Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sosionomi amk, paljon on palkkasi ja millaisissa tehtävissä toimit?

Vierailija
07.02.2011 |

siinähän se kysymys jo tulikin, eli mihin koulutuksellasi olet sijoittunut ja millainen on sen palkkataso

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto, olisiko täällä pääkaupunkiseudulta palkkatietoja, koska itsellänikin juuri harkinnassa lähihoitajan tutkinnon päivittäminen sosionomin tutkinnoksi. Onkohan kannattavaa?

Vierailija
62/83 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vasta valmistunut sosionomi ja tätä ennen olen kouluttautunut lähihoitajaksi. Itselläni suurin syy hakeutua sosionomiksi oli mielekkäämpi työ, paremmat etenemisen mahdollisuudet ja ainakin omalla paikkakunnallani on päivätyöt sosiaali- ja terveysalalla enimmäkseen joko sairaanhoitajille tai sosionomeille. Toisaalta minulla on myös aina ollut haaveena saada amk paperit ja sosiaalisena ihmisenä luonnollisinta oli kouluttautua sosiaali- ja terveysalalle koska tykkään tehdä työtä ihmisten kanssa.

Omassa työpaikassani lähihoitajat saavat noin 2000€ kuussa ja taas sosionomit tällä hetkellä noin 2300€. Vuoden sisällä palkkoja korotetaan kummallekkin noin 70-100€ lisää. Näihin palkkoihin lisätään ajanmyötä myös ikälisät. Esimieheni saa noin 3000€ kuussa. Sosionomin koulutusta pohtivan onkin hyvä listata koulutuksen hyviä puolia palkan lisäksi. Itse elän tällä hetkellä paljon parempaa elämää kun saan tehdä töitä mistä tykkään ja viikonloput ovat aina vapaana. Koen myös että palkka on aivan riittävä, mutta toki sitä voisi olla myös enemmän. Meidän tällä alalla työskentelevien täytyisi pitää paremmin oikeuksistamme kiinni ja vaatia kovempaa palkkaa vielä hanakammin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.jhl.fi/download/32687/

Täältä löydät palkkatiedot. Saan itse palkkatasoa g22d, mutta palkat vaihtelevat eri työpaikkojen välillä.

Vierailija
64/83 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

G28+ rapiat päälle

Vierailija
65/83 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2600 e/kk, päivätyö, kuntatyönantaja. Vasta valmistunut.

Vierailija
66/83 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii että kannattaisiko lähärin tutkinnon päälle opiskella sosionomiksi, voi ehkä lähteä miettimään asiaa sen kannalta että kiinnostaako kumpi enemmän, ei sen mukaan että mitä liksaa siitä vetää. Ei sosionomiksi (eikä kyllä hoitajaksikaan) yleensäkään palkan takia opiskella. Toivotaan toki että nousee jossain välissä, mutta ei se ole se mikä tohon työhön saa ryhtymään.

Vierailija
67/83 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliohjaaja pääkaupunkiseudulla, kunnalla. Kiva päivätyö mielenkiintoisten asioiden äärellä. Palkka 2220€, ei työkokemuslisiä. Perheellisenä palkka ei meinaa riittää, muuten kyllä.

Vierailija
68/83 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2200e/kk + lisät päälle. Tosin lisillä pystyy tekemään n. 500e nettona. Ainut motiivi tehdä kolmivuorotyötä ja viikonloppuja. Täääämpere.

Vierailija
69/83 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, ihmettelen kyllä, miksi moni työkaveri viitsi lukea sosionomitutkinnon lähihoitajakoulutuksen päälle, jos palkat on tuota.

Itse tienaan n. 46 000 vuosi lähihoitajana. Mutta tämä toki johtuu siitä, että teen tuntityönä ja töitä sen mukaan, mitä haluan ja vapaata pidän silloin, kun tarvitsen ja siellä, missä haluan.

Eipä se palkka taida olla ainoa motivaattori. Sosionomina voi tehdä töitä, joita lähihoitajana ei voi.

Vierailija
70/83 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sosionomeilla oikeasti nuon p*ska palkka? Itse kävin 10 vuotta sitten lähihoitajakoulun, koulu kesti 1,5 vuotta. Vuosituloni taisi olla viime vuonna 39000e.

Enkä asu ees pk-seudulla.

Mies 33v

Vierailija
71/83 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2700€ Helsingin kaupungilla sosiaaliohjaaja. Kaikki ikälisät.

Vierailija
72/83 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla hallinnollisissa tehtävissä, n 2 vuotta. Palkka 3100€/kk.

Vierailija
73/83 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sosionomeilla oikeasti nuon p*ska palkka? Itse kävin 10 vuotta sitten lähihoitajakoulun, koulu kesti 1,5 vuotta. Vuosituloni taisi olla viime vuonna 39000e.

Mies 33v

Eli sinulla on ainakin kaikki kokemusvuosilisät, ja teetkö kaksi-tai kolmivuorotyötä?

Mietin, että moniko näistä ketjussa kerrotuista palkoista on ilman kokemusvuosilisiä, ja moniko päivätyöpalkka.

Itselläni ei ole vielä yhtään kokemuslisiä. Teen pääsääntöistä päivätyötä muutamilla satunnaisilla kaksivuoro-vuoroilla.

Palkkani vaihtelee väliä 2500-2700e/kk.

Vierailija
74/83 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 33v

Eli sinulla on ainakin kaikki kokemusvuosilisät, ja teetkö kaksi-tai kolmivuorotyötä?

Mietin, että moniko näistä ketjussa kerrotuista palkoista on ilman kokemusvuosilisiä, ja moniko päivätyöpalkka.

Itselläni ei ole vielä yhtään kokemuslisiä. Teen pääsääntöistä päivätyötä muutamilla satunnaisilla kaksivuoro-vuoroilla.

Ja sosionomi siis olen.

Vierailija
75/83 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti varhaiskasvatuksen opettaja, 15 vuotta tehnyt. Palkka 2960€, sisältää täydet kokemuslisät ja henkilökohtaisen lisän. Eli alkupalkka n.2650€ Tuosta se ei nousisi enää mitenkään, muuta kuin tessin korotusten mukaan.

Ensi viikosta lähtien Koulukuraattori. Alkupalkka 2950€ siihen päälle varmaankin. kokemuslisät (en oo vielä kerinnyt selvittää saanko) ja tulevaisuudessa mahdolliset henkilökohtaiset lisät.

Vierailija
76/83 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi järjestöissä työskentelevien (esim. järjestösuunnittelijan) palkkataso. Itse olen aikanaan ollut yhdessä järjestössä töissä ja nähnyt vierestä sosionomien työtä. Onko totta, että palkkataso on näin surkea vastuuseen ja työmäärään nähden?

Vierailija
77/83 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän asti varhaiskasvatuksen opettaja, 15 vuotta tehnyt. Palkka 2960€, sisältää täydet kokemuslisät ja henkilökohtaisen lisän. Eli alkupalkka n.2650€ Tuosta se ei nousisi enää mitenkään, muuta kuin tessin korotusten mukaan.

Ensi viikosta lähtien Koulukuraattori. Alkupalkka 2950€ siihen päälle varmaankin. kokemuslisät (en oo vielä kerinnyt selvittää saanko) ja tulevaisuudessa mahdolliset henkilökohtaiset lisät.

Ja sosionomi (AMK) olen Itä-Suomessa

Vierailija
78/83 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monessa järjestössä ja yksityisillä on onneton palkka. Maksettais joku 2100-2300€ korkeakoulutetuille ja kokeneille ihmisille vastuullisesta ja vaativasta työstä. Itse etsin vuoden toista työtä, mut en myynyt ammattitaitoani noin halvalla. Olen siis tuo Varhaiskasvatuksen ope, josta tulee nyt koulukuraattori.

Vierailija
79/83 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 33v

Palkkavertailuihin aina se peruspalkka. Ei palkat ole lisien kanssa mitenkään vertailukelpoisia. Lisien kanssa voi lähihoitajakin tienata enemmän kuin sosionomi tai sairaanhoitaja päivätyössä.

Pitäisi olla selvää mitä palkkaa verrataan, mutta ei ihmiset käsitä. Väitetään sairaanhoitajiakin hyväpalkkaisiksi, kun tienaavat jotain 3200€. Juu tienaavat kokemuslisillä ja yövuoroilla. Muuten se palkka on kvtes:n mukaan n. 2500e.

Vierailija
80/83 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosto, olisiko täällä pääkaupunkiseudulta palkkatietoja, koska itsellänikin juuri harkinnassa lähihoitajan tutkinnon päivittäminen sosionomin tutkinnoksi. Onkohan kannattavaa?

Ei ole. Hirveä kilpailu työpaikoista ja koska hakijoista ei ole pulaa niin palkkoja ja työoloja voidaan polkea. Työnantajat ghostailee,lupailee työtä mutta et kuulekaan heistä enää mitään. Jos olet kaunis niin joudut syrjityksi jne. Tämä toki myös lähärinä. Jos esimiestyö kiinnostaa niin sitten voi olla hyvä idea kouluttautua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi