Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wallin (rkp.) söi 800 euron lounaan Michelin-ravintolassa

Vierailija
08.02.2011 |

Ja valtion luottokortilla tietenkin.

Viime viikolla Vihreiden ja Kokoomuksen Sinnenmäki ja Vapaavuori mässäilivät melkein 300 eurolla sinun rahoillasi

Tästä on hyvä jatkaa vaaleihin ja köyhyyskeskusteluihin. Vihreät, RKP ja Kokoomus ovat tietenkin hyvin huolissaan köyhyyden lisääntymisestä, mutta leikkauksilta ei voida välttyä, koska valtiolla ei ole rahaa jne.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlaista arvostelukyvyn puutetta se toki ilmentää.

Ministerin palkalla voi piffata tiiminsä tai työtoverinsa illalliset.

Vierailija
22/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliitikoilla on sitä massia millä maksaa omat ravintolalaskunsa eikä maksattaa niitä veronmaksajien rahoilla. Tuo summa itsessään on niin suhteellinen. Ei varmasti olis Wallinin lompakkoon kovaa lovea tehnyt mutta taatuusti pienituloinen olisi samaisesta rahasta aivan pähkinöinä ja moni perhe söisi hyvin viikkoja tuolla summalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä pikku lahjukset maksatte te kuluttajina. Kun ostatte tiettyä tuotetta (enpäs kerrokaan), jokainen litra viinaa on lisätty tuotteiden hintaan. Tätä lotraamista ja lahjustelua tämä on viikot pääksytysten...

Kirjoituksesi osoittaa miksi jokainen suomalainen yritys joutaakin mennä konkursiin. Ostan aina ulkomalta, jos voin, Ei ihme miksi Suomessa tuote maksaa aina +50% ulkolaiseen verrattuna. Idiootit elätit laskettelee ja ryyppää ja hionta laitetaan tuotteen hintaan. Onneksi posti tuo Usasta oikeaan hintaan.

Kateellinen?

Vierailija
24/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

törkeää, ei tarvi noin kalliita läksiäislounaita, osa porukasta elää kuukauden tuolla summalla. Tässä näkyy, miten kansa on kahtiajakautunutta. Viinatarjoilua valtion piikkiin ei tarvita ollenkaan.

Vierailija
25/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ihan tarkkaan ottaen mietittäis mistä tässä on kysymys: Vei avustajansa läksiäislounaalle. Kyllä se mun mieelstä on ainakin asia joka kuuluu maksaa työn puolesta saadulla luottokortilla, vai omasta pussistako tuo olis pitänyt Wallinin kustantaa? Minut vei edellinen pomo vähän samankaltaiselle läksiäislounaalle, rahaa paloi kaikilta yhteensä varmaan kolme kertaa tuo summa ja eihän pomo sitä itse maksanut vaan firma maksoi, firman luottokortilla. Tää on niin huvittavaa kun asioista ja käytännöistä mitään tietämättömät kritisoi ja uikuttaa. Grillillekö tuo avustaja olisi pitänyt läksiäislounaalle viedä ja maksaa omistaan ruoka? Olisitko sitten ap tyytyväinen?

Tässä nähdään taas miten suhteellisuudentaju katoaa kun on rahaa milla mässäillä. Kyllä 800€ on aivan törkeän paljon jostain läksiäislounaasta. Vähemmälläkin selviää, ihan varmasti.

mikä olisi sinusta sopiva summa? Vai voisiko olla niin että olet itse persaukinen ettet ymmärrä että tuollainen summa ei ole edes mitenkään päätähuimaava rahamäärä laittaa laadukkaaseen ravintolaan jos haluaa syödä ja juoda pidemmän kaavan kautta. Vertauksena tähän että työporukkamme (7 henkilöä) söi kahden Michelin tähden Ravintolassa illallisen johon kului rahaa n. 7000 euroa. Ja hyvää oli:)

Todistat itse pointtini. Olen itse rahaton koska 800 euroa on paljon. 7000€ ei ole muka mitään kunhan on hyvä ravintola. JA sinun mielestä valtion pitää verorahista se "vähä" sinulle maksaa. Mutta mietippä paljonko on vaikka omaishoitajan tuki (esim.Riihimäellä 440€/kk) pitää pärjätä 15 KUUKAUTTA tai Wallinin lounalla 2 kuukautta. Kuka ihminen on VALTION VERORAHOILLA noin paljon arvokkaampi?

Vierailija
26/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä pikku lahjukset maksatte te kuluttajina. Kun ostatte tiettyä tuotetta (enpäs kerrokaan), jokainen litra viinaa on lisätty tuotteiden hintaan. Tätä lotraamista ja lahjustelua tämä on viikot pääksytysten...

Kirjoituksesi osoittaa miksi jokainen suomalainen yritys joutaakin mennä konkursiin. Ostan aina ulkomalta, jos voin, Ei ihme miksi Suomessa tuote maksaa aina +50% ulkolaiseen verrattuna. Idiootit elätit laskettelee ja ryyppää ja hionta laitetaan tuotteen hintaan. Onneksi posti tuo Usasta oikeaan hintaan.

Monissa isoissa kv.firmoissa on tiukat säännöt siitä, minkälaista kestitystä saa ottaa vastaan. Mutta kotimaisissa formoissa saakin sitten elää kuin pellossa näemmä.

Vierailija
27/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 8 ihmistä syö 800 eurolla lounaan, en pidä sitä varsinaisesti kalliina. Halvassa ketjuravintolassakin tulee yleensä aterialle hintaa vähintään se 20 euroa nykyään, jos syö hieman pidemmällä kaavalla alkuruoka-pääruoka-jälkiruoka + viini niin hinta kapuaa helposti 50 euroon /ruokailija.

Ja nyt sentään syötiin Suomen parhaassa ravintolassa, jossa taso on korkeinta mahdollista tasoa, 100 euroa/ruokailija on ihan kohtuuden rajoissa.

Tietenkin, Wallin tiimeineen olisi voinut käydä syömässä vaikka Luomossa tai Postresissa ja saanut rahoilleen vieläkin enemmän vastinetta.

Vierailija
28/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

porvarikansanedustajalle kelpaa lähihuoltsikan nakit ja muusi.

Vierailija
29/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 8 ihmistä syö 800 eurolla lounaan, en pidä sitä varsinaisesti kalliina. Halvassa ketjuravintolassakin tulee yleensä aterialle hintaa vähintään se 20 euroa nykyään, jos syö hieman pidemmällä kaavalla alkuruoka-pääruoka-jälkiruoka + viini niin hinta kapuaa helposti 50 euroon /ruokailija.

Ja nyt sentään syötiin Suomen parhaassa ravintolassa, jossa taso on korkeinta mahdollista tasoa, 100 euroa/ruokailija on ihan kohtuuden rajoissa.

Tietenkin, Wallin tiimeineen olisi voinut käydä syömässä vaikka Luomossa tai Postresissa ja saanut rahoilleen vieläkin enemmän vastinetta.

saa lähemmäs 100 euroa kulumaan, jos ottaa kolmen ruokalajin menun ja siihen viinit päälle. Ruoka on vielä kohtuuhinnoissa, mutta viinit maksavat :(

Tasoon en ota kantaa.

Tero

Vierailija
30/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä paskaa

Vierailija
31/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä, voisko joku viksumpi selventää?

Vierailija
32/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttelin tänään yhden tutun kanssa, hänen aviomies on kansanedustajaehdokkaana ja tulee pääsemään läpi vaaleissa varmasti.

Tämä vaimo kertoi jostakin vaalikrääsän ostamisesta että krääsä oli pitänyt tilata niin aikaisin ettei rahoitusta vielä ollut että ne tuotteet ei tule riittämään... Se mies on kaupunkimme suurituloisimpia henkilöitä että taskurahoilla olisi ne tuotteet saanut kyllä maksettua, mutta jonkun muun nekin on maksettava.

Alkoi jo tuokin vituttamaan ja sitten vielä oli tuo Wallin lööpeissä , huoh...

Mikä helvetti se on ettei suurituloiset ole valmiita maksamaan itse yhtään mitään?

Vierailija
33/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt mä keskityn miettimään taas ihan OMAA elämääni ja minne menisin itse seuraavan kerran lounaalle.

Vierailija
34/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vihreät ja kokoomus yhteensä?

saakelin kiintiökansanedustajat ja vapaamatkustajat

pisteitä wallinille, ettei puhunut jussi gaalassa ruotsia

Vierailija
35/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no Ruotsin vientiä euroalueen ulkopuolelle jääminen ei ole kaatanut, eikä toisen naapurimaamme Norjan koko EU:n ulkopuolelle jääminen. Sveitsilla ja muilla menee myös suht hyvin. Persuja en kyllä välttämättä äänestäisi mutta tuo em. on totta.

Mikäli kaikki valtion töissä olevat viedään Misukkaravintolaan läksiäisiin niin sittenhän se on tasapuolinen juttu mutta näin ei kuitenkaan käytännössä käy.

Kommunismi oli systeemi jossa eliiti eli paksusti ja kaikki meni yhteiskunnan piikkiin juuri niin kuin tässä. Firman piikkiin (ei yhteiskunnan) laittavat kapitalistit, ei kommunistit. Onko vaikea ymmärtää?

Eu ja euro ovat eri asioita. Ruotsi on lähtökohtaisesti aivan eri sarjassa Suomen kanssa mitä tulee pääomaan, Ruotsi on paljon rikkaampi ja Ruotsissa on paljon vahvoja vientiyrityksiä tosin kuin Suomessa. Kruunua ei ole delvalvoitu eikä ruotsissa ollut 90-lamaa.

Sveitsi on yksi maailman rikkaimmista maista pankkiensa ansiosta joissa myös on pääomana juutalaisilta jääneet sadat miljoonat joilla Sveitsi on tehnyt korkotuloja vuosikymmenien aikana kivasti talouden pohjaksi. Ja Norjalla on öljyä...ei Suomi vaan voisi olla eu:n ulkopuolella eikä näihin maihin voi mitenkään Suomea verrata.

Ja tällä Iltis-tason lööppijournalismilla on tarkoitus saada yksinkertaiset ihmiset keskittymään epäolennaisiin asioihin jotta ei tarvitse käydä todellista keskustelua talouden hoidosta ja sen ratkaisuista ja priorisoinneista. Timo Soini on kaiketi ihan älykäs muutoin mutta nämä essipöystit ja janitoivolatko meidän taloutta hoitaisivat lapilisäleikkureilla tai syömässä snägärillä?

Vierailija
36/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
37/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies on kaupunkimme suurituloisimpia henkilöitä että taskurahoilla olisi ne tuotteet saanut kyllä maksettua, mutta jonkun muun nekin on maksettava.

Vierailija
38/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kulutin veronmaksajien varoja n. 10€. Minun mielestä joiltakin virkamiehiltä on sokaistunut täysin millainen vastuu kansalaisten veromarkoista on. Halutaan kuluttaa ja syöpötellä kansalaisten rahoilla kuten firmoissa. Eihän sielläkään niin tehdä jos ei ole hyvä tulos. Wallin teki tosi törkeästi. Jos mennään juhlimaan, niin maksetaan yhdessä kimpassa tai kukin maksaa omansa. Ja valtion piikkiin ei viinaa saa tarjoilla.

Vierailija
39/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jotenkin niin vammautunut ajatusmaailma että olette oikeasti sitä mieltä että "köyhien" lounaat ja kestitykset pitää maksaa työpaikka, mutta "rikkailla" ei sitä etua olisikaan vaan pitäisi maksaa itse alaistensa läksiäislounaat? Eikö oikeudet ole yhtäläiset kaikille, ja miksi rikkaan pitäisi laittaa omia rahojaa johonkin vaan siksi että on rikas??

Kehtaatte kommentoida tyyliin "kyllä ministerin palkalla pitäisi voida itse maksaa tuollaiset".. Joo ehkä olisi varaa mutta miksi pitäisi??

Vierailija
40/53 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt mä keskityn miettimään taas ihan OMAA elämääni ja minne menisin itse seuraavan kerran lounaalle.

Mitäs Kanerva maksoi synttäreistään? Ei mitään.