Fortiuksen (Järvenpää) työntekijä huusi minulle lapio kädessä, 3 lasta vieressä!
Mihin minun piäisi laittaa palautetta tai kuuluttaa asia, sillä niin ottaa päähän?
Hain vanhimman lapseni toimintaterapista ja parkkipaikat olivat aivan täysi. Jouduin jättämään autoni kuntokeskus Fortiuksen paikalle (minulla meni sisällä noin 5min) ja katsoin, että kuntokeskuksella oli vielä useita vapaita paikkoja jäljellä.
Tulin kolmen pienen lapseni kanssa takaisin (lapset 5v, 3v ja 1v) ja ennen kun ehdin kissaa sanomaan, niin Fortiuksen työntekijä (tai luultavammin omistaja) ISO pillerihirmu alkoi huutamaan minulle (50 kiloiselle naiselle) että "mitä v****a sun auto tekee tässä". Mies heilutti lapiota uhkaavasti ja tuli aivan naamani lähelle riehumaan.
Lapseni säikähtivät tapausta ja vielä kotonakin itkua vääntäen puhuivat tuosta pelottavasta miehestä. Minä sanoin tuolle miehelle, että eihän hän voi huutaa lasteni aikana minulle niin. Ja muutenkin aikuinen mies voisi puhua asiallisemmin. Olisin toki selittänyt ja pyytänyt varmasti anteeksiin, mikäli mies olisi lähestynyt minua niin kuin normaalit ihmiset sivistneessä yhteiskunnassa tekisivät.
Oe vieläkin aivan hämilän tuosta miehen käytöksestä. Kuvitelkaa, että hän edusti firman takki päällä tuollatavoin firmaansa. Nyt haluakin, että tää asia ei jää tähän, vaan hän myös ymmärtää, että noin ei voi käyttäytyä. Tai sitten voi vähentää pillereiden määrää, jotta hallitsee tunteensa paremmin tulevaisuudessa!!!
Kommentit (69)
oli auto ruudussa ja tilaa tosiaan oli enemmänkin heidän ruuduissaan (ainakin silloin kun jtin auton siihen) No keksin jo hyvän "koston". Kirjoittelen niin monelle keskustelupalstalle ja vaikka paikalliseen lehteenkin tästä. Valitettavasti se ei vie lasteni pelkoa pois, mutta saapahan tuo ukkeli edes jotain takaisin päin. Ehkä ensikerralla jollekin toielle osaa puhua asiallisemmin! ap
sinne tulee vain entistä tiukempi vartiointi ja paikalliset yrittäjät saavat hyvän syyn todeta, että asiakkaat eivät ymmärrä varatun autopaikan ja pysäköintipaikan eroa. Sinähän tuossa ole väärin tehnyt ja lakia rikkonut, ja menet sitten nimimerkin takaa moittimaan yritystä eli annat juuri sen kuvan itsestäsi, jonka haluatkin antaa: tyhmä ja köyhä ja liikennesäännöistä piittaamaton.
sen väärin pysäköidyn auton perään siten, että se ei pääse siitä minnekään. Sitten vaan odotellaan, meneekö 5 min vai vai 20 min ennen kuin autoilija saapuu ja joutuu toteamaan, että kas, siinä on ja pysyy. Sitten soitto parkkifirmaan ja pyyntö, että tulkaa sakottamaan. Parkkifirma tienaa kivasti ja väärin pysäköinyt oppii toivottavasti jotain.
mutta liikennesäännöistä kyllä välitä. En aja ylinopeutta, enkä todellakaan parkkeeraa invapaikoille. Nyt kuitenkin oli kyseessä ISO parkkipaikka jossa tilaa oli vain heidän paikoillaan. Ja sielä oli useampikin paikka.
No mutta joo...enpä jaksa jauhaa tästä enää kun en ole missään vaiheessa kieltänyt ettenkö olisi parkkeerannut väärälle paikalle. Niin tein. Kse olikin siitä miten ihminen edustaa omaa firmaansa tuolla julkisesti ja miten toisille ihmisille saa puhua ja miten toisia imisiä saa pelotella?
Ilmeisesti täällä kaikkien mielestä tällainen pelottelu yhteiskunta olisi tosi mukava. Kun heitätte seuraavan kerran roskan kadulle, tai ajate ylinopeutta tai kävelette punaisia päin tai jätäte autonne muutamaks minuutiksi paikalle joka on merkitty jollekin kuntolkubille, nin muistakaa sitten, että ihmisillä on oikeus pelotella ja huuaa teille ja teidän lapsille! Eikö vaan :D
ap
siellä ei vaan ole parkkipaikkoja. ja lapussa lukee kuntokeskuksessa asioiville. Ajattelin juuri niin että jos joku tulee jotain valittamaan sanon että olin juuri tulossa kuntokeskuksssa käymään.
paha siinä on sakottaakaan, mistä se parkkipirkko voi tietää ketkä ovat kentokeskuksessa ja ketkä ei. Ne ei siis ole henk.koht henkilökunnan paikkoja vaan asiakkaiden.
taitaa Fortiuksen oma henkilökunta (ehkä kyseinen mies) poistella näitä aloituksia eri keskustelu palstoilta. Ainakin se katosi muutamalta.
Luultavasti käy täälläkin kirjoittelemassa ja puolustelemassa.
No ehkä paikallinen lehti on sittenkin parempi :D
ap
mutta liikennesäännöistä kyllä välitä. En aja ylinopeutta, enkä todellakaan parkkeeraa invapaikoille. Nyt kuitenkin oli kyseessä ISO parkkipaikka jossa tilaa oli vain heidän paikoillaan. Ja sielä oli useampikin paikka. No mutta joo...enpä jaksa jauhaa tästä enää kun en ole missään vaiheessa kieltänyt ettenkö olisi parkkeerannut väärälle paikalle. Niin tein. Kse olikin siitä miten ihminen edustaa omaa firmaansa tuolla julkisesti ja miten toisille ihmisille saa puhua ja miten toisia imisiä saa pelotella? Ilmeisesti täällä kaikkien mielestä tällainen pelottelu yhteiskunta olisi tosi mukava. Kun heitätte seuraavan kerran roskan kadulle, tai ajate ylinopeutta tai kävelette punaisia päin tai jätäte autonne muutamaks minuutiksi paikalle joka on merkitty jollekin kuntolkubille, nin muistakaa sitten, että ihmisillä on oikeus pelotella ja huuaa teille ja teidän lapsille! Eikö vaan :D ap
niin luuletko, että sen omistaja ilahtuu? Kun sinä olet armollisesti valinnut juuri hänen pihatiensä parkkiruuduksesi, koska siinä nyt sattui olemaan tilaa.
siellä ei vaan ole parkkipaikkoja. ja lapussa lukee kuntokeskuksessa asioiville. Ajattelin juuri niin että jos joku tulee jotain valittamaan sanon että olin juuri tulossa kuntokeskuksssa käymään. paha siinä on sakottaakaan, mistä se parkkipirkko voi tietää ketkä ovat kentokeskuksessa ja ketkä ei. Ne ei siis ole henk.koht henkilökunnan paikkoja vaan asiakkaiden.
ettei se hullu mies hakkaa sua sillä lapiolla. Oli kyllä niin lasittunut hullu katse, että kannattaa pysyä kaukana koko salista.
ap
mutta liikennesäännöistä kyllä välitä. En aja ylinopeutta, enkä todellakaan parkkeeraa invapaikoille. Nyt kuitenkin oli kyseessä ISO parkkipaikka jossa tilaa oli vain heidän paikoillaan. Ja sielä oli useampikin paikka. No mutta joo...enpä jaksa jauhaa tästä enää kun en ole missään vaiheessa kieltänyt ettenkö olisi parkkeerannut väärälle paikalle. Niin tein. Kse olikin siitä miten ihminen edustaa omaa firmaansa tuolla julkisesti ja miten toisille ihmisille saa puhua ja miten toisia imisiä saa pelotella? Ilmeisesti täällä kaikkien mielestä tällainen pelottelu yhteiskunta olisi tosi mukava. Kun heitätte seuraavan kerran roskan kadulle, tai ajate ylinopeutta tai kävelette punaisia päin tai jätäte autonne muutamaks minuutiksi paikalle joka on merkitty jollekin kuntolkubille, nin muistakaa sitten, että ihmisillä on oikeus pelotella ja huuaa teille ja teidän lapsille! Eikö vaan :D ap
niin luuletko, että sen omistaja ilahtuu? Kun sinä olet armollisesti valinnut juuri hänen pihatiensä parkkiruuduksesi, koska siinä nyt sattui olemaan tilaa.
Miten omakotitalo liittyi tähän? Nyt puhutaan asiakas paikoista. Olisinhan minä tosiaan voinut vielä käydä vaikka tuolla salilakin, ihan kyselemässä heidän hintojaan. Mistäs sitä tietää...? Tarkoitan, mistä tuo mies sitä olisi voinut tietää, alkoi heti vaan huutamaan!
ap
kun sinne parkkeerasit, mut ei se oikeuta sitä steroidihirviötä kuitenkaan huutamaan. Varsinkaan lasten kuullen. On se niin kumma kun ei osata nätisti huomauttaa asiasta. No vielä se tuon ukon omaan nilkkaan kopsahtaa. Menee rähjäämään kerran väärälle henkilölle ja kukaties(toivottavasti)löytää sen lapion omasta perseestään! ;)
kun sinne parkkeerasit, mut ei se oikeuta sitä steroidihirviötä kuitenkaan huutamaan. Varsinkaan lasten kuullen. On se niin kumma kun ei osata nätisti huomauttaa asiasta. No vielä se tuon ukon omaan nilkkaan kopsahtaa. Menee rähjäämään kerran väärälle henkilölle ja kukaties(toivottavasti)löytää sen lapion omasta perseestään! ;)
totta. tommoset salilla pumpatut lihakset on usein ihan yhtä tyhjän kanssa. Kakkoseksi jää varmaan lähes kaikille. mutta tuskin uskaltaa miehill huutaakaan. Tämmönen pieni nainen lasten kanssa on paljon parempi uhri. vässykkä äijä!
sen väärin pysäköidyn auton perään siten, että se ei pääse siitä minnekään. Sitten vaan odotellaan, meneekö 5 min vai vai 20 min ennen kuin autoilija saapuu ja joutuu toteamaan, että kas, siinä on ja pysyy. Sitten soitto parkkifirmaan ja pyyntö, että tulkaa sakottamaan. Parkkifirma tienaa kivasti ja väärin pysäköinyt oppii toivottavasti jotain.
Asuttiin silloin nuorisosäätiön asunnossa ja koko parkkiksella oli vain kaksi vieraspaikkaa ja autoja parkkeerattiin myös parkkialueen reunaan jopa naapurien toimesta kun lähellä ei ollut ilmaispysäköintiä. Joskus autot olivat röyhkeästi myös paikan varanneiden paikoilla kuten kerran myös omallani, jolloin parkkeerasin autoni poikittain hänen perään. Tuli sitten nöyränä poikana ovelta kysymään josko voisimme automme siirtää.
Mutta ei minusta mikään oikeuta tuollaista uhkailua.
Täällä kerran ylittelin lasten kanssa suojatietä kun sen eteen pysähtynyt auto paineli kaasupohjinta (ilman että vaihde oli päällä) ja virnisti meille. Törkeää minusta tuollainenkin, varsinkin kun pienten lasten kanssa on liikenteessä.
ajan aina auton perhepaikalle. Kun siitä joku säälittävä pikkulapsiperhe natisee niin totean, että missään ei ole erikseen mainittu, että siihen ei saisi pysäköidä, jos ei ole lapsia matkassa.
taas räkäisen mehukkaat klimpit kaltaistesi autojen sivuikkunaan tai "vahingossa" väännän peilin vinoon...
Hauskaa päivänjatkoa:)
mutta liikennesäännöistä kyllä välitä. En aja ylinopeutta, enkä todellakaan parkkeeraa invapaikoille. Nyt kuitenkin oli kyseessä ISO parkkipaikka jossa tilaa oli vain heidän paikoillaan. Ja sielä oli useampikin paikka.
No mutta joo...enpä jaksa jauhaa tästä enää kun en ole missään vaiheessa kieltänyt ettenkö olisi parkkeerannut väärälle paikalle. Niin tein. Kse olikin siitä miten ihminen edustaa omaa firmaansa tuolla julkisesti ja miten toisille ihmisille saa puhua ja miten toisia imisiä saa pelotella?
Ilmeisesti täällä kaikkien mielestä tällainen pelottelu yhteiskunta olisi tosi mukava. Kun heitätte seuraavan kerran roskan kadulle, tai ajate ylinopeutta tai kävelette punaisia päin tai jätäte autonne muutamaks minuutiksi paikalle joka on merkitty jollekin kuntolkubille, nin muistakaa sitten, että ihmisillä on oikeus pelotella ja huuaa teille ja teidän lapsille! Eikö vaan :D
ap
Aiheestahan se äijä sulle huusi. Joo, olis voinut olla asiallisempi, mutta tuskin siitä olis sunkaltaisille, pysäköin vain 5 min tähän, ei se ketään haittaa, tyypeille mitään hyötyä. Kun se voi oikeesti haitata muita, mutta eihän teille ole siitä niin väliä, kunhan itse pääsee helpolla, muista viis.
Aloitapa nyt sitten se kostokampanjasi ja tee itsesi vielä typerämmäksi. Aikusten oikeesti, kumpikin teistä teki väärin, turha siitä on mitään kostoja alkaa miettimään. Joskus ihmisillä keittää yli kun tarpeeksi katselee välinpitämättömiä ja yhteisistä säännöistä piittaamattomia ihmisiä, joille se oma napa on tärkein.
että kannat vastuun näistä sinun hyvin yksilöivistä kommenteistasi?
Mustamaalaat julkisesti yritystä ja sen tunnistettua henkilöä. Käytät erilaisia ilmaisuja ja adjektiiveja tästä henkilöstä. Jos aiheutat tällä kirjoittelullasi haittaa liiketoiminnalle, olet siitä vastuussa. Olkoonkin, että joku sinulle huusi.
Joku onkin varmasti jo linkittänyt tämän keskustelun Fortiuksen omistajalle ja ap pystytään kyllä jäljittämään.
No sitten itse asiaan. Maailma on täynnä kaikenlaisia ihmisiä, on huutavia, on karjuvia, on pelottavia, on ystävällisiä. Lasten on hyvä nähdä kaikenlaisia ihmisiä ja aikuisen (äidin tai isän) on hyvä kertoa lapselle miten sellaisiin tulee suhtautua ja miten sitä pelkoa pitää käsitellä. Valitettavasti emme voi suojella lapsiamme kaikelta ulkomaailman huudolta ja pahoilta sanoilta. Ja mitä myöhemmäksi sen "turruttamisen" jättää, sen rankempaa se on lapselle.
Mä olen kuullut muutenkin vähän omituisia juttuja siitä salista. Siellä kuulemma vastaanotto uudelle asiakkaalle on melko tyly. Yks kaveri kävi ostamassa sieltä solariumia, niin joku (pillereitä popsineen näköinen sekin) nainen istui jalat pöydällä ja hyvä, että edes katsoi kaveriani. Oli todella ylimielinen. Minä olen siis vältellyt tuota paikkaa jo ennen tätä! Ehkä siellä myydään pilereitä tiskin alta? :)
Puhut nyt kyllä Kinnarigymista etkä Fortiuksesta. Fortiuksella on aina ollut todella hyvä palvelu.
Minä en ole mustamaalannut ketään. Se olisi mustamaalausta jos puhuisin ihmisestä sioita jotka ei pidä paikkaansa? Eikö En ole sanonut miehen tehneen mitään semmoista mitä hän ei olisi tehnyt. Kai täällä totuudesta saa puhua?
Nyt tässä osa unohtaa täysin, että mukanani oli kolme pientä lasta. Mies huusi muutakin kuin vain vittu sanaa, kaikkea en viitsi tähän edes kirjoittaa. Lapsieni ei todellakaan tarvitse kuunnella moista huutoa Eikä käsittääkseni edelleenkään ole ihan normalia käytöstä isolta äijältä huutaa naama punaisena ja pelotella lapion kanssa naista ja kolmea lasta.
Todella kummia kommentteja tätä kautta saa :) mutta oisaalta tämä on aihe vapaa ja täällä pyörii kaikenmoista hörhöä Varmaan samanlaisia mielipuolia kuin tuo huutajakin ;)
Eli minua ei voisi vähempää kiinonstaa vaikka omistaja tietäisi mitä täällä kirjoittelen. Sehän tässä oli tarkoituskin! Saoinkin hänlle lähtiessäni, että luuletko, että en kirjoita käytöksestäsi keskustelupalstoille? Tekee varmaan hyvää mainosta salillesi. Eli kyllä hän sen tietää ilman teidänkin "ilmiantojanne"
Mutta kiitos kumminkin niilekin teistä jotka osasivat asiallisesti kommentida ja keskustella tästä aiheesta. Olisi todella pelottavaa ajatella, että suomessa saisi pelotella ja uhkailla ihmisiä (näin pienistä asioista) ja se olisi suomaaisille ihan ok. Eiköhän poliisi ole ainoa joka saa täällä lakia jakaa, eikä mitkään pillerihiiret!
ap
Taidanpa ensikerralla parkkeerata kiusallani noille parkkipaikoille. Olen minäkin joskus joutunut käyttämään "vääriä" parkkipaikkoja viedessäni esimerkiksi lapseni lääkäriin tai aptekkiin. Juurikin kyseisellä parkkipaikalla. Siellä ei vain ole koskaan tilaa ja päivällä kuntosalin parkkiruudut aivan tyhjät. Samaten illala sen yhden koruliikkeen parkkiruudut tyhjät kun liike on kiinni. Pakkohan se auto on johonkin jättää.
Ihme mies!
Minä en ole mustamaalannut ketään. Se olisi mustamaalausta jos puhuisin ihmisestä sioita jotka ei pidä paikkaansa? Eikö En ole sanonut miehen tehneen mitään semmoista mitä hän ei olisi tehnyt. Kai täällä totuudesta saa puhua? Nyt tässä osa unohtaa täysin, että mukanani oli kolme pientä lasta. Mies huusi muutakin kuin vain vittu sanaa, kaikkea en viitsi tähän edes kirjoittaa. Lapsieni ei todellakaan tarvitse kuunnella moista huutoa Eikä käsittääkseni edelleenkään ole ihan normalia käytöstä isolta äijältä huutaa naama punaisena ja pelotella lapion kanssa naista ja kolmea lasta. Todella kummia kommentteja tätä kautta saa :) mutta oisaalta tämä on aihe vapaa ja täällä pyörii kaikenmoista hörhöä Varmaan samanlaisia mielipuolia kuin tuo huutajakin ;) Eli minua ei voisi vähempää kiinonstaa vaikka omistaja tietäisi mitä täällä kirjoittelen. Sehän tässä oli tarkoituskin! Saoinkin hänlle lähtiessäni, että luuletko, että en kirjoita käytöksestäsi keskustelupalstoille? Tekee varmaan hyvää mainosta salillesi. Eli kyllä hän sen tietää ilman teidänkin "ilmiantojanne" Mutta kiitos kumminkin niilekin teistä jotka osasivat asiallisesti kommentida ja keskustella tästä aiheesta. Olisi todella pelottavaa ajatella, että suomessa saisi pelotella ja uhkailla ihmisiä (näin pienistä asioista) ja se olisi suomaaisille ihan ok. Eiköhän poliisi ole ainoa joka saa täällä lakia jakaa, eikä mitkään pillerihiiret! ap
perättömän huhun levittämisestä. Sinun kun on kyettävä näyttämään toteen, että sinua uhkailtiin.
Minä en ole mustamaalannut ketään. Se olisi mustamaalausta jos puhuisin ihmisestä sioita jotka ei pidä paikkaansa? Eikö En ole sanonut miehen tehneen mitään semmoista mitä hän ei olisi tehnyt. Kai täällä totuudesta saa puhua? Nyt tässä osa unohtaa täysin, että mukanani oli kolme pientä lasta. Mies huusi muutakin kuin vain vittu sanaa, kaikkea en viitsi tähän edes kirjoittaa. Lapsieni ei todellakaan tarvitse kuunnella moista huutoa Eikä käsittääkseni edelleenkään ole ihan normalia käytöstä isolta äijältä huutaa naama punaisena ja pelotella lapion kanssa naista ja kolmea lasta. Todella kummia kommentteja tätä kautta saa :) mutta oisaalta tämä on aihe vapaa ja täällä pyörii kaikenmoista hörhöä Varmaan samanlaisia mielipuolia kuin tuo huutajakin ;) Eli minua ei voisi vähempää kiinonstaa vaikka omistaja tietäisi mitä täällä kirjoittelen. Sehän tässä oli tarkoituskin! Saoinkin hänlle lähtiessäni, että luuletko, että en kirjoita käytöksestäsi keskustelupalstoille? Tekee varmaan hyvää mainosta salillesi. Eli kyllä hän sen tietää ilman teidänkin "ilmiantojanne" Mutta kiitos kumminkin niilekin teistä jotka osasivat asiallisesti kommentida ja keskustella tästä aiheesta. Olisi todella pelottavaa ajatella, että suomessa saisi pelotella ja uhkailla ihmisiä (näin pienistä asioista) ja se olisi suomaaisille ihan ok. Eiköhän poliisi ole ainoa joka saa täällä lakia jakaa, eikä mitkään pillerihiiret! ap
perättömän huhun levittämisestä. Sinun kun on kyettävä näyttämään toteen, että sinua uhkailtiin.
mikään ei ollut perätöntä! Mikäli kyseinen mies nyt päättää asian eteenpäin viedä, niin vieköön. Kaikki mitä puhun on totta. Ei ole tapana huijata tämmösissä asioissa. Suvusa kun on paljon poliiseja.
Mutta enemmän hän hallaa itselleen sillä tekee jos alkaa asiaa johonkin viemään. Sen tiedän :)
ap
Mä olen kuullut muutenkin vähän omituisia juttuja siitä salista. Siellä kuulemma vastaanotto uudelle asiakkaalle on melko tyly. Yks kaveri kävi ostamassa sieltä solariumia, niin joku (pillereitä popsineen näköinen sekin) nainen istui jalat pöydällä ja hyvä, että edes katsoi kaveriani. Oli todella ylimielinen. Minä olen siis vältellyt tuota paikkaa jo ennen tätä! Ehkä siellä myydään pilereitä tiskin alta? :)