Fortiuksen (Järvenpää) työntekijä huusi minulle lapio kädessä, 3 lasta vieressä!
Mihin minun piäisi laittaa palautetta tai kuuluttaa asia, sillä niin ottaa päähän?
Hain vanhimman lapseni toimintaterapista ja parkkipaikat olivat aivan täysi. Jouduin jättämään autoni kuntokeskus Fortiuksen paikalle (minulla meni sisällä noin 5min) ja katsoin, että kuntokeskuksella oli vielä useita vapaita paikkoja jäljellä.
Tulin kolmen pienen lapseni kanssa takaisin (lapset 5v, 3v ja 1v) ja ennen kun ehdin kissaa sanomaan, niin Fortiuksen työntekijä (tai luultavammin omistaja) ISO pillerihirmu alkoi huutamaan minulle (50 kiloiselle naiselle) että "mitä v****a sun auto tekee tässä". Mies heilutti lapiota uhkaavasti ja tuli aivan naamani lähelle riehumaan.
Lapseni säikähtivät tapausta ja vielä kotonakin itkua vääntäen puhuivat tuosta pelottavasta miehestä. Minä sanoin tuolle miehelle, että eihän hän voi huutaa lasteni aikana minulle niin. Ja muutenkin aikuinen mies voisi puhua asiallisemmin. Olisin toki selittänyt ja pyytänyt varmasti anteeksiin, mikäli mies olisi lähestynyt minua niin kuin normaalit ihmiset sivistneessä yhteiskunnassa tekisivät.
Oe vieläkin aivan hämilän tuosta miehen käytöksestä. Kuvitelkaa, että hän edusti firman takki päällä tuollatavoin firmaansa. Nyt haluakin, että tää asia ei jää tähän, vaan hän myös ymmärtää, että noin ei voi käyttäytyä. Tai sitten voi vähentää pillereiden määrää, jotta hallitsee tunteensa paremmin tulevaisuudessa!!!
Kommentit (69)
luultavasi näillä työntekijöillä on jokaisella oma paikkansa, eli eivät voi ajaa toiselle vaikka kaikissa sama lukeekin.
Ok, teit väärin, mutta luultavasti tämäkin ukko pysäköi kaupan perhepaikoille jne.
Mutta miehen käytös oli todella pöyristyttävää etenkin lastesi edessä. Kannattaa ehdottomasti antaa jonkunlainen reklamaatio asiasta ja toki pahoitella myös omaa mokaasi.
Mutta vaikka nyt saisit minkälaisia vastauksia niin ei sinun tekosi millään tavalla oikeuta miehen käytöstä..
Toisaalta, on se hiukan naurettavaa kun itse kerran toimit väärin ja pysäköit väärin.
Toimi oikein niin todennäköisesti kukaan ei tule huutamaan sinulle kullannuppujesi nähden.
luultavasi näillä työntekijöillä on jokaisella oma paikkansa, eli eivät voi ajaa toiselle vaikka kaikissa sama lukeekin. Ok, teit väärin, mutta luultavasti tämäkin ukko pysäköi kaupan perhepaikoille jne. Mutta miehen käytös oli todella pöyristyttävää etenkin lastesi edessä. Kannattaa ehdottomasti antaa jonkunlainen reklamaatio asiasta ja toki pahoitella myös omaa mokaasi. Mutta vaikka nyt saisit minkälaisia vastauksia niin ei sinun tekosi millään tavalla oikeuta miehen käytöstä..
Puolustelee omaa typeryyttään täällä ja yrittää saada muut vastaamaan mieleisellään tavalla.
mutta niin myös sinä jos jätit heidän parkkipaikalleen auton. Jatkossa kannattaa mielummin jättää tuohon datasky:n parkkikselle (ent. lamppukauppa, siinä tien toisella puolella pikkujätistä), siinä ei olle niin herkkiä :p
Tuskimpa voit tehdä muuta, kun soittaa tai laitaa s.postia sinne fortiukselle.
Minusta hänen olisi pitänyt antaa sinulle 80 e:n parkkisakko ja kaikki osapuolet olisivat olleet tyytyväisiä. Meillä on työpaikalla yksityinen firma sakottamassa ja tulos on mahtava: ennen tässä oli ties kenen auto "vain hetken", nyt ei enää ketään vapaamatkustajaa.
ajan aina auton perhepaikalle. Kun siitä joku säälittävä pikkulapsiperhe natisee niin totean, että missään ei ole erikseen mainittu, että siihen ei saisi pysäköidä, jos ei ole lapsia matkassa.
Täällä lukee perhepaikka ja alla teksti ''tarkoitettu pienten lasten kanssa asioivile''
eiköhän tuo ole tarpeeksi selkeästi ilmaistu?
Täällä lukee perhepaikka ja alla teksti ''tarkoitettu pienten lasten kanssa asioivile'' eiköhän tuo ole tarpeeksi selkeästi ilmaistu?
mistä sinä tiedät, kenen kanssa menen kauppaan asioimaan?
Eli teidän kaikkien mielestä on suurempi rikos pysäköidä väärin, kun uhkailla ihmisiä (ja pieniä lapsia) lapiolla?
Kyllä täällä on hienoja ihmisiä!
Minusta hänen olisi pitänyt antaa sinulle 80 e:n parkkisakko ja kaikki osapuolet olisivat olleet tyytyväisiä. Meillä on työpaikalla yksityinen firma sakottamassa ja tulos on mahtava: ennen tässä oli ties kenen auto "vain hetken", nyt ei enää ketään vapaamatkustajaa.
Käytös kyllä sinänsä asiatonta, ei huutamista ja lapion heiluttelua naaman edessä tarvitse puolustella, mutta ehkäpä tosiaan näitä "olin tässä vaan viis minuuttia" -ihmisiä on ollut ihan riesaksi asti. Ja varmasti onkin, niin usein näkee invapaikoillakin näitä täysin terveitä, jotka "olivat vain maitopurkkia hakemassa". Pysäköikää sinne missä sen sallittua, niin ei pitäisi tulla ongelmia.
kukaan ei voi tulla räyhäämään, kun on lapset mukana.
Näitäkin äitejä löytyy.
Eikä se sun lapsiasi uhkaillut.
Kuule anna olla, ehkä opitte kumpikin jotain.
enkä minä sitä kiellä ettenkö olisi parkkeerannut väärälle paikalle. Ja niin kun jo aikaisemminkin kirjoitin, niin olisin kyllä pahoitellut asiaa mikäli olisin ehtinyt ennen mies jo hyökkäsi kimppuuni.
Olisin paljon mielummin ottanut 80euron sakon kuin hullun miehen huutamaan naamani eteen. Onneksi en itse pienestä säikähdä, mutta olisin voinut olla herkempikin ihminen. Lapset tässä vain säälittää :(
ap
Juuri kaltaistesi takia minä keski-ikäinen teinien äiti
ajan aina auton perhepaikalle. Kun siitä joku säälittävä pikkulapsiperhe natisee niin totean, että missään ei ole erikseen mainittu, että siihen ei saisi pysäköidä, jos ei ole lapsia matkassa.
:D
Että sillähän se asia korjaantui että sinäkin saat vittuilla.
Oletkos ottanut oppia teineiltäsi?
Ja ap: siihen parkkipaikalle varmaan aika moni tulee "ihan vaan 5 min." ja siihen vitutukseen kun yhdistetään hormonihirviön temperamentti niin jälki on kutakuinkin tuollaista. Kustahan sellaisella on päässä joka jollain lapiolla riehuu kuin avuton simpanssi (en voi sietää uhittelevia miehiä) ja vielä naiselle ja vielä pienten lasten edessä, mutta mietippä miltä sellainen palauteposti kuulostaa jossa joudut myöntämään että itse olit luvatta pysäköinyt.
Tosin jos muotoilet kirjeen hyvin ja kerrot vielä että olisit pyytänyt anteeksi jos kohtelu olisi ollut erilaista, voi palaute mennä perille.
Ja kun kyse ei ollut mihinkään kulkutielle pysäköidystä autosta, vaan parkkiruutuun. Meidän läheisessa koirapuistossa asioi joku porchen omistaja, joka ei viitsi ajaa puiston vieressä olevalle parkkipaikalle vaan jätttää autonsa jalkakäytävälle. Se kyllä ärsyttää ja haittaa kulkua, mutten ole silti mennyt lapion kanssa paikalle riehumaan!
Eli teidän kaikkien mielestä on suurempi rikos pysäköidä väärin, kun uhkailla ihmisiä (ja pieniä lapsia) lapiolla?
Kyllä täällä on hienoja ihmisiä!
Meidän lapset olivat pari vuotta sitten erään taloyhtiön tiloissa olevassa pk:ssa.
Siihen taloyhtiöön oli jo rakennusvaiheessa suunniteltu yksi talo päiväkotikäyttöä varten, joten tilat olivat hyvät vaikka taloyhtiön tiloja olikin.
Samassa pihapiirissä oli toinenkin taloyhtiö. Päiväkoti sijaitsi näiden kahden taloyhtiön keskellä (neljän talon muodostaman ringin sisällä). Parkkipaikat näillä taloyhtiöllä olivat vierekkäin ja pihakin yhteinen. Aamulla kun vietiin lapset tarhaan, parkkeerattiin auto aina jollekin vieraspaikalle (niitä oli kaikkiaan n. 10 kpl ja yleensä kaikki tyhjiä). Iltapäivästä parkkipaikka oli yleensä melko täysi ja jätettiin auto jonnekin tien varteen lapsia hakiessa.
Saatiin sitten vihaista palautetta siitä ettei sen toisen taloyhtiön vieraspaikkoja saa käytää. Vissiin ajattelivat, että jollekin tulee 10 autollista vieraita sen viiden minuutin aikana kun viemme lapsiamme tarhaan seitsemän aikaan aamulla =o ..ja sitten ei kaikille riitä autopaikkoja meidän takia.
Tai sitten heillä oli vain huoli asvaltin kulumisesta ;)
Suurin osa pk:n lapsista olivat sen taloyhtiön ja naapuruston lapsia eikä heitä tuotu autolla tarhaan, joten ei siinä parkkipaikalla mitään tarhatrafiikkiakaan ollut. Meidän lisäksemme vain 2 muuta perhettä toi lapsia joskus autolla tarhaan.
kun saat lapset autoon, mutta unohdetaan koko juttu!
Asiatonta käytöstä tuollainen riehuminen, jotkut nyt vaan on ääliöitä. Oli auto kuitenkin jossaikin ruudussa, näin olen käsittänyt. Tien tukkivat viiden minuutin kävijät ymmärrän.
Meidän lapset olivat pari vuotta sitten erään taloyhtiön tiloissa olevassa pk:ssa.
Siihen taloyhtiöön oli jo rakennusvaiheessa suunniteltu yksi talo päiväkotikäyttöä varten, joten tilat olivat hyvät vaikka taloyhtiön tiloja olikin.Samassa pihapiirissä oli toinenkin taloyhtiö. Päiväkoti sijaitsi näiden kahden taloyhtiön keskellä (neljän talon muodostaman ringin sisällä). Parkkipaikat näillä taloyhtiöllä olivat vierekkäin ja pihakin yhteinen. Aamulla kun vietiin lapset tarhaan, parkkeerattiin auto aina jollekin vieraspaikalle (niitä oli kaikkiaan n. 10 kpl ja yleensä kaikki tyhjiä). Iltapäivästä parkkipaikka oli yleensä melko täysi ja jätettiin auto jonnekin tien varteen lapsia hakiessa.
Saatiin sitten vihaista palautetta siitä ettei sen toisen taloyhtiön vieraspaikkoja saa käytää. Vissiin ajattelivat, että jollekin tulee 10 autollista vieraita sen viiden minuutin aikana kun viemme lapsiamme tarhaan seitsemän aikaan aamulla =o ..ja sitten ei kaikille riitä autopaikkoja meidän takia.
Tai sitten heillä oli vain huoli asvaltin kulumisesta ;)
Suurin osa pk:n lapsista olivat sen taloyhtiön ja naapuruston lapsia eikä heitä tuotu autolla tarhaan, joten ei siinä parkkipaikalla mitään tarhatrafiikkiakaan ollut. Meidän lisäksemme vain 2 muuta perhettä toi lapsia joskus autolla tarhaan.
on sellainen meininki että jos jonkun säännön joku on mennyt johonkin rustaamaan niin siitä pidetään kiinni rystyset valkoisina, absurdiudenkin uhalla. Tämä pätee myös tilanteisiin joissa kukaan ei ole vähään aikaan rikkonut jotain sääntöä mutta huomauttamisen mieliteko on niin hirveä että pitää keksiä päästään mikä on sopivaa muilta ja mikä ei. Suomalainen on suomalaiselle poliisi.
oli auto ruudussa ja tilaa tosiaan oli enemmänkin heidän ruuduissaan (ainakin silloin kun jtin auton siihen)
No keksin jo hyvän "koston". Kirjoittelen niin monelle keskustelupalstalle ja vaikka paikalliseen lehteenkin tästä. Valitettavasti se ei vie lasteni pelkoa pois, mutta saapahan tuo ukkeli edes jotain takaisin päin. Ehkä ensikerralla jollekin toielle osaa puhua asiallisemmin!
ap
anteeksi kirjoitusvirheet, olen niin kiukkuisena täällä!