Mistä tämä jättivauvailmiö johtuu? Yleensä vauvan koko riippuu myös äidin koosta.
Ihan ihmeellistä. Ennen normaalipaino oli jotain 3250 grammaa.
Kommentit (49)
Olin itsekin syntyessäni 3200g, vaikka synnyin rv 35.
Lihavaa musta ei kyllä saa millään. Ennen lapsia olin nipin napin normaalipainoinen. Nyt painoa pari kiloa enemmän kuin ennen lapsia. Sokerit ok kokoajan ja lapset aivan normaalipainoisia.
Saman kokoisia synnytti äitinikin aikanaan, minä itse tosin keskosena vain vähän yli 2-kiloinen.
Mutta meillä lapset oli syntyessään siinä 4kg paikkeilla kaikki. Itse olen ollut syntyessäni 3200gr keskonen.
Pojilla on pituusennuste yli 190. 12v on 172cm ja 14v 178cm muistaakseni. Ihan sentin päälle en ole varma, ovatko kasvaneet jo yli tuosta.
Joten kaipa heidän on täytynyt isoja olla jo syntyessään, koska heistä on tulossa isoja miehiä.
Rintojen koko naisilla suurentunut, kengännumero kasvanut teinityöillä...
Eiköhän se johdu ravinnosta. Toki helppo energiansaanti aiheuttaa lihavuutta, mutta hyvä ja monipuolinen ravinto kasvattaa myös keskipituutta jollain aikavälillä.
Niitä saa niin paljon jokapaikasta nykyään. Toki niitä tarvii, mutta liika on liikaa.
Kerkeäähän ne kasvaa isommiksi, jos ovat pidempää kohdussa. Aina ei kyllä vauvan pituus ja syntymäpaino ennusta tulevaa kokoa.
Meidän hitaiten kasvava lapsi oli syntyessään isoin ja nopeiten kasvanut lapsi pienin, vaikka oli reilusti yliaikainen.
syntyessämme 4-kiloisia silloin 60-luvulla. Minun äitini oli 160 cm pitkä ja hoikka, miehen äiti nippa nappa 150 cm ja hoikka myös. Liikuntaa riitti molemmilla raskausaikana, kun kodeissa ei ollut muuta mukavuutta kuin sähkövalo. Pyykinpesu käsin on raskasta puuhaa.
Tiesin siis etukäteen, että isoja vauvoja tulee. Kumpikin poika oli 55 cm pitkä, esikoinen oli vähän vajaa 5 kg ja kuopus yli 5,3 kg. Sen lisäksi kumpikin syntyi kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen.
Ekassa raskaudessa minulle tehtiin sokerirasitus kerran, jälkimmäisessä peräti kolmesti. Kertaakaan ei sokereissa ollut häikkää. Kummassakin synnytyksessä on porukalla ihmetelty isoa istukkaa ja paksua napanuoraa. Ilmeisesti ravinto kulki hyvin.
Kumpikin oli isokokoinen parin vuoden ikään asti, mutta sen jälkeen ovat kasvaneet kuten keskivertolapset.
Kuopus 4600. Vaatekoko ennen ensimmäistä 40, Toista kun aloin odottamaan vastaava oli 38:) Ja normaalipainoinen olin, olo oli kyllä odotuksen lopulla HIRVEÄ!