Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 58 kg/165 cm oleva äiti laihduttaa?

Vierailija
06.02.2011 |

Kertokaa mulle mikä voi olla syynä?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 50 kiloa ja olen tuon pituinen. Tarkoitan, että normaalipainoni siksi, että se on tuo 50 kiloa ollut koko aikuisikäni (paitsi raskaudet) ja pysyy siinä normaalisyömisellä ja sillä, ettei tarvitse ajatella syömistä juurikaan. Syön toki terveellisesti ja harrastan liikuntaa. Paino on myös palautunut tuohon 50 kiloon alle kuukaudessa synnytysten jälkeen. Mulla on myös kaikki arvot normaalit, lihaskunto hyvä jne.

Eli jos mulla olisi tässä 8 kiloa läskiä lisäksi, niin mulla olisi todennäköisesti kauhea läskimaha ja näyttäisin ihan raskaana olevalta, kuten eräskin samankokoinen, lihonut kaverini. Todellakin laihduttaisin siinä tapauksessa. Inhottavaa, kun vaatteet kiristävät mahan kohdalta.

Mutta jos joku on tuon painoisena kiinteä eikä ole läskimahaa, niin ei tietenkään syytä laihduttaa.

Vierailija
62/84 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 163/60. Olen painanut yleensä n. 57, mutta viimeisen vuoden aikana on tulllut nuo muutamat kilot. Olen jo viisikymppinen ja ollut naimisissa nykyisen mieheni kanssa kolme vuotta. Juurikin tuon avioliiton aikana olen lihonut nuo muutamat kilot. Ne inhottavat itseäsni: reidst ovat paksut, mahasta puhumattakaan. En haluaisi miehen näkevän minua alasti. Olemattomat nahkarinnat pömppömahaan lisättynä olen aika järkky näky. Mies rakastaa minua valtavasti, mutta hän sanoi yhtenä päivänä, etten ole oikein "rantakunnossa". Se sattui, mutta oikeassahan hän oli. En halua itsekään painaa näin paljoa. Juuri nyt on jalka paketissa ja aion heti aloittaa laihiksen kun pääsen kepeistä ja voin liikkua normaalisti. Tiedän, että tässä iässä laihdutus on todella vaikeaa, olenhan sitä yrittänyt jo kauan.

Mutta minun normaalipainon sisällä tapahtuvan laihdutukseni syys on kaikessa karuudessaan miehen sanat. En halua näyttää pahalta hänen silmissään, koska hän nai hoikan naisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaa ja oikea ruokavalio.

Vierailija
64/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun entiset mitat. Nyt + 6kg. Ja juur helmikuun 1. pvä alkoi elämän 1. laihis.

Monet sanoo, että olen hoikka, mutta itse tunnen olevani juuri sen muutaman kilon liian pehmoinen, tunteakseni oloni hyväksi.

Joten ehkä siksi?

Vierailija
65/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tiesit että laihdutan? Mittani ovat täsmälleen nuo. Haluan eroon isosta vatsasta ja pienestä kaksoisleuasta.

Vierailija
66/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinteyttää ja muokata kroppaansa kuin vaan laihduttaa.

Mitat kun kuitenkin vaikuttavat olevan ihan ok mutta näkemättä paha sanoa olisko tosiaan tarvetta kiinteyttää.

Vierailija
67/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako ne sun elämää?

luuletko että olet onnellisempi alipainoisena?

Toivottavasti et kerro lapsillesi toiveistasi.

Vierailija
68/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että olin lihonut niihin mittoihin ja vaatteet puristi. Oli mukavampaa pudottaa muutama kilo kuin uusia vaatekaapin sisältö. Ne lisäkilot ei olleet tulleet tasaisesti vaan vyötärölle ja pömpöksi vatsalle. Laihdutin neljä kiloa ja mahduin taas omiin vaatteisiini. En kylläkään kertonut laihdutuksestani, eikä kukaan sitä tainnut huomatakaan (ei ainakaan sanonut ääneen), mutta olo on kivempi kun housut ei enää purista.

Vierailija
69/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olin elämäni 40 ekaa vuotta alipainoinen, ja olin nätimpi kuin nyt normaalipainoisena. Lisäksi vyötärölihavuus on epäterveellistä. Ja laihdutan myös mieheni ja 8-v. lapseni toiveesta, heistä iso vatsani on ruma. Lisäksi mun luullaan usein olevan raskaana, se ei ole mukavaa. Tavoitepainoni on 56 kg. Vähennän herkkuja, eli syön terveellisemmin. t.nro 3. ps. En kaipaa ulkopuolisten neuvoja tässä asiassa.

Vierailija
70/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin edellä. Miks ne kilot tulee ahaan, eikä vaikka sitten edes tisseihin.. xD

Vierailija
71/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevennän ruokavaliota, juuri samoista syistä kuin aiempi. Pari uutta kiloa vyötäröllä saa olon epämukavaksi ja housut puristamaan, neuletakit ei mene nätisti kiinni. Helppoa pudottaa se pari kiloa jättämällä herkut vähemmälle.

Vierailija
72/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassa mitään mystistä "kiinteytymistä" tai kropan "muokkaamista" ilman laihtumista eli rasvaprosentin pienenemistä. Jos siis puhutaan siitä, mitä naiset yleensä kiinteytymisellä tarkoittavat, eikä lihasten voimakkaasta kasvattamisesta, joka taas vaatii sitä että bodaamisen ohella syö enemmän kuin kuluttaa.

Uskon, että tämä kyseinen nainen haluaa nimenomaan muokata vartaloaan. Monella laihallakin on esim pömppömaha tai selluliittia.

Hänellä on oikeus tehdä vartalostaan sellainen kuin parhaaksi katsoo. Hienoa, että on olemassa viitseliäitä ihmisiä. Se ei tarkoita, että kaikkien samoissa mitoissa olevien pitäisi alkaa laihduttaa. Juuri tämän uskon olevan syynä aloitukseen ("kun se laihduttaa, tarkoittaako se, että mä olen läski?")

Vierailija
73/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyä hoikkana ja omasta mielestään nätimpänä & hyvinvoivana. Eikö se tyytyväisyys omaan kehoonsa olekaan sallittua kuin lihaville?

Vierailija
74/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan painanut noin paljon.

En edes raskaana ja olen 2cm pitempi, eli 167cm.

Normaalisti painan 47kg.

Vierailija
75/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyä hoikkana ja omasta mielestään nätimpänä & hyvinvoivana. Eikö se tyytyväisyys omaan kehoonsa olekaan sallittua kuin lihaville?

Ylipainon riskit ovat kyllä kaikkien tiedossa ja niitä kauhistellaan suureen ääneen, mutta alipaino on ihmiselle ihan yhtä haitallista. Ei siinä BMI-haitarissa turhaan ole sitä alarajaa...Ja varsinkin tuo laihdutuksen opettaminen lapsille on sanoinkuvaamattoman sairasta.

Vierailija
76/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin tuo laihdutuksen opettaminen lapsille on sanoinkuvaamattoman sairasta.

Tämä minun eli ap:n pointti.

Ihan kamalan mallin antaa omille tyttärilleen kun rupeaa normaalipainoisena laihduttamaan. Ei hyväksy itseään normaalipainoisena, tuskin hyväksyy lapsiaankaan sitten. Tai ainakin siltä lapsista tulee tuntumaan.

Vierailija
77/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alipaino on ihmiselle ihan yhtä haitallista. Ei siinä BMI-haitarissa turhaan ole sitä alarajaa...Ja varsinkin tuo laihdutuksen opettaminen lapsille on sanoinkuvaamattoman sairasta.

äiti, mitoissa 166/ 54 laihdutan koska haluan näyttää paremmalta. Minulla on oikeus näyttää siltä kuin haluan ja painaa sen verran kuin haluan. Minä haluan olla laiha, mutta alipainoinen en ole. Enkä ole sitä edes tavoitepainossani, joka on 52 kiloa.

En myöskään opeta lapsille laihduttamista vaan terveitä elämäntapoja.

Syön normaalisti, kehonkuvani ei ole vääristynyt ja ammattini ansiosta olen hyvin perehtynyt myös syömishäiriöihin ja niiden syihin. En ole ongelmainen enkä ole ongelmia lapsillenikaan aiheuttamassa.

Vierailija
78/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset muka tietää äidin (tai isän) laihduttavan, jos tämä ei sitä lapsille kerro? Yleensähän laihduttaja syö ihan normaalisti kuitenkin, vain vähemmän ja jättää herkut pois? Miksi siitä lapsille pitäisi mitään sanoa, tai selittää mitään laihduttamisesta?

Vierailija
79/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut niiden 40 alipainoisen vuoden aikana minkäänlaisia terveysongelmia. Ja se, että opettaa lapsille herkkujen syönnin säätelemistä, ei ole sairasta.

Vierailija
80/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mulla ole isoa vatsaa eikä kaksoisleukaa.