Vauva 5kk ja uusi raskaus miten tästä selviää?
Kokemuksia kaivataan. Todellakin yllätys raskaus. Ehkäisynkin piti olla kunnossa.
Kommentit (36)
ajatella, että mulla olis vuotta nuorempi sisarus muuten, mutta äiti oli vähän epävarma, jaksaako se rakastaa meitä kumpaakin.
Se varmaan kiittää siitä, että saa olla sen ainutlaatuisen rakkauden kohde, eikä ole sitä sisarusta olemassa.
Jos mun äiti olis abortin tehnyt, niin ei se mua haittais pätkääkään.
Kaverini sai vahingossa tietää että äitinsä on tehnyt usemman abortin, eikähän ede ole ainoa lapsi perheessä. Ei se siitä mitään kiittäny tai suuttunu. Pikemminkin ihmetteli äitiänsä sen vuoksi että niin holtittomasti paneskeli...
ollut jos minulla olisi ollut melkein samanikäinen sisarus.
ajatella, että mulla olis vuotta nuorempi sisarus muuten, mutta äiti oli vähän epävarma, jaksaako se rakastaa meitä kumpaakin.
Se varmaan kiittää siitä, että saa olla sen ainutlaatuisen rakkauden kohde, eikä ole sitä sisarusta olemassa.
Jos mun äiti olis abortin tehnyt, niin ei se mua haittais pätkääkään.
Kaverini sai vahingossa tietää että äitinsä on tehnyt usemman abortin, eikähän ede ole ainoa lapsi perheessä. Ei se siitä mitään kiittäny tai suuttunu. Pikemminkin ihmetteli äitiänsä sen vuoksi että niin holtittomasti paneskeli...
Hyvin selvittiin, isä oli toki paljon lasten kanssa myös.
ikäeroa tasan vuosi. Ei voisi asiat paremmin olla! Ja kyllä niitä molempia rakastaa aivan yhtä paljon sillä nyt ei ole merkitystä onko ikäeroa vuosi vaiko neljä!!! Meidän lapset on parhaita ystäviä, niillä on aina ollut seuraa toisistaan ja apua toinen toisilleen. En voi kun suositella :) Onnea!
Ja nyt esikoinenkin on niin pieni ettei "osaa" olla vauvasta mustis, toista se olisi jos esikoinen olisi esim. kolme, usko pois!
Meidän lapsilla on ikäeroa 1v 3 viikkoa, esikoinen oli 4kk:n ikäinen, kun tajusin oilevasni raskaana:) Seuraa on ollut lapsailla toisistaan alusta asti, vaikka kuulostaakin uskomattomalta. Kuopus oli hyvin helppo ja tyytyväinen vauva, sekin tietysti auttoi.
Nopeasti meni vauva-ajat. Muistan kyllä, miten odotin joskus lenkkivaatteet päällä miestä töistä kotiin ja säntäsin lenkille heti, kun mies tuli:) Muita apujoukkoja minulla ei sitten ollutkaan. Omaa aikaa otin säännöllisesti ja mies oli silloin lasten kanssa.
varmaankin keskeytetty yhdyntä tai "varmat päivä"/imetys?
Nopeasti meni vauva-ajat. Muistan kyllä, miten odotin joskus lenkkivaatteet päällä miestä töistä kotiin ja säntäsin lenkille heti, kun mies tuli:) Muita apujoukkoja minulla ei sitten ollutkaan. Omaa aikaa otin säännöllisesti ja mies oli silloin lasten kanssa.
OT, mut isälle kannattaa tarjota se 15 min töistä palautumiseen
eli siinä oma kokemukseni.
Miten pystyit abortoimaan yhden vauvan samalla kun hoitelit jo olemassa olevaa vauvaasi?
Eikö siitä tule hirveitä syyllisyydentunteita ja pelkoja?
Toinen vauva ei ole vielä syntynyt, mutta uskon että hyvin pärjätään. Positiivisin mielin tässä odotellaan. Olen nyt rv 20 ja ei kyllä missään vaiheessa käynyt mielessäkään abortti, tosin rauskaus ei ollut ns. vahinko..
Että samanlaisessa tilanteessa ollaan kuin sinä. :)
eli siinä oma kokemukseni.
Miten pystyit abortoimaan yhden vauvan samalla kun hoitelit jo olemassa olevaa vauvaasi?
Eikö siitä tule hirveitä syyllisyydentunteita ja pelkoja?
Pahalta se kyllä tuntui, muttei siitä mitään pelkoja ja syyllisyydentunteita jäänyt.
Mä en kyllä miellä alkiota vauvaksi mitenkään. Ei se silti mikään vähäpätöinen juttu ollut mutta paras vaihtoehto meille.
lapset on nyt 6 ja 7v. ovat toistensa parhaat kaverit. leikkivät keskenään, kaipaavat toisiaan. tietenkin välillä tunteet kuumenevat, mutta ei mielestäni niin rajusti kuin isomalla ikäerolla syntyneet ystäväni lapset.
ja siitä selviää. itse selvisin kun avasin suuni, pyysin apua aina kun tuntui mahdottomalta.
hankittiin sellaiset peräkkäin istuttavat kaksotenrattaat, myöhemmin isommalla oli seisontalauta. ajoin ajokortin, mies hommasi toisen auton. en kiellä etteikö rankkaa olisi ollut välillä, mutta kaikkeen tottuu :)
Kuukautisia ei ehtinyt tulla ja täysimetän. Turha siis viisastella. Tuosta että mietin riittääkö rakkautta tarkoitin ehkä pystynkö antamaan lapselle tarpeksi huomiota jne. Lapsia haluan useamman mutta pieni ikäero mietityttää.Itse olen ainut lapsi ja olisin kovasti sisaruksia halunnut.
Minulle tuo ehkäisy ollut aina vaikeaa esikko sai alkunsa novaring ehkäisyrenkaasta huolimatta.
Minusta "rankin" on se aika kun esikoinen nukkui ihan eri aikaan päiväunet ja kuopus oli tissillä 1,5 h välein yöt ja päivät joten väsymys oli melkoinen mutta kun sen jaksoi niin oli ihan kivaa. Kuopus viihtyy siskon kanssa leikeissä jo pitkään, ei tarvitse viihdyttää sillä tavalla kuin esikoista jolla ei ollut "leikkikaveria". En vaihtaisi tätä mihinkään 3-4 vuoden ikäeroon ikimaailmassa.