Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAKUISET***

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei muita oireita kun alavatsan "pakotus", ei juimi eikä mitään mut tuntuu pieni paino siell koko ajan. toissa iltana kun yskäisin ni tuntu ku joku ois veitellä viiltänny, edellises raskaudes ei ollu tuommosia, ja muutenkin nyt jotenkin erilainen olo .. väsyttää mut silti tunnen olevani jotenkin energisempi ku aikoihin.

mua kovasti varhaisultra houkuttelis, omien laskujen mukaan nyt 4+5 mutt en oo täysin varma, viime elokuussa km ja sen jälkeen tosi epäsäännöllinen kierto, joka toinen alle 30 ja joka toinen yli 30 pv.

iloinen, mut epäilevä olo. mull oli pari vk sitte kauhee tauti jota viruksen aiheuttamaksi epäilivät, ikinä oo ollu niin flunssankipee !

22/114 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vidoin minäkin pääsin tänne odottajien puolelle. Kesästä asti ollaan pikku-kakkoista odotettu ja ihan äskettäin tein testin, johon piirtyi kaksi kaunista viivaa. Onnen kyyneleet virtaavat pitkin poskia. Uskomatonta. Nyt se on totta vihdoin. Täällä näyttäisi olevan tuttuja vauvaakuumeilijoiden puolelta =) Nyt sitten yhdessä odottamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pelästyin oikein toden teolla. Olimme alkamassa peiton heilutteluihin, mutta mahaani alkoi sattua kovasti, ettei heti voinut. Kipu meni parissa minuutissa pois, ja hoidimme hommat. Sen jälkeen kävin vessassa, ja paperi oli täynnä verta!!!! Kirkasta punaista verta. Säikähdin ja itkin, kun pelkäsin, että oliko se sitten tässä. Verta tuli vain sillä kertaa, eikä tullut mitään hyytymiä. Toivotaan, että tuli vaan jostain muualta, eikä alkio siinä mukana.

Soitin tänään neuvolaan, ja sanoivat tietenkin, ettei oo mitään hätää, ihan normaalia. Tämänkään takia en saanut alkuraskauden ultraa julkiselta puolelta, joten varasin sen sitten yksityiseltä. Se on ensi viikon keskiviikkona, rv7+3. Enää ei tarvitse jahkailla ultran kanssa, haluan ehdottomasti nähdä, että siellä on joku oikeasti mukana.

Sandis rv 6+1.

Vierailija
24/114 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandis: Mulla nousi oikeen karvat pystyyn kun luin sun viestin. Uskon että tuollainen säikäytti pahasti! Onneksi sait ens viikolle sen ultra-ajan, ettei tarvi sitten turhaan murehtia. Mua itseänikin on tänään illalla pelottanut, on tuntunut just sellasta kipua mikä tulee ennen kuin vuoto alkaa. Onneksi mitään vuotoa ei ainakaan vielä ole näkynyt, mutta voi kuinka sitä pitääkään pelätä :/

Voi meidän pienet kyytiläiset, pitäkää nyt kunnolla kiinni, että pysytte matkassa mukana **

Arianna rv 4+2

Vierailija
25/114 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Ehkäpä minäkin liityn joukkoonne jakamaan tuntemuksia odotuksen onnesta. Tein viime lauantaina plussan, kun menkat oli jo aika reippaasti myöhässä. Mulla on ollut aika epäsäännöllinen kierto, niin en panikoinut kauheasti. Laskettua aikaa on siis aika vaikea määrittää, kun epäsäännöllinen rytmi on ollut, mutta vikat menkat alkoi jouluna, eli kai se la on aika lokakuun alussa.

Toinen lapsi on siis tulossa, esikoinen on syntynyt 2005. 32-vuotta kertynyt ikää minulle.

Toivottavasti kaikilla menee tämä raskausaika hyvin, ja kaikki maha-asukkaat pysyvät kyydissä :)

Vierailija
26/114 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti on tullut porukkaa lisää. Tervetuloa uusille.

Varasin ekan ultra-ajan 14.2 yksityiseltä. Saa jotain varmuutta tähän alkuun. Hieman on jännittynyt fiilis. Pari vuotta sitten sain km viikolla 7. Nyt on menossa tuo viikko tässä uudessa raskaudessa. Jos vertaa tunteita mitkä sisällä jyllää ni nyt on luottavaisemmat ja varmemmat. Viimeksi jotenkin aavistin että "kaikki ei mee hyvin".

Oireet on hyvät: vilustaa, nälättää ja uutena juttuna mielen ailahtelut. Itku tuntuu olevan herkässä niin ilossa kun ikävissäkin asioissa. Rinnat on räjähtänyt! Ei ne ennenkään mitkään pienet ollu mut nyt ei mahdu kuin kahdet liivit päälle ilman et jostain pursuu yli!

Huomasin et kahvi ei maistu enää hyvältä. Tilalle on tainut tulla zero kokis.

Nyt siivoomaan huushollia vp kunniaksi.

Skorpio79

27/114 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa taas uusille! Ilmoitelkaas viestissänne nuo tiedot l.a-listaan, jos ette tiedä laskettua aikaa niin arvio siitä, ettei minun tarvitse keksiä umpimähkään päivämääriä:):) SOLINA, ilmoittele myös tiedot niin päivitän tuonne listaan. Omaa napaa; pahoinvointi on alkanut, hurjan aikaisin alkoikin, eilen nielin oksennusta koko illan kun erehdyin syömään kaksi sokerista keksiä. Eli kohdaltani on makeansyönti nyt tauolla. Eipä makeaa ole mieli yhtään tehnytkään, meetvurstia ja muuta suolaista/rasvaista kylläkin. Rinnat on hirvittävän kipeät, kuin aaltoilisi pieniä neuloja niiden sisällä koko ajan. Hirveä keskenmenopelko on ja välillä olen aivan varma etten tule tätä vauvaa saamaan. Keskenmenoja mullakin kun ollut 3 plus toisen kaksosen menetys viimeisessä raskaudessa. SANDOKAI, luultavasti se verenvuoto on emättimen limakalvoilta tai kohdunsuun joku verisuoni kun mekaanisesta ärsytyksestä vuotaa. Mulla oli esikoisen kanssa sama juttu rv.12 ja olin ihan varma että menetän vauvan, mutta olikin sitten harmitonta vuotoa, kesti kolmisen päivää kaikkiaan. Ensi viikolla ajattelin mennä neuvolaan puhumaan siitä alkuraskauden ultrasta, minäkin kun menen yksityiselle elleivät ota neuvolaan niin aikaisin. Kuopuksesta pääsin ultraan neuvolassa jo rv.9+3 mutta silloin olikin pelkona että keskenmennyt kaksonen vetää mukanaan pois elävän kaksosensakin, kun vuosin verta tuolloin rv.5-13 koko ajan enemmän ja vähemmän. Välillä käynyt mielessä että olenkohan psyykkisesti ihan valmis tähän raskauteen vaikka yritys alkoi jo viime maaliskuussa, kun tuntuu nousevan kamalia pelkoja keskenmenoa kohtaan. Mutta jos nyt ekan ultran saisi kahden viikon päähän niin olisi jo hyvä alku. Täällähän pääsee sitten rv.12 np-ultraan ja vielä rakenneultraankin rv.18-20. Kunpa tämän alun selviäisi jotenkin järjissään niin ehkä se siitä helpottaa, ne pelot:/

Helene 5+2

Vierailija
28/114 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just varmistusultrassa kävin kun ei ehtinyt kuukautiset tulemaan esikon jälkeen. Toinen lapsi siis meille tulossa. Itse olen 19 ja mies 22. Laskettu aika on 4.10.

Vaniliini rv 6+1

Vierailija
29/114 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kovasti viime syksyn km pyörii mielessä, jotenkin nyt varma olo ett siell joku kasvaa mut sit palaa mieleen se ultra kun kätilö sano et tääl ei valitettavasti sydän lyö. eniten ehkä oireiden kannalta mietin, tissit ei oo kipeät eikä turvoksis, en nuku koko päivää niinku viimeks .. painon tunne alavatsalla, väsy mutt silti pirtee olo ja palelu on ainoot oireet oikeestaan. toiset sanois et oo onnellinen kun ei oo mitään mut ei tämmösel taustal käy noin vaan.

tilailin aikaa varhaisultraan, sain ajan 1.3 ja otin sen, mut sit aattelin et perkele mie haluun aiemmin niin soitin toiseen paikkaan ja se on nyt 24.2.. no ei oo väliä kun viikko mut mitä nopeammin ni parempi : )

30/114 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 16.10, 29v, toinen lapsi.

Ensimmäistä neuvola-aikaa en ole vielä varannut. Ajattelin odotella ensi viikkoon, kun raskausviikkoja nyt vasta 4+3. Olo on ollut tosi hyvä. Pientä huonoa oloa ollut, joka sitten mennyt syömällä ohi. Kahvikin maistuu hyvin. Esikoisen kanssa minulla ei ollut kyllä ollenkaan pahoinvointia ja muutenkin oli helppo raskaus. Että jospa tämäkin olisi sitten samanlainen (toivoa sopii).

Jotenkin tämä koko raskaus tuntuu epätodelliselta ja välillä unohdan koko asian ja sitten taas muistan, että hei, minäkin olen raskaana, kun katson kaihoisasti muiden odottavien äitien masuja. Toisaalta katselin taas kauhuissani äitejä, joilla oli pieni vauva ja kiukkuava uhmaikäinen; että miten tulen jaksamaan. Yhtä tunteiden sekamelskaa.

Solina rv 4+2 (ihanaa, kun saa kirjoittaa rv kp:n sijaan)

Vierailija
31/114 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille uusille odottajille :) itsellä pahoinvointia ei ole laisinkaan, rinnat ovat vaan tosi kipeät. Välillä tosiaan tuntuu ettei olisi raskaana ollenkaan, mutta ultraa odotellessa 10.3 -.- rv 5+1

Vierailija
32/114 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella kamala olo ollut koko viime-ja tämän viikon..kuvottaa kaikki hajut, pyöryttää, kovat äänet ärsyttää, kylmä on koko ajan ja itkettää ihan ihme asiat (american idols ja top chef yms. televisio-ohjelmat).

Kiva kun on jo näin paljon lokakuisia odottajia kasassa.

Höspeli n.6+2

Vierailija
33/114 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen nyt ekaa kertaa vauvapalstalle, kun sunnuntainen raskaustesti näytti yllättäen plussaa! Vauva on siis esikoinen ja laskettu aika on siinä lokakuun puolivälissä (14.10). Ikää on ensi viikolla 29 v, mieskin täyttää saman verran tämän saman vuoden puolella. Olihan tämä aika yllätys, mutta toivottu sellainen. Yritys oli tarkoitus "oikeasti" aloittaa vasta ensi kesänä. Nyt on olo aika epätodellinen. Tuntuu siltä ettenhän minä OIKEASTI voi olla raskaana! Oireina on ollut väsymystä ja alavatsan nipistelyä. Mietin tässä että milloinkohan sinne neuvolaan kannattaisi soittaa ja varata aika.. Jotenkin on koko ajan semmoinen fiilis että ei tämä näin helppoa voi olla, ja valmistaudun siihen että tämähän voi mennä kesken mikä päivä tahansa..

Vierailija
34/114 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä podetaan ympärivuorokautista pahoinvointia eikä oikeastaan mitään tee mieli syödä. Esikon kanssa vähän samantapaista mutta oksentelin enemmän. Pahoinvointikin alkoi esikon kanssa vasta joskus rv 8 paikkeilla. Tämä pahoinvointi alkoi jo rv 5+. Kun viikkoja tulee lisää niin pelkään että oksennuskin tulee useammin. No eipä kannata etukäteen murehtia. Väsymystä myös riittää vaikka muille antaa ja alavatsaa nippailee välillä.

Eilistä ultrakuvaa on hauska katsella. (Pidän sitä jääkaapin ovessa. :D) Pieni papunen siellä masussa köllöttelee. :)

mouse: Epävarmuus on minullekin tuttua, varsinkin ensimmäisessä raskaudessani ja alkuraskaus on varsinkin sitä epävarmuuden aikaa. Koita nauttia raskaudestasi. Itse ajattelen niin että nautin raskaudesta ne päivät kun saan olla raskaana, ehkäpä saan olla loppuun asti. :)

Vaniliini rv 6+2

Vierailija
35/114 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen kirjoitin raskausoireista..mutta tänään aamulla huomasin vähäistä verenvuotoa. Kamala paniikki iski.

Katsotaan kuinka asia etenee.

Kävin muissa asioissa työterv.lääkärissä ja kerroin verenvuodosta. Lääkäri kyllä rauhoitteli että näin alkuvaiheessa voi tulla menkkamaista vuotoa eikä se vielä tarkoita keskenmenoa.

Höspeli n.rv 6+3

Vierailija
36/114 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei! :)

Eli täällä odotellaan toista lastan, esikoinen on syntynyt 5/09 ja hän on tyttö. Yritetty ollaan lokakuusta alkaen ja nyt sitten tärppäs. Laskettu aika on jotain 10.-17.10 välillä, kuukautiskierto meni vuoden vaihteessa ihan sekasin, tiedä sitten mistä johtuen.. Joten laskettu aika varmistuu vasta ekassa ultrassa :) Ensimmäinen neuvola on 15.3.

Mulla on siitä erikoinen tilanne että tiedän tämän lapsen syntyvän rv 38, jos hän vain viihtyy masussa

Vierailija
37/114 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itse olen 22v, syyskuussa täytän 23v ja mieheni on 24v :)

38/114 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

VANILIINI, uskon todella että ihanaa tietää että massussa joku ihkaoikeasti elelee:) Toivottavasti itsekin saan kerjättyä sen ultran 7+ viikolle että ekasta epävarmuudesta pääsee eroon, ja jos ei kohdussa elämää näkyisikään niin saisi tietää mahdollisimman pian ainakin. En sitten tiedä käynkö muuta kuin lääkärissä ja tuossa ultrassa vai ottaako eka normineuvolan, en tiedä sitä käytäntöä täällä. Minusta on tavallaan turha mennä varsinaiseen neuvolaan ennenkuin on ultrattu onko kohdussa mitään elinkelpoista, mutta samapa tuo kun jos eka neuvolakin hoituisi samalla käynnillä sitten.

HÖSPELI, sinuna kävisin polilla ultrassa vuodon vuoksi, turhaa itseään stressata noilla vuodoilla. Ei ne arvostele polilla yhtään, kokemuksesta sanon, se on niiden työtä tarkistaa mistä vuoto johtuu. Toivon mukaan kaikki on kuitenkin kunnossa, nuo alun vuodot voi oikeasti johtua niin miljoonasta harmittomastakin asiasta että senkin takia sen mielenrauhan voit hakea polilta. Noilla viikoilla pitäisi pystyä raskaus toteamaankin ultralla.

Omassa olossa ei muutosta, väsy ja oksetus päällä. Alavatsalla oli eilen illalla kramppimaisia fiiliksiä, ajattelinkin että nytkö se keskenmeno tulee. Juoksin sitten vessassa kyttäämässä puolilleöin tuleeko verta ja tänä aamuna en meinannut uskaltaa koko vessaan kun olin ihan varma että alushousut on veressä..Mutta toistaiseksi ei mitään ole vuodellut. NIIN epävarma tästä raskaudesta:/

Tervetuloa uusille!!

Helene rv.5+3

Vierailija
39/114 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ootte muutes varannu ensimmäisen neuvola-ajan? Itse ajattelin, että jos ensi viikolla soittais ja varais ajan, sitten on jo viikkoja se täydet viisi kasassa.

Pahoinvointia ei ole vielä mulla ollu, onneksi. Mutta heikotusta ja huimausta senkin edestä. YHTÄÄN jos alkaa verensokerit olla matalalla, niin heikottaa ja silmissä pimenee. En oikeen uskalla mennä mihinkään ilman hätävara-syömistä, siis jotain suklaapatukkaa tms. Tää on mulle tyypillistä raskausaikana, mutta nyt tuntuu aika voimakkaana tää oire jo näin aikaisin, tiiä sitte mistä johtuu..

Hirveästi tekis mieli tilata uusia mamma-vaatteita, mutta vielä oon malttanu mieleni :) Vauvan vaatteitakin piti pikkusen käydä hipelöimässä kaupassa.. :)

Arianna rv 4+5

Vierailija
40/114 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla nyt 6+2 ja ihan hirveen kamala olo ollut nyt pari päivää,eilen töissä ihan kaameeta,kun olin saunottamassa koko aamupäivän vanhuksia,olen siis palvelutalossa töissä... tänään ollut vp ja nukkunut melkein koko päivän, ruoka ei maistu,lapsillekin laitin pikaruokaa,joo,oikein terveellistä,nakkeja ja ranskalaisia,nyt syön niitä itse kylmänä,väkisin ees jotain...