Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tämä jättivauvailmiö johtuu? Yleensä vauvan koko riippuu myös äidin koosta.

Vierailija
06.02.2011 |

Ihan ihmeellistä. Ennen normaalipaino oli jotain 3250 grammaa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä väitän, että isän syntymäkoolla on myös merkitystä.

Vierailija
22/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen. Äitini on pitkä ja normaalipainoinen. Siskoni syntyi pari viikkoa etuajassa ja painoi 3,5 kg. Äitini oli häntä odottaessan hoikemmassa kunnossa, kuin minua odottaessaan. Olemme syntyneet 70-luvulla.

Omat lapseni ovat olleet 3 kg, 3,3 kg ja 3,7 kg ja syntyneet reilun viikon lasketun ajan jälkeen. Olen normaalipainoinen ja pitkä, mutta ottanut jokaisena raskausaikana lähemmäs 20 lisäkiloa. Olen ihmetellyt, miksi lapseni ovat olleet noinkin kevyitä syntyessään, vaikka minä en ole mikään pieni, vaikka en lihavakaan. Hiilareita olen syönyt raskausaikana ihan vapautuneesti, vaikka muuten olen niiden määrää välillä tarkkaillutkin.

Siskollani on yksi lapsi, joka oli lähemmäs nelikiloinen. Siskoni on aina ollut hyvin hoikka eikä paisunut raskausaikanakaan samaan malliin kuin minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi hoikka, muotitietoinen nuorehko nainen. Syö terveellisesti, hyvin tarkka syömisistään. Samoin hoikan siskoni lapset oli 4,2 ja 4,4 kg, ylipainoisen isosiskoni lapsi painoi 3,3 kg. Itse olen normaalipainoinen ja lapseni painoi 4 kg tasan. Itse olen painanut 4,5kg, äitini oli hiukan ylipainoinen kun synnyin.

Vierailija
24/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 60 kiloinen, pituus 170cm, Lapset 3.7 kg, 4.5 kg ja 3.5 kg. Mistä lie ero tuohon keskimmäiseen :P

Vierailija
25/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 3950g

- 4150g

- 4500g

Ei häikkää sokereissa minulla tai vauvoilla. Toiset tekee isoja vauvoja.

Vierailija
26/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa mutu- tai yleistyspalstaksi. Miten ihmeessä ap ajattelee, että kaikki yli 3,2 kg vauvat ovat lihavia?

Osa vajaa 4 kiloisista on hoikkia, kun ovat lisäksi toosi pitkiä syntyessään. Kaikki mukeloni olivat 3,5 - 4 kg ja hoikkia, ei makkaraa ei mitään missään. 2 syntyi viikolla 38 ja vain yksi ennäti la:aan. Eli mielestäni teoria siitä, että ennen synntyttiin varhemmin ei aina sitä painoakaan selitä.

Ap hyvä, joidenkin vauvat ovat isoja, ts. pitkiä ihan terveellä tavalla. Ei siksi, että äiti mussuttaa sokeria päivät pitkät.

Vierailija
27/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan samaan aikaan, kun minä 165 60 synnytin 4640g 56cm poika vauvan

Vierailija
28/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut kolme lasta, joista nuorimmat syntyivät 2 viikkoa yliaikaisina:

1. 3700 g

2. 4250 g

3. 4100 g

Koska olen saanut kyllästymiseen asti kuunnella kauhistelua lasteni (varsinkin nuorempien 42+ viikoilla syntyneiden) syntymäpainosta, haluaisinkin teiltä kysyä, ovatko lapseni todella olleet niin järkyttävän isokokoisia teidänkin mielestänne?

Vierailija
29/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut kolme lasta, joista nuorimmat syntyivät 2 viikkoa yliaikaisina: 1. 3700 g 2. 4250 g 3. 4100 g Koska olen saanut kyllästymiseen asti kuunnella kauhistelua lasteni (varsinkin nuorempien 42+ viikoilla syntyneiden) syntymäpainosta, haluaisinkin teiltä kysyä, ovatko lapseni todella olleet niin järkyttävän isokokoisia teidänkin mielestänne?

Omat pojat 40+3 3900 ja 41+5 4200...

Minun ymmärtääkseni sokeri ei tee pituuskasvua, se on geeneistä kiinni. Sen sijaan "lihava" vauva voi (mutta ei välttämättä) johtua liian korkeasta äidin verensokerista.

Sen sijaan jos äidin insulinin tuotanto toimii hyvin, makea ei kasvata vauvaa normaalia enempää, koska verensokeri ei nouse kohtuuttoman korkeaksi. Toisaalta raskausdiabeetikoilla normaali syöminenkin nostaa verensokeria, kun korjausmekanismi on rikki.

Vierailija
30/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli 3000g ja 50cm, ei sokerivauva.

Kuopus oli 4480g ja 53cm, sokerivauva.

Minä 154cm ja 48kg..

Vierailija
31/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäisi kaikkien raskaana olijoidenkin nykyään karpata, ettei lapsista tulisi lihavia? Hirveää hysteriaa, suorastaan uskonnollista paatosta.

On totta, että raskausdiabeteksen vuoksi syntyy isoja vauvoja, mutta "hiilareiden" (ai että inhoan tuota sanaa) mässyttäminen saati normaali syöminen ei automaattisesti merkitse, että lapsesta tulee iso.

Vierailija
32/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin sä et periaatteessa saa syömällä vauvan kokoa kasvatettua. Eli pitää olla raskausdiabetes ja sitä kautta heikentynyt haiman tuotanto, että äidin syömiset vaikuttaa vauvan kokoon. Ja nykyäänhän aika hyvin saadaan nuo raskausdiabeetikot narautettua kun niitä seulotaan tarkemmin.

Omista lapsista eka syntyi 39+3 ja kokoa oli 3440g ja toinen syntyi 40+4 4050g. Jos toinen olisi syntynyt samoilla viikoilla kuin esikoinen, niin koko olisi ollut lähempänän esikoisen kokoa. Että kyllä se koko riippuu siitäkin syntyykö lapsi millä viikoilla.

Vierailija
33/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin sä et periaatteessa saa syömällä vauvan kokoa kasvatettua. Eli pitää olla raskausdiabetes ja sitä kautta heikentynyt haiman tuotanto, että äidin syömiset vaikuttaa vauvan kokoon. Ja nykyäänhän aika hyvin saadaan nuo raskausdiabeetikot narautettua kun niitä seulotaan tarkemmin.

Omista lapsista eka syntyi 39+3 ja kokoa oli 3440g ja toinen syntyi 40+4 4050g. Jos toinen olisi syntynyt samoilla viikoilla kuin esikoinen, niin koko olisi ollut lähempänän esikoisen kokoa. Että kyllä se koko riippuu siitäkin syntyykö lapsi millä viikoilla.

Vierailija
34/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuollainen melko normaalikokoinen (168cm ja 70-75kg)enkä ole kertaakaan jäänyt missään seulassa kiinni. Kaksi lapsista on ollut viisikiloisia ja yksi vähän vajaa. Lääkärit sanoo, että "kyllä sulla siellä jotain vikaa on". On haettu vikaa joo, mutta ei ole löytynyt.

En väitä olevani laiha, mutta en nyt mikään ihan tankkikaan ja syön aika rehellistä ruokaa. Nuo kilot on saatu enemmän rasvalla kuin sokerilla. Moni kaveri on paljon minua isompi + syö jatkuvasti makeaa, ja ovat saaneet ihan pikkiriikkisiä vauvoja.

Joten väitän, että ei ne tiedä, mistä lapsen koko lopulta johtuu. Yksi lääkärikin sanoi, ettei sitä kukaan tiedä ja veikkasi, että geenit ja istukan toiminta on olennaisia.

Vierailija
35/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitien liiasta hiilareitten ja syönnistä johtuu se

Miksi tutut tosi isot äidit saa pieniä vauvoja ja minä (normaalihko) saan niitä jättivauvoja???

Vierailija
36/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten on mahdollista että sama äiti synnyttää 3000g-5000g väliltä vauvoja?

Vierailija
37/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni (tyttö) syntyi rv.40+0: 3280g ja 50cm. Itse olen 166cm ja painoin viimeisilläni 160kg :)

Kuopukseni (poika) syntyi rv.40+3: 3850g ja 51cm. Itse painoin silloin viimeisilläni 110kg.

Molemmissa lievä, ruokavaliohoitoinen raskausdiabetes..

Olen kanssa ihmetellyt monien äitien "suuria" vauvoja, koska omani ovat olleet niin "pieniä" (=normaaleja), vaikka oma painoni oli niin korkea ja lisäksi raskausdiabetes..

Vierailija
38/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun syntymämittani ovat olleet 3150g ja 48cm eli pienehkö tosiaan olin..

Vierailija
39/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut kolme lasta, joista nuorimmat syntyivät 2 viikkoa yliaikaisina:

1. 3700 g

2. 4250 g

3. 4100 g

Koska olen saanut kyllästymiseen asti kuunnella kauhistelua lasteni (varsinkin nuorempien 42+ viikoilla syntyneiden) syntymäpainosta, haluaisinkin teiltä kysyä, ovatko lapseni todella olleet niin järkyttävän isokokoisia teidänkin mielestänne?

Minulla suunnilleen samankokoiset lapset:

1: 3550 g rv. 41+4

2: 4170 g rv 40+0

3: 4100 g rv 42+1

Tietysti näitäkin kauhistellaan. Meidän suvussa vauvat ovat isoja. Jos lasken omani, äitini ja äidinäitini lapset, niin 10 vauvasta 8 on ollut yli 4 kg. Emme ole mitään jättejä vaan keskimittaisia tai lyhyitä. Äitini ja äidinäitini kolmonen on ollut yli 4,5 kg, joten pelkäsin omanikin olevan. Kun huokailin noita jättivauvojamme, kätilö sanoi minulle, että joissakin suvuissa vaan syntyy isoja vauvoja ja sanoi isojen olevan monesti hieman valmiimpia elämään. Jotakin lohtua sentään. Tuo 4100 g on muuten raskausviikkoihin nähden lähes normaalipainoinen poika.

Äidillenin muuten tehtiin sokerirasituskoe tuon 4,5 kg jötkäleen jälkeen, mutta ei siinä mitään ollut. Itsekin vaadin testiä kolmosta odottaessa, mutta siitä tuli "huippuarvot", vaikka olin kolmosta odottaessani ylipainoinen.

Vierailija
40/49 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

painolla 3300g

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme