styykö joku oikeasti syömään sika-nauta jauhelihaa??
Mun mielestä kuvottavin liha mitä olemassa on!
Mies eilen kävi kaupassa, osti ja teki ruokaa. tulin kotia ja haistoin heti että mitä täällä on tehty. Ruoka hais jo niin kamalalle että jäi syömättä! Kenen mielestä se hyvältä maistuu? Hyi olkoon!
Kommentit (56)
Snellman on parasta.. Esim. Citymarketin itsejauhettu taas on jänteistä
Harvoin vaan saa pelkkää possujauhelihaa kaupasta.
..pihvihärän lihasta. Vakiokäytössä meillä.
Musta sianliha on parempaa kuin naudanliha.
vinkistä, en ole vielä maistanut mustaa sianlihaa.
Eihän sitä muuten myytäisi. Pilaantunut ruoka haisee aina, mutta sika-nautakaan ei haise tuoreena. Maku taas on ihan laittajasta kiinni, huono kokki pilaa hyvätkin ainekset.
En pysty syömään sika-nautaa tai nauta-sikaa ollenkaan itse tehtynä. syön kyllä kaupasta ostettuja tarkasti kylläkin valikoituja esim. marinetti grillipihvejä jotka on tehty sika-naudasta mutta kun itse teen lihapullia ja jauhelihapihvei niin sen pitää olla naudan paistijauhelihaa..ja tosiaankin on eroja paistijauhelihassa sika-naudassa ihan kuin yöllä ja päivällä. sekä maussa että rakenteessa. sika-nauta on oksettavaa ja rasvaista harmaata kumimaista kakkaa. paistijauheliha taas laadukasta ja mureaa ja erinomaista.
ja -jauhelihapihveissä ja eineksissä oleva jauheliha onm tynnä inhottavia kökköjä, joihin ei hammas pysty ja makukin on ikävän teollinen. Itse tehdyt ovat aivan toista luokkaa ja nimenomaan sika-naudasta tehtynä, paistijauheliha on liian kuivaa.
ain ei ole varaa sisäfilepihviin.
Eihän kunnon lihapullia tms. saa tehtyä mistään rasvattomasta naudanlihasta
ja alspet ja mies myös. Ja ilmeisesti moni muukin kun sitä akupassa jatkuvasti myydään=)
Ai niin taitaa sunkin lapset pystyä syömään koulussa ja päiväkodissa
tarkistin päivämäärän.
Kyllä meillä syödään jauheliha vain naudan paistijauhelihana.
ap
sitä sorkkien ja peräsuolen sekoitusta.
mutta valmiiksi marinoidut lihat ne vasta oksettavalle ja pilaantuneelle haisevat ja maistuvatkin. :x
Sitä paitsi naudan jauhelihassa on usein 20% rasvaa ja sidekudosta ihan älytön määrä.
Possu-nauta vähärasvainen jauheliha sisältää 10% rasvaa...
nauraa, sikaa ja vaikka vielä lammasta niin saat erittäin hyvää lihaa esim lihapulliin.
Paistijauheliha ei sovi lihapulliin, murekkeisiin tms. Vain amatööri ja kokematon kokki käyttää vähärasvaista lihaa näihin
naudan paistijauhelihan hajua.must se on järkyttävää. yök. hassua. mieltymyksiä on monenlaisia :)
Kyse ei ole halpuudesta, vaan rasvaisuudesta. Sika-nauta on naudan paistijauhelihaa PAREMPAA moneen ruokalajiin, esimerkiksi lihapulliin, hernekeittoon (jos hernekeiton haluaa tehdä jauhelihasta eikä sianlihasta), kaalilaatikkoon...
Sianliha antaa seokseen mehevyyttä, pelkällä naudanpaistilla lopputulos on kuivempi.
http://www.pirkka.fi/ruoka/pirkka_tuotteet/pirkka_tuotehaku/?action=pro…
http://www.pirkka.fi/ruoka/pirkka_tuotteet/pirkka_tuotehaku/?action=pro…
SYötkö mieluummin 10% vai 17% rasvaa??
Sitä on kaupassa ihan vaan koristeena. Ei sitä oikeasti kukaan osta.