***LOKAKUISET***
Kommentit (114)
Alesija: Pahoittelut keskenmenosta, voimia sinulle!
Kyllä on itsellä epävarma olo taas tämän raskauden suhteen. Tuntuu ettei ole juurikaan oireita, jotka tekisivät raskauden todelliseksi. Voi kuinka toivon, että kaikki on kuitenkin hyvin ja siellä todella kasvaa pieni vauvan alku. Pitäisköhän tilata vielä netistä viikkonäytöllinen raskaustesti..?
Ainoat oireet on repäisykivut ja välillä heikotus. Vähän normaalia väsyneempi olen ja ajoittain palelee ja iho menee kananlihalle. Sellaset kiristelevät kivut ja muut jomottelut on jääny pois. Voi kun pääsis jo ultraan..
Arianna rv 5+2
Kurkin minäkin varovaisesti tänne puolelle...
Lauantaina sain haalean viivan testiin ja tänään tuli jo tasavahva viiva, mutta siltikin olo on hyvin epäuskoinen.
Minä 27v
isäntä 26v.
poika 10/04
Eli toinen lapsi tulollaan, marraskuussa sain keskenmenon.
LA 23.10 paikkeilla eli rv. VASTA 4+1
Kauhuissani täällä pelkään keskenmenoa, enkä jotenkin ole vielä osannut alkaa iloita raskaudesta, toivottavasti saan työnnettyä ikävät tunteen taka-alalle!
Täällä on; lämmöt koholla, paleltaa, nenä tukossa, aivastuttaa, väsyttää, höntti olo, vatsaa repii todella kipeästi, röyhtäilyttää aivan kaameasti, ei oiekin tee ruokaa mieli mutta ei oikeastaan kuitenkaan ainakaan vielä ole varsinaisesi pahoinvointia....
Eilen illalla alkoi verinen vuoto ja nyt sitä tulee vaan enemmän ja enemmän. Taidan tipahtaa kyydistä :(
Aotearoa
Pahoittelut keskenmenon saaneille! Tiedän miten kamalaa sen on :(
Mä en viitsi varata itse mitään varhaisultraa, koska se ei takaa mitään. Ennen esikoista sain kaksi keskenmenoa (rv 5 paikkeilla ja rv 11+6). Toisen raskauden kohdalla kävin ultrassa rv 8 paikkeilla. Kaikki oli hyvin, vauva vastasi viikkoja ja syke näkyi selvästi. Sitten np-ultrassa rv 11+6 havaittiin sikiön kuolleen rv 9 paikkeilla. Taas saa pelätä sinne np-ultraan asti ainakin.
Näin toissayönä hirveää painajaista. Olin sairaalassa, olin n. puolivälissä raskaana. Sikiön syke harveni ja oli selvää, että sikiö oli kuolemassa. Synnytin sitten lopulta pienen (kämmenen kokoisen) vauvan. Vauva oli vielä elossa kun se syntyi, mutta oli selvää ettei se selviä. En tiedä oliko vauva tyttö vai poika, mutta uni niin todellisen tuntuinen. Vauvan ihokin oli tosi ohut ja punertava, pää melkein yhtä iso kuin vartalo (eli siis tosi pieni vauva). Toivottavasti tämä ei ole mikään enneuni.
Oireet ennallaan, tänään sain kärsiä mahataudista ja nyt toivon, ettei lapset tule kipeäksi. Tytölle on parhaillaan kuumetta ja pojan antibioottikuuri loppui eilen.
Mulla on maha vähän kasvanut. Oon tosi hoikka, aamuisin näkyy selkeä pieni kumpu ja iltaa kohti paisun kuin pullataikina. Väljiä vaatteita täytyy käyttää ettei kukaan arvaa vielä. Mulla on kaikissa raskauksissa maha tullut esiin tosi nopeasti.
Viikon päästä on eka neuvola, jolloin katsotaan myös ultralla. En malttaisi millään odottaa sitä.
Toivottavasti kaikki pikkuiset pysyy kyydissä ja että kaikilla menisi odotusaika hyvin.
Saara rv 7+2
Täällä perheessä odotellaan esikoista. Ensimmäinen neuvola käynti oli tänään ja viikkoja on 6+0. Laskettuaika olisi 8.10 ellei ultra toisin ilmoita. Raskaus on minulle ensimmäinen, joten hieman jännittää onko kaikki hyvin vatsassa. Ensimmäinen ultra on vasta maaliskuun lopussa. Ensiksi meinattiin mennä yksityiselle ultraan ihan vaan varmistamaan, että kaikki on ok ! Mutta tämän päiväisen neuvola käynnin jälk. päätimme olla menemättä ja asennoitua, että kauan toivottu vauva on siellä. Ja kaikki on hyvin. Plussasin 6.2. ja jo ennen plussausta alkoi pahoinvoinnit ja rintojen aristaminen. Onnea kaikille Loka mammoille !
Ikää minulla on 22 ja miehellä 26 :)
iituli-mamma
Pahoittelut kaikille keskenmenon saaneille :(
Miten onko teillä jo maha kasvanut tai paino noussut? Esikoista odotellessa en huomannut vielä mahan kasvua, mutta nyt tuntuu että kohtu on jo selkeästi paisunut! Tosin turvottaakin siihen malliin että muutenkin pullottaa. Paino on noussut kaksi kiloa jo! Mutta se on johtunut turvotuksesta ja siitä että olen syönyt ihan mitä tahansa ja koko ajan oksentelun takia.
Joku kyseli liikunnasta. Pudotin painoa 22 kiloa ennen plussausta (joten siksi stressaan painonnoususta) ja urheilun todella paljon. Kuntosalia, spinninkia, kahvakuulaa ja vesijumppaa. Nyt olen pitänyt viikon tauon, sillä olo on niin heikko oksentelun takia. Lisäksi säikähdin, kun tein päivällä rankan salitreenin ja illalla tuli sitä verta. Lääkäri kyllä vakuutti että liiunnalla ei sitä kesken voi saada, mutta tuli itselle vähän pelkoa siitä. Tänään kyllä aion mennä spinninkiin, ainakin yrittämään :)
Jaiks
7+2
Eiköhän toi liikkuminen missä tahansa muodossa ole pelkästään hyväksi itselle ja vauvalle jos vaan kroppa sen sallii.
Mulla on tullut viime viikon plussasta kilo lisää kun kävin juuri salilla vaa'alla.. Toivottavasti sama meno ei jatku kovin pitkään :D Masu tuntuu iltaisin tosi piukealle ja isolle, mutta voi tietysti olla päivän aikana kertynyttä turvotustakin - ja todennäköisesti onkin. Mut esimerkiksi en voi käyttää entisiä farkkuja enää! Legginsit tuntuvat ainoilta mukavilta.. kertaheitolla tunikamammaksi, hassua:)
Mun puoliso asuu ja pelaa toistaiseksi toisella paikkakunnalla - eikä olla ehditty nähdä vielä plussan jälkeen. Vain muutamat ystävät tietävät vasta, onneksi on näitä keskustelupalstoja, tuntuu että repeen pohtimisen, fiilistelyn ja kertomisen halusta kun puhelin ei vaan enää riitä!!
Voikaa hyvin, Heliaa 6+0
Mahan kasvusta ja painon noususta puhuttiin. Täällä turvotusta myöskin, mutta en usko että itse kohtu tässä vaiheessa vielä näkyy. Itsekin olen todella hoikka, mutta turvotusta uskoisin itselläni näkyvän. Paino ei ole vielä noussut, viimeksikin nousi vasta loppua kohden mentäessä ja 8 kiloa kertyi, jotka lähti heti synnytyksen jälkeen. Toivottavasti nyt menee yhtä mukavasti tuon painon kanssa.
Täällä tuntuu päivät välillä vähän tylsiltä kun ollaan tytön kanssa kahdestaan ja välillä käydään koiran kanssa lenkillä. Mies tulee kotiin todella myöhään kun tekee sähköurakkaa. Melkein on tullut vain kotiin nukkumaan. Onneksi viikonloput sentään ovat vapaita. Ainakin toistaiseksi.
Pahoinvointi on helpottunut ja mietinpä heti että tuleekohan meille nyt poika kun olo on parempi kuin esikoistyttöä odottaessa. Aika näyttää. ;)
Täytyy ensi viikon puolella varata se ultra sinne viikolle 11-12. Pääsee taas näkemään pikkuisen, jolla toivottavasti kaikki hyvin. :)
Mietin muuten että heinäkuussa kun itse täytän 20 ja tyttö 1 vuoden niin on jo iso masu. En malta odottaa sitä kaunista kumpua ja niitä ihania potkuja. :)
Vaniliini 7+0
poika oksennustaudissa,itse siivonnut sitä ja yökkäillyt... neuvolan varasin se 1.3 jolloin rv 9. ekan ultran kanssa varasin viikolle 10+3. turvotusta on,vatsa ihan pallona,johtuu kyllä myös kokoaikaisesta näkkärin puputtamisesta,se hillitsee pahaaoloa ainakin mulla. mistäpäin te kaikki kamut olette? minä turusta.
ALESIJA, suuret pahoittelut ja iso hali! Tiedän tarkalleen tuon tunteen omien keskenmenojen myötä:(
AOTEAROA, voi kun pieni pitäisi kiinni, odottelen kuulumisia!! En vielä poista sinuu listasta!
Tervetuloa uusille!! Itse kävin neuvolassa kyselemässä ekaa käyntiaikaa, sen lääkäriinpääsyn ja samalla ultran toiveessa, ja olipas hurja yllätys etteivät täällä neuvolassa tee LAINKAAN ultria enää!! Kuopuksen odotuksessa ultrattiin jokaisella neuvolalääkärikäynnillä eli kolme ylimääräistä kertaa! Yksityiselle sitten soittelin ja heillä on siellä paha tilanne kun ainut gyne tekee vain yhden iltapäivän viikossa maaliskuun loppuun saakka ja KAIKKI ajat varattuja jo! Eli tähän kaatui toiveeni varhaisultrasta. Naapurikaupunkiin ei mahdollisuutta edes lähteä ja en ihan niin elintärkeänä pidä alku-ultraa että sen vaivan näkisin että viettäisin kahden nuorimman kanssa koko päivän reissussa. Jätin nytsoittopyynnön yksityiselle kuitenkin että jos tulisi peruutusaikoja. Minä tahtoisin tohon varhaisultraan paristakin syystä, ensinnäkin toteamaan että kohdussa ON sikiö, kerran mulla nimittäin oli tuulimuna joka todettiin vasta rv.10+5 kun alkoi tuhruttaa aivan aavistuksen ruskeaa tuhrua. Se oli niin kova järkytys kun olin juuri lukenut että jos pääsee kunnialla rv.10 asti niin keskenmenon todennäköisyys laskee aivan minimiin. Joten oletin että kaikki on kunnossa. Jos olisin rv.7 käynyt varhaisultrassa niin olisi jo voitu todeta ettei sikiötä ole, eli lähes 4 viikkoa olisi "säästynyt" sillä. Onneksi en tuolloin kerennyt päästä np-ultraan joka olisi ollut 6vrk myöhemmin, silloin se olisi kaikkein pahimmalta varmaan tuntunut. Ja toinen syy on se, että todettaisiin mahdolliset kaksoset jo hyvissä ajoin. Edellinen raskaus oli kaksosraskaus, josta vuotelin jo rv.5+ ja oletinkin että keskenmenevä tai taas tuulimunan oireita. Silloin sinnittelin rv.7+ asti jolloin todettiin kaksosraskaus joista toisella syke ja viikkoja vastaava, toinen tulossa kesken. Että nämä syyt itselläni tohon ultra-hinkuun. Itsekin tiiän sen, ettei pelkkä sikiön viikkoja vastaavuus ja sykkeen näkyminen takaa onnistunutta lopputulosta. Mutta ainakin muutamat mieltä vaivaavat seikat saisi pois ajatuksista. Tulipas selitystä. No, eka neuvola on sitten vasta 11.3, en viitsinyt edes sitä lääkäriä heti alkuun ottaa kun siitä mitään hyötyä sitten olekaan. VANILIINI, teillä onkin hulinaa kotona kun noin pienellä ikäerolla lapset:) Minä pidän pienenä ikäerona tätä meidänkin pienimmäisten kohdalla, vaikka kuopus ehtii 1v10kk ikään ennen uuden tulemista..Tosin meillä on kolme isompaakin, ehtivät täyttää 6v,10v ja 12v ennen vauvan syntymää:) Siis TOIVOTTUA syntymää. Toivottavasti kaikilla menee asiat hyvin!!
Helene 6+1
Pahoitteluni kaikille, joiden pikkuiset eivät jaksaneet pysyä matkassa mukana. Paljon, paljon voimia!!
Itsellä alkaa epävarmuus nostaa päätään... Kaikki raskausoireet hävisivät muutama päivä sitten kuin tuhka tuuleen. Pieni painontunne ja ajoittainen aavistus huonosta olosta on vielä jäljellä mutta repäisyt ja rintojen aristus ovat poissa. Esikoisen kanssa kaikki raskausoireet löivät päälle voimakkaina heti alussa mutta täytyy muistuttaa itseään etteivät kaikki raskaudet olekaan samanlaisia. Turhauttavaa silti!!!
Varasin kuitenkin ultra-ajan 25.2. jolloin viikkoja tasan 7, joten luulisi silloin näkyvän, onko natiainen mukana vai ei.
Kirpeän aurinkoista päivää kaikille!!
Dessimi 5+5
Moi kaikille,
Minäkin uskaltaudun nyt ilmoittautumaan tänne...olen ollut hyvin epävarma koska kyseessä on ensimmäinen raskaus melkeimpä ensimmäisellä yrittämällä, joten en oikein usko todeksi. Plussasin jo 25.1, nyt menossa rv 7+4.
Olen 26-vuotias ja mieheni myös. Laskettuaika näillä näkymin olisi 1.10.
Mukavaa talvipäivää kaikille ja odotuksen intoa :D
-Sini
heippaa heiii kaikille.
joko teillä on työnimiä pienelle ?
meiän isäntä nimesi mötkyläksi, suloista.
mie se eilen illal itkuu tihrustin ja mietin mihin verorahani käytän kun en saa sairaanhoidollista apua sillon kun sitä tarvitsen ja haluan.
meillä muutto tässä ihan käsillä, aloin eilen pakkailemaan ja sen jälkeen vihlo ja koski, siis oikeesti koski, mahaan koko loppuillan .. tk ei ottannu vastaa ja toisen kaupungin sairaalan äippäpoli sitä mieltä et liian vähä viikkoja, eihä sille mitää voi jos kesken menee .. no tiiän kyllä, kiitos näistä sanoista mut turhauttavaa miettii onkoeikö.
ei vuotoja tai mitään, ja joo, panikoin turhaan mt ei sille minkää vaan voi. tänään tosi tosi etova olo ja pientä vihlontaa masus mut ei enää mikää varma olo et siel joku kasvaa.
ens to olis varhaisultra mut joudunki töihin, aikaistin aikaa ja pääsenkin jo tiistaina :)
tuleeko teille kaikille vauva-lehti ? ite tykkäsin tosta "tyyli on tärkeä"- jutusta, ihania ihania vauvoja, lemppari oli se pieni poika jolla hauska pappalookki.
Pitkästä aikaa kirjoittelen.
Olo on ollut joka toinen päivä erittäin huono ja lähellä on ollut että en ole oksentanut.
Mutta nyt pelottaa kun tänään tuli vessassa käynnin yhteydessä vaalenapunaista vuotoa paperiin. Esikoisen kanssa tuli verta ja silloin ei merkannut mitään vakavaa nyt hän täyttää viikon päästä 12 vuotta. Mutta silti jännittää, nyt en vaan jaksais aloittaa yritystä uudelleen.
Taidan soittaa neuvolaan. Kipuja ei ole. Mulla ei ole ollut alkuraskauden keskenmenoja koskaan, yksi keskenmeno joka oli 19+6 viikolla, silloin meni lapsivedet ilman ennakkovaroitusta.
Mutta nyt täytyy valmistautua töihin.
Työnimistä kyseltiin, täällä ei mitään ole vielä. Taitaa tulla vasta rakenneultran jälkeen kun tietää kumpi sieltä on tulossa. Esikkoa kutsuttiin omalla nimellään heti kun tiedettiin että tyttö tulee. :)
Toivottavasti kaikilla pysyy kyytiläiset matkassa ja huoli pikkuisten voinnista on turhaa.
Mulle tulee vauvalehti. Mukavaa ajankulua kun vaan kerkeis sitä lukea. Sillon kun tytöllä on päikkäriaika niin sitä on kiva lukea. Tosin nyt olen monesti itsekin nukkunut kun tyttö nukkuu.
Täällä pahoinvointi melkein jo loppunut, ja pelottavan aikaisin. Heti tietysti kuvittelen että nyt on keskeytynyt keskenmeno tullut kun oireet loppuvat. On mahaa vihlonut ja rintoja välillä pistellyt mutta ei muuta oikeastaan. Mielialat myöskin heittelee suunnasta toiseen. Toivotaan että kyytiläisellä kaikki hyvin. Esikoisesta oksensin viikolta 8+ viikolle 16. Nyt tämän kanssa pahoinvointi alkoi jo viikolla 5+ ja loppui lähestyessä viikkoa 7. Ehkäpä tuleekin vielä takaisin. Jos ei tule niin voipi olla että poikaa odotetaan. ;) Onhan ne raskaudet tietty muutenkin erilaisia, eli ei voi siitä päätellä vielä mitään.
Vaniliini 7+3
Hrrrr... mä palelen aamusta iltaan, nämä pakkaset ei vaan sovi mulle. Kevättä ja ennenkaikkea kesää odotan hartaasti :)
Työnimeä ei meillä virallisesti ole, puhutaan eri nimityksillä pienestä. Ei meillä ole aiemmillakaan tulokkailla tainnut työnimiä varsinaisesti olla, vauvasta lähinnä puhuttiin.
Mut on vallannut armoton väsymys ja heikotuksen tunne iltaisin. Kahdeksan jälkeen alkaa silmä lupata eikä meinaa millään pysyä hereillä. Kohtukin on jo kasvanut ja iltaisin turvotus saa sen näyttämään valtavalta :D Kohta paljastun taatusti töissä. Ajattelin muutenkin kertoa pomolle parin viikon sisällä niin helpottuu neuvola- ja ultrakäynnit kun ei tarvitse salailla. Oletteko te jo kertoneet töissä?
Pahoittelut keskenmenon saaneille, kokemuksesta tiedän sen olevan rankka ja kipeä asia. Uutta yritystä vaan kehiin, kun mieli ja kroppa jaksavat :)
Kirjoitelkaahan kuulumisia, kun ehditte ja jaksatte, niitä on ihana lueskella. Ja yritän ehtiä itsekin kirjoittelemaan säännöllisesti :)
Mukavaa viikonloppua! Rupis rv 7+2
Täällä on ympärivuorokautinen oksentaminen loppunut, ihanaa! Oksennukset tulee enää vain aamuisin ja muuten on päivän "vain" etova olo. Mahassa on kipuja, mutta taitaa johtua näistä järkyttävista ilmavaivoista (ihanaa..) Hurjaa että myös närästys on tullut kuvioihin. Esikoista odottaessani ei ollut närästystä, kuin lopussa. Taitaa olla siis ruokatorvenläppää myöten tämä nainen löysähtänyt ;) Keskiviikkona oli eka neuvola ja ens viikon keskiviikkona on taas varhaisultra. Toivotaan että alkio on kasvanut normaalisti ja syke löytyisi!
Työnimeä meillä ei ole vielä. Eiköhän se tule sitten rakenneultran jälkeen :)
Muoks. Viikkoja siis 7+5
Täälläkin oisi yksi mamma tulossa lokakuisiin. La 14.10. ainakin laskurin mukaan :) Oon 20v ja toinen lapsi tulossa. Nyt 6+0 eikä ole ollut pahoinvointia ainakaan viellä :)
Työnimistä oli puhetta ja meillä se on ollut jo monen haaveiluvuoden ajan Nyytti.
Ihmettelin alkuviikosta muutamalle ystävälle, jotka tästä iloisesta uutisesta jo tietävät, että on sellainen olo, ettei usko kokojuttua todeksi kun ei ole sitä pahoinvointia! Paljon muita oireita kyllä piisaa pissatuksesta terävään hajuaistiin, mutta pahaolo uupui ja tuntuu, että se on sellainen aito oikea raskauden mittapuu, vaikka toki sitä ei kaikilla olekaan. Pitikin mennä sanomaan. Pahoinvointi alkoi eilen ja tämä aamu oli aivan järkyttävä en ollut päästä sängystä ylös ja onneksi sain appelsiinia jolla vähän nostaa verensokeria.. Lisäksi pitkin päivää on tullut pahoinvointikohtauksia heti kun ruokailuissa on pitkä väli.. Se on kuulkaa ihan kivaa se pahoinvoinnittomuus, vaikka ei tunnukaan niin konkreettiselta!
Ja toinen, mulla on ihan törkeä mieliteko pikaruokaan ja kaikkeen tuhtiin, kuten kunnon pihveihin! Me ei käydä juuri koskaan hamppareilla, mutta nyt haaveilen sylki suussa erittyen kerrosaterioista... ihan kreisiä!
Teidän kuulumisia on tosi kiva kuulla. Ikävää jos on huonoja uutisia, kyllä se tärppää vielä! Ja tsemppiä kaikille pieniä omia nyyttejä kantavilla äipille, tää lähtee nyt pihville ja ystävän kans elämästä nauttimaan! Hyvät viikonloput,
Helia
^ ihana kun joku viitsii noin kovin urheilulle ajatuksiaan uhrata, mie alotin laihiksen, ehin viikon olla sillä kunnes tulin kipeeks ja sit sen jälkeen plussa :) se siitä taas.
minä hölmö otin huomiselle aamupäiväksi verikoe ajan, työhöntulotarkastusta varten. aamuvuoro niin aattelin et no käyn aamuhommien jälkeen näyttääs kättä tätille, mut empä tajunnu etten saa syyä mitään ennen sitä ..
panikoin tota tarkastusta muutenki, parin vk päästä aika, mut eihän ne kai ees SAA kysyä mitään et ootko raskaana, vai ? eihän se liity siihen.
ja eikös oo niin et kun on pvk niin ei näy hcg ? sehän pitää ottaa erikseen ?
kuulostaa varmaan siltä miltä ei pitäs tää mun salailu mut kun ei oikeen tunne työnantajaa viell nii oon hissuksee, koeaikaa ens kuun loppuun, eikä mun ees tarvi ilmottaa mitään kellekään, eikös se niin oo..
ens viikolla varhaisultra, sinne on niiiin pitkä aika. eilen töissä ollessa mummoa avittaessani repäs mahaan ja aattelin et nonnni, ny mennää.. eikä loppuiltana mitään painontunnetta vatsalla tai muutakaan mitä nyt on ollu. kunnes taas tänä aamuna heräsin menkkamaisiin kipuihin ja taas aattelin et nonii ulos tulee ! hehheh, keskenmeno alla niin nyt oon sitä mieltä et oireiden vähyys = keskenmeno, ja oireet = keskenmeno.
mutt kyll iloitsen ihan eri tavalla kuitenkin, on semmonen tunne et joku siell kasvaa :) .. kai
mirr 5+5