Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko hyvä perustelu yh:lta

Vierailija
04.02.2011 |

Näin erään yksinhuoltajan jolla on 2 lasta. 9 &12-vuotiaat. Lapset olivat elämänsä ekaa kertaa suksilla. Sanoi syyksi että on yksinhuoltaja ja hällä ei ole ollut rahaa suksiin. Mainitsi myös että kun ei ole ollut talvisin lunta enenn kuin nyt ja viime vuonna niin lapset ei olisi edes pytyneet hiihtämään aiemmin.

Hmm... mun muistini mukaan viimeisen 12-vuoden aikana on ollut useinkin sen verran lunta, että ois ees hieman voinut kokeilla suksia.

Ei silleen et kaikkien tarvis hiihtää,mut itse hän aloitti puolustuspuheen kun tuli lasten hiihtokokemuksista kyse. Olivat nyt lasten hiihtokoulussa samaan aikaan kun meidan 5-vuotiaskin. Ei siinä mittään ,hyvä et edes nyt olivat kokeilemassa hiihtoa.

Miten teidän muiden lasten kouluissa,onko hiihto palkollista? Meidän esikoinen on nyt ekalla ja silellä sukset ja luistimet on oltava jokaisella.

Tietenkään niiden ei pidä olla viimeistä huutoa,mutta sellaiset on oltava ja liikuntatunneilla käydään hihhtämässä ja luistelemassa useamman kerran.

Ilmeisesti näiden lasten koulussa hiihto ei ole pakollista.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahdessa ainakin hiihto ja luistelu on pakollista!

välineet voi lainata koululta.ja olen minäkin ollut 2 yyhoona ja vieläpä työttömänä,ja siltikin olen saanut välineet hommattua lapsille.että vähän ontu tuon äidin syy.

Vierailija
22/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten ihmeen vaikeaa on opettaa lapsi hiihtämään? Mutta anna kun arvaan, sinä kuskaat lapsia "harrastuksissa", koska se on niiiin hienoa ja voit olla oikein hyvä äiti sillä lailla.

neropatti, miten opetetaan lasta tekemään jotain, jos ei itsekään osaa. Tiedän monia kaltaisiani naisia, jotka ovat viimeksi hiihtäneet juuri pakolla ala-asteella, ja en todellakaan osaisi opettaa lapselleni mitään oikeita hiihtotekniikoita. Eikös silloin hiihtokoulu ole ihan hyvä asia? Mutta hyvä, jos sinä äitinä osaat kaiken, mitä lapsen tulee oppia. Silloinhan SINÄ voit hänelle ihan KAIKEN opettaakin.

P.S. Minä inhoan hiihtoa, ja jos lapseni ei siitä innostu, en pakota häntäkään hiihtämään. Jos tykkää, niin toki saa hiihtää niin palkon kuin sielu sietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten hän varmaan osaa hiihtää. Koska eihän sitä muuten voi ruveta muita mollaamaan.

Ja kyllä Suomen laduille taapertajiakin mahtuu. On täällä kaikille lääniä.

Olen itse maalta kotoisin ja kuljin koulumatkatkin hiihtäen. Se oli ihan yhtä ilmeinen taito kuin polkupyörällä ajaminen - tai kesällä uimataito.

Vierailija
24/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua joskus huvittaa nämä suomalaisten pakkomielteet. Hiihtää täytyy, kukaan ei ajattele koskaan miksi. Hiihtäminen on jumalattoman tylsää, lapset vihaa sitä, välineet on älyttömän kalliita, onneksi ei enää tarvi tapella sentään voitenden kanssa, jos on jokakelin sukset. Joskus sata vuotta sitten ihmisen tosiaan varmaan tarvi osata hiihtää, nykyään on toinen juttu.

Ihan kuin ei olisi "tarpeeksi" suomalainen jos ei hiihtäminen kiinnosta!

Vierailija
25/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku ihminen kuvittelee oman totuutensa (=Hiihtäminen on jumalattoman tylsää, lapset vihaa sitä) olevan yleinenkin mielipide.... Huoh.

Joo, kyllä, me KAIKKI muuta hiidämme ihan vaan väkisin, vaikka se on meistä jumalattoman tylsää ja me kaikki vihaamme sitä.

Mua joskus huvittaa nämä suomalaisten pakkomielteet. Hiihtää täytyy, kukaan ei ajattele koskaan miksi. Hiihtäminen on jumalattoman tylsää, lapset vihaa sitä, välineet on älyttömän kalliita, onneksi ei enää tarvi tapella sentään voitenden kanssa, jos on jokakelin sukset. Joskus sata vuotta sitten ihmisen tosiaan varmaan tarvi osata hiihtää, nykyään on toinen juttu.

Vierailija
26/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa se,että joku ihminen kuvittelee oman totuutensa (=Hiihtäminen on jumalattoman tylsää, lapset vihaa sitä) olevan yleinenkin mielipide.... Huoh.

Joo, kyllä, me KAIKKI muuta hiidämme ihan vaan väkisin, vaikka se on meistä jumalattoman tylsää ja me kaikki vihaamme sitä.

suksinut ties missä kilpailuissa ja voittanutkin, mutta omat lapset eivät ole ikinä hiihtäneet. Minua ei ole innostanut opettaa sellaista turhuutta kun ei heitä ole kiinnostanut.

Vierailija
27/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita suksivuokraamoitakin olemassa.

Miksei niitä voisi käyttää.

Mieidän kaupungin kouluissa on hiihto pakollista,luistelu myös.

Käsittääkseni ap ei moittinut yh äitiä,joka ap:n mukaan ihan itse otti esille lastensa hiihdon tason.

Mielestäni jopa yh äideillä taikka isillä on mahdollisuus antaa lastensa tutustua hiihtoon. Suksia saa kirpputoreilta edullisesti ja niitä voi myös lainata.

Tämä äiti ei ilmeisesti ollut itse innostunut hiihdosta ja vasta lasten painostuksesta myöntyi antamaan lapsillensa mahdollisuuden hiihdon opetteluun.

Vierailija
28/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asiaa erikseen täällä alkaa paheksua...

Vierailija
29/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta täälläkin jupistaan. ok, olen itsekin yh ja ostin lapsille välineet jo varhain, itsekin tykkään urheilla, mutta koska e-suomessa asumme niin täällä tulee yhdelle kouluhiihtotunnille hintaa monta kymppiä, lunta ei ole tai enimmäkseen se lumi on loskaa. Nykyään kun lapset jo isoja en todellakaan osta joka talvi välineitä jos eivät muuten harrasta ja yläasteella koulustakin oli sanottu että vain koulun takia ei tarvi välineitä hankkia. Kot kot vaan, taas joku Mrs Perfect jaksaa tuostakin asiaa tehdä. Ja ps. Meillä lapset opetettiin luistelemaan 3v ja hiihtämään melko lailla samoihin aikoihin. Ja uimaan ja ties mitä muuta. Revi siitä ja keskity oman elämäsi elämiseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi