Täällä lasten pituusennuste laskuri. Voitte summittaisesti saada lastenne aikusipituuden tietoon.
http://xestia.net/testit/pituusennuste.php
toki on vain ennuste, eikä vältämättä toteudu. Meidän poika tulis olemaan 181cm ja tyttö 170cm
Kommentit (137)
meidän kolmesta pojasta se, josta varmasti tulee pisin aikuisena jäi melkein 5cm lyhyemmäksi kuin veljensä, koska kasvupyrähdys on taas vasta tulollaan. Ja kuopus josta todnäk tulee lyhin, oli useita senttejä pitempi kuin kolmas veljes, koska justiin nykäisi melkein 10 cm pituutta tuossa alkusyksystä.Mutta kaikki liehuivat tuossa 108cm molemmin puolin.
olen 159 ja mies 172. taas löytyi syy etsiä lastensa isäksi pitkä mies ainakin jos itse on tällanen pätkä.
laskin itselleni omien tietojen eli kouluunlähtöpituuden sekä 5.lk mitattujen pituuden mukaisesti oletuspituuden. Toinen antoi 164 cm, toinen 160 cm. Olen 162.
Olen tuolla ketjun alkupuolella ihmetellyt omalle lapselleni laskettua 173 cm oletuspituutta. Laskin sen uusimmilla mitoilla, ja samaa pituutta edelleen tytölle ennustetaan. Tuolla pituudella olisi 5 cm isäänsä lyhyempi, ja minua siis 11 cm pidempi.
Saapa nähdä kuinka lähelle tulee osumaan loppujen lopuksi, esim. murrosiän alkuaikaa ei vielä pysty aavistamaan (itselläni hieman myöhäinen murrosikä, mutta lapsella voi alkaa aiemmin).
Poika on 15v ja kaivoin neuvolakortin esiin.
1v tiedoilla tuli ennusteeksi 153cm ja tällä hetkellä pituutta on 165cm.
Mies on keskipituinen , 178 cm
minä olen keskipituistä vähän pidempi (178).
Laskurin mukaan molemmista lapsistamme tulee saman mittaisia ja paljon lyhyempiä kuin minä. (163 cm).
minä olen keskipituistä vähän pidempi (178).Laskurin mukaan molemmista lapsistamme tulee saman mittaisia ja paljon lyhyempiä kuin minä. (163 cm).
korjaus, minä olen 168 cm...
minä olen keskipituistä vähän pidempi (178).Laskurin mukaan molemmista lapsistamme tulee saman mittaisia ja paljon lyhyempiä kuin minä. (163 cm).
korjaus, minä olen 168 cm...
niin ja meidän lapset on tyttöjä ja koululaisia.
Mutta omituista se että lupaa molemmille samaa pituutta, 163 cm ja jotai nvähän päälle, toiselle 163,3 ja toiselle 163,6.
ja molemmat jäisivät minua lyhemmksi.
ja pojat 179.5 cm. Itse olen 154cm ja mies 190cm.
onko niin että tämän laskurin mukaan monista tytöistä tulee pätkiä ja pojista pitkiä?
eli laskuri olettaa että tyttöjen pituus on aiemmin valmis?
Missä iässä yleensä siellä tekevät tuon ennusteen?
Sitä ei voi kuin arvailla edes kasvukäyrää katsomalla. Ettei tule turhia odotuksia vanhemmille/lapselle tulevasta pituudesta. (Vrt. tuo edellinen joka oli laittanut useita arvoja laskuriin. ) t. th
Musta oli aikoinaan ennustettu yli 180-senttistä. Tulikin vain 168-senttinen, äitini suureksi helpotukseksi ;)
Omien lasteni mitoiksi laskuri antaa pojalle 183 cm ja tytölle 168. Saas nähdä.
vaikuttaa lapsen paino. Osaako joku kertoa aiheuttaako lapsuusiän (lieväkin) ylipaino todella sen että jää lyhyemmäksi kuin mitä tulisi jos olisi normaalipainoinen?
vaikuttaa lapsen paino. Osaako joku kertoa aiheuttaako lapsuusiän (lieväkin) ylipaino todella sen että jää lyhyemmäksi kuin mitä tulisi jos olisi normaalipainoinen?
Pituusennuste on 178 cm.
kasvuvauhti on nopea eikä painoa pysy perässä. Ehkä ylipaino tulkitaan niin, että pituuskasvu olisi jo hidastunut.
laskuri on tosiaan toteutettu niin että meidän (130cm) tyttö olisi aikuisena painon mukaan
35kg -> 170cm
30kg -> 172,9cm
25kg -> 175,8cm
20kg -> 178,8cm
15kg -> 181,7cm
10kg -> 184,6cm
5kg -> 187,6cm
Eli siis aivan järjetönkään alipaino ei lyhennä pituutta vaan kasvattaa sitä. En oikein usko että todellisuudessa menee noin :)
hoikista ja pitkistä tuli pitkiä aikuisia. Paksuista ja pitkistä saattoi tulla keskipituisia.
Lapsen pituusennuste on 173.4 cm.
olen itsekkin tosta 10 cm pidempi :D että eiköhän tytöstäkin tule mun pitunen ellei pidempi.
meidän pojasta tulisi 198cm hah hah
meidän kolmesta pojasta se, josta varmasti tulee pisin aikuisena jäi melkein 5cm lyhyemmäksi kuin veljensä, koska kasvupyrähdys on taas vasta tulollaan. Ja kuopus josta todnäk tulee lyhin, oli useita senttejä pitempi kuin kolmas veljes, koska justiin nykäisi melkein 10 cm pituutta tuossa alkusyksystä.Mutta kaikki liehuivat tuossa 108cm molemmin puolin.