Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku haluaa haukkua täällä omaa ammattialaansa?

Vierailija
05.02.2011 |

Jos on uupunut ja kyynistynyt- työpaikan voi vaihtaa. Vapautuvaan työpaikkaan tulijoita kyllä riittää...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa hommaa se on joka työpaikassa

Vierailija
2/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ihmettelee miksi joku tuo lapsensa sinne vaikkei olisi "pakko"?

Voin kertoa että tätä mieltä päiväkodeissa työskentelevät yleisestikin ovat. He näkevät sen reaalitodellisuuden siellä ja TIETÄVÄT, että lapselle olisi paljon parempi olla kotihoidossa jos siellä kotona ei ole mitään erityistä ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että epäkohdista ei puhuta?

Huonon työntekijän tekisi mielestäni enempi se, että ei tippaakaan välitä epäkohdista.

Vierailija
4/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulijoita kyllä riittää, siitä ei ole epäilystäkään. Mutta kun uutta (vaki)paikkaa ei löydy, on vaan purtava hammasta ja kestettävä päivästä toiseen vaikka koko ajan vituttaa. Ja oman työpaikan haukkuminen helpottaa edes vähän kun saa hieman purkaa tuntojaan!

Vierailija
5/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa että tätä mieltä päiväkodeissa työskentelevät yleisestikin ovat. He näkevät sen reaalitodellisuuden siellä ja TIETÄVÄT, että lapselle olisi paljon parempi olla kotihoidossa jos siellä kotona ei ole mitään erityistä ongelmaa.

Mä taas olen eri mieltä. Olen tehnyt paljon sijaisuuksia päiväkodeissa, ja voin sanoa, että suurin osa päiväkodin henkilökunnasta tykkää työstään ja niistä lapsista, ja useimmille lapsille päiväkoti sopii hyvin - ei tietenkään kaikille.

Täällä monet mammat vinkuvat siitä, että hoitajien pitäisi kytätä äärestä lasten jokaista askelta. Mä oon eri mieltä. Musta lapset viihtyy parhaiten sellaisissa päiväkodeissa, joissa he saavat leikkiä myös rauhassa, ts. voivat vetäytyä johonkin pienempään huoneeseen leikkimään keskenään. Joissain paikoissa lasten leikkeihin puututaan todella kummin perustein, esim. tiettyjä leluja saa käyttää tiettyihin leikkeihin ja muutenkin aikuiset määräävät tosi tarkkaan, mikä on Oikeaa Leikkiä. (Siis totta kai turvallisuusnäkökulmat on otettava huomioon eikä isossa lapsiryhmässä voi leikkiä kovin rajuja leikkejä, mutta puhunkin nyt aivan eri asiasta.)

Mun oma PK-ikäinen lapsi on ryhmiksessä. Oon ollut itse töissä paikkakuntani jokaisessa ryhmiksessä, ja valitsin oman lapseni hoitopaikaksi sen, jossa lasten leikki on vapainta. Isommilla lapsilla on mahdollisuus mennä toiseen huoneeseen leikkimään rauhassa eikä lapsia opasteta leikkimään sen mukaan, mikä aikuisten mielestä on kunnollista leikkiä.

Minusta PK:n ja ryhmisten henkilökunnan tärkein tehtävä (vapaan leikin suhteen) on valvoa, että vahinkoja ei satu, opastaa pelien pelaamisessa tmv, ohjata lapsia leikkimään sopuisasti, toimia erotuomarina ja ehdottaa lapsille hyviä leikkejä.

Näin ajattelen sekä vanhempana että PK:ssä ja ryhmiksissä työskennelleenä.

Vierailija
6/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kollega/ päivähoitoala

ps haluatteko karkottaa lapset päiväkodeista ja aiheuttaa haittaa päivähoitoalan työllisyydelle?

ei autokauppiaskaan hauku työtään täällä!

Vierailija
7/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työstäni päiväkodissa, ja saan hyvää palautetta asiakkailtani kuin opiskelijoiltanikin.

Siltikään en ymmärrä vanhempia, jotka pitävät pieniä hoidossa, pitkää päivää, vaikka itse ovat kotona.

Ei nämä kaksi asiaa sulje pois toisiaan:)

Vierailija
8/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kollega/ päivähoitoala

ps haluatteko karkottaa lapset päiväkodeista ja aiheuttaa haittaa päivähoitoalan työllisyydelle?

ei autokauppiaskaan hauku työtään täällä!

Eikä ne lapset jonkun pöhköpalstan takia mihinkään katoa.

Vierailija
9/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka hyvin tekee työtä päiväkodissa, niin aina tällaiset palstat on pullollaan haukkumista ja yleistämistä päiväkodeista.

T: Suositun ja hyvämaineisen päiväkodin lastenhoitaja:)

Vierailija
10/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka hyvin tekee työtä päiväkodissa, niin aina tällaiset palstat on pullollaan haukkumista ja yleistämistä päiväkodeista.

T: Suositun ja hyvämaineisen päiväkodin lastenhoitaja:)

Vierailija
11/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työstäni päiväkodissa, ja saan hyvää palautetta asiakkailtani kuin opiskelijoiltanikin.

Siltikään en ymmärrä vanhempia, jotka pitävät pieniä hoidossa, pitkää päivää, vaikka itse ovat kotona.

Ei nämä kaksi asiaa sulje pois toisiaan:)

Ihan kuin se, että tiedostasi oman työnsä epäkohtia ja puhuisi niistä, tarkoittaisi sitä, että ei tykkäisi työstään.

Mä luulen, että moni hoitaja olisi virikehoidostakin ihan eri mieltä JOS resurssit olisivat paremmat. Jos se virikehoito olisi sen päivähoitotoiminnan yksi olennainen tarkoitus. Nyt se ei ole, mutta löllöperseet haluaa sitä niin käyttää, kun muuten on niin raskasta ja kovin vaikeaa.

Kyllä mäkin voin sanoa, että mediakentässä on paljon epäkohtia, revitään otsikoita turhasta, mustamaalataan ihmisiä, tunkeudutaan toisten yksityiselämään jne. Tykkään silti kovasti työstäni toimittajana.

Vierailija
12/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huomannut, etteivät epäkohdat miinkään hetekssä (jos koskaan) häviä. Työstään (tässä tapauksessa lasten hoidosta) voi silti pitää paljonkin.

Vierailija
13/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi surutta haukkua jos on haukuttavaa. Miksi joku ei haukkuisi jos alalla on ongelmia?