavoin firmaansa. Nyt haluakin, että tää asia ei jää tähän, vaan hän myös ymmärtää, että noin ei voi käyttäytyä. Tai sitten voi vähentää pillereiden määrää, jotta hallitsee tunteensa paremmin tulevaisuudessa!!!
Kommentit (69)
Mikäli olet kyseinen mies tai hänen ystävänsä, niin onko sinulla käynyt mielessä, että mitä kauemmin tähän ketjuun kirjoittelet niin sitä kauemmin keskustelu pysyy näkyvissä. Eli tavallaan teet jatkuvasti kirjoittelemalla ja puolustelemalla hallaa itsellesi.
Ap ei näytä enää olevan paikalla, joten ketju poistuisi täältä jos lähtisit jo pois selttelemästä.
Saattavat sulle kertoa, että hiukan on menty rajojen yli, mitä tulee mm. kunnianloukkaukseen. Joo, eikä selityksesksi käy se että sut haukuttiin ensin. Tarkoituksellista henkilön ja yrityksen mustamaalausta.
kehottivat jopa minua tekemään asiasta ilmoituksen. Eiköhän nekin asiat ylittänyt kunnianloukkaukden mitä mies minulle huuteli. Taitaa kyseinen mies täällä kirjoitella :) uskokaa nyt jo, että enemmän hän sitä kärsii jos asia eteenpäin menee... Ehkä minun sitten pitäisikin tehdä tästä itse poliisi juttu kun joku sitä niin kovasti täällä haluaa. Hyvä idea. ap
poliisimieheni oli sitä mieltä, että ap:n jutut alkaa mennä hiukan yli. Vaikka se mies olis solvannut ja herjannut sinua siellä parkkipaikalla, se ei oikeuta sinua solvaamaan ja herjaamaan häntä netissä. Ihmisillä tuntuu olevan kumma käsitys nykyään, että netissä voi kirjoitella muista ihmisistä mitä tahansa, ei tajuta että jokainen on vastuussa omista kirjoituksistaan. Nimettömyys kai sen tekee, mutta kylläpä sen nimen esille saa jos tarve vaatii. Kun jäädään kiinni niin sitten itketään ettei se ollut mun vika vaan sen toisen joka aloitti. Niinpä niin, mutta eihän se toinen pakottanut itseä samalle solvauslinjalle. Itse olisi voinut pysyä ihan asialinjalla eikä sortua herjaamiseen.
"poliisimiehesi" osaa varmasti myös kertoa, että fyysinen pelottelu on kuitenkin pikkasen pahempi asia kuin pelottelusta kertominen julkisesti? Vaikka ap huutaisi asiaa kadulla, että Fortiuksen työntekijä huusi hänelle ja kolmelle lapselle lapio kädessään, (oletetaa asian siis pitävän paikkansa) niin se ei missään nimessä ole mitään herjaamista.
ap jo selittänyt tuon pillerihiiri nimityksen tarkoittavan isoa pumpattua miestä? Sama kuin punatukkainen, pipopäinen, hippi, prätkäjätkä ym. nimityksiä joilla voi kuvata tekijää. Ei sekään vielä herjauksen tunnusmerkkejä täytä.
Voisin kuvitella, että oikeudessa pidemmän korren veisi äiti ja kolme pientä lasta. Jos vastapäätä istuu "pillerihiireksikin" kuvattu lihaskimppu.
Mutta tiedä sitä nyt sit.
Saattavat sulle kertoa, että hiukan on menty rajojen yli, mitä tulee mm. kunnianloukkaukseen. Joo, eikä selityksesksi käy se että sut haukuttiin ensin. Tarkoituksellista henkilön ja yrityksen mustamaalausta.
kehottivat jopa minua tekemään asiasta ilmoituksen. Eiköhän nekin asiat ylittänyt kunnianloukkaukden mitä mies minulle huuteli. Taitaa kyseinen mies täällä kirjoitella :) uskokaa nyt jo, että enemmän hän sitä kärsii jos asia eteenpäin menee... Ehkä minun sitten pitäisikin tehdä tästä itse poliisi juttu kun joku sitä niin kovasti täällä haluaa. Hyvä idea. ap
poliisimieheni oli sitä mieltä, että ap:n jutut alkaa mennä hiukan yli. Vaikka se mies olis solvannut ja herjannut sinua siellä parkkipaikalla, se ei oikeuta sinua solvaamaan ja herjaamaan häntä netissä. Ihmisillä tuntuu olevan kumma käsitys nykyään, että netissä voi kirjoitella muista ihmisistä mitä tahansa, ei tajuta että jokainen on vastuussa omista kirjoituksistaan. Nimettömyys kai sen tekee, mutta kylläpä sen nimen esille saa jos tarve vaatii. Kun jäädään kiinni niin sitten itketään ettei se ollut mun vika vaan sen toisen joka aloitti. Niinpä niin, mutta eihän se toinen pakottanut itseä samalle solvauslinjalle. Itse olisi voinut pysyä ihan asialinjalla eikä sortua herjaamiseen.
"poliisimiehesi" osaa varmasti myös kertoa, että fyysinen pelottelu on kuitenkin pikkasen pahempi asia kuin pelottelusta kertominen julkisesti? Vaikka ap huutaisi asiaa kadulla, että Fortiuksen työntekijä huusi hänelle ja kolmelle lapselle lapio kädessään, (oletetaa asian siis pitävän paikkansa) niin se ei missään nimessä ole mitään herjaamista.
ap jo selittänyt tuon pillerihiiri nimityksen tarkoittavan isoa pumpattua miestä? Sama kuin punatukkainen, pipopäinen, hippi, prätkäjätkä ym. nimityksiä joilla voi kuvata tekijää. Ei sekään vielä herjauksen tunnusmerkkejä täytä.
Voisin kuvitella, että oikeudessa pidemmän korren veisi äiti ja kolme pientä lasta. Jos vastapäätä istuu "pillerihiireksikin" kuvattu lihaskimppu.
Mutta tiedä sitä nyt sit.
ja sitä taitaa löytyä tästä ketjusta enemmän kuin tarpeeksi.
että mies itse taitaa tänne kirjoitella. Ei kai kukaan muu voisi uhkailla laki jutuilla naista ja lapsia joille mies on huutanut uhkaavsti. Tuskin kukaan ulkopuolinen viitsisi nähdä täällä moista vaivaa. Ja nyt selkeästi joku hyvin kiivaasti täällä kirjoittelee ap:tä vastaan.
Kannattaa ap jättää tuo kirjoittelija omaan arvoonsa. Luultavasti on juurikin sinulle huutanut mies kyseessä ja nyt yritää täällä pelastaa nahkaansa.
Kantakoot vastuunsa tekemisistään ja opetelkoot puhumaan ihmisille kauniimmin. Se on minun mielipiteeni!
ja aina niihin joku valopää tulee kirjoittelemaan, että kohta saat syytteen herjauksesta :) esimerkiksi kerran kerroin naisesta joka huusi lapselleen kaupassa. Kerroin naisen hiustenvärin ja lapsen nimen (mitä nainen huusi) siitäkin kuulemma saan herjausyytteen :)
Täällä nyt puhutaan yleisestikkin mitä sattuu ja yritetään hämmentää soppaa.
Joillain ihmisillä on suhteellisduudentaju täysin hukassa!
että näin monen mielestä on ihan ok jos mies käy karjumaan ja heilumaan lapion kanssa ihmiselle joka on pysköinyt väärän firman paikalle - ja niin että' paikkoja on vielä useampia tyhjänä eli ei edes mikään ruuhka-aika.
Ja minulla ei ole sitten autoa, eli ei kannata väittää että pysäköisin minne sattuu ja siksi symppaan ap:ta ;)
että mies itse taitaa tänne kirjoitella. Ei kai kukaan muu voisi uhkailla laki jutuilla naista ja lapsia joille mies on huutanut uhkaavsti. Tuskin kukaan ulkopuolinen viitsisi nähdä täällä moista vaivaa. Ja nyt selkeästi joku hyvin kiivaasti täällä kirjoittelee ap:tä vastaan.
Kannattaa ap jättää tuo kirjoittelija omaan arvoonsa. Luultavasti on juurikin sinulle huutanut mies kyseessä ja nyt yritää täällä pelastaa nahkaansa.
Kantakoot vastuunsa tekemisistään ja opetelkoot puhumaan ihmisille kauniimmin. Se on minun mielipiteeni!
ap hoitaa tätä asiaa helvetin huonosti. Vaahtoaa kuinka mies kohteli häntä niin huonosti ja plaa plaa. Korostaa kuinka hän on asiallinen ja hyvä ihminen. Mutta samaan aikaan ihan tarkoituksellisesti mustamaalaa tätä henkilöä ja firmaa netissä, jo toista päivää. Ei kovin hyvää kuvaa anna kirjoittajasta. Asiat voi hoitaa kuten se mies ja ap tekee, haukkumalla ja solvaamalla tai sitten asiallisesti. Jokainen valitsee itse tavan.
että miettisin vielä kerran tuota kostoa. Sinä kuitenkin myös teit väärin.