Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuopiota tuntevat huomio (ravintola-asiaa)

Vierailija
08.02.2011 |

Olemme mieheni kanssa lähdössä lyhyelle kylpylälomalle Rauhalahteen talvilomalla. Voisiko joku Kuopiota tunteva suositella meille tunnelmallista ja vähän keskivertoa tasokkaampaa ravintolaa? Ei siis mitään s-ketjupaikkaa tms.

Kiitos

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse tykkään Kummisedästä (ei kamalan fiini, mutta hurmaava vanha rakennus, hyvä ruoka ja palvelu. Baarin puolella on iltaisin paljon porukkaa, ravintolassa usein kulttuuriväkeä jne)

Toinen voisi olla Isä Camillo.

Musta Lammas on kallein vaihtoehto. Hieno tila, ruoka erinomaista

Puijon tornin ravintolakin on ihan jees, tosin en ole käynyt vuosiin muuta kuin parilla lounaalla ulkomaalaisten vieraiden kanssa.

Googlettamalla löytyy nuo kaikki, useimmilla menutkin

Vierailija
2/12 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummisedän kalaruoat kuullostavat todella hyviltä! Mustan lampaan tila näyttää tunnelmalliselta - hinnat kalleilta. Harvoin kylläkin päästään minnekään ilman lapsia, joten harkitaan vakavasti...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin vielä tuon Puijon tornin listan. Nam. Jos sattuisi sinne vielä valoisan aikaan, maisemat olisi varmasti näkemisen arvoiset?

ap

Vierailija
4/12 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisen vuotta sitten olen käynyt muutamasti, ja ihanaa ruokaa sain.

Vierailija
5/12 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin vielä tuon Puijon tornin listan. Nam. Jos sattuisi sinne vielä valoisan aikaan, maisemat olisi varmasti näkemisen arvoiset? ap

puijolle ei taida päästä julkisilla talvisaikaan. Kävelymatkaa lähimmältä bussipysäkiltä tulee reilu kilometri, mutta se onkin sitten nousua. Taksi tietysti vie ja tuo.

Vierailija
6/12 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia siistejä ja hyvää ruokaa tarjoavia paikkoja on joka kaupungissa. Kummisetiä on vain se yksi ;)

Vierailija
7/12 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta lammas tasokaana ja hyvästä ruoasta tunnettuna paikkana

ja sitten kulttuuriravintola Sampo on Kuopiossa nähtävä ja koettava

http://www.wanhamestari.fi/ravintolat/fi_FI/sampo/

ja sinne voi piipahtaa vaikka päivällä

Vierailija
8/12 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia siistejä ja hyvää ruokaa tarjoavia paikkoja on joka kaupungissa.

Siellä olen ennen saanut melko kekseliästäkin ruokaa, joka ei yhtään häviä vaikkapa joillekin palkituille ravintoloille, joissa olen reissatessani vieraillut. Eivätkä ikävä kyllä keittiön tervehdykset ja väliruoat kuulu ihan joka kaupungin siisteihin paikkoihin...

Kummisedässä en ole käynyt, mutta Musta Lammas oli mieleeni kyllä. Toki se taitaa olla vähän erikoistilaisuuksien paikka..

Vierailija
9/12 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sampossa on hyvää ruokaa. Ravintola itsessään ei ole erityisen viehättävä.

Musta Lammas on Kuopion paras ravintola ja siellä on ruoka erinomaista. Ravintola on kuitenkin syrjässä keskustasta ja entisenä olutkellarina suljettu tila. Sieltä ei siis voi syömisen lomassa katsella ulos ikkunasta. Kokemus kuitenkin.

Vierailija
10/12 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummisetää moni kehunut. Jos lounaalle aiotte käydä, niin kantsii kahtoo http://www.ruokarobotti.com/Kuopio

Vierailija
11/12 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen top 50- ravintoloiden listalla, ei mikään tavallisen hyvä paikka siis :).

Vierailija
12/12 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn nykyisin HIILI-nimisessä ravintolassa, jos halua hyvää pihviä