sosionomi amk, paljon on palkkasi ja millaisissa tehtävissä toimit?
siinähän se kysymys jo tulikin, eli mihin koulutuksellasi olet sijoittunut ja millainen on sen palkkataso
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2011 klo 21:12"]
aina kirjoittaa ja kyselee jotkut ökyäidit, joilla ansiotaso on jotakin muuta kuin tavallisen tallaajan.
Valtaosa naisista tekee huonosti palkattua työtäm joka ei yllä edes keskiansiotasoon. Se on fakta.
[/quote]
Paljon on myös trolleja. Ei kannata ottaa ihan todesta kaikkea mitä netissä lukee.
3500€ + vuorolisät. Miel.terv. puolen yksikössä esimiehenä.
Miten sosionomit toimii vielä esimiestehtävissä? Luulisi että ne annetaan nykyään sostt:lle, vai eikö niitä ole hakenut paikkaan?
Peruspalvelujohtaja yli 5000 kuussa.
Ei kait 3000e palkasta jää kuin 2000e käteen :(
2400 €+ ikä- ja henk.koht.lisät vajaa 300€, päihdetyö
Edelleen tarjoilija, baariemäntä, noin 2900 e/kk
11
Lastensuojelun sosiaaliohjaajana pääkaupunkiseudulla noin 2300/kk. Aika vähän suhteessa yhteiskunnalle aikaan saatuun säästöön verrattuna. Siskot ja veljet yhdessä vaatimaan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, ihmettelen kyllä, miksi moni työkaveri viitsi lukea sosionomitutkinnon lähihoitajakoulutuksen päälle, jos palkat on tuota.
Itse tienaan n. 46 000 vuosi lähihoitajana. Mutta tämä toki johtuu siitä, että teen tuntityönä ja töitä sen mukaan, mitä haluan ja vapaata pidän silloin, kun tarvitsen ja siellä, missä haluan.
Varmaankin siksi kun on siinä lähihoitajan ja sosionomin työkentässäkin eroja. Kuten lähihoitaja on hoitaja, sosionomi ei ole hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, ihmettelen kyllä, miksi moni työkaveri viitsi lukea sosionomitutkinnon lähihoitajakoulutuksen päälle, jos palkat on tuota.
Itse tienaan n. 46 000 vuosi lähihoitajana. Mutta tämä toki johtuu siitä, että teen tuntityönä ja töitä sen mukaan, mitä haluan ja vapaata pidän silloin, kun tarvitsen ja siellä, missä haluan.
Takapuolien pesu ei kiinnosta pidemmän päälle?
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelun sosiaaliohjaajana pääkaupunkiseudulla noin 2300/kk. Aika vähän suhteessa yhteiskunnalle aikaan saatuun säästöön verrattuna. Siskot ja veljet yhdessä vaatimaan enemmän.
Onhan tuossa nähtävissä vinoutumaa, kun kaupan kassalla hyvillä työtunneilla lisineen saa sen 2000-2300€ ja samaa luokkaa sitten tämän tutkinnon kanssa. Mutta ainakin työkenttä on mielekäämpää, ainakin siltä tuntuu näin harjoitteluiden jälkeen.
Sosionomiopiskelija
Vierailija kirjoitti:
Varmasti teette tärkeää ja vastuullista työtä, mutta yksityiseltä sektorilta leipäni raapivana pienipalkkaisena korkeakoulutettuna kuuntelen vähän ihmeissäni tätä retoriikkaa. Suomessa kuitenkin julkinen sektori maailman kalleimpia.
Harkitsen sosionomin opintoja. Nyt palkkani on lähihoitajana (päiväkoti) 2300€. Ilman mitään lisiä. Eihän tässä palkkapolitiikassa ole mitään järkeä! Kyllä amk-tutkinnolla jo lähtöpalkan pitäisi olla luokkaa 2600€/kk. Joo en tiedä viitsinkö opiskella 3,5 vuotta ja saada saman liksan...
Siis ilman vuorolisiä, ikälisät ja henkilökohtainen lisä on...
Palveluohjaaja, ikäihmisten puolella. 2600 kk, päivätyö, ei ikälisiä tai muita ja vasta puoli vuotta sitten valmistuin. Todella mukavaa työtä, ei sosionomiksi palkan takia opiskella vaan ihmisten 😊 mutta kyllä tällä palkalla hyvin pärjää.
Uppista! Itse olen uunnitellut sosionomiopintoja, mutta näitä palkkatietoja lukiessa alkaa haaveet kaatua. Kannattaako, olen 42-vuotias lähihoitaja ja tämänhetkinen palkka 2100e... (päivätyö)
peruspalkka 3000 e. Työkokemus 6 vuotta.