Oletko SINÄ tehnyt koskaan lastens.ilmoitusta ihan vaan ilkeyttäsi
Nyt käsi sydämelle naiset.
Voit tunnustaa, kun anonyymeja ollaan täällä.
Oletko sinä itse tehnyt (tai tiedätkö 100 % lla varmuudella jonkun tuttavasi tehneen) lastensuojeluilmoituksen ihan vaan "näpäyttääksesi" eli aidosti kiusaamis- ilkeilymielessä jostakin ihmisestä, josta et pidä??
Kommentit (14)
eli ei ollut kiusanteko
Mistä aiheesta teit? Siis miksi, mikä oli syy?
t. ap
ihme kysymys??? Jos oikea asia ja faktaa tiedossa niin sitten tietenkin.
että jokaisen ihmisen vastaus tähän kysymykseen on ei.
yhden naisen joka on tehnyt. En tiedä mihin ilmoitus meni, mutta yksi nainen teki ilmoituksen, että ystäväni isä olisi käyttänyt hänen tytärtään hyväksi.
Kysymyksessä juoppo nainen, joka itse pieksi tytärtään, ja tytär halusi mieluummin viettää aikaa tuon ystäväni perheen luona, jossa saman ikäinen ( teini) tytär. Äiti tuli yhtenä känni-iltanaan hakemaan lastaan kotiin ympäri päissään ja aggressiivisena, ja kun kaverin isä sanoi, että tytön ei tarvitse lähteä, teki tuon ilmoituksen.
Sai kyllä itselleen sitten kunnianloukkaussyytteen ja sakot, kaverin isä ei mitään, kun kaikkien tarina oli sama, ja tuo nainen oli tehnyt noita ilmoituksia aiemminkin pari kertaa.
tosin en ilkeyttäni vaan koska olin kyllästynyt kys. perhene lapsen käytökseen.
Ei siis minkäänlaista kuria, 6v paljon yksin kotona ja aiheutti ikävyyksiä naapuruston muille lapsille.
Yksi päivä kyllästyin ja tein ls-ilmoituksen. En tiedä mitä siitä seurasi, tuolla se lapsi edelleen hilluu pihalla päivittäin karkkipussinsa kanssa.
mieleenkään vaikeuttaa kenenkään elämää tahallani.
En tietenkään ole. Täytyisi olla mielisairas että tekisi jotain sellaista.
saattaisi pilata jonkun elämän, joten ei tulisi mieleenkään, ei edes vihamiehelle. Jos syytä olisi niin ilmoittaisin epäröimättä.
Työn yhteydessä olen miettinyt kerran, pitäisikö tehdä, mutta sain sitten selville, että toinen viranomainen oli tehnyt, joten ei tarvinnut edes tehdä, ja huoli oli oikeasti todellinen.
Tunnen kyllä yhden naisen, joka avioerotilanteessa syytti miestään väkivallasta omia lapsiaan kohtaan, mutta nainen oli kyllä ollut mieleltään sairas ihan ilmiselvästi jo kauan ennen eroa, oli varmasti eron syykin, ja nykyään toinen lapsista elääkin isän luona. Mutta sai kyllä valtavasti pahaa mieltä aikaan, kun viranomaiset ilmeisesti äitiä uskoivatkin jossain vaiheessa.
vaan auttaakseni yhtä lapseni ystävän perhettä. Tyttäreni kertoi asiasta, kun hän itse oli huolissaan ystävästään (isä todella väkivaltainen ja muutenkin ihan sekopäinen) ja asia vaivasi häntä. Asia meni eteenpäin ja heillä on kaikki todella hyvin nyt,kun lasten isä ei ole enää kuvioissa. Sai lähestymiskiellon lapsiin ja ex vaimoonsa. He eivät tiedä että me teimme ilmoituksen, kun teimme sen nimettömästi eikä tyttäreni ole kertonut heille. Mutta ovat kulma puhuneet tyttärellekkin, että ovat onnellisia että joku auttoi heitä.
Mutta miksi joku haluaa ilkeyttään vaikeuttaa toisten elämää,että tekee ilmoituksen lastensuojeluun?! Tälläisethän on vakavia juttuja. En tajua. No toivottavasti itselläni ei löydy sellaisia tuttuja jotka kiusallaan tekee tälläistä.
Meistä on tehty. Asiattoman käytöksen takia irtisanottu lastenhoitajamme teki.
Ja ihan käsi sydämellä voin tämän sanoa.