Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka ei halua naimisiin, lapsia ja sitä perus pakettia?

Vierailija
23.05.2022 |

Onko muita kaltaisiani? En halua lapsia, olen plus kolmekymmentä, en ole koskaan halunnut lapsia, en halua naimisiin enkä velkataloa. En ole edes parisuhteessa, koen että parisuhteet on tylsää nyhjöttämistä ja mikä parasta, että sinkkuna ei tarvitse miettiä, että pettääkö toinen. Jotenkin tuntuu, että tämä yhteiskunta kuitenkin kokoajan tuputtaa parisuhteen tärkeyttä ja sinkkuuden olevan välivaihe, joka on loukkaavaa. Ei parisuhde ole kansalaisvelvollisuus. Olen huomannut, että monen kaverin parisuhde on vain pintaliitoa ja kulissia. Ei kiitos. Olen ollut aikaisemmin avoliitossa ja se oli yhtä myrskyä, valehtelua, pettämistä ja todella tylsää nyhjöttämistä. Olen anona, koska ryhmässä tuttuja. Onko muita plus kolmekymppisiä, jotka kokee näin eikä halua perhettä? Eikö tavallinen, aikuinen parisuhde riitä, kun moni mies on heti rakentamassa omakotitaloa ja menossa avoliittoon?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut naimisiin, enkä myöskään perustaa perhettä. Tämän asian tiesin jo pienestä pitäen.

Parisuhteessa olen ollut muutaman kerran, se riitti mulle.

En halua menettää tätä vapautta, joka mulla on. Olen muutenkin aika erakkomainen luonne. N43

Vierailija
2/16 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole myöskään koskaan halunnut sitä ns peruspakettia. Olen hyvin tyytyväinen, että päätin elää omannäköistä elämää. Oli jo nuorena tunne, että perhe-elämä ei tunnu omalta jutulta. Nautin rauhallisesta ja seesteisestä arjesta eikä perheen perustaminen ole koskaan tuntunut houkuttelevalta. Se ei olisi tehnyt minusta onnellista eikä elämään tyytyväistä ihmistä.

Tämä olemisen vapaus on se mistä en ole valmis luopumaan. Esim töiden jälkeen ja viikonloppuisin voin olla tekemättä mitään, jos siltä tuntuu. Mikä onkaan ihanampaa!

En ole edes miestä huolinut saman katon alle. Enkä huoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meitä kokoajan enenevissä määrin. 

Itse olen kyllä avoliitossa, mutta lapsia tai omistusasuntoa ei hankita. Ei kiinnosta kumpaakaan. Lisäksi toki tietoisuus liikakansoituksesta tekee lapsettomuuspäätöksestä periaatteellisen.

Vierailija
4/16 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin tahtoisin, ei lapsia eikä talovelkaa.

Vierailija
5/16 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on. Vaikka kuinka paljon. Et kai oikeasti luullut muuta?

Vierailija
6/16 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmässä??? Olet copypastennut tuon.

Vierailija
7/16 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi +30 N vela sinkku. Suhteista samankaltaisia kokemuksia että useimmat jotka oikeesti kestävät ovat joko liimattu lapsilla tai sitten riittää kun vaan on joku kenen kanssa tuijottaa netflixiä. Itseä ei kiinnosta kumpikaan, joten koen sinkkuuden mielenkiintoisempana ja vähemmän elämää rajoittavana, vaikken siis ole myöskään aktiivisesti kiinnostunut irtosuhteistakaan. Ei jaksa enää rakentaa jotain mikä ei suurella todennäköisyydellä kestä ja jälkiä korjaillaan sitten kauan, kun hyvä on näinkin. Samoin korpeaa se tuputus ja hoputus kuin kyseessä tosiaan olisi joku välivaihe, vaikeaa pysyä joskus kohteliaana tuon näkemyksen omaaville

Vierailija
8/16 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua lapsia. Edellisen parisuhteen päätyttyä en halunnut edes uutta parisuhdetta. Kohtalo päätti toisin, ja nyt olen naimisissa. Mutta asumme mieheni kanssa omissa asunnoissa, mikä on ideaalitilanne meille. Olemme itsenäisiä, ja tarvitsemme paljon omaa rauhaa. Kaikille tämä ei tietenkään sovi, mutta meille tilanne on juuri passeli.

Vierailija
9/16 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole myöskään koskaan halunnut sitä ns peruspakettia. Olen hyvin tyytyväinen, että päätin elää omannäköistä elämää. Oli jo nuorena tunne, että perhe-elämä ei tunnu omalta jutulta. Nautin rauhallisesta ja seesteisestä arjesta eikä perheen perustaminen ole koskaan tuntunut houkuttelevalta. Se ei olisi tehnyt minusta onnellista eikä elämään tyytyväistä ihmistä.

Tämä olemisen vapaus on se mistä en ole valmis luopumaan. Esim töiden jälkeen ja viikonloppuisin voin olla tekemättä mitään, jos siltä tuntuu. Mikä onkaan ihanampaa!

En ole edes miestä huolinut saman katon alle. Enkä huoli.

Olisinpa itse yhtä rohkea, mutta tuntuu, että yhteiskunta asettaa liikaa paineita perheen perustamiselle. Olen myös korvia myöden ihastunut mieheen, joka haluaa lapsia mutta minä en halua, vaikka en halua menettää miestäkään. 

Joskus nuoruudessani jopa muutin miehen kanssa yhteen vaikka en olisi halunnut, en vain osannut sanoa ei.

Vierailija
10/16 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi vela sinkku ilmottautuu. Myös vapaaehtoisesti parisuhteeton.

Minä tiesin jo 9-vuotiaana etten koskaan halua lapsia enkä miestä. Sen olen silloin vanhemmilleni ilmoittanut, eikä se ole vuosien saatossa miksikään muuttunut.

Nuorempana jonkin verran tapailin miehiä mutta koskaan se ei oikein napannut. Kaikki jäi sellaiseski laimeaksi ja kyllästyin nopeasti. Jossain vaiheessa sitten jätin senkin ja aloin elää itselleni.

Olen valtavan tyytyväinen ja vielä tyytyväisempi kun katselen ja kuuntelen ja luen mm. täältä sitä parisuhteen "onnea".  Elämä on ehdottomasti hyvää näin.

Vierailija
11/16 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillua saa sinkkunakin, joten naista ei moderni mies tarvitse mihinkään. Mies25

Vierailija
12/16 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin yksi +30 N vela sinkku. Suhteista samankaltaisia kokemuksia että useimmat jotka oikeesti kestävät ovat joko liimattu lapsilla tai sitten riittää kun vaan on joku kenen kanssa tuijottaa netflixiä. Itseä ei kiinnosta kumpikaan, joten koen sinkkuuden mielenkiintoisempana ja vähemmän elämää rajoittavana, vaikken siis ole myöskään aktiivisesti kiinnostunut irtosuhteistakaan. Ei jaksa enää rakentaa jotain mikä ei suurella todennäköisyydellä kestä ja jälkiä korjaillaan sitten kauan, kun hyvä on näinkin. Samoin korpeaa se tuputus ja hoputus kuin kyseessä tosiaan olisi joku välivaihe, vaikeaa pysyä joskus kohteliaana tuon näkemyksen omaaville

Mitä vikaa siinä on, että jonkun kanssa katsoo netflixiä? Kai sitä mielummin jonkun kanssa katsoo, kuin yksin?

Vierailija
13/16 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivoisin meneväni naimisiin, mutta vain ainoastaan just oikean miehen eikä vähän sinne päin kanssa. Olen ollut sinkku kohta 20 vuotta eli silleen mikään pakkopaniikki ei ole. En ole koskaan ollut vakavassa parisuhteessa, nuoruuden suhteet olivat just tuommosta päälleliimattua plaahta. Tosin niin tuntuvat olevan 9/10 aikuisten suhteetkin.

Lapsia en ole halunnut, olen syntynyt lapsettomaksi. Tiesin 6-vuotiaana etten halua lapsia. Taloa en halua ostaa, jos en tyyliin voita lotossa ja voin ostaa sen heti ilman velkavankeutta ja säätämistä, että miten tämän saa myytyä, jos tuleekin toive tai pakottava turva muuttaa.

Töitäkin teen osa-aikaisena.

Vierailija
14/16 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa siinä on, että jonkun kanssa katsoo netflixiä? Kai sitä mielummin jonkun kanssa katsoo, kuin yksin?

No tietylle ihmisryhmälle se just passaakin, mut mulle ei riitä jos/kun se suhde aikanaan jämähtää sille tasolle. Keksin kymmeniä parempia ajankäyttökohteita kuin sellainen pelkkä nysvääminen, juuttumatta enempää juuri siihen netflixiin, mutta suhteessa ollessa on jotenkin vaikeaa jättää toistakaan yksin nysväämään, joten tykkään vaan enemmän mieluummin puuhailla vaikka omiani ja panostaa kavereihin ja muihin läheisiin yms. Etenkin mustasukkaisuus aiheuttaa vaikeuksia pitää kiinni omasta elämästä suhteessa ollessa, joten mieluummin en ota edes riskiä, joku aiemmin mainittu omat kämpät tyyppinen ratkaisu sen sijaan voisikin toimia.

Vierailija
15/16 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ole koko maailmassa ketään muuta, olet täysin uniikki lumihiutale.

Tietysti jos olisit esimerkiksi lukutaitoinen, voisit katsoa vaikkapa googlesta, kuinka moni elää nykyään yhden hengen taloudessa, kuinka moni on avioliitossa, kuinka monella on lapsia jne. ja tehdä näistä tiedoista joitakin johtopäätöksiä. Mutta se lienee sinulle liian vaativaa.

Vierailija
16/16 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään halua lapsia. Edellisen parisuhteen päätyttyä en halunnut edes uutta parisuhdetta. Kohtalo päätti toisin, ja nyt olen naimisissa. Mutta asumme mieheni kanssa omissa asunnoissa, mikä on ideaalitilanne meille. Olemme itsenäisiä, ja tarvitsemme paljon omaa rauhaa. Kaikille tämä ei tietenkään sovi, mutta meille tilanne on juuri passeli.

Vaikka minulla ei ole parisuhdetta, enkä koe olevani kovin parisuhde ihminen koska kyllästyn nopeasti mutta jos olisin naimisissa niin ehdottomasti pitäisi asua saman katon alla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan