Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 58 kg/165 cm oleva äiti laihduttaa?

Vierailija
06.02.2011 |

Kertokaa mulle mikä voi olla syynä?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä että yhdet pienet housut menee jalkaan.

Mulla alkaa kohta dieetti, oon vetäny syksyn massaa että jäis dieettauksen jälkeen muutakin kuin nahka jäljelle. Sitä on sitten helppo ylläpitää kunhan saa hoikkaan ruhoon myös lihaksia.

eli jos mua 10cm lyhyempi haluaa vähän paremman ulkomuodon mun tavoitekiloista, ymmärrän täysin.

Sä taidat olla malli, et äiti.

Vierailija
22/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä että yhdet pienet housut menee jalkaan.

Mulla alkaa kohta dieetti, oon vetäny syksyn massaa että jäis dieettauksen jälkeen muutakin kuin nahka jäljelle. Sitä on sitten helppo ylläpitää kunhan saa hoikkaan ruhoon myös lihaksia.

eli jos mua 10cm lyhyempi haluaa vähän paremman ulkomuodon mun tavoitekiloista, ymmärrän täysin.

Sä taidat olla malli, et äiti.

ja muutenkin, mikäs tuossa on vikana, ei mikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mielestäni just hyvä, nyt painan noin 62 kg ja haluaisin pari kiloa veke, että mahtuisin entisiin farkkuihin. En kyllä jauha mistään laihtumisista vaan käyn vaan enemmän jumpassa, ja yritän syödä vähemmän herkkuja. Mä olen melko lihaksikas ja rintava, kaikki löllö on mahassa.

Käsittääkseni kyllä anoreksia alkaa nimenomaan siitä kun haluaa laihduttaa sen pari kiloa. Painon- ja syömisten tarkkailuun voi jäädä koukkuun. Näin ovat anorektikot kertoneet.

Vierailija
24/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 168 cm ja nyt 59 kg.

Olen lihonut vähitellen ja nyt aion laihduttaa 55-56 kg, jonka painoinen olen ollut aina.

Miksikö, siksi että haluan eroon pelastusrenkaasta. Ja haluan mahtua kunnolla pillifarkkuihini.

Laihtua aion välttämällä hiilareita: ei leipää, ei pastaa, ei riisia, ei perunaa. Näitä aion välttää aina kun mahdollista. Mutta ei mitään himokarppausta

Vierailija
25/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pömppömaha lähtee vain jumppaamalla t.ammattilainen ps.tuolla painolla lihasmassa on kyllä aika minimi

Joo. Jumppaamalla voi pienentää rasvaprosenttia (laihtua) tai kasvattaa lihaksia. Syvien vatsalihasten vahvistaminen ja vatsan litistäminen sillä on ehkä ainoa tietämäni vartalon muokkaamistapa, joka ei edellytä rasvaprosentin pienemistä tai lihasten kasvamista.

Oikea liikunta myös parantaa ryhtiä ja muutenkin olemusta ja sekin vaikuttaa siihen, miten plösöltä näyttää. Syvistä vatsalihaksista olen täysin samaa mieltä. Pilates on loistava treeni noille!

Vierailija
26/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muokata sitä siis ilman laihdutuskuuria. Esim. erilaiset jumpat, uinti, pyöräily, hiihto, kävely, tanssi

olemassa mitään mystistä "kiinteytymistä" tai kropan "muokkaamista" ilman laihtumista eli rasvaprosentin pienenemistä. Jos siis puhutaan siitä, mitä naiset yleensä kiinteytymisellä tarkoittavat, eikä lihasten voimakkaasta kasvattamisesta, joka taas vaatii sitä että bodaamisen ohella syö enemmän kuin kuluttaa.

Uskon, että tämä kyseinen nainen haluaa nimenomaan muokata vartaloaan. Monella laihallakin on esim pömppömaha tai selluliittia.

Hänellä on oikeus tehdä vartalostaan sellainen kuin parhaaksi katsoo. Hienoa, että on olemassa viitseliäitä ihmisiä. Se ei tarkoita, että kaikkien samoissa mitoissa olevien pitäisi alkaa laihduttaa. Juuri tämän uskon olevan syynä aloitukseen ("kun se laihduttaa, tarkoittaako se, että mä olen läski?")

eli rasvaprosentti pienenee ja sitten o lihaksen kasvattamista, mikä antaa kiinteän olomuodon kropalle. Lihas on löllyvää, luut kolisee ja lihas on se kiinteä olomuoto rasvakerroksen alla.

Vierailija
27/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mielestäni just hyvä, nyt painan noin 62 kg ja haluaisin pari kiloa veke, että mahtuisin entisiin farkkuihin. En kyllä jauha mistään laihtumisista vaan käyn vaan enemmän jumpassa, ja yritän syödä vähemmän herkkuja. Mä olen melko lihaksikas ja rintava, kaikki löllö on mahassa. Käsittääkseni kyllä anoreksia alkaa nimenomaan siitä kun haluaa laihduttaa sen pari kiloa. Painon- ja syömisten tarkkailuun voi jäädä koukkuun. Näin ovat anorektikot kertoneet.

Mulla on liikaakin kokemusta anoreksiasta ja bulimiasta lähipiirissä. Totta kai anoreksian alkusysäys voi olla esim. tiukka dieetti, tai sitten se voi olla joku ihan muu. Pointti on, ettei ihminen sairastu anoreksiaan, ellei hänellä ole taustalla henkisiä syitä jotka siihen ajavat.

Syömishäiriöiden taustalla on usein masennusta, pakko-oireita, ahdistusta, itsetuhoisuutta, huonommuuden ja kelvottomuuden tunnetta jne. joka vain purkautuu häiriösyömisenä - haluna tehdä itselle pahaa. Laihuuden tavoittelu ei siis ole sairauden syy vaan oire. Usein syömisen kontrollointi on keino hallita edes jotain osa-aluetta kaoottisessa elämässä ja mielessä.

Hyvin laihakaan ihminen ei siis ole anorektikko, jos sairauden kriteeri (= uskoo olevansa liian lihava, suhde syömiseen epäterve) ei täyty.

Mitä tulee painon ja syömisten tarkkailuun, en pidä epäterveenä sitä, että siihen JOLLAIN TASOLLA jää koukkuun. On pelkästään hyvä, että ihminen haluaa hallita painoaan. On eri asia, jos se alkaa hallita elämää.

Vierailija
28/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mukaan ihminen on terveimmillään painoindeksin ollessa 20.

167cm pitkällä painon tulisi olla 56kg ja vähän allekin, jotta painoindeksi olisi 20.

Itse olen 167cm ja painan 60kg ja bmi on 21.5.

Näillä mitoilla mittani ovat:

Lantio 96

Vyötärö 71

rinta 94 (70DD)

reisi 57

Eli kyse ei ole laihuudesta!

Miksikö laihdutan, jos paino pääsee nousemaan kilon tai pari? Siksi, että en tulisi ylipainoiseksi, jolloin joudun pudottamaan kymmeniä kiloja. Normaalipainoiset pysyvät normaalipainoisina, koska huolehtivat siitä, että paino ei pääse nousemaan.

Vierailija
29/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mukaan ihminen on terveimmillään painoindeksin ollessa 20.

167cm pitkällä painon tulisi olla 56kg ja vähän allekin, jotta painoindeksi olisi 20.

Itse olen 167cm ja painan 60kg ja bmi on 21.5.

Lantio 96

Vyötärö 71

rinta 94 (70DD)

reisi 57

Eli kyse ei ole laihuudesta!

Miksikö laihdutan, jos paino pääsee nousemaan kilon tai pari? Siksi, että en tulisi ylipainoiseksi, jolloin joudun pudottamaan kymmeniä kiloja. Normaalipainoiset pysyvät normaalipainoisina, koska huolehtivat siitä, että paino ei pääse nousemaan.

Itse treenaan salilla, pituutta on 168cm ja painan tällä hetkellä 65kg.

Mun mittani ovat

Lantio 89

vyötärö 73

rinta 92

reisi 53

Itse en laihduta, en tuijota painoa vaan peili kertoo parhaiten jos jossain on ylimääräistä. Minulla sitä on vyötäröllä, mutta eiköhän se pikkuhiljaa lähde treenaamalla pois.

Vierailija
30/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mittani ovat

Lantio 89

vyötärö 73

rinta 92

reisi 53

Lantio 10 cm leveämpi, vyötärö pari senttiä kapeampi, reidet 60 cm ja rinnanympärystä en muista. niin me olemme erilaisia :)

minulla tulee ylimääräinen ensimmäisenä reisiin ja se ei niin haittaa kun persevä malli on minusta ihan ok. Mutta ymmärrän hyvin että jos kilot tulee mahaan niin ne häiritsee enemmän. Monella normaalipainoisella on vyötärö yli 80 cm ja heitä ärsyttää se löllerö mahalla.

Jos on ikänsä ollut hoikka, on yhtäkkiä tosi hankala olo jos painoa on tullut viisikin kiloa lisää.

Vierailija
31/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmi on 21.5.

Lantio 96

Vyötärö 71

rinta 94 (70DD)

reisi 57

Mitat oli:

LAntio 98

Vyötärö 68

Rinta 81 (70A)

Reisi 59

Ei pelkkä paino tai Bmi kerro tarpeeksi.

Laihdutin entiseen painooni, eli 6 kiloa (Bmi nyt 19.1). Lantio ja reisi on melkein 10 senttiä pienemmät, vyötärö 5 ja rinnan ympärys on ennallaan (65B).

Vierailija
32/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160 senttiä LYHYT synnyttänyt nainen ja elopainoa 70 kiloa. Indeksilaskuri vilkuttaa 27,3 eli lievästi lihava. Ei ihme, olen semmonen! :)

Olen painanut 60 kiloa, silloin indeksi sanoi 23,4 ja normaalia meinaa. Silloinkin oli ihan peilistä näkyvissä että painosta VOISI ottaa pois lisää.

Minun mittaselle 48 kiloa on vielä NORMAALI paino ja 47 normaalia naista alhasempi paino.

Moni pitää minua ihan Jees painosena. Mahdun kokoon 36 ja minulla on kivat muodot. Silti voisin miltei puolet pudottaa painosta pysyen yhä normaalissa painorajassa!!

Ap.n kirjoittamalla naisella on 5 kiloa painoa NORMAALIA elopainoa jonka voi pudottaa; oli sitten synnyttänyt tai ei.

Vierailija
33/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jo 62 kilossa poskeni ovat aivan lommoilla ja kylkiluuni paistavat läpi.

Meitä on moneksi.

Vierailija
34/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160 senttiä LYHYT synnyttänyt nainen ja elopainoa 70 kiloa. Indeksilaskuri vilkuttaa 27,3 eli lievästi lihava. Ei ihme, olen semmonen! :)

Olen painanut 60 kiloa, silloin indeksi sanoi 23,4 ja normaalia meinaa. Silloinkin oli ihan peilistä näkyvissä että painosta VOISI ottaa pois lisää.

Minun mittaselle 48 kiloa on vielä NORMAALI paino ja 47 normaalia naista alhasempi paino.

Moni pitää minua ihan Jees painosena. Mahdun kokoon 36 ja minulla on kivat muodot. Silti voisin miltei puolet pudottaa painosta pysyen yhä normaalissa painorajassa!!

Ap.n kirjoittamalla naisella on 5 kiloa painoa NORMAALIA elopainoa jonka voi pudottaa; oli sitten synnyttänyt tai ei.

Vierailija
35/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainon riskit ovat kyllä kaikkien tiedossa ja niitä kauhistellaan suureen ääneen, mutta alipaino on ihmiselle ihan yhtä haitallista. Ei siinä BMI-haitarissa turhaan ole sitä alarajaa...Ja varsinkin tuo laihdutuksen opettaminen lapsille on sanoinkuvaamattoman sairasta.

Itselleni sopivin paino on painoindeksi ollessa 19-20. Sopivin siis niin, että mieleni on hyvä ja fyysinen sairauteni/oireiluni pysyy parhaiten hallinnassa. Nyt painoa on muutama kilo liikaa, ja aion niistä päästä eroon kevään aikana.

Alakouluikäiset lapseni eivät ole nähneet, mistä nuo "ylikiloni" ovat tulleet, koska olen syönyt herkkuja heiltä salaa: esim. töissä työpöytäni ääressä, kotimatkalla bussissa tai illalla heidän mentyään nukkumaan.

"Laihdutusprojektissani" olen jättänyt juuri nuo salaherkut pois. Olen myös lisännyt arkiliikuntaa kävelemällä osan työmatkoista. Lasten kanssa syön edelleen ihan normaalisti kotiruokaa - ja kävimmepä "laihdutuskuuristani" huolimatta viikonloppuna pitsallakin!

Vierailija
36/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, joka olin 40 vuotta alipainoinen, enkä nyt tykkää isosta mahastani, en koskaan ole ollut anorektikko, niin kuin joku väitti :D Söin sitten mitä tahansa ja kuinka paljon tahansa, niin en lihonnut. Siksi tavaksi jäi herkkujen syönti. Nyt lähivuosina on alkanut kertyä läskiä mahaan, niin että näytän tosi hassulta. Nyt olen päättänyt vähentää sitä herkkujen syömistä. Uskomatonta, että jonkun mielestä se on ongelma!! Voin kuvitella, miltä näyttäisin muutaman vuoden päästä, jos jatkaisin nykyiseen malliin. Olen ylpeä itsestäni, etten päästä itseäni sellaiseksi.

Vierailija
37/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä tiedän?

Mahdun kokoon 36.

Olen painanut myös raskausajalla 100 kiloa, niin minulla painon muutoksista on kokemusta, nyt tähtään 50 kiloon. :) Siis lihaksien kanssa tuo paino.

Lihakset on kohtuu hyvässä kunnossa, joten kai sekin vaikuttaa miten mahtuu vaatteisiin?

76

Vierailija
38/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä tiedän?

Mahdun kokoon 36.

Olen painanut myös raskausajalla 100 kiloa, niin minulla painon muutoksista on kokemusta, nyt tähtään 50 kiloon. :) Siis lihaksien kanssa tuo paino.

Lihakset on kohtuu hyvässä kunnossa, joten kai sekin vaikuttaa miten mahtuu vaatteisiin?

76

sun lihakset ja miltä näytät sulloutuneena koon 36 vaatteisiin. Itse treenaan salilla ja lihaksiakin on kivasti ja ei mun hartiat ja hauikset oikein koon 36 paitoihin tai jakkuihin mahdu...

Vierailija
39/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen todella tyytyväinen painooni.

Kaksi vuotta sitten keväällä laihduin "huomaamattani" 54 kiloiseksi. Kävimme lomamatkalla ja kun katselin jälkikäteen lomakuviani kauhistuin olemustani. Pääni näytti suhteettoman isolta, kädet ja ranteet olivat kuin luurangolla jne. Kuvat nähtyäni varasin ajan lääkärin pientä verenkuvaa varten. No, seuraavassa kuussa olin jo raskaana ja ongelma parani itsestään :-)

Toki voisin nyt mahapömppöä vähän treenata pois, mutta olen itselleni armollinen. Nyt ei ole aikaa niin keskittyä itseen, ehkä joskus on taas energiaa siihenkin.

Vierailija
40/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsenne kuolevat anoreksiaan, niin voitte miettää kannattiko "parin kilon pudotus".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä