Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi 58 kg/165 cm oleva äiti laihduttaa?

Vierailija
06.02.2011 |

Kertokaa mulle mikä voi olla syynä?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mulla ole isoa vatsaa eikä kaksoisleukaa.

Mulla sama paino, mutta pituus 180 cm ja mullakin on ihraa. Ja kyllä, laihdutan! tavoitteena 66 kg, joka oli ennen muksuja.

Vierailija
42/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla mitään yleisiä syitä, vaan vain henkilökohtaisia. Villi veikkaus voi olla, että hän tuntee olevansa enemmän oma itsensä hoikempana. Viisainta on varmaan kysyä häneltä itseltään.

En muuten näe että äitiys vaikuttaa tähän painoasiaan ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos äidin laihdutus= lisättyä liikuntaa ja herkkujen vähentämistä.

Minä painoin ennen 54, lihoin 4 kg=1 vaatekoko minulla kun en katsonut mitä söin. Omat vaatteet eivät enää meinanneet mennä päälle ja totesin että parasta katkaista tämä nyt heti eikä vasta 20 kilon jälkeen. Vähensin pullan yms. syöntiä ja aloin käydä pari kertaa viikossa lenkillä ja välillä teen muutakin (esim. jumppaan kotona tai käyn uimassa). Laihduin takaisin 54 kiloon (enkä ole BMI:n mukaan alipainoinen) ja siinä olen pysynyt koska olen pitänyt huolen etten vedä joka päivä mitä sattuu. En tarkkaile neuroottisesti mitä syön, eli herkuttelen kyllä, pidän vain määrät pienempinä kuin silloin kun aloin lihoa. Kylläpäs olen kauhea.

Kun lapsenne kuolevat anoreksiaan, niin voitte miettää kannattiko "parin kilon pudotus".

Vierailija
44/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi hyvää varmaan mennä sinne lenkille edes tuulettamaan ajatuksia. Minä olen 165/51, en ollenkaan sairaalloisen laiha, ihan sopiva ja muotojakin löytyy. Se on kyllä "jännä juttu", miten ihmiset ovat erilaisia.

Kun lapsenne kuolevat anoreksiaan, niin voitte miettää kannattiko "parin kilon pudotus".

Vierailija
45/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laihdutan myös mieheni ja 8-v. lapseni toiveesta, heistä iso vatsani on ruma.

normaalipainoinen laihduttaa koska mies ja lapsi sanovat rumaksi !?!? ei jeessus ootko muslimi? toivottavasti lapsesi ja miehesi eivät sanele muillekin mielipiteitään näiden rumista vatsoista. ja he ovat luultavasti itse erittäin timmejä, juuri normaali- ja alipainon rajoilla.

Vierailija
46/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis eka kappale oli lainaus aikasemmasta viestistä

Vierailija
47/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 58 kg/165 cm oleva äiti laihduttaa? Kertokaa mulle mikä voi olla syynä?

Kyllä noista mitoista muutaman kilon kestää tiputtaa. Itse olen saman pituinen mutta viitisen kiloa kevyempi enkä ollenkaan liian laiha. Ei se laihduttaminen aina tarkoita, että pitää vähintään 10 kg lähteä.

Sitä en ihan ymmärrä, miten tuo äitiys tähän asiaan liittyy, joten sitä voisi ap tarkentaa. Pitääkö naisen olla pullukka ollakseen hyvä äiti?

onko pullukka vai ei. Pitäisi tietää kaikki rasvaprosentit, lihasmassaprosentit yms.

Se, että että sinä olet noissa kiloissa pullukan näköinen ei tarkoita sitä, että kaikki muutkin olisi.

P.s. Läski painaa vähemmän, kuin lihas. Ihan vaan, jos ette tienneet.

Vierailija
48/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä lapset edes tiedä että "laihdutan", miksi siitä lapsille kertoisin?? Ei siitä mitään nueroa tarvi tehdä että äiti ei kahvilassa otakaan kakkua latten kanssa tai kotona napsi keksejä.

Vierailija
49/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tiputtaa ainakin kolme-neljä kiloa, mutta kahteenkin olisin tyytyväinen. Haluan eroon isosta vatsastani (vy 81 cm).

Vierailija
50/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kesällä oli vielä 55,5 ja ennen kahta lasta 53.

Toisaalta en haluis laihduttaa mut toisaalta mahaa pitäs saada pienemmäksi mut sit rinnoista ne kilot lähtis ensin..en kyl viihdy nahassani,pari kiloo pois ja tuntuis kevyemmältä.

Vierailija
51/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka niin monet hoikat/normaalipainoiset ovat tyytymättömiä kehoihinsa.

Onko naisten kehonkuvat vääristyneitä vai onko nykyään pakko haluta aina jotain mitä ei voi helposti saavuttaa?

Miksei kukaan voi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on? (normaalipainoiset siis)

Vierailija
52/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kesällä oli vielä 55,5 ja ennen kahta lasta 53.

Toisaalta en haluis laihduttaa mut toisaalta mahaa pitäs saada pienemmäksi mut sit rinnoista ne kilot lähtis ensin..en kyl viihdy nahassani,pari kiloo pois ja tuntuis kevyemmältä.

Miksi sun pitäis saada maha pienemmäksi? Miksi mahan pitäis olla tosi pieni?

Vierailija
53/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku punkero jolla ei riitä tahdonvoimaa vastustaa keksien mussuttamista täällä huutelee anoreksiajuttuja?? Järkevä vanhempi EI puhu laihdutusjuttuja lastensa aikana eikä järkevä laihduttaminen muutenkaan ole sellaista, että sitä sivullinen huomaisi.

PS. Minä olen aika tismalleen 58/165 mutta luustolihasprosenttini huomattavan korkea eli minua voisi helposti luulla 10 kg kevyemmäksi. En laihduta mutten kyllä tähän yhtään kiloa halua lisääkään.

Vierailija
54/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naisten kehonkuvat vääristyneitä vai onko nykyään pakko haluta aina jotain mitä ei voi helposti saavuttaa?

Miksei kukaan voi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on? (normaalipainoiset siis)

0-koko on standardi, tiedosti sen tai ei.

Vierailija
55/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muokata sitä siis ilman laihdutuskuuria. Esim. erilaiset jumpat, uinti, pyöräily, hiihto, kävely, tanssi

olemassa mitään mystistä "kiinteytymistä" tai kropan "muokkaamista" ilman laihtumista eli rasvaprosentin pienenemistä. Jos siis puhutaan siitä, mitä naiset yleensä kiinteytymisellä tarkoittavat, eikä lihasten voimakkaasta kasvattamisesta, joka taas vaatii sitä että bodaamisen ohella syö enemmän kuin kuluttaa. Uskon, että tämä kyseinen nainen haluaa nimenomaan muokata vartaloaan. Monella laihallakin on esim pömppömaha tai selluliittia. Hänellä on oikeus tehdä vartalostaan sellainen kuin parhaaksi katsoo. Hienoa, että on olemassa viitseliäitä ihmisiä. Se ei tarkoita, että kaikkien samoissa mitoissa olevien pitäisi alkaa laihduttaa. Juuri tämän uskon olevan syynä aloitukseen ("kun se laihduttaa, tarkoittaako se, että mä olen läski?")

ystävä, se kroppa "muokkautuu" joko sen takia, että rasvaprosentti pienenee tai lihakset kasvavat. Liikunta kuluttaa kaloreita, jolloin tapahtuu laihtumista, mikäli syöminen pysyy suunnilleen ennallaan. Olet siis oikeassa siinä, että mitään "kuureja" ei kropan muokkaamiseen tarvita, vaan ainoastaan sitä, että kuluttaa enemmän energiaa kuin saa.

Ei ole olemassa muunlaista vartalon muokkautumista kuin rasvakerroksen pieneneminen sekä lihaksen kasvaminen.

Vierailija
56/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välissä lihoin niin että piti siirtyä 38 ja välillä jopa 40 kokoon. Tunnen kroppani omimmaksi 36-kokoisen (olen 165 eli tuo ei ole mikään anoreksia-koko minulle ;) enkä halunnut lihoa "huomaamatta" vielä isommaksi. Tevreellistin ruokavaliota (=lisäsin kasviksia, vähensin sokeroituja ja rasvapommeja) ja lisäsin liikuntaa ja palasin "omaan" kokooni. Olen tyytyväinen, en halua laihtua enempää.

Vierailija
57/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi kuole anoreksiaan, jos hänellä ei ole syitä, jotka hänet anoreksiaan ajavat. Anoreksia ei ala siksi, että ihminen haluaa olla laiha tai pyrkii laihduttamaan. Syömisen kontrollointi on vain väline, sairauden oire. Syyt ovat syvemmällä, anoreksia on henkinen sairaus. Mielestäni on ihan tervettä, että lapsi saa kotoa liikkumisen ja järkevän syömisen mallin. On eri asia, jos äiti lapsen nähden kyttää hysteerisesti mahamakkaroitaan.

Muutenkin tätä anoreksia-juttua käytetään aivan liikaa keppihevosena, kun oikeasti motiivit ovat ihan muualla. Onhan se nyt kai ärsyttävää, että joku itseä kevyempi kokee tarvetta laihduttaa. Siinähän joutuu miettimään, pitäisikö itsekin.

Oli myös aika paksua väittää, että alipaino aiheuttaisi samanlaiset terveysriskit kuin ylipaino. Ylipaino on Suomessa tällä hetkellä valtava kansanterveydellinen ongelma. Yli puolet aikuisista on ylipainoisia, mikä lisää lukuisten kuolemaan johtavien sairauksien riskiä. Alipaino on riski vasta silloin, kun se on sairaalloista tai jos siihen liittyy syömishäiriö. Laihuus ja anoreksia eivät ole synonyymeja.

Vierailija
58/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten syömishäiriöiden ehkäisy tarkoita sitä, että naisen on automaattisesti hyväksyttävä vartalonsa ja painonsa silloin, kun se on ylipainoisten av-mammojen mielestä sopiva ja normaali. Johan Suomi hukkuisi läskiin, jos av-mammat saisivat päättää, mitä toiset mammat saavat vartaloilleen tehdä.

Terve itsetunto on hyvä este syömishäiriölle ja sen kehittyminen riippuu ihan jostain muusta kuin siitä, painaako äiti 58 kg vai 54 kg.

Vierailija
59/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehostaan kilon, kaksi kevyempänä, niin ei saisi laihduttaa koska on normaalipainoinen?

Onko laihduttaminen ok vasta kun on sairaalloisen ylipainoinen? Sittenkin valitetaan että lapsille opetetaan jojoilua ja epäterveelliset ruokatavat jne.

Jos haluaa pitää oman ihannepainonsa ja on syömisillään (esim paljon juhlia, kiirettä, pullaa tms) kerännyt muutaman kilon lisää niin siihen pitää sitten tyytyä, laihduttaa ei saa?

En ole anorektikko, en laiha, mutta ihmetyttää aina törmätä tähän samaan asenteeseen.

Asian eteen ei saisi mitään tehdä, ennen kuin ylipaino on epäterveellistä ja urakka tolkuton?

Ja sille joka kommentoi, miksi joku haluaa pienemmän mahan.. Vyötärölihavuus on epätervettä, naisille suositus vyötärönympärykselle on alle 80cm.

Vierailija
60/84 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä voi olla se että siitä 58kg suurin osa on rasvaa, jota kertyy kun ei liiku tarpeeksi!

Joku toinen saman pituinen taas voi painaa 65kg ja olla paljon tiukemmassa kunnossa = hoikemman näköinen. Koska on urheillut ja omistaa lihaksia =)

Painolla ei ole mitään tekemistä minkään asian kanssa, lopettakaa se pakonomainen painon tarkkailu ja katsokaa peiliin.

Minun mielipide miehenä on että naisvartalossa voi olla lihaakin kunhan se ei ole selluliittia.

Ei tarvitse laihduttaa itseään millään nälkäkuurilla sairaan näköiseksi rimpulaksi jonka lihakset eivät jaksa enää pitää edes vartaloa ryhdikkäänä.

Laihdutus on todella huono asia ottakaa hyvät ihmiset itseänne niskästä kiinni ja urheilkaa!

Voi tuntua alkuun rankalta hommalta mutta lopputulos palkitsee.

Urheilusta tulee hyvä olo jos vaan muistaa syödä riittävästi terveellistä ruokaa ettei energia pääse loppumaan!

Laihduttamisella lähtee alkuun pois nesteet, sitten lihakset ja viimeisenä ne rasvat joista piti päästä eroon :D

Suurimmalla osalla niukalla dietillä olevalla loppuu motivaatio kesken ennen kuin rasvaa alkaa isommassa määrin lähteä.

Eli laihdutit siis taas kerran itseltäsi pois lihakset ja hypit kattoon kertoessasi kavereille että laihduit 5kg kuukaudessa, fiksua ;)

Parin kolmen kuukauden sisään ne kilot on taas palannet ja teet taas saman hienosti toimineen vähäkalorisen dietin uudestaa ja taas häviää lihaksia.

Jos olet oikein sitkeä ja jatkat näitä diettejäsi

niin kauan kuin olet ns. ihannepainossasi niin olet silloi pelkkää luuta ja läskiä.

Vaakaan katsoessa näyttää hyvältä, peiliin katsoessa kauhealta :D

Että näin, ei ole oikotietä onneen laiskimukset ;)