Täällä lasten pituusennuste laskuri. Voitte summittaisesti saada lastenne aikusipituuden tietoon.
http://xestia.net/testit/pituusennuste.php
toki on vain ennuste, eikä vältämättä toteudu. Meidän poika tulis olemaan 181cm ja tyttö 170cm
Kommentit (137)
Mua jäi kiinnostamaan, miksi ennuste on sitä pidempi, mitä vähemmän lapsi nyt painaa? Hidastaako esim. ylipaino pituuskasvua? Miksi alipaino toisi lapselle lisää senttejä? Omalla maalaisjärjellä ajatellen sen pitäisi mennä päin vastoin.
Mun lapsi oli pienempien joukossa koulussa kuudenteen luokkaan ja yläasteella alkoi kasvamaan ja nyt lukioikäisenä on 183, minä oon 170 ja isänsä 185
[quote author="Vierailija" time="14.12.2012 klo 11:44"]
Toi vähän luottoa tänne. Me olemme molemmat miehen kanssa pitkiä, mutta poika (nyt 3v3kk) on koko tähän astisen elämänsä kasvanut alakäyrillä, ja oon jo murehtinut sitä, että miten voi olla niin pätkä / jäädä niin pätkäksi kun vanhemmat kuitenkin pitkiä. Mutta tuon ennusten mukaan meidän pojasta tulisi 185-senttinen, ei siis mikään 170-sentinen kuten olen pelännyt. :)Syötä proteiinipitoista ruokaa tietenkin kasvisten jne ohella
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2012 klo 11:44"]
Toi vähän luottoa tänne. Me olemme molemmat miehen kanssa pitkiä, mutta poika (nyt 3v3kk) on koko tähän astisen elämänsä kasvanut alakäyrillä, ja oon jo murehtinut sitä, että miten voi olla niin pätkä / jäädä niin pätkäksi kun vanhemmat kuitenkin pitkiä. Mutta tuon ennusten mukaan meidän pojasta tulisi 185-senttinen, ei siis mikään 170-sentinen kuten olen pelännyt. :)Syötä proteiinipitoista ruokaa tietenkin kasvisten jne ohella
[/quote]Mun poika oli siinä ja siinä ettei ollut alakäyrillä ja nyt 16 vuotiaana 183 senttiä pitkä
Hmm, vanhemmasta tytöstä ennusti 171 cm ja nuoremmasta 168 cm. Ovat kumpikin jo täysi-ikäisiä, ja mitat vanhemmalla 175 ja kuopuksella 172, että ei noi ihan häränpyllyä heitä :) Neuvolassa ennusteet oli vanhemmalle 165 ja toiselle 168. Itse olen 171 cm ja lasten isä 168 cm.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2012 klo 13:22"]
vaikuttaa lapsen paino. Osaako joku kertoa aiheuttaako lapsuusiän (lieväkin) ylipaino todella sen että jää lyhyemmäksi kuin mitä tulisi jos olisi normaalipainoinen?
kasvuvauhti on nopea eikä painoa pysy perässä. Ehkä ylipaino tulkitaan niin, että pituuskasvu olisi jo hidastunut.
Eikös ylimääräinen paino vaikuta murrosikää aikaistavasti, jolloin kasvukausi jää lyhyemmäksi?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 23:21"]
Mua jäi kiinnostamaan, miksi ennuste on sitä pidempi, mitä vähemmän lapsi nyt painaa? Hidastaako esim. ylipaino pituuskasvua? Miksi alipaino toisi lapselle lisää senttejä? Omalla maalaisjärjellä ajatellen sen pitäisi mennä päin vastoin.
[/quote]
Ehkä se on niin, että laskuri tulkitsee painavamman lapsen olevan pidemmällä kehityksessä, eli kasvukautta ei olisi niin pitkään jäljellä kuin kevyellä?
Oma äitini oli 163 ja isä 167 ja itse olen 180 ja veljet yli 190.
en ymmärrä noita laskureita. Toiset vain kehittyvät varhain ja toiset myöhässä.
Omat lapseni ovat pienikokoisia. Itsekin olin koko alakouluajan pienin /lyhin ja laihin/luokallani.
Nyt olen hoikka mutta keskimittaa pidempi. Kasvoin yläkoulussa lähes 20 senttiä pituutta, kun kaikki tytöt eivät enää kasvaneet ollenkaan.
Samalla tavalla hullua katsoa urheiluseuroissa lasten lahjakkuuutta sen mukaan, miten suoriutuvat sillä hetkellä. Koska oikeasti ne suurikokoiset ja varhain kehittyvät aina menestyvät silloin koulussa, mutta heidän kehitys usein tyssää todella nopeasti kun se varhaisen kehiytksen tuoma etu haihtuu.
Ja näin jää monta oikeaa lahjakkuuutta hukkaan, kun heillä ei pienikokoisina ole mahdollisuutta pärjätä voimaa tai kokoa vaativissa lajeissa.
Jos omieni ennuste pitäisi paikkansa, molemmat olisivat monta senttiä minua lyhyempiä. Erittäin epätodennäköistä. Koska nyt jo on nähtävissä, että kehittyvät myöhään ja murrosikä tulee myöhemmin kuin monilla muilla luokkakavereilla.
ennuste pojalle 189,6 ja tytölle 174,5. Isä on 187 ja minä 172, eli aika todennäköisiltä nuo ennusteet vaikuttavat.
tyttö 166,5cm
poika 180cm
Vanhemmat ovat: minä 164cm ja mies 185cm
laskuriin poikani 2 vuotis tiedot, antoi tulokseksi 184,9, poika on nyt 17 ja pituutta hänellä on 181 cm saapi nähdä?
Toi vähän luottoa tänne. Me olemme molemmat miehen kanssa pitkiä, mutta poika (nyt 3v3kk) on koko tähän astisen elämänsä kasvanut alakäyrillä, ja oon jo murehtinut sitä, että miten voi olla niin pätkä / jäädä niin pätkäksi kun vanhemmat kuitenkin pitkiä. Mutta tuon ennusten mukaan meidän pojasta tulisi 185-senttinen, ei siis mikään 170-sentinen kuten olen pelännyt. :)
Tunnen tytön, jonka vanhemmille sitä on 90-luvulla tarjottu (hormonihoitoa pituuskasvun hillitsemiseksi), eivät ottaneet, tyttö on nyt lähes 185-senttinen ja toivoisi olevansa pienempi. Aikoo myös omille lapsilleen harkita hormonihoitoja, kun miehensä lähes kaksimetrinen.
että molempien lasteni ennusteet jäävät meistä lyhyemmiksi, tytölle ennuste, että olisi mua 3 cm lyhyempi ja poika olisi puolestaan 2 cm isäänsä lyhempi...
194,8cm. Pitkiä miehiä meillä suvussa ja oma veljeni on 192cm.
Tämä laskuri antaa suuremmat pituusennusteet mun lapsille kuin www.kasvukayrat.fi, jossa voi myös laskea pituusennusteen.
Tämän laskurin mukaan mun tytöistä lyhin olisi 159 ja pisin 165. Kasvukäyrien mukaan olisivat 157 ja 163.