G: Kuinka paljon harrastat liikuntaa viikossa? ov
Onko täällä paljon löllöpyllyjä vai reippailijoita? :) Itse käyn joka päivä tunnin reippaalla vaunukävelyllä ja kerran vkossa lihaskuntojumpassa. Vauva 3 kk.
Kommentit (29)
muutin muutama kuukausi sitten kaupungista pieneen maalaiskylään, eikä täällä ole juuri muita liikuntaharrastusmahdollisuuksia kuin lenkkeily ja hiihtäminen. ihmisenä, joka on nauttinut uimisesta ja kuntosalilla käymisestä, voin kertoa, että ahdistaa. lenkkeily ei todella ole lempiliikuntalajini, mutta kun ei muutakaan ole, on vain pakko lenkkeillä.
ja treeniohjelma on kahdesti viikossa peruskuntolenkki 50 minuuttia, kerran viikossa kovempi lenkki 30 minuuttia ja samoin kerran viikossa pitempi 90 minuutin kävelylenkki.
joka päivä koiran kanssa pari kertaa lenkillä (tosin sellaista kuljeskelua en oikein edes liikunnaksi laske), laskettelemassa käyn silloin tällöin näin talvella.
3-4 krt vko zumba/aerobic ja sen lisäksi 2-3 krt salilla. ulkoilen lasten kanssa. Näin talvella luistellaan, hiihdetään ja lasketellaan... vaihtelee viikottain ilmoista riippuen. harvemmin sohvalla löhöillään.
1 krt 1 1/2 t. balletonea, 1 krt reilu tunti hiihtoa. Nämä vähintään. Joskus vielä lisänä vesijuoksua. Kun lumet sulaa niin melkein joka päivä käyn reilun 1/2 t. lenkillä.
Olen työssäkäyvä 3 lapsen äiti.
Menee arki kyl aika juoksemiseksi (ja kiireiseksi) jos pitäisi ehtiä liikkumaan viisikin kertaa viikossa. Kotihommiakin pitää joskus tehdä ja olisi kiva nähdä lapsiakin (ja tietty miestä;) joskus.
Menee arki kyl aika juoksemiseksi (ja kiireiseksi) jos pitäisi ehtiä liikkumaan viisikin kertaa viikossa. Kotihommiakin pitää joskus tehdä ja olisi kiva nähdä lapsiakin (ja tietty miestä;) joskus.
3-4krt/vkossa liikuntaa on jo hyvä suoritus...
on niin pienet lapset että menevät nukkumaan klo 20 mennessä. Sen jälkeen on ihan hyvää aikaa vielä liikkua. Parisuhde ei kärsi jos olen vaikka 3-4 iltana viikossa kotoa poissa 1-2h. Mieheni osallistuu tasaveroisesti kodinhoitoon joten kaikki oma aikani ei mene kotitöissä. Organisoimme arjen tehokkaasti. En harrasta tv:n katselua. Näin jää aikaa liikunnalle.
3-4krt/vkossa liikuntaa on jo hyvä suoritus...
olen suurperheen äiti. lapsia on kuusi ikähaarukassa 6-19 vuotta. kaksi heistä ei enää asu kotona. olen päätynyt tuohon neljään lenkkikertaan viikossa siksi, että voisimme vuorotella mieheni kanssa iltoja, jolloin lenkkeilemme, emmekä ole siis molemmat samana päivänä poissa. viikonloppuisin, kun opiskelija on kotona, käymme mieheni kanssa kahdestaan pitkän lenkin.
siinä mielessä täytyy kyllä kiitellä lenkkeilyä harrastuksena (vaikka aikaisemmassa viestissäni siitä vähän kiukuttelinkin), että se on todella helppoa perheelliselle, kun harrastamaan pääsee suoraan kotiovelta, eikä siirtymisiin kulu aikaa. lisäksi tehoa lisäämällä, voi lyhentää lenkin kestoa, jos siihen on tarvetta.
minä mitä luultavimmin istuisin tuon ajan television tai tietokoneen äärellä, jos en lenkkeilisi, joten epäilen, etteivät lapset tai mies kärsi tästä sen enempää. =DD
Lenkkeilyä pääosin, pihahommat (lumityöt ja ruohonleikkuu) sopii korvaavaksi ulkoiluksi. Keväät ja syksyt juoksen, talvella hiihdän ja kesällä pyöräilen. Juoksutuntumaa olen talven ajan yrittänyt pitää yllä kerran viikossa -tahdilla. Viime viikot on tullut hiihdettyä aina kun keli sallii. Arkisin 45 min, viikonloppuisin pitempiä lenkkejä (1½-2h). Työmatkat pyöräilen ympäri vuoden, mutta se on vain vartti suuntaansa.
Kerran viikossa yritän pitää välipäivän.
Pitäisi tehdä jotain muutakin. Alkutalvesta käsivoimat on aina niin heikot, kun hiihtäminen on ainoa liikunta niille. Mutta minkäs teet, kun lenkkeily on kivaa eikä muu huvita. Ulkoilua tarvitsen virkeyden takia.