Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

styykö joku oikeasti syömään sika-nauta jauhelihaa??

Vierailija
08.02.2011 |

Mun mielestä kuvottavin liha mitä olemassa on!

Mies eilen kävi kaupassa, osti ja teki ruokaa. tulin kotia ja haistoin heti että mitä täällä on tehty. Ruoka hais jo niin kamalalle että jäi syömättä! Kenen mielestä se hyvältä maistuu? Hyi olkoon!

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudan rasva on vaarallisempaa kuin sian. sian on juoksevaa. Näin sanoo Antti Heikkiläkin

Vierailija
2/56 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei siis vissiinkään tiedä mitä kotonaan syö :)

Tai sitten tasan tarkkaan tietää ja kerrankin kun pääsi itse käymään kaupassa, niin ajatteli että kyllä se mamma voi tämän kerran joustaa minun mieltymyksieni mukaan.

^Kun siis ihmetytti tuo, että "oli sitten ostanut paljon muitakin tuotteita joita en voi sietää"...kun ei kai teidän perheessänne mennä sillä ehdolla, että syödään vain sitä mistä sinä pidät eniten. Toki aikuinen mies mukisematta voi syödä mitä ostetaan ja oikeasti pitääkin siitä, mutta ei se kuitenkaan poista sitä, että voi olla olemassa jotain mistä hän pitää vielä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkaan mies varmasti tiedä, että meillä syödään naudan paistijauhelihaa. Ostaisi varmaan ensimmäisen pakkauksen minkä kaupassa näkisi sen suurempia miettimättä.

Vierailija
4/56 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei siis vissiinkään tiedä mitä kotonaan syö :)

Tai sitten tasan tarkkaan tietää ja kerrankin kun pääsi itse käymään kaupassa, niin ajatteli että kyllä se mamma voi tämän kerran joustaa minun mieltymyksieni mukaan. ^Kun siis ihmetytti tuo, että "oli sitten ostanut paljon muitakin tuotteita joita en voi sietää"...kun ei kai teidän perheessänne mennä sillä ehdolla, että syödään vain sitä mistä sinä pidät eniten. Toki aikuinen mies mukisematta voi syödä mitä ostetaan ja oikeasti pitääkin siitä, mutta ei se kuitenkaan poista sitä, että voi olla olemassa jotain mistä hän pitää vielä enemmän.

Mun miehellä ei ole mitään aavistusta koko ruokapolitiikasta. Se ei todella osaa edes sanoa mitä kaupasta pitäs ostaa. Olin antanu ruokalistan, josta se oli sitten "soveltanut" ja ostanut aina halvimman vaihtoehdon tietämättä että ne ei ole sitä mitä alkuperäisesti pyysin. Luuli vain säästävänsä. Kyllä hän itsekkin tästä jauhelihasta sano että miten se maistu niin oudolta, ja kun kerroin, hän ei edes tiennyt että on erilaisia. Hän on siis niin avuton ruoka-asioissa. Eikä se minua haittaa, tykkään kokata.

Ja kun joku puolustelee että huippukokitkin sanoo että sika-nautaa kehiin, niin kyllä minä ainakin aikuisiällä osaan jo omat mielipiteeni muodostaa. enhän syö eläinten kieliä tai kiveksiäkään vaikka huippukokit niitä valmistaakin...

ap

Vierailija
5/56 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistijauheliha ei sovi lihapulliin, murekkeisiin tms. Vain amatööri ja kokematon kokki käyttää vähärasvaista lihaa näihin

Niin sivistymätöntä täällä huudella ja yrittää päteä sillä, että ei "VOI" syödä "HALPAA" lihaa, eikö oikeasti ymmärrä ruoanlaitosta mitään...

Seuraavaksi varmaan ap huutelee, että kuka ihme VOI käyttää maustepippuria MIHINKÄÄN kun se on MUMMOJEN mauste ja lisäksi niin PAHAA hyi!

Vierailija
6/56 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvaisesta lihasta tulee maukkaampi kastike.

Vierailija
7/56 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko muuten maistaneet pelkkää possun jauhelihaa? Allergisen tuttavaperheen luona maistoin... Huh,huh!

Olen syönyt porsaanlihaa muutenkin, huh huh!

Vierailija
8/56 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole halpuudesta, vaan rasvaisuudesta. Sika-nauta on naudan paistijauhelihaa PAREMPAA moneen ruokalajiin, esimerkiksi lihapulliin, hernekeittoon (jos hernekeiton haluaa tehdä jauhelihasta eikä sianlihasta), kaalilaatikkoon... Sianliha antaa seokseen mehevyyttä, pelkällä naudanpaistilla lopputulos on kuivempi.

mutta mun lihapullat ei ole ikinä olleetkaan kuivia. ap

Vierailija
9/56 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistijauheliha ei sovi lihapulliin, murekkeisiin tms. Vain amatööri ja kokematon kokki käyttää vähärasvaista lihaa näihin

Niin sivistymätöntä täällä huudella ja yrittää päteä sillä, että ei "VOI" syödä "HALPAA" lihaa, eikö oikeasti ymmärrä ruoanlaitosta mitään... Seuraavaksi varmaan ap huutelee, että kuka ihme VOI käyttää maustepippuria MIHINKÄÄN kun se on MUMMOJEN mauste ja lisäksi niin PAHAA hyi!

En yhdessäkään tekstissä ole sanonut että en siksi sitä söis kun se on halpaa tai se hinta olis tässä mulle se ongelma.

Ja minä kyllä ymmärrän ruoanlaitosta sen verran, että tiedän mistä tykkään, eikä tarvi kompata muiden mielipiteitä. Mulle on ihan sama mitä joku kokki murekkeista sanoo, jos ne ei minusta hyvälle maistu. Mä en hien hajuista lihaa suuhuni laita! Ja se ei pitäs olla sun ongelma!

ap

Vierailija
10/56 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi se sika-nauta on niin jänteistä ja rustoista ja mitähän vielä. viimeksi kun ostin, niin syömättä jäi sekä mulla että miehellä, kun koko ajan piti syljeskellä jotain ällösattumia suusta pois. YÖK. En enää ikinä osta.

Ei se siitä ole kiinni että siinä on sianlihaa, kyllähän me nyt possua muuten poskeen pistellään. Kysymys on siitä hirveästä koostumuksesta.

Naudan paistijauhelihassa ei ole ikinä ollut mitään jänteitä eikä rustoja.

Vierailija
11/56 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästä naudanjauhelihasta, saati sitten paistijauhelihasta saa kunnollisia lihapullia tai mureketta, vaikka mitä tekis. Sopivat ehkä just johonkin soppaan tai murukastikkeeseen...

Vierailija
12/56 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi se sika-nauta on niin jänteistä ja rustoista ja mitähän vielä. viimeksi kun ostin, niin syömättä jäi sekä mulla että miehellä, kun koko ajan piti syljeskellä jotain ällösattumia suusta pois. YÖK. En enää ikinä osta.

Ei se siitä ole kiinni että siinä on sianlihaa, kyllähän me nyt possua muuten poskeen pistellään. Kysymys on siitä hirveästä koostumuksesta.

Naudan paistijauhelihassa ei ole ikinä ollut mitään jänteitä eikä rustoja.

Mut jos on niin herkkää, niin ei oo pakko ostaa. Laaduissakin on toki eroja. Mitä halvempaa, sitä vähemmän on yleensä katottu mitä sinne myllyyn lykätään...

Vierailija
13/56 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistaako koostumuksenkin?

Vierailija
14/56 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskeltuani ravitsemusta... Toki harvoissa poikkeuksissa se menee, esim. tartarpihvi juuri jauhetusta lihasta tms.

Vierailija
15/56 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty syömään sika-nautaa tai nauta-sikaa ollenkaan itse tehtynä. syön kyllä kaupasta ostettuja tarkasti kylläkin valikoituja esim. marinetti grillipihvejä jotka on tehty sika-naudasta mutta kun itse teen lihapullia ja jauhelihapihvei niin sen pitää olla naudan paistijauhelihaa..ja tosiaankin on eroja paistijauhelihassa sika-naudassa ihan kuin yöllä ja päivällä. sekä maussa että rakenteessa. sika-nauta on oksettavaa ja rasvaista harmaata kumimaista kakkaa. paistijauheliha taas laadukasta ja mureaa ja erinomaista.

Vierailija
16/56 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikanauta jauhelihana on karmeinta lihaa mitä tiedän- oikeasti. Todellakin kumimaista rustoa koko paketti. Yäk.

Vierailija
17/56 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. lihapullista tai -murekkeesta tulee mehevämpää, kun on possua joukossa. Pelkästä naudasta tulee kuivaa.

Vierailija
18/56 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naudan jauheliha toden totta. Esimö makaroonilaatikko, lasagne jne ovat parempia sikanaudasta. Varmaan lihapullat ja murekkeetkin.

Vierailija
19/56 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joutuu vielä käydä useamassa kaupassa sitä hakemassa jos ei ekassa sitä oo =D kerran ostin paistijauhelihaa ja se vasta karseeta oliki! Snellman on paras! =D

Vierailija
20/56 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä todella tarkka siitä, onko lihassa jänteitä tai läskikönttejä. Syömättä jää, jos näin on. K-kaupoista en osta jauhelihaa oikeastaan koskaan, koska niissä on useimmiten pelkkää Pirkkaa tai paikanpäällä jauhettua. Ne kauppojen omat lihat ovat juurikin tätä shaissea, sitkeää ja pahanhajuista. Parasta laatua, jota lähes kaikista kaupoista saa, on Snelmannin jauhelihat. Saarioinen menee hätätapauksessa, Atria on jänteisempää. Sitten on pienempiä lihatukkuja, joista osalla on loistavat lihat.

Sama muuten pätee myös esim. karjalanpaistilihoihin. Snelmannilla paras, muilla hirveästi läskiä seassa ja nauta sitkeää, vaikka kypsentäisi sen 5-7 tuntia jonka yleensä aina paistan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan