Täällä lasten pituusennuste laskuri. Voitte summittaisesti saada lastenne aikusipituuden tietoon.
http://xestia.net/testit/pituusennuste.php
toki on vain ennuste, eikä vältämättä toteudu. Meidän poika tulis olemaan 181cm ja tyttö 170cm
Kommentit (137)
Laskuri ennusti esikoispojastamme 202 cm pituista! No ei se paljoa neuvolan 198 cm arviosta heitä, mutta kauhistuttaa kyllä.
Esimerkiksi minä ja veli oltaisiin tuon mukaan 168 ja 184, todellisuudessa 162 ja 181.
Omille lapsille sain 171 ja 186. En usko. Jonkun jenkkisivuston ennusteessa tytöstä tulisi 166 ja pojasta 182. Uskon enemmän tuohon. Itse olen tosiaan 162 ja mies 186. Kyllä mun pygmigeenit nyt hiukan lapsiinkin vaikuttaa. Ihan sama. Tyttö jos on yli 160, niin olen tyytyväinen. Eikä sen allekaan ole maailmanloppu. Poika taas saisi olla sen 175 vähintään, mielummin 180 tai yli. Lyhyillä miehillä ei ole kivaa. Pääasia, että olisivat kuitenkin normaalipituuksien rajoissa.
kvia päästä kurkkaamaan tulevaisuuteen :)
pojasta tulisi 187 cm ja tytöstä 170 cm.
Tyttärestämme tulisi tuon mukaan 183 cm pitkä.
Ei kiva.
Olen kyllä itsekin reilusti yli 170 cm, mutta reilut 180 on jo tytölle aika paljon. Nyt jo kyllä päätään pitempi kun esim. ikäisensä pojat. Toivottavasti kasvu tasaantuu jossain vaiheessa.
Hah hah. Olen nyt 11-vuotias ja 163,5cm ja ennustaa 177cm. Neuvolassa ennustettu 168cm. Vanhemmat 173 ja 178.
Koitin huvikseni mitä näyttää 16 vuotiaalle lapselleni hänen 1-vuotismitoillaan.
Näytti 178, mikä alkaa olla aika lähellä juuri nyt. Vielä on viimeisten kuukausien aikana kasvanut pituutta.
Kokeilin tytön kaikilla ikävuosilla (1v-11v 6kk)
ja pituus vaihteli 175-177,5cm. Viimeisimpien mittojen mukaan 177,2cm. Tällä hetkellä tyttö on 164cm ja painaa 45kg.
Kauheita, meidän tyttöä ennustaa 192cm pitkäksi. Huh. Toivottavasti #pysähtyy# 20cm aikaisemmin :-D itse oon 162 mutta isä on pitkä, 197
Ton mukaan musta olis pitäny tulla isin pitunen. No ei oo ku 4cm mua pitempi.
näköjään 159,5cm.
Minä 160cm ja isänsä 186cm.
Tyttö nyt 4v ja lyhyt omassa ikäluokassaan (kasvanut aina -2 käyrällä).
Laitoin omat 2-vuotismittani ja ennusti 172 cm. Olen 170 cm eli aika tarkka ainakin minun kohdallani. Ihan kelpo pituus pojalle.
vähemmän kuin vanhemmalle, vaikka samanmittaisia ovat olleet samassa iässä. Joten se siitä.
Itse en lähtis etenkään pienikasvuisten lasten vanhempina noita seuraamaan. Pituuskasvuhan on periytyvää myös siten, missä vaiheessa on kasvettu. Mieheni oli tosi lyhyt vielä 14-vuotiaana alle 150cm, mutta tänä päivänä pituus on n. 174cm, mikä musta ok, lyhyt, mutta ok. Kolme poikaa ja kaikki (minä mukaanlukien) lyhyitä, varmaan ottavat spurtin sitten varhaisaikuisuudessa tai sitten ei..näillä mennään. meilläpäin neuvolassa ei olla käytetty noita laskurita enää moneen vuoteen.
tulisi 176.5 cm ja 168.1 cm pitkiä.
kun en tiedä vanhempien pituuksia...
Omalla 7-vuotispituudellani ennusti minulle 166 cm, olen 175 cm. Mulla oli myöhäinen murrosikä, kasvoin vielä lukioikäisenäkin useita senttejä.
minä 167 cm ja isä 189 cm ja neuvolan käyrien mukaan likan ennuste on 184 cm. tän laskurin mukaan vain 171 cm. miten voi näin paljon heittää.
vanhemman lapsen,tyttö myöskin, neuvolan mukaan olisi pitänyt tulla 164 cm, koska mie edelleen sen 167 ja isä 169 cm..
isompi tyttä onkin jo 173 cm. niin meni metsään kaikki ennustukset mitä hänestä sanotaan.. myös tää antoi vain alle 160 cm. jostain se on ottanut ne yli 10 cm lisää