Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 58 kg/165 cm oleva äiti laihduttaa?

Vierailija
06.02.2011 |

Kertokaa mulle mikä voi olla syynä?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehostaan kilon, kaksi kevyempänä, niin ei saisi laihduttaa koska on normaalipainoinen?

Onko laihduttaminen ok vasta kun on sairaalloisen ylipainoinen? .

Kyllä, laihduttaminen on ok vasta kun ihminen on ylipainoinen.

Vierailija
2/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehostaan kilon, kaksi kevyempänä, niin ei saisi laihduttaa koska on normaalipainoinen? Onko laihduttaminen ok vasta kun on sairaalloisen ylipainoinen? .

Kyllä, laihduttaminen on ok vasta kun ihminen on ylipainoinen.

No, minä aloitin laihduttamisen kun olin vielä juuri ja juuri normaalipainoinen, ja se on ehdottomasti yksi parhaista asioista mitä olen itselleni koskaan tehnyt. Onneksi sinä et saanut päättää puolestani, mitä vartalolleni tein ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehostaan kilon, kaksi kevyempänä, niin ei saisi laihduttaa koska on normaalipainoinen?

Onko laihduttaminen ok vasta kun on sairaalloisen ylipainoinen? Sittenkin valitetaan että lapsille opetetaan jojoilua ja epäterveelliset ruokatavat jne.

Jos haluaa pitää oman ihannepainonsa ja on syömisillään (esim paljon juhlia, kiirettä, pullaa tms) kerännyt muutaman kilon lisää niin siihen pitää sitten tyytyä, laihduttaa ei saa?

En ole anorektikko, en laiha, mutta ihmetyttää aina törmätä tähän samaan asenteeseen.

Asian eteen ei saisi mitään tehdä, ennen kuin ylipaino on epäterveellistä ja urakka tolkuton?

Ja sille joka kommentoi, miksi joku haluaa pienemmän mahan.. Vyötärölihavuus on epätervettä, naisille suositus vyötärönympärykselle on alle 80cm.

Vierailija
4/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pömppömaha lähtee vain jumppaamalla t.ammattilainen

ps.tuolla painolla lihasmassa on kyllä aika minimi

Vierailija
5/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin sallin ihan kaikille vapauden valita oma ihannepainonsa sen normaalipainon sisällä. Alipainoon asti laihduttamisessa sen sijaan en näe järjen hiventäkään.

Vierailija
6/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olin nätimpi alipainoisena....anorektikkona...meillä moni 38 kg on vielä liian lihava...sitten mullan alla pääsee nopeesti tavoitteeseen...surullista!

Vierailija
7/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku punkero jolla ei riitä tahdonvoimaa vastustaa keksien mussuttamista täällä huutelee anoreksiajuttuja?? Järkevä vanhempi EI puhu laihdutusjuttuja lastensa aikana

Laihduttamisesta EI tarvitse tehdä mitään numeroa, puhua siitä lapsille tai antaa sen vaikuttaa perheen elämään mitenkään. Ihan samalla tavalla istutaan ruokapöytään ja syödään koko perhe yhdessä samaa ruokaa.

Tietysti jos se perheen arkisafka koostuu nakeista, makkarakastikkeista, ranskalaisista, lihiksista yms. rasvamätöstä, voi tietysti herättää lapsissa kysymyksiä miksi äiti syö jotain muuta...

Vierailija
8/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on normaali eli ainakaan mitään terveyden edistämiseen liittyvää syytä ei ole.

Vierailija
9/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähämmän eikä halua uusia komeroaan. Ajattelee että se painon pudostus vie sen pömppömahan pois. Toisaalta on kamala neurootikko painon suhteen ja syömishäiriöinen. Jos rahat riittäisi, niin menisi välittömästi pömppömahan kanssa rasvaimuun tai muotoiluleikkaukseen, mutta nyt laihis on halvempi, joskin hitaampi.

Vierailija
10/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla huono itsetunto.

Piste.

Vierailija
11/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pömppömaha lähtee vain jumppaamalla t.ammattilainen ps.tuolla painolla lihasmassa on kyllä aika minimi

Joo. Jumppaamalla voi pienentää rasvaprosenttia (laihtua) tai kasvattaa lihaksia.

Syvien vatsalihasten vahvistaminen ja vatsan litistäminen sillä on ehkä ainoa tietämäni vartalon muokkaamistapa, joka ei edellytä rasvaprosentin pienemistä tai lihasten kasvamista.

Vierailija
12/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla huono itsetunto. Piste.

sulla on housuissas. Ärsyttää, että anorektikkoa ym. käytetään haukkumasanana ja leimaamisen välineenä. Se on todella tökeröä. Anoreksia on hengenvaarallinen henkinen sairaus, jolla ei ole mitään tekemistä jonkun normaalin av-mamman laihduttelun kanssa. Laiha ihminen ei myöskään ole sama asia kuin anorektikko.

Suosittelen tutustumaan Syömishäiriöliiton sivuihin.

Vierailija
13/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautta 165cm ja 65kg, olin jo siinä vaiheessa järkyttynyt kun 60kg meni rikki! Mutta siihen sopeutui...Nyt raskauden jälkeen 72kg (poika 4kk), ja olen antanut itselleni sen utopistisen tavoitteen, että kesäks 60kg, mutta taitaa jäädä haaveeksi. Haluaisin kuitenkin takaisin siihen 65kg:oon, jotta mahtuisin takaisin vanhoihin vaatteisiini... Enkä siis koe vieläkään olevani ylipainoinen!!! (vaatekoko 38, ennen raskautta 36)

Vierailija
14/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutusta salassa..

Ja vaikka yrittäisikin, niin kyllä se jossain tulee ilmi, jossain näkyy lapselle, eli mistä se lapsi saa sen mallin?

Tietty televisiosta joo, ja tarhastsa ja koulustsa, mutta kyllä uskon, että lapsi myös aistii sen jos äiti ei ole tyytyväinen itseensä normaalipainoisena.

Tarhassa joku lapsi kertoo, kun äiti laihduttaa, ni syö näin ja näin ja lapsi osaa katsoa, että meilläkin äiti syö noin, eli lapsi on huomanut, että mun äitikin laihduttaa.

Siis lihavien pitäisikin yrittää, tai sitten yrittää ainakin olla lihoamatta enää. Mutta kyllä suurin osa voisi tyytyä siihen normaalipainoon, eikä vetää sitä omaa ihannepainoaan sinne alipainon rajoille. Ellei sitten tähtää esim. malliksi.. (Se onkin sitten eri juttu.)

Vierailija
15/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduttaminen tarkota sitä, että täytyy elää nälässä...vaan sitä, että kuluttaa enemmän kun syö... Jos siis on vaan tottunut istumaan sohvalla ja juomaan limpparia ja syömään sipsejä iltapalaks, ni kaikki herkut kuriin! (tietty joku herkkupäivä saa olla) ja sitten se perse ylös sieltä penkistä ja lenkille, jumppaan tai uimaan tai mitä vaan! Ei lapselle tarvitse kertoa mitään laihduttamisesta, vaan terveellisistä elämäntavoista! Salaattia pöytään, ja normaalia kotiruokaa ruuaksi, sen pitäisi riittää... En koskaan aio ruveta laskemaan kaloreita muutaman kilon vuoksi! Ja nämä kaikki jos puhutaan muutaman kilon tiputtamisesta! En ole ekspertti sanomaan miten toimia jos on sairaalloisen ylipainoinen, siihen varmasti tarvitaan sitten jo ammattilaisen apua!?

Vierailija
16/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko, että ketään täällä juuri kiinnostaa mikään "lapsen saama malli", vaan on vaan ärsyttävää jos jostain toisesta mammasta tulee superhyvännäköinen.

En tajua kyllä ollenkaan tätä logiikkaa, että normaalipainoisen olisi pakko olla aina tyytyväinen vartaloonsa, vaikka röllykkää ja läskiä olisi siellä sun täällä. Normaalipainon rajat ovat niin joustavat, että varsin plösökin ihminen voi olla indeksien rajoissa normaalipainoinen. Jos joku haluaa sellaisessa tilassa tehdä kropalleen jotain, en todellakaan näe siinä mitään tuomittavaa.

Vierailija
17/84 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on vaan tyypillinen av-tyyliin, anorektikon huutelua masentuneilta pullukoilta. Se on itseltä pois, jos joku haluaa ylimääräiset löllöt pois.

usko, että ketään täällä juuri kiinnostaa mikään "lapsen saama malli", vaan on vaan ärsyttävää jos jostain toisesta mammasta tulee superhyvännäköinen.

En tajua kyllä ollenkaan tätä logiikkaa, että normaalipainoisen olisi pakko olla aina tyytyväinen vartaloonsa, vaikka röllykkää ja läskiä olisi siellä sun täällä. Normaalipainon rajat ovat niin joustavat, että varsin plösökin ihminen voi olla indeksien rajoissa normaalipainoinen. Jos joku haluaa sellaisessa tilassa tehdä kropalleen jotain, en todellakaan näe siinä mitään tuomittavaa.

Vierailija
18/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 168cm ja 55kg, nyt ihannepainossa. Urheilen 3-4krt/vkossa joten lihaksiakin löytyy, en siis ole mikään tikkulaiha anorektikko:D Raskauksien jälkeen paino on jäänyt aina 60kg ja se on ainakin mulle liikaa. Vyötäröllä oli löysää, enkä ollut tyytyväinen. Terveellisellä ruokavaliolla ja sännöllisellä liikunnalla olen kinteytynyt ja paino on pysynyt jo monta vuotta 55kg. Laihduttanut en ole koskaan, kiinteyttäminen on eri asia.

Vierailija
19/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella on se oma ns. ihannepaino, missä olo on parhain. Sillä ei ole mitään tekemistä painoindeksin kanssa. Jollekin toiselle se paras paino on 50kg, jollekin toiselle 65kg. Itse olen just 165cm, ja olen aina nuorena (20-35-vuotiaana) painanut n. 53-55kg, ja tuo 55kg on mulle se paino missä olo on kaikista parhain. Olen saanut10vuodessa 10 kiloa lisää, nyt laihdutan niitä pois, 6kg jo lähtenyt ja 4 vielä jäljellä. Olo on tässä nykypainossa aivan hirveä, ihana fiilis kun laihtuu ja olo paranee kohtisten :).

Vierailija
20/84 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä että yhdet pienet housut menee jalkaan.

Mulla alkaa kohta dieetti, oon vetäny syksyn massaa että jäis dieettauksen jälkeen muutakin kuin nahka jäljelle. Sitä on sitten helppo ylläpitää kunhan saa hoikkaan ruhoon myös lihaksia.

eli jos mua 10cm lyhyempi haluaa vähän paremman ulkomuodon mun tavoitekiloista, ymmärrän täysin.